Djurgårdens IF - Örebro HK 9/1 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Manijock
Inlägg: 7887
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 9/1 2012

Inlägg av Manijock »

Om vi ska tänka realistiskt så är det lika bra att sikta på fjärdeplatsen och få ett försprång i playoffserien. Bättre sent än aldrig heter det men topp 3 har dragit iväg på tok för långt för att vi ska på något sätt kunna hinna ikapp, det kan jag snudd på garantera. Ingen av dessa lag har varit beroende av NHL-proffs heller såsom Västerås och Mora så att de ska tappa så grovt känns inte ens liiiiiiite troligt.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8127
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 9/1 2012

Inlägg av Mattias_87 »

Om både vi och Leksand tar poäng mot SSK,Karlskoga och Västerås så kan vi definitivt ta en tredjeplats. Hoppet lever ännu. Men vi får se till att hålla typ 2.5p per match i fortsättningen och inte göra göra fler matcher som mot KHK senast.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Djurgårdens IF - Örebro HK 9/1 2012

Inlägg av minalman »

Som det stod i Zabeltråden så är det vi, ssk och malmö som leder efter senaste 13 omgångarna. Inget av lif, bik eller vik på kvalplats där. Jag tror alla sex kommer strida in i det sista. Målskillnad kan bli viktig!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Pontulf
Inlägg: 48
Blev medlem: 2012-03-25

Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 9/1 2012

Inlägg av Pontulf »

Har inte bestämt mig än för vilka jag ska hålla på emellan Södertälje och Leksand imorgon...
Användarvisningsbild
Högdalen
Inlägg: 220
Blev medlem: 2011-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Söderort

Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 9/1 2012

Inlägg av Högdalen »

Manijock skrev:Om vi ska tänka realistiskt så är det lika bra att sikta på fjärdeplatsen och få ett försprång i playoffserien. Bättre sent än aldrig heter det men topp 3 har dragit iväg på tok för långt för att vi ska på något sätt kunna hinna ikapp, det kan jag snudd på garantera. Ingen av dessa lag har varit beroende av NHL-proffs heller såsom Västerås och Mora så att de ska tappa så grovt känns inte ens liiiiiiite troligt.
Jag tror definitivt på att vi kan ta en direktplats, sen om det är 1,2 eller 3 är irrelevant. Men jag tycker mig att alla 3 topplagen tappat relativt många poäng det sista och vi har en mycket positiv trend, som inte brukar hålla för evigt, men för att ta en parallell så tänk Arsenal som inte torskade på en hel säsong en gång. Kanske lite fel parallell men ändå, kan aldrig sluta tro!

F.ö. hoppas jag faktiskt att Lidström blivit magsjuk så han inte spelar. Maken till karl att ställa till oreda i försvaret. Holm får jaga runt och försöka täcka för honom konstant och det är ju extra rörigt när han gör det.

Ja vi ses imorrn då, hoppas det blir packat imorrn då! =)
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 9/1 2012

Inlägg av Enbom »

Pontulf skrev:Har inte bestämt mig än för vilka jag ska hålla på emellan Södertälje och Leksand imorgon...
Leksand. Att komma etta, tvåa eller trea spelar ingen roll, för det är ingen skillnad.
Grimster
Inlägg: 132
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 9/1 2012

Inlägg av Grimster »

Självklart ska man hålla på Leksand där. Jag tror inte vi har någon chans på 1:a eller 2:a platsen men däremot 3:e platsen har vi goda chanser på om några matcher går våran väg. :)

Detta förutsätter ju också dock att vi fortsätter spela så pass bra som vi gjort senaste tiden. :)
Användarvisningsbild
sthlm19
Inlägg: 693
Blev medlem: 2011-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stan

Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 9/1 2012

Inlägg av sthlm19 »

Enbom skrev:
Pontulf skrev:Har inte bestämt mig än för vilka jag ska hålla på emellan Södertälje och Leksand imorgon...
Leksand. Att komma etta, tvåa eller trea spelar ingen roll, för det är ingen skillnad.
LIF-SSK spelar inte.

Leksand spelar mot Västerås och Södertälje spelar mot Tingsryd.

Lika bra att hålla på Leksand och satsa på en tredjeplats.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 9/1 2012

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Känns som att en reaktion kommer här, eller i någon av det följande 2-3.
Vi har gått bättre än någon kunnat drömma nu på slutet, 3 förluster på de senaste 14 matcherna.
Utslaget på en hel säsong så kommer ju poängen i lite "berg&dalbana-skop", så att vi skulle kunna hålla det höga poängsnittet säsongen ut känns inte särskilt troligt.
En liten dipp nu i nån match sedan siktet inställt på 4:e platsen, det är nog det bästa vi kan få efter den usla äckelstarten av HA

Skulle DIF mot förmodan hålla hela grundserien ut & sno 3:e platsen känns det som klippt & skuret att man väl i KS "gör en Leksand", allt krut är bränt när det gäller som mest..
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 9/1 2012

Inlägg av Sjöwall »

Tror vi går på plumpen idag och torskar med 1-5 eller något annat tråkigt resultat som t.ex. 1-2 eller 2-3. Har vi tur vinner vi dock men jag tror vi förlorar med antingen 1-5, 1-2 eller 2-3, kanske även 2-4 fast då gör Örebro sista i öppen kasse.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 9/1 2012

Inlägg av crike »

Äh, jag tror på vinst. Örebro är alldeles för dåliga.

Nu får ju inte laget tänka likadant utan det är bara jag...och ja dom av er som vill det då :D
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 9/1 2012

Inlägg av Staten »

Sjöwall skrev:Tror vi går på plumpen idag och torskar med 1-5 eller något annat tråkigt resultat som t.ex. 1-2 eller 2-3. Har vi tur vinner vi dock men jag tror vi förlorar med antingen 1-5, 1-2 eller 2-3, kanske även 2-4 fast då gör Örebro sista i öppen kasse.
Men herregud. Har du tippat vinst en enda gång inför match den här säsongen?
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 9/1 2012

Inlägg av mb81 »

crike skrev:Äh, jag tror på vinst. Örebro är alldeles för dåliga.

Nu får ju inte laget tänka likadant utan det är bara jag...och ja dom av er som vill det då :D
Örebro har varit jävligt dåliga i år men ett mycket namnkunnigt lag som hör hemma högre upp i tabellen! Så jag tror på en mycket svår match! De kommer kriga som galningar för att bevisa att de är bättre än tabellen visar!
Deras svaga sida är väl målvakterna där vår gamla tim slåss mot en "division1målis" om första spaden!
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 9/1 2012

Inlägg av mb81 »

Staten skrev:
Sjöwall skrev:Tror vi går på plumpen idag och torskar med 1-5 eller något annat tråkigt resultat som t.ex. 1-2 eller 2-3. Har vi tur vinner vi dock men jag tror vi förlorar med antingen 1-5, 1-2 eller 2-3, kanske även 2-4 fast då gör Örebro sista i öppen kasse.
Men herregud. Har du tippat vinst en enda gång inför match den här säsongen?
Han tippar ju torsk nu alla matcher på slutet för att inte jinxa! Funkat bra på slutet så fortsätt så! Kändes också som ett skämt eftersom den gode Sjöwall fick med alla resultat som existerade typ!

Btw skulle det vara roligt om hemsidan kunde uppdateras lite bättre angående skadeläget!
Hur är det med Honken, Bremberg, Granath, Arnesson osv!
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 9/1 2012

Inlägg av Sjöwall »

mb81 skrev:
Staten skrev:
Sjöwall skrev:Tror vi går på plumpen idag och torskar med 1-5 eller något annat tråkigt resultat som t.ex. 1-2 eller 2-3. Har vi tur vinner vi dock men jag tror vi förlorar med antingen 1-5, 1-2 eller 2-3, kanske även 2-4 fast då gör Örebro sista i öppen kasse.
Men herregud. Har du tippat vinst en enda gång inför match den här säsongen?
Han tippar ju torsk nu alla matcher på slutet för att inte jinxa! Funkat bra på slutet så fortsätt så! Kändes också som ett skämt eftersom den gode Sjöwall fick med alla resultat som existerade typ!

Btw skulle det vara roligt om hemsidan kunde uppdateras lite bättre angående skadeläget!
Hur är det med Honken, Bremberg, Granath, Arnesson osv!
Precis.. Har väl tippat torsk i de senaste 10 matcherna och det har ju gått helt OK. Synd nu att ni började jinxa jinxen..
Skriv svar