Frågetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Roppan
Inlägg: 191
Blev medlem: 2011-03-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Frågetråden

Inlägg av Roppan »

Kungen skrev:Kan någon förklara?
Det ger sponsorerna marknadsföring och fin exponering. Ditt inlägg nu är ett bra exempel. Hade du gått in och frågat det här om sponsorerna i det tysta bara lagt ut pengar, i form av spelarlönen som du tog som exempel, och skymtat förbi på jumbotronen i periodpaus då du var ute och handlade korv? :)
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Frågetråden

Inlägg av mb81 »

Kungen skrev:Vad är anledningen till att sponsorerna pröjsar så att alla får gå gratis på DIF - Örebro?

Är det inte bättre att sponsorerna sponsrar i form av spelarlöner osv istället? Tänk er att sponsorerna lägger samma summa på löner istället för att folk ska få gå gratis, samtidigt som vi istället får intäkter från publiken i form av entré på matchen. Skulle säkert inte komma lika mycket folk, men lik förbannat så skulle vi tjäna på det?

Ser verkligen inte anledningen att "slösa" bort sponsorpengar på detta. Kan någon förklara?
Det kan också vara ett sätt att locka folk att gå på flera matcher! DIF-örebro bra stämning bra hockey på ett fullsatt hovet! Då vill man nog gå tillbaka! Åtminstone om DIF vinner!
Användarvisningsbild
Kungen
Inlägg: 316
Blev medlem: 2012-08-02
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Frågetråden

Inlägg av Kungen »

Roppan skrev:
Kungen skrev:Kan någon förklara?
Det ger sponsorerna marknadsföring och fin exponering. Ditt inlägg nu är ett bra exempel. Hade du gått in och frågat det här om sponsorerna i det tysta bara lagt ut pengar, i form av spelarlönen som du tog som exempel, och skymtat förbi på jumbotronen i periodpaus då du var ute och handlade korv? :)
Min fråga var angående huruvida det gynnade DIF och inte sponsorer (som också självklart skall gynnas). Sen har du ju en poäng i att de kanske inte skulle exponeras så mycket genom jumbotronen, men det finns ju flera andra sätt att exponeras på.
mb81 skrev: Det kan också vara ett sätt att locka folk att gå på flera matcher! DIF-örebro bra stämning bra hockey på ett fullsatt hovet! Då vill man nog gå tillbaka! Åtminstone om DIF vinner!
Undra om detta verkligen stämmer. Personer som kanske inte går så ofta på hockey passar nog på när det är gratis bara?

Nej, jag tycker nog fortfarande inte detta verkar vara så jättesmart. Frågan kvarstår :)
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Frågetråden

Inlägg av mb81 »

Kungen skrev:
Roppan skrev:
Kungen skrev:Kan någon förklara?
Det ger sponsorerna marknadsföring och fin exponering. Ditt inlägg nu är ett bra exempel. Hade du gått in och frågat det här om sponsorerna i det tysta bara lagt ut pengar, i form av spelarlönen som du tog som exempel, och skymtat förbi på jumbotronen i periodpaus då du var ute och handlade korv? :)
Min fråga var angående huruvida det gynnade DIF och inte sponsorer (som också självklart skall gynnas). Sen har du ju en poäng i att de kanske inte skulle exponeras så mycket genom jumbotronen, men det finns ju flera andra sätt att exponeras på.
mb81 skrev: Det kan också vara ett sätt att locka folk att gå på flera matcher! DIF-örebro bra stämning bra hockey på ett fullsatt hovet! Då vill man nog gå tillbaka! Åtminstone om DIF vinner!
Undra om detta verkligen stämmer. Personer som kanske inte går så ofta på hockey passar nog på när det är gratis bara?

Nej, jag tycker nog fortfarande inte detta verkar vara så jättesmart. Frågan kvarstår :)
Kanske de flesta men bara om vi får några enstaka mer som går regelbundet är mycket vunnet! Vi är bra på ha trogen publik men måste hela tiden få nya trogna "kunder" att upptäcka att det är kul att gå på hockey!
Användarvisningsbild
Roppan
Inlägg: 191
Blev medlem: 2011-03-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Frågetråden

Inlägg av Roppan »

Kungen skrev:Min fråga var angående huruvida det gynnade DIF och inte sponsorer (som också självklart skall gynnas). Sen har du ju en poäng i att de kanske inte skulle exponeras så mycket genom jumbotronen, men det finns ju flera andra sätt att exponeras på.
Det kommer fler personer till matchen(vilket gynnar DIF genom biljettintäkter, försäljning m m och sponsorföretagen genom att de exponeras för fler personer). Förhoppningen från båda parter är väl att det ska rendera i fler besökare även i framtiden, då någon säkerligen finner tjusningen i att gå på ishockey.

Sen är det bra PR också. DIF visar att de har knutit till sig "bra" sponsorer som kan genomföra såna här saker för klubbens publik, och sponsorerna får bra PR genom sin uppvisade goodwill.. och möjlighet att exponeras för fler personer än vad som besökt matchen annars. Svårare än så är det nog inte.

Att vi sen sportsligt fungerat bra på ett kokande smetfullt hovet i år gynnar också DIF.
Användarvisningsbild
Kungen
Inlägg: 316
Blev medlem: 2012-08-02
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Frågetråden

Inlägg av Kungen »

Roppan skrev:
Kungen skrev:Min fråga var angående huruvida det gynnade DIF och inte sponsorer (som också självklart skall gynnas). Sen har du ju en poäng i att de kanske inte skulle exponeras så mycket genom jumbotronen, men det finns ju flera andra sätt att exponeras på.
Det kommer fler personer till matchen(vilket gynnar DIF genom biljettintäkter, försäljning m m och sponsorföretagen genom att de exponeras för fler personer). Förhoppningen från båda parter är väl att det ska rendera i fler besökare även i framtiden, då någon säkerligen finner tjusningen i att gå på ishockey.

Sen är det bra PR också. DIF visar att de har knutit till sig "bra" sponsorer som kan genomföra såna här saker för klubbens publik, och sponsorerna får bra PR genom sin uppvisade goodwill.. och möjlighet att exponeras för fler personer än vad som besökt matchen annars. Svårare än så är det nog inte.

Att vi sen sportsligt fungerat bra på ett kokande smetfullt hovet i år gynnar också DIF.
Tack, så här kan det nog vara. Hoppas det genererar mer pengar/nytta än vad det andra skulle gett bara.
diffarn1
Inlägg: 543
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrköping

Re: Frågetråden

Inlägg av diffarn1 »

Hur kan jag få reda på mitt medlemsnummer om jag inte har något kort?
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Frågetråden

Inlägg av Rix »

Funkar säsongkorten som vanligt på matchen mot Örebro?

Dvs, kan företagen bjuda på alla 8094 platser eller tar vi som har säsongskort upp våra "vanliga" platser?
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Sv: Frågetråden

Inlägg av Sjöwall »

Självklart tar vi upp våra vanliga platser..


Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Frågetråden

Inlägg av JohanPez »

diffarn1 skrev:Hur kan jag få reda på mitt medlemsnummer om jag inte har något kort?
Maila DIF.
Djurgåntillsjagdör
Inlägg: 30
Blev medlem: 2012-10-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Frågetråden

Inlägg av Djurgåntillsjagdör »

säg några låtar dom har på uppvärmningen
Användarvisningsbild
Nyberabb
Inlägg: 377
Blev medlem: 2012-11-15
Säsongskort: Ja

Re: Frågetråden

Inlägg av Nyberabb »

Djurgåntillsjagdör skrev:säg några låtar dom har på uppvärmningen
Dont stop beleving - Journey
Double nature - mustasch
enter sandman - metalica(tror jag det är)
bla
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Frågetråden

Inlägg av Rix »

Nyberabb skrev:
Djurgåntillsjagdör skrev:säg några låtar dom har på uppvärmningen
Dont stop beleving - Journey
Double nature - mustasch
enter sandman - metalica(tror jag det är)
bla
Nu hoppas jag att du menar att du inte vet om Enter Sandman är en cover just på uppvärmningen. För om man inte har koll på att Metallica har gjort den låten då får man stå och skämmas i ett hörn :lol: :wink:
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Frågetråden

Inlägg av Stentuff »

Rix skrev:
Nyberabb skrev:
Djurgåntillsjagdör skrev:säg några låtar dom har på uppvärmningen
Dont stop beleving - Journey
Double nature - mustasch
enter sandman - metalica(tror jag det är)
bla
Nu hoppas jag att du menar att du inte vet om Enter Sandman är en cover just på uppvärmningen. För om man inte har koll på att Metallica har gjort den låten då får man stå och skämmas i ett hörn :lol: :wink:
Skulle snarare tro att han inte vet vilken Metallica-låt det är.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Frågetråden

Inlägg av Rix »

Stentuff skrev:
Rix skrev:
Nyberabb skrev:
Djurgåntillsjagdör skrev:säg några låtar dom har på uppvärmningen
Dont stop beleving - Journey
Double nature - mustasch
enter sandman - metalica(tror jag det är)
bla
Nu hoppas jag att du menar att du inte vet om Enter Sandman är en cover just på uppvärmningen. För om man inte har koll på att Metallica har gjort den låten då får man stå och skämmas i ett hörn :lol: :wink:
Skulle snarare tro att han inte vet vilken Metallica-låt det är.
Det är ju nästan ännu värre! :evil:
Skriv svar