Allsvenskan 2012/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
geten
Inlägg: 26
Blev medlem: 2012-04-02
Ort: Gävle

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av geten »

Alexander skrev:Va hände med det världsomtalade allstar-laget?
Den ställdes in då Svenska Ishockeyförbundet inte gav HockeyAllsvenskan tillstånd att spela matchen. http://www.hockeyallsvenskan.se/nyheter/5sbgs2yn4c
Användarvisningsbild
Alexander
Inlägg: 618
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Alexander »

geten skrev:
Alexander skrev:Va hände med det världsomtalade allstar-laget?
Den ställdes in då Svenska Ishockeyförbundet inte gav HockeyAllsvenskan tillstånd att spela matchen. http://www.hockeyallsvenskan.se/nyheter/5sbgs2yn4c
Aha det har jag missat, tack så mycket!
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av minalman »

mb81 skrev:
Alberget4A skrev:
mb81 skrev:
Alberget4A skrev:
förevigtdjurgården skrev:Chansa på vilka som lirar Kvalserien 2013?

AIK
Djurgårdens IF
Leksands IF
Rögle BK
Örebro HK
Bofors/Karlskoga

Eller?

För övrigt. Det har känns rätt tungt hela vintern, men vadfan. Sen kollade man på serien, 10p upp till Leksand som leder. 10p. Det är inte särskilt mycket på 20+ matcher. Bara vi börjar vinna över bottengängen så kommer vi ju skjuta i tabellen; vi slår ju i princip alla över oss...
15 poäng upp till Leksand. Vi måste alltså ta in 0,65p per match på de. Det är otroligt mycket och kommer inte hända tyvärr. Jag tror att vi kommer ligga på förkvalsplats efter 52 matcher.
Men vi behöver inte vinna serien! Fast väldigt otänkbar med topp 3 iaf! Bofors, västerås och södertälje bör väl komma i formsvackor också! Fast örebro borde väl å andra sidan gå bättre! Jag tror vi hamnar någonstans mellan plats 5-7!
Nej men vi behöver ca 100p för att ta en direktplats, vilket betyder att vi kan förlora var 5:e match om vi tagit 3-poängare i matcherna innan. Dock är det viktigt att hamna så högt som möjligt i förkvalsintervallet. Kommer du på 4:e plats får du 4 poäng med dig till förkvalsserien. 5:e plats ger 3 poäng, 6:e plats ger 2 poäng och 7:e plats ger 1 poäng. Dessa poäng är viktiga!!
Jo jag tror det blir sjukt svårt om vi inte kommer minst 5:a att ta oss till kvalserien!
Varför den här handikappregeln med poäng i förkvalserien men inte i kvalserien?
Hur många handikappoäng ska lagen från ES få hade du tänkt dig? Säger sig självt att det inte fungerar då man blandar lag från två serier som man gör i KS. I playoff däremot vill man ha strid om extrapoängen ända till sista omgången.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Sjöwall »

förevigtdjurgården skrev:Chansa på vilka som lirar Kvalserien 2013?

AIK
Djurgårdens IF
Leksands IF
Rögle BK
Örebro HK
Bofors/Karlskoga

Eller?

För övrigt. Det har känns rätt tungt hela vintern, men vadfan. Sen kollade man på serien, 10p upp till Leksand som leder. 10p. Det är inte särskilt mycket på 20+ matcher. Bara vi börjar vinna över bottengängen så kommer vi ju skjuta i tabellen; vi slår ju i princip alla över oss...
Leksand
Västerås
Södertälje
Karlskoga
Rögle
aik

Dessa är väl mest troliga att hamna i Kvalserien?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8123
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Mattias_87 »

Tror faktiskt det blir Timrå och Rögle som hamnar i kvalserien.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av minalman »

Sjöwall skrev:
förevigtdjurgården skrev:Chansa på vilka som lirar Kvalserien 2013?

AIK
Djurgårdens IF
Leksands IF
Rögle BK
Örebro HK
Bofors/Karlskoga

Eller?

För övrigt. Det har känns rätt tungt hela vintern, men vadfan. Sen kollade man på serien, 10p upp till Leksand som leder. 10p. Det är inte särskilt mycket på 20+ matcher. Bara vi börjar vinna över bottengängen så kommer vi ju skjuta i tabellen; vi slår ju i princip alla över oss...
Leksand
Västerås
Södertälje
Karlskoga
Rögle
aik

Dessa är väl mest troliga att hamna i Kvalserien?
Vilket av de fyra lag från HA du nämner skulle inte vi kunna slå gula och blå i en playoff-serie?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Sjöwall »

minalman skrev:
Sjöwall skrev:
förevigtdjurgården skrev:Chansa på vilka som lirar Kvalserien 2013?

AIK
Djurgårdens IF
Leksands IF
Rögle BK
Örebro HK
Bofors/Karlskoga

Eller?

För övrigt. Det har känns rätt tungt hela vintern, men vadfan. Sen kollade man på serien, 10p upp till Leksand som leder. 10p. Det är inte särskilt mycket på 20+ matcher. Bara vi börjar vinna över bottengängen så kommer vi ju skjuta i tabellen; vi slår ju i princip alla över oss...
Leksand
Västerås
Södertälje
Karlskoga
Rögle
aik

Dessa är väl mest troliga att hamna i Kvalserien?
Vilket av de fyra lag från HA du nämner skulle inte vi kunna slå gula och blå i en playoff-serie?
Västerås, Leksand, Södertälje och Karlskoga skulle jag säga.
Användarvisningsbild
Lakrisal
Inlägg: 488
Blev medlem: 2008-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Lakrisal »

Problemet känns ju som att vi spelar bra mot andra spelande lag men inte har kraften att trycka på i 60 min mot lag som troja som bara ligger o väntar på att vi ska göra misstag

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av minalman »

Sjöwall skrev:
minalman skrev:
Sjöwall skrev:
förevigtdjurgården skrev:Chansa på vilka som lirar Kvalserien 2013?

AIK
Djurgårdens IF
Leksands IF
Rögle BK
Örebro HK
Bofors/Karlskoga

Eller?

För övrigt. Det har känns rätt tungt hela vintern, men vadfan. Sen kollade man på serien, 10p upp till Leksand som leder. 10p. Det är inte särskilt mycket på 20+ matcher. Bara vi börjar vinna över bottengängen så kommer vi ju skjuta i tabellen; vi slår ju i princip alla över oss...
Leksand
Västerås
Södertälje
Karlskoga
Rögle
aik

Dessa är väl mest troliga att hamna i Kvalserien?
Vilket av de fyra lag från HA du nämner skulle inte vi kunna slå gula och blå i en playoff-serie?
Västerås, Leksand, Södertälje och Karlskoga skulle jag säga.
Du var ju positiv! ;-)
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
zetterberg_88
Inlägg: 363
Blev medlem: 2012-04-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av zetterberg_88 »

Jag tror vi skulle kunna höja oss ännu en växel hamna på 4 plats ha en vinnande trend gå till kval och köra över dessa bondgäng.
Användarvisningsbild
Arkju
Inlägg: 257
Blev medlem: 2012-02-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vendelsö

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Arkju »

Leksand ansöker om rekonstruktion enligt Sportbladet: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5918539.ab
"Så ska Leksands ekonomi räddas

Leksands IF står inför rekonstruktion.

Fem anställda blir av med jobbet i nya sparpaket där klubben vill skriva av skulder.

?– Efter dagens besked så vet jag att spelarna och våra fans är ännu mer motiverade att ta Leksand Hockey till elitserien, säger klubbens ordförande.

Situationen är nu kritisk för Leksands IF och nu gör man nya försök att trygga klubbens framtid.

För två veckor sedan skrev Sportbladet om den skola som lades ned medan Leksands IF fick stöd från kommunen och om de summor klubben fått från kommunen genom åren.

Leksands IF hockey och Leksands IF Fastighets AB meddelar i dag att en rekonstruktion inleds med stöd från Leksands Sparbank och Swedbank.

Med rekonstruktionen hoppas klubben minska kostnader för klubbens skulder och ge möjlighet att genomföra nya investeringar.

Klubbens intäkter har inte varit tillräckliga för att täcka drift- och räntekostnader för arenan efter den nya investeringen i arenan. Likviditeten har tidigare räddats med hjälp av förskott, men dessa är nu förbrukade.

Fem blir av med jobbet
Klubbens krav på de oprioriterade fordringsägarna är att 75 procent av de oprioriterade skulderna skrivs av.

Eftergifterna från bankerna och andra fordringsägare beräknas totalt till cirka 50 miljoner kronor.

Klubben hoppas förbättra resultatet med cirka 15 miljoner kronor per år.

– Leksand Hockey tar ansvar för att på bästa möjliga sätt hantera den uppkomna situationen. Som en del av rekonstruktionsarbetet är det beklagligt att behöva meddela att fem medarbetare får lämna sina jobb, säger klubbens styrelseordförande, Sven Rosén till klubbens hemsida.

?– Efter dagens besked så vet jag att spelarna och våra fans är ännu mer motiverade att ta Leksand Hockey till Elitserien, fortsätter Rosén.?

"Föra Leksand framåt"
– Med den ekonomiska trygghet som vi åstadkommer genom rekonstruktionen skapar vi nya förutsättningar för alla att hjälpa till. Bidrag och tillskott behövs från så många som möjligt, medlemmar, aktieägare, sponsorer och andra så att vi tillsammans kan slutföra rekonstruktionen och föra Leksand Hockey framåt, säger rekonstruktionsansvarig, Mats Emthén till hemsidan.
.Tweeta
?Skriv ut
? Kristopher Karlsson"
Är spelarna i Leksand anställda i det som rekonstrueras eller är det något annat upplägg? Är de anställda i det som rekonstrueras så räcker det alltså inte med att kommunen ska betala, då ska staten in med pengar också (som Leksand iofs får betala tillbaka sen) om jag förstått det hela rätt?
Min avsky för Leksand som förening börjar bli svår att uttrycka i ord!

Edit:
Ansökan om rekonstruktion kan man läsa här:
http://www.leksandsif.se/loaders/oo.php ... &showobj=1

Där fick jag också svar på frågan om spelarna är anställda i något av företagen och det är de.
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av mb81 »

Arkju skrev:Leksand ansöker om rekonstruktion enligt Sportbladet: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5918539.ab
"Så ska Leksands ekonomi räddas

Leksands IF står inför rekonstruktion.

Fem anställda blir av med jobbet i nya sparpaket där klubben vill skriva av skulder.

?– Efter dagens besked så vet jag att spelarna och våra fans är ännu mer motiverade att ta Leksand Hockey till elitserien, säger klubbens ordförande.

Situationen är nu kritisk för Leksands IF och nu gör man nya försök att trygga klubbens framtid.

För två veckor sedan skrev Sportbladet om den skola som lades ned medan Leksands IF fick stöd från kommunen och om de summor klubben fått från kommunen genom åren.

Leksands IF hockey och Leksands IF Fastighets AB meddelar i dag att en rekonstruktion inleds med stöd från Leksands Sparbank och Swedbank.

Med rekonstruktionen hoppas klubben minska kostnader för klubbens skulder och ge möjlighet att genomföra nya investeringar.

Klubbens intäkter har inte varit tillräckliga för att täcka drift- och räntekostnader för arenan efter den nya investeringen i arenan. Likviditeten har tidigare räddats med hjälp av förskott, men dessa är nu förbrukade.

Fem blir av med jobbet
Klubbens krav på de oprioriterade fordringsägarna är att 75 procent av de oprioriterade skulderna skrivs av.

Eftergifterna från bankerna och andra fordringsägare beräknas totalt till cirka 50 miljoner kronor.

Klubben hoppas förbättra resultatet med cirka 15 miljoner kronor per år.

– Leksand Hockey tar ansvar för att på bästa möjliga sätt hantera den uppkomna situationen. Som en del av rekonstruktionsarbetet är det beklagligt att behöva meddela att fem medarbetare får lämna sina jobb, säger klubbens styrelseordförande, Sven Rosén till klubbens hemsida.

?– Efter dagens besked så vet jag att spelarna och våra fans är ännu mer motiverade att ta Leksand Hockey till Elitserien, fortsätter Rosén.?

"Föra Leksand framåt"
– Med den ekonomiska trygghet som vi åstadkommer genom rekonstruktionen skapar vi nya förutsättningar för alla att hjälpa till. Bidrag och tillskott behövs från så många som möjligt, medlemmar, aktieägare, sponsorer och andra så att vi tillsammans kan slutföra rekonstruktionen och föra Leksand Hockey framåt, säger rekonstruktionsansvarig, Mats Emthén till hemsidan.
.Tweeta
?Skriv ut
? Kristopher Karlsson"
Är spelarna i Leksand anställda i det som rekonstrueras eller är det något annat upplägg? Är de anställda i det som rekonstrueras så räcker det alltså inte med att kommunen ska betala, då ska staten in med pengar också (som Leksand iofs får betala tillbaka sen) om jag förstått det hela rätt?
Min avsky för Leksand som förening börjar bli svår att uttrycka i ord!
Ja leksand är ju så himla mysiga! Nä fan vad jag hatar leksand över allt annat i hockeysverige just nu! Förstår mig inte på det här med rekonstruktion heller. Kan nån förklara för mig vad det ar för negativa inverkningar? För både när malmö och nu när leksand gör det blir de av med nästan alla skulder utan att det verkar kosta så mycket. Båda lagen kunde ju behålla eller värva nya spelare!
Låt skiten bara konka! Sånt jävla missbruk av mina skattepengar! Jag betalar gärna skatt men till viktiga samhällsfunktioner och leksands stars är verkligen inte det!


http://www.leksandsif.se/loaders/oo.php ... &showobj=1

Här är deras rekonstruktionsansökan!
I tillgångar har de bland annat: Goodwill värt 6 miljoner! annars har de mer skulder än tillgångar!
Användarvisningsbild
Arkju
Inlägg: 257
Blev medlem: 2012-02-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vendelsö

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Arkju »

Leksand borde följt Borås exempel, det de sysslar med nu (och länge sysslat med) är ekonomisk doping. Enorm inkompetens i styrelse och ledning där man kör på och halvvägs in i säsongen konstaterar att pengarna inte räckte (den här gången heller).

Hur hade truppen sett ut och hur många färre poäng hade Leksand tagit med en budget på 13-15 MSEK istället för de 20 MSEK som de tydligen har idag (alla siffror från rekonstruktionsansökan). Hur hade det påverkat resten av Allsvenskan?

Hur kan något sånt här slippa igenom kontrollen för elitlicensen? Finns inte den för att just precis sånt här inte ska kunna inträffa? Det är ju inte direkt någon plötslig, extraordinär händelse som inträffat som gör att ekonomin är kass.

Jag hoppas att Djurgården tar lärdom och ser hur man INTE ska agera med kortsiktiga planer och lösa antaganden där man saknat sjukdomsinsikt och tagit en plats i elitserien som given och gasat på enligt en elitserieekonomi när man spelar i allsvenskan.
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av -daniel- »

Arkju skrev:Leksand borde följt Borås exempel, det de sysslar med nu (och länge sysslat med) är ekonomisk doping. Enorm inkompetens i styrelse och ledning där man kör på och halvvägs in i säsongen konstaterar att pengarna inte räckte (den här gången heller).

Hur hade truppen sett ut och hur många färre poäng hade Leksand tagit med en budget på 13-15 MSEK istället för de 20 MSEK som de tydligen har idag (alla siffror från rekonstruktionsansökan). Hur hade det påverkat resten av Allsvenskan?
Jag håller helt med dig och något jag tog upp förut också, det är skrämmande att det får fortgå. Faktiskt rent skandalöst.

Klart som fan de hade koll på situationen innan säsongen men de har ju som vanligt räknat med att allt löser sig. Så även den här gången...
Bild
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av mb81 »

-daniel- skrev:
Arkju skrev:Leksand borde följt Borås exempel, det de sysslar med nu (och länge sysslat med) är ekonomisk doping. Enorm inkompetens i styrelse och ledning där man kör på och halvvägs in i säsongen konstaterar att pengarna inte räckte (den här gången heller).

Hur hade truppen sett ut och hur många färre poäng hade Leksand tagit med en budget på 13-15 MSEK istället för de 20 MSEK som de tydligen har idag (alla siffror från rekonstruktionsansökan). Hur hade det påverkat resten av Allsvenskan?
Jag håller helt med dig och något jag tog upp förut också, det är skrämmande att det får fortgå. Faktiskt rent skandalöst.

Klart som fan de hade koll på situationen innan säsongen men de har ju som vanligt räknat med att allt löser sig. Så även den här gången...
Till sist löser det sig väl inte? Nåt stopp måste väl finnas? Btw är det vanligt att man tar upp goodwill(jävligt flummig tillgång) som en tillgång? Dessutom värd 6 miljoner!
Hur mycket är vår goodwill värd? Kanske ska sälja av den om vi har dåligt med stålar!
Skriv svar