Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012

Inlägg av Magnutz »

Isabo skrev:
android skrev:Äh, gnällbengt.
Menar du mig? Tack så mycket. Jag menar det! Då vet jag vilket forum jag INTE ska skriva i mer.
Chillaxe! :)

De gamle rävarne menar inget illa i sin retorik. Du får gnälla här! Andra får gnälla här och vissa gnäller på att andra gnäller. Välkommen, stanna gärna kvar! De flesta av oss är ändå trevliga emellanåt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Nu förstår jag allting. Det är Android som är boven i Landeskog-mysteriet! Efter dennes första supermatch blev han tydligen kallad "gnällbengt" och tappade lusten totalt för den här ligan. Onödigt Android!
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012

Inlägg av Isabo »

Magnutz skrev:
Isabo skrev:
android skrev:Äh, gnällbengt.
Menar du mig? Tack så mycket. Jag menar det! Då vet jag vilket forum jag INTE ska skriva i mer.
Chillaxe! :)

De gamle rävarne menar inget illa i sin retorik. Du får gnälla här! Andra får gnälla här och vissa gnäller på att andra gnäller. Välkommen, stanna gärna kvar! De flesta av oss är ändå trevliga emellanåt.
Menar inget illa i sin retorik... Nej men det är väl ändå ganska onödig retorik, faktiskt rätt provocerande, det är ju ändå inte så att jag är den enda som "gnäller" här (vill faktiskt inte ens kalla det gnäll när det är befogad kritik och det är mitt första inlägg överhuvudtaget). Och "får" man gnälla så är det ju ganska dumt att den första reaktionen på mitt inlägg är "gnällbengt". Jag heter inte ens Bengt. :)

Men OK, så då är det ok att klanka ner på folk med sin retorik om man är en gammal räv. Då känns det MYCKET bättre. Då får man utstå mycken skit här innan man själv är en gammal räv och får skriva vad man vill.

Jag gick med i forumet här för jag behövde skriva av mig på ett ställe där det med säkerhet inte bara fanns en massa belackare som inte försitter en chans att ge gliringar och tråkningar för att DIF förlorar mot (ännu) ett bonkegäng. Och det första som händer är att jag får kritik för att jag gnäller när jag kritiserar att mitt lag sedan barnsben spelar under all kritik. Hur ska man tycka då för att inte behöva få smaka på "räfvarnas vrede"? Ska man tycka att allt är bra och att allt ordnar sig till sist?

Jag tar kritik om den är befogad. Det ska inte komma någon och hoppa på mig så fort jag sticker in näsan i tråden första gången för att jag säger vad jag tycker ... Är det någon sorts traditionell behandling av "rookies" eller?
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Haha men gud, hur kan du bli så upprörd över "gnällbengt"?! Nu slog du nog någon form av rekord. Lugna ner dig, han menade säkert inte ens de där hårda orden på riktigt...
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012

Inlägg av Rix »

Isabo skrev:
Magnutz skrev:
Isabo skrev:
android skrev:Äh, gnällbengt.
Menar du mig? Tack så mycket. Jag menar det! Då vet jag vilket forum jag INTE ska skriva i mer.
Chillaxe! :)

De gamle rävarne menar inget illa i sin retorik. Du får gnälla här! Andra får gnälla här och vissa gnäller på att andra gnäller. Välkommen, stanna gärna kvar! De flesta av oss är ändå trevliga emellanåt.
Menar inget illa i sin retorik... Nej men det är väl ändå ganska onödig retorik, faktiskt rätt provocerande, det är ju ändå inte så att jag är den enda som "gnäller" här (vill faktiskt inte ens kalla det gnäll när det är befogad kritik och det är mitt första inlägg överhuvudtaget). Och "får" man gnälla så är det ju ganska dumt att den första reaktionen på mitt inlägg är "gnällbengt". Jag heter inte ens Bengt. :)

Men OK, så då är det ok att klanka ner på folk med sin retorik om man är en gammal räv. Då känns det MYCKET bättre. Då får man utstå mycken skit här innan man själv är en gammal räv och får skriva vad man vill.

Jag gick med i forumet här för jag behövde skriva av mig på ett ställe där det med säkerhet inte bara fanns en massa belackare som inte försitter en chans att ge gliringar och tråkningar för att DIF förlorar mot (ännu) ett bonkegäng. Och det första som händer är att jag får kritik för att jag gnäller när jag kritiserar att mitt lag sedan barnsben spelar under all kritik. Hur ska man tycka då för att inte behöva få smaka på "räfvarnas vrede"? Ska man tycka att allt är bra och att allt ordnar sig till sist?

Jag tar kritik om den är befogad. Det ska inte komma någon och hoppa på mig så fort jag sticker in näsan i tråden första gången för att jag säger vad jag tycker ... Är det någon sorts traditionell behandling av "rookies" eller?
Välkommen till DIFhockey forum, här gnäller alla på allt och vi gnäller på dem som gnäller!
Framför allt så gnäller vi på Rocky3000! Haka på tåget vet ja!
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Sv: Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012

Inlägg av Isabo »

SkönaDjurgårn skrev:Haha men gud, hur kan du bli så upprörd över "gnällbengt"?! Nu slog du nog någon form av rekord. Lugna ner dig, han menade säkert inte ens de där hårda orden på riktigt...

Jag blir upprörd för att det är så totalt onödigt. Jag tolkar det som "Äh håll käften! Kom inte hit och gnäll!!" i ett läge när jag precis kommit in i forumet för första gången, helt ovetande om attityden man bör ha för att slippa bli kallad för saker. Hur ska jag som helt obekant med det här forumet veta att det här råder en stenhård jargong med nån slags ? Att där finns gamla rävar som får slänga ur sig vad de vill? Hade jag vetat det så hade jag varit mer förberedd...

Om det hade efterföljts av något mer som tillexempel VARFÖR jag inte ska gnälla, en egen åsikt, så hade det varit en helt annan sak, nu var det bara "kom inte hit och gnäll, din jävel!". Vad välkommen man känner sig då.


Och om han inte menade det så var det ÄNNU mer onödigt. Men då förstår jag reaktionerna från er andra. Jag misstolkade uppenbarligen inlägget, men förstår fortfarande inte vad det vill säga EGENTLIGEN om det inte betyder vad det står...
Tänk om jag inte menade vad jag sa i mitt första inlägg? Då var det ju istället hans reaktion som var överdriven. Hur ska man veta om en inläggspostare menar eller inte menar vad han skriver? Det efterföljdes här inte ens av någon form av smilie...

Och sen är det väl kul att jag uppenbarligen "slog rekord". Det var länge sedan någon Djurgårdare gjorde det...


Försökte faktiskt ändra mitt alias till Gnällbengt men det gick tyvärr inte.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012

Inlägg av minalman »

Gnällbengt är nog bannad redan ;)
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012

Inlägg av Isabo »

minalman skrev:Gnällbengt är nog bannad redan ;)
:D

Går ju inte att ändra alias överhuvudtaget så det beror nog inte på att Gnällbengt är bannad.

Kan ju bara säga att jag kom in lite fel här... Hajar jargongen lite bättre nu. Men jag står för allt jag skrivit, tycker det var väldigt onödigt. Hade jag vetat om jargongen hade jag nog svarat "Äh, Gnäll-Berit" eller nåt.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012

Inlägg av minalman »

Jargongen är en överlevnadsinstinkt. Det sista som återstår av vårt gamla Djurgården Hockey.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012

Inlägg av Isabo »

Ja så är det nog.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Endast de hårdaste överlever här, Gnällbengt. Välkommen och stay strong! :)
baate
Inlägg: 77
Blev medlem: 2012-09-30

Re: Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012

Inlägg av baate »

Isabo skrev:
minalman skrev:Gnällbengt är nog bannad redan ;)
:D

Går ju inte att ändra alias överhuvudtaget så det beror nog inte på att Gnällbengt är bannad.

Kan ju bara säga att jag kom in lite fel här... Hajar jargongen lite bättre nu. Men jag står för allt jag skrivit, tycker det var väldigt onödigt. Hade jag vetat om jargongen hade jag nog svarat "Äh, Gnäll-Berit" eller nåt.
Hur är det om man blivit en apatibengt? När KHK-målen rullade in kände jag ingenting, orkade inte ens bli sur.

Ett litet råd till DIF inför Asplöven, om man skjuter mellan den röda stålramen och killen med stora kuddar på benen fler gånger än det andra laget gör det på vår kille med kuddar - då vinner man och det är det som är meningen med hockey...
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012

Inlägg av Staten »

Den här förlusten är den tyngsta i år. Jag trodde Zabel hade fått ordning på det här. Visste ju att Murrays avsaknad skulle synas men trodde inte det skulle gå så långt att backarna skiter på sig och letar efter Murray och skriker efter pappa. Fan vad tungt. Nu vet jag på riktigt att det faktiskt är kört. Inga förhoppningar, inga förväntningar. Allt är bortblåst.
DIFVästertorp
Inlägg: 502
Blev medlem: 2010-03-15
Säsongskort: Ja

Re: Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012

Inlägg av DIFVästertorp »

Trodde inte jag skulle skratta när jag läste här men jo tamejfan =)
Djurgårdens IF
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Karlskrona - Djurgårdens IF 29/11 2012

Inlägg av Isabo »

baate skrev:
Isabo skrev:
minalman skrev:Gnällbengt är nog bannad redan ;)
:D

Går ju inte att ändra alias överhuvudtaget så det beror nog inte på att Gnällbengt är bannad.

Kan ju bara säga att jag kom in lite fel här... Hajar jargongen lite bättre nu. Men jag står för allt jag skrivit, tycker det var väldigt onödigt. Hade jag vetat om jargongen hade jag nog svarat "Äh, Gnäll-Berit" eller nåt.
Hur är det om man blivit en apatibengt? När KHK-målen rullade in kände jag ingenting, orkade inte ens bli sur.
Det har man ju varit ett par gånger. Inte igår, blev bara arg. Det beror ju lite på hur det sett ut matcherna innan, om de spelat skit ett par tre matcher i rad så blir man lättare Apati-Bengan men om de spelat bra och spöat skiten ur Leksand och vunnit tre raka och sen råtorskar mot sillstrybarna så blir man Gnällbengt
Skriv svar