BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Inlägg av Kall-El »

Nu måste det väl ändå vara tack och hej för Challe som tränare eller?
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Inlägg av Remy Lebeau »

Ja herregud.

Ännu en förlust, och nu måste Charles svälja stoltheten och avgå. Har aldrig någonsin tidigare krävt en tränares avgång, men det är uppenbart att det inte funkar.

Någonting måste hända, och det måste hända nu.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Inlägg av android »

Kall-El skrev:Nu måste det väl ändå vara tack och hej för Challe som tränare eller?
Kanske därför man väntar med att få upp matchrapporten? Brukar väl vara upp vid den här tiden va?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Inlägg av -daniel- »

android skrev:
Kall-El skrev:Nu måste det väl ändå vara tack och hej för Challe som tränare eller?
Kanske därför man väntar med att få upp matchrapporten? Brukar väl vara upp vid den här tiden va?
Inte efter förlustmatcher (på senaste tiden dvs alla matcher).

Räkna inte med att ett skit händer, tror det dröjer november ut i varje fall...varför göra något idag som man kan göra imorgon, liksom. Djurgårdens devis.
Bild
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Inlägg: 775
Blev medlem: 2011-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Från Ön

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Inlägg av Lidingö DIF »

Att DIF har seriösa problem i laget råder det inget tvivel om. Irritationen och frustrationen går nästan att ta på. Känns som problemet med Djurgåren är mycket större än Challe. Alla som varit med de senaste tre åren har i princip sett samma skit fast med olika spelare/tränare. Vad är det som händer med Djurgården? Förgiftar Gnihet vattnet på Hovet?
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Inlägg av Donkels »

Lidingö DIF skrev:Att DIF har seriösa problem i laget råder det inget tvivel om. Irritationen och frustrationen går nästan att ta på. Känns som problemet med Djurgåren är mycket större än Challe. Alla som varit med de senaste tre åren har i princip sett samma skit fast med olika spelare/tränare. Vad är det som händer med Djurgården? Förgiftar Gnihet vattnet på Hovet?
Ja jag börjar fan tro på att någon har micklat med vattnet
Lugnet
Inlägg: 246
Blev medlem: 2006-12-04

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Inlägg av Lugnet »

Lidingö DIF skrev:Att DIF har seriösa problem i laget råder det inget tvivel om. Irritationen och frustrationen går nästan att ta på. Känns som problemet med Djurgåren är mycket större än Challe. Alla som varit med de senaste tre åren har i princip sett samma skit fast med olika spelare/tränare. Vad är det som händer med Djurgården? Förgiftar Gnihet vattnet på Hovet?
EXAKT!
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Inlägg av -daniel- »

Lidingö DIF skrev:Att DIF har seriösa problem i laget råder det inget tvivel om. Irritationen och frustrationen går nästan att ta på. Känns som problemet med Djurgåren är mycket större än Challe. Alla som varit med de senaste tre åren har i princip sett samma skit fast med olika spelare/tränare. Vad är det som händer med Djurgården? Förgiftar Gnihet vattnet på Hovet?
Det är tydligen en börda att spela med världens finaste sköld på bröstet. Vi simmade ju runt i lågvattnet flera säsonger i mitten på 00-talet, men då var det ingen som räknade med oss och vi klarade tack vare det (och Linkans handleder) oss kvar med ett f-tt hårs marginal.

Förra säsongen var vi (märkligt nog) favoriter hos många, och i år skulle vi enligt många "experter" leka hem serien eller åtminstone komma högt upp. Det blir uppenbarligen för tungt. Finns ingen glädje, är bara ett 100kg berg av förväntningar att krav att spela i den här klubben. Därför så gott som samtliga går ner sig 5 klasser när man kommer hit.

Jag kräks.
Bild
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Sv: Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Inlägg av BaronVonDif »

-daniel- skrev:
android skrev:
Kall-El skrev:Nu måste det väl ändå vara tack och hej för Challe som tränare eller?
Kanske därför man väntar med att få upp matchrapporten? Brukar väl vara upp vid den här tiden va?
Inte efter förlustmatcher (på senaste tiden dvs alla matcher).

Räkna inte med att ett skit händer, tror det dröjer november ut i varje fall...varför göra något idag som man kan göra imorgon, liksom. Djurgårdens devis.
Matchrapport kan ju inte vara svårt att få upp, en copy/paste från föregående match så är det klart.

Skickat från min GT-I9305N
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9555
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Sv: Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Inlägg av Jim Morrison »

BaronVonDif skrev:
-daniel- skrev:
android skrev:
Kall-El skrev:Nu måste det väl ändå vara tack och hej för Challe som tränare eller?
Kanske därför man väntar med att få upp matchrapporten? Brukar väl vara upp vid den här tiden va?
Inte efter förlustmatcher (på senaste tiden dvs alla matcher).

Räkna inte med att ett skit händer, tror det dröjer november ut i varje fall...varför göra något idag som man kan göra imorgon, liksom. Djurgårdens devis.
Matchrapport kan ju inte vara svårt att få upp, en copy/paste från föregående match så är det klart.

Skickat från min GT-I9305N
"Stark upphämtning räckte nästan till poäng"

Gissar jag på. I sann difhockey-propaganda-stil.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Inlägg av Kall-El »

För min del är det självklart att hela skiten från styrelsetopp ner till tränare måste gås igenom och toksaneras.

Hela styrelsen borde kickats bort vid degraderingen och man borde plockat in en tränare och gärna en sportchef helt utan tidigare kopplingar till DIF eller åtminstone en person som vågar säga de obehagliga sanningarna som t ex Garpen.

Detta lag skulle utan problem kunna hamna topp tre i serien och det finns endast en person som har ansvaret för att så inte är fallet och det är Challe som inte bara är tränare utan också sportchefen som byggt truppen helt efter egna önskningar.

Bara att sitta på två stolar på det viset borde stoppats från första början för övrigt.

De enda person som sitter i styrelsen som möjligen kan få vara kvar är Öhling, Ednertz och Kjellberg... Alla andra snälla avgå och dra inte min förening längre ner i smutsen än vad ni redan gjort.

Avslutningsvis; Jag utgår från att det sett överjävulskt bra ut på träningarna eller?
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Inlägg av android »

-daniel- skrev:
android skrev:
Kall-El skrev:Nu måste det väl ändå vara tack och hej för Challe som tränare eller?
Kanske därför man väntar med att få upp matchrapporten? Brukar väl vara upp vid den här tiden va?
Inte efter förlustmatcher (på senaste tiden dvs alla matcher).

Räkna inte med att ett skit händer, tror det dröjer november ut i varje fall...varför göra något idag som man kan göra imorgon, liksom. Djurgårdens devis.
Ok läser aldrig dom längre...
Född till sportchef.
Lugnet
Inlägg: 246
Blev medlem: 2006-12-04

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Inlägg av Lugnet »

Kall-El skrev:För min del är det självklart att hela skiten från styrelsetopp ner till tränare måste gås igenom och toksaneras.

Hela styrelsen borde kickats bort vid degraderingen och man borde plockat in en tränare och gärna en sportchef helt utan tidigare kopplingar till DIF eller åtminstone en person som vågar säga de obehagliga sanningarna som t ex Garpen.

Detta lag skulle utan problem kunna hamna topp tre i serien och det finns endast en person som har ansvaret för att så inte är fallet och det är Challe som inte bara är tränare utan också sportchefen som byggt truppen helt efter egna önskningar.

Bara att sitta på två stolar på det viset borde stoppats från första början för övrigt.

De enda person som sitter i styrelsen som möjligen kan få vara kvar är Öhling, Ednertz och Kjellberg... Alla andra snälla avgå och dra inte min förening längre ner i smutsen än vad ni redan gjort.

Avslutningsvis; Jag utgår från att det sett överjävulskt bra ut på träningarna eller?
Precis. Något är toksnett i föreningen. Känslan har smugit sig på under tid framförallt under förra säsongen. Tror det är en blandning mellan många led i organisationen, men det borde vara styrelsen som har det yttersta ansvaret "overall" så att säga.
jokohanho
Inlägg: 157
Blev medlem: 2010-10-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Inlägg av jokohanho »

Jag måste nog säga att det är rätt fascinerande att så många här vet var styrelsen gör, när man inte får höra ett ord om dem. Det kan mycket möjligt vara ett problem, men ärligt talat, hur bra koll har ni på styrelsen egentligen? Var ifrån får ni informationen om hur odugliga dom är?
Inte för jag vill försvara dem heller, för jag vet ingenting om dem.

Vad som är uppenbart dock är att laget inte funkar. I normala fall kan man i alla fall känna förbättringspotential och Djurgården är ett vårlag, så är det. Men just nu känns det som en repris från förra året, fast ännu värre.

Jag håller med många här om att nytt blod behövs, framför allt på tränarsidan. Skulle inte ha något emot att ha Challe som sportchef och scout. In med en ny huvudtränare som hade lite jävla attityd. Det är för jävla mesigt nere i båset. Var är känslorna?
Sedan kan man säga vad man vill om tränarna, men för i helvete. Spelarna ska vara tillräckligt bra i denna trupp att de skulle kunna vara självgående i princip, så bra är detta lag i mina ögon och med NHL-förstärkningarna ska vi inte ha några problem över huvud taget att ligga top 3.
Spelarna visar känslor och kämpar, det gör dom. Men varför inte gå in och bara köra järnet? Som alla andra Allsvenska lag gör, det går inte hålla på med något tafatt styrspel på denna nivån, motståndarna är för dåliga för att det ska funka.
Det är i alla fall det jag irriterar mig mest på när det gäller spelarna, att de inte går ut och är helt respektlösa mot sina motspelare. Det hade jag vart med den frustration jag nu besitter, visa lite vinnarmentalitet som varit i sin frånvaro i snart tre säsonger nu. Inte vara rädda för att förlora när man har en uddamålsleding, utan köra över kräken till motståndare som ändå inte har något att göra i Elitserien och våga vinna....

Är så förbannat less på detta nu. Förändringar måste ske, Djurgården måste svälja sin stolthet och det är akut!!
Användarvisningsbild
Amadeus
Inlägg: 225
Blev medlem: 2010-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Inlägg av Amadeus »

-daniel- skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Otto, helvete vad bra han är. Se och lär hela bunten.

Överlägset vår bästa spelare senaste tiden. Oavsett om övriga viker ned sig visar han klass.

Han har verkligen givit mig valuta för mina investerade pengar. Kändes helt rätt då, ännu bättre nu.

Tack Otto. Du fötjänade varje krona.
Den enda som hållit någonsomhelst klass. Konstigt att han verkligen är hästlängder bättre än både Landeskog och Hörnqvist...
Och honom ville de inte ha med först....
Det var väl tur att vi fans visste bättre
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Skriv svar