Djurgårdens IF - Västerås IK 12/11 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17576
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Djurgårdens IF - Västerås IK 12/11 2012

Inlägg av SirDIFalot »

Ööööö
Expert.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Djurgårdens IF - Västerås IK 12/11 2012

Inlägg av minalman »

Officiell nedräkning för Challe. Vi börjar från 3. Grejar vi tre poäng övertygande så kan nedräkningen avbrytas.Till Hovet och stötta! Ser fram mot nyväckt körsång från A18!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Djurgårdens IF - Västerås IK 12/11 2012

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Usch...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Djurgårdens IF - Västerås IK 12/11 2012

Inlägg av emilin »

minalman skrev:Officiell nedräkning för Challe. Vi börjar från 3. Grejar vi tre poäng övertygande så kan nedräkningen avbrytas.Till Hovet och stötta! Ser fram mot nyväckt körsång från A18!
kan fan bli ett av årets största publik fest, först det nya med Djurgårdsklacken A18 sen har JK även de börjat att hypa för denna match http://jarnkaminerna.se/artikel/jk/2012 ... fyll-hovet
Så nu jävlar kör vi, mot 3 poäng o ser till att visa upp Sveriges bästa publik.
Här sitter man på en lördag o längta till måndag, ruggigt sjukt :D
Användarvisningsbild
Skotte
Inlägg: 92
Blev medlem: 2010-12-15

Re: Djurgårdens IF - Västerås IK 12/11 2012

Inlägg av Skotte »

Självklart på plats. Hejar fram bästa laget!

Men jag kan dock inte förstå folks blåögdhet efter medlemsmötet, köper folk vilka ursäkter och bortförklingar som helst? Kommer se precis lika jävligt ut på måndag som vilken annan match som helst!

Skål och trevlig kväll!
Användarvisningsbild
Tibbe
Inlägg: 311
Blev medlem: 2009-01-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Västerås IK 12/11 2012

Inlägg av Tibbe »

Adam i kassen och fullt ös på isen som på läktaren så börjar vi om på "ny" kula!

FFF-HTB
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Djurgårdens IF - Västerås IK 12/11 2012

Inlägg av Jepe »

Kan vi få lite info ang sålda biljetter till denna match?

Många farsor på plats...
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Västerås IK 12/11 2012

Inlägg av Mattias_87 »

Faktiskt jävligt skönt med hockey nu igen. Snälla se till så det blir en bra start nu jag orkar inte annars :/
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Throttle
Inlägg: 86
Blev medlem: 2012-03-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Djurgårdens IF - Västerås IK 12/11 2012

Inlägg av Throttle »

DIF - VIK 0-10

0-1 Patrik Berglund
0-2 Patrik Berglund
0-3 Patrik Berglund
0-4 Patrik Berglund
0-5 Patrik Berglund
0-6 Patrik Berglund
0-7 Patrik Berglund
0-8 Patrik Berglund
0-9 Patrik Berglund
0-10 Patrik Berglund

Nja, tänker inte vara realistisk så jag säger 2-1 till DIF.

Västerås har 0-1 ledning inför 3.e då Djurgårdens egna Berglund kommit in ombytt inför sista perioden och gör 1-1 samt 2-1 inom loppet av 5minuter.

Challe blir matchhjälte men säger sen på presskonferensen att han sparkar sig själv som tränare och ska istället börja utbilda till ornitolog, eftersom han under en date med MrMadhawk fick upp tankarna gällande MIF's klubblogo.

Efter 4år på Mittuniversitetet i Sundsvall inser Challe att han istället blev journalist och blir omplacerad på AB där han börjar arbeta tillsammans med vår älskade Tomas Ros.

Ros får snabbt upp ögonen för Charles och fyra månader senare är de förlovade och har samt inskaffat ett adoptivbarn från nordöstra somalia.

Challe bedrar dock Ros efter en kväll hemma hos Anrell, med Anrell. Det visar sig dock att Lasse lider av HIV vilket han även smittar av sig till Challe.

2065, 100år gammal avlider Charles Berglund dessvärre i aids, glädjande däremot är att samma år vinner Djurgårdens IF Sm-guld efter ha spöat Värmdö HC i Smfinalen med 29-28 i matcher. Matchvinnare den gången blev Tomas Ros's 23åriga son Tomas JR Ros efter att satt den avgörande straffen mot Igor Anrell i Värmdökassen.

Så med andra ord hoppas jag Dif vinner på måndag så att vi såsmåningom vinner Smguld om ett par år. Iallfall sa en polare detta igår på fyllan

Tja
1891
johanmelin
Inlägg: 36
Blev medlem: 2012-11-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Västerås IK 12/11 2012

Inlägg av johanmelin »

Jag längtar oxå tills måndag jag kan inte vara på plats,eller jag längtar tills hela nästa vecka för jag tror detta är veckan då allt kommer vända för DIF.
Först vinner dom mot Västerås sen vinner dom enkelt mot Bofors och så blir det en jävlit bra match mot Leksand!!! :shock:
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Västerås IK 12/11 2012

Inlägg av -daniel- »

Någon skrev att den här spellediga veckan ingjutit lite mod hos oss supportrar eftersom vi faktiskt inte torskat på en vecka - precis så känner jag också.

Sen om man kommer behålla den känslan även efter morgondagen låter jag vara osagt...
Bild
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Djurgårdens IF - Västerås IK 12/11 2012

Inlägg av Rix »

-daniel- skrev:Någon skrev att den här spellediga veckan ingjutit lite mod hos oss supportrar eftersom vi faktiskt inte torskat på en vecka - precis så känner jag också.

Sen om man kommer behålla den känslan även efter morgondagen låter jag vara osagt...
Håller med, skönt med en vecka utan ångest över förlorade poäng, men vi får se imorgon vart vi står någonstans.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Djurgårdens IF - Västerås IK 12/11 2012

Inlägg av minalman »

Rix skrev:
-daniel- skrev:Någon skrev att den här spellediga veckan ingjutit lite mod hos oss supportrar eftersom vi faktiskt inte torskat på en vecka - precis så känner jag också.

Sen om man kommer behålla den känslan även efter morgondagen låter jag vara osagt...
Håller med, skönt med en vecka utan ångest över förlorade poäng, men vi får se imorgon vart vi står någonstans.
Jag tror att vi står där vi står. Frågan är var står Västerås? Orkar de etablera sin nuskavislåDIF-anda eller ser de på oss som ett mediokert HA-lag som det är svårt att ladda hundra inför en bortamatch? Vi är numera i lägen där vi har allt att vinna till skillnad mot tidigare på säsongen då motståndarna var i den situationen. Västerås har nog mest att förlora i morgon.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
StockholmDjurgårn
Inlägg: 7
Blev medlem: 2012-11-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Västerås IK 12/11 2012

Inlägg av StockholmDjurgårn »

minalman skrev:
Rix skrev:
-daniel- skrev:Någon skrev att den här spellediga veckan ingjutit lite mod hos oss supportrar eftersom vi faktiskt inte torskat på en vecka - precis så känner jag också.

Sen om man kommer behålla den känslan även efter morgondagen låter jag vara osagt...
Håller med, skönt med en vecka utan ångest över förlorade poäng, men vi får se imorgon vart vi står någonstans.
Jag tror att vi står där vi står. Frågan är var står Västerås? Orkar de etablera sin nuskavislåDIF-anda eller ser de på oss som ett mediokert HA-lag som det är svårt att ladda hundra inför en bortamatch? Vi är numera i lägen där vi har allt att vinna till skillnad mot tidigare på säsongen då motståndarna var i den situationen. Västerås har nog mest att förlora i morgon.
Jag tror tyvärr att vi kommer att bli krossade imorgon av Västerås, med tanke på hur bra form deras nhl stjärnor har.

Alltid Oavsett
Användarvisningsbild
zetterberg_88
Inlägg: 363
Blev medlem: 2012-04-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Västerås IK 12/11 2012

Inlägg av zetterberg_88 »

Jag tror oavsett vem som drar sista stråt kommer det vara en grym match.

Men DIF vinner med 4-2 sista målet i öppen kasse.
Skriv svar