Allsvenskan 2012/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
HomeOfSvenTumba
Inlägg: 374
Blev medlem: 2011-06-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Tumba

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av HomeOfSvenTumba »

seppuko skrev:
HomeOfSvenTumba skrev:Malmö vann med 10-2 mot Asplöven...
Och matchen innan torskade med 6-3 mot Oskarshamn.
Och torskade med 3-2 mot oss 2/11 1997
Jag ser ett mönster...
Användarvisningsbild
18DIF91
Inlägg: 671
Blev medlem: 2011-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av 18DIF91 »

När det gäller målvakterna, dags att ge Reideborn lite mer tillfällen att stå än vad han fått hitills. De matcher han stått har han gjort ett bra jobb i mitt tycke, i allafall de HA matcher som han stått.

Säger inte att han är bättre eller sämre än Chet, men killen har i allafall jobbat till sig att få lite mer tillfällen att stå.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Alexander
Inlägg: 618
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Alexander »

18DIF91 skrev:När det gäller målvakterna, dags att ge Reideborn lite mer tillfällen att stå än vad han fått hitills. De matcher han stått har han gjort ett bra jobb i mitt tycke, i allafall de HA matcher som han stått.

Säger inte att han är bättre eller sämre än Chet, men killen har i allafall jobbat till sig att få lite mer tillfällen att stå.
Jag tror garanterat han kommer få många tillfällen framöver
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2347
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Buford »

Almtuna förstärker med Buffalos målvakt Jhonas Enroth:
http://www.sportal.se/ishockey/nhl-spelare-klar-almtuna
HomeOfSvenTumba
Inlägg: 374
Blev medlem: 2011-06-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Tumba

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av HomeOfSvenTumba »

Trelleborg åkte ur Fotbollsallsvenskan förre året, vi åkte ur elitserien förra året. Den hör säsongen åkte Trelleborg ur Superettan, som sagt: jag ser ett mönster...
(Tror iof inte att det ska hända men ändå)
Jag ser ett mönster...
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Jepe »

Leksand verkar inte få någon hjälp från kommunen..... eller

http://www.dt.se/nyheter/leksand/1.5266 ... ksands-if-
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av minalman »

Jag måste erkänna, jag är beroende av DIF Hockey.
Vete fan vad som är värst, alla snedtändningar efter matcherna i höst, eller det här dj-a landslagsuppehållet som får mig att krypa upp längs väggarna. Jag vill ha hockey, inte nån larvig nationsfäktning.
Tråden heter förstås "Allsvenskan", så vad jag vill ha sagt, ta bort landslagsuppehållet! Ska det vara något uppehåll så ska det vara för J-VM. Det är en riktig hockeyturnering.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av JohanPez »

minalman skrev:Jag måste erkänna, jag är beroende av DIF Hockey.
Vete fan vad som är värst, alla snedtändningar efter matcherna i höst, eller det här dj-a landslagsuppehållet som får mig att krypa upp längs väggarna. Jag vill ha hockey, inte nån larvig nationsfäktning.
Tråden heter förstås "Allsvenskan", så vad jag vill ha sagt, ta bort landslagsuppehållet! Ska det vara något uppehåll så ska det vara för J-VM. Det är en riktig hockeyturnering.
Amen!
Det är givetvis värre med uppehåll än när det går dåligt. Inte när det gäller nerverna kanske men hellre att må dåligt än att inte må alls.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av minalman »

Tittar på mora - leksand. Håller med Södergren att bägge lagen är sega och tröga. Jag funderar på om det är helt fel av oss att hela tiden försöka föra matcherna och driva upp tempot. Det blir ofta då någon av våra mindre erfarna schabblar baklänges även om de flesta av de namnkunniga i vårt lag trivs med det höga tempot. Vi borde kunna tråka ut motståndarna, vårt boxplay är bra. Då borde defensivt fem mot fem också funka. Det är fel att driva upp tempot i varje match och ge energiboost till motståndarna (de vilar ju mot andra lag inför matcherna mot oss). Det höga tempot tvingar ju ofta våra egna klantbackar till misstag. Misstag de inte gör när det går långsammare och hela femman jobbar hårt defensivt. Vi blir för långa, som någon expert sa, Strömberg tror jag, när tempot drivs upp, högre än vad några i vårt lag klarar. Alternativt får Challe sätta ihop tempofemmor och sega femmor. Kanske lira på klassiska femmor i stället för att rotera på kedjor för sig och backar för sig?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av minalman »

Man vill ju gärna vara mora i kväll. Vända 1-2 till 3-2 mot ärkefienden leksand på hemmais i tredje med sista kassen sju sekunder före slut. När får vår hårt prövade publik uppleva samma glädje igen? När vi slår gnaget i KS i mars!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
XantE
Inlägg: 660
Blev medlem: 2012-03-28
Säsongskort: Ja

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av XantE »

minalman skrev:Man vill ju gärna vara mora i kväll. Vända 1-2 till 3-2 mot ärkefienden leksand på hemmais i tredje med sista kassen sju sekunder före slut. När får vår hårt prövade publik uppleva samma glädje igen? När vi slår gnaget i KS i mars!
Mars 2014 då?
Masse
Inlägg: 34
Blev medlem: 2012-04-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Masse »

Har läst många väl nyanserade och många onyanserade inlägg här på forumet den senaste tiden.
Här kommer mina tankar om varför DIF sladdar i Sveriges andra liga.
När man sätter ihop ett lag med nyförvärv som har varit i klubbar där kraven inte varit skyhöga, Johner i Taif, Sörensen Borås, Hank Mora, Ljung Vik mm och säger "TILLBAKS TILL ELITSERIEN" med spelare som varit med om att, otroligt nog, spela ner DIF från finrummet ( Ölve, Fimpen, Otto),så kan det ju inte finnas ett överflöd av självförtroende när det går lite emot.
Jag tror att alla kämpar på träningar och matcher men kraven tynger något så in i h-vete.

Sedan är det nog svårt att få pondus som tränare när du inte för så jättelängesedan spelade med några av de du tränar nu.
Klarar vi oss kvar i allsvenskan är jag nöjd. Tänk vad kraven sjunker snabbt.
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Staten »

Malmö slog Västerås med 4-1. Det finns ingen logik i den här ligan.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av minalman »

Det skulle kännas bittert om gnaget spelar i KS och vi tittar på.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Donkels »

Staten skrev:Malmö slog Västerås med 4-1. Det finns ingen logik i den här ligan.
Jo att vi förlorar mot random bonnlag - det är en röd tråd som håller i sig
Skriv svar