Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
zetterberg_88
Inlägg: 363
Blev medlem: 2012-04-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av zetterberg_88 »

-daniel- skrev:
zetterberg_88 skrev:Det var nog den sämsta sittplats publiken den här säsongen. Jag kan förstå att de flesta på sittplats inte vill stå upp men kom igen om klacken sjunger då ska man fan ställa sig upp. Sen var det typ 200 av 4000 som klappade på sittplats under matchen.

Man ska inte ha förväntningar på sittplats men går man och kollar på sitt lag även fast man sitter på sittplats sektionerna ska man väl orka klappa sina händer för att skapa lite tryck.
Har lite svårt att förstå hur man kan gnälla på publik (klack eller sittplats) när spelarna på isen skämmer ut sig så kopiöst. Djurgården skall vara oerhört tacksamma att man har den trogna publiken som trots allt finns där; att inte det var större visslingsorkaner efter slutsignalen förvånar mig faktiskt.
Är man inte på plats för att heja fram sitt lag vad fan gör man då där. Skiter i om det är 20 åring eller 70 åring klappa händer ska man definitivt göra oavsett.

ps. Jag har fått "hockeymens". Den lär bli långvarig som det ser ut just nu.
Användarvisningsbild
zetterberg_88
Inlägg: 363
Blev medlem: 2012-04-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av zetterberg_88 »

android skrev:
zetterberg_88 skrev:Det var nog den sämsta sittplats publiken den här säsongen. Jag kan förstå att de flesta på sittplats inte vill stå upp men kom igen om klacken sjunger då ska man fan ställa sig upp. Sen var det typ 200 av 4000 som klappade på sittplats under matchen.

Man ska inte ha förväntningar på sittplats men går man och kollar på sitt lag även fast man sitter på sittplats sektionerna ska man väl orka klappa sina händer för att skapa lite tryck.
Om hela klacken sjunger sittplats ställer er upp så kan man kräva att alla på sittplats ställer sig upp. Igår viskade hälften av klacken sittplats ställer er upp. 70-80% ställde sig upp. Klacken - sittplats 0-1.

Men ni kommer igen. Kämpa klacken.
Jag tyckte tvärtom om man jämför med de andra matcherna så här långt.
Aggie_66
Inlägg: 58
Blev medlem: 2012-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Haninge

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Aggie_66 »

Vi har en dålig klack, vi har en dålig aktiv sittplats, vi har en dålig sittplats. Personer från respektive sektion tycker att de andra är dåliga. Precis som vi förväntar oss att laget ska prestera och göra sitt jobb så får väl alla vi i publiken också rycka upp oss.

Vad har vi rätt att förvänta oss från respektive sektion:

Klack: I klacken förväntas man stå upp och sjunga under hela matchen för att bidra med ett bra tryck på Hovet. Klacken förväntas med sitt engagemang att lyfta stämningen och även spelarna. Klacken ska inspirera andra sektioner att hänga på i sånger och ramsor. Biljetterna är subventionerade just av dessa anledningar. Personligt önskemål är att JK ordnar någon som leder klacken varje match

Aktiv sittplats (A13, bredvid klacken): På aktiv sittplats kan du antingen stå eller sitta, helt efter tycke och smak. Dock väljer du denna sektion för att du vill vara mer aktiv än vad man är på ordinarie sittplats. Du är delaktig i ramsor och klappande om inte hela tiden så iallafall när laget behöver stöd.

Sittplats: Här förväntas du av din omgivning att sitta ner och kan alltså bli ombedd att sätta dig om någon anser att du står i vägen. Du behöver inte sjunga eller klappa med i några ramsor men kan ibland bli "inbjuden" att vara med i något. Du avgör själv hur du vill göra. All delaktighet i ramsor och klappande under hela matchen bidrar dock till ett bra tryck på Hovet.

Till nästa hemmamatch så vet vi nu vad som förväntas av oss och kan ju inte annat än prestera bättre än sist ;-) Visa omvärlden att vi har Sveriges bästa publik!
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Salas »

Jag måste bara efter matchen mot Troja skriver några rader nu. Inledningsvis ska det sägas att jag och mitt sällskap, dvs fyra personer, plus två grannar på samma rad som oss, ensamma hade sjungit ut klacken mot Troja om vi stått själva i första perioden. En sådan skrämmande tystnad som det var har jag aldrig varit med om, och det var svårt att hålla inne skrattet när upprepade försök att starta ramsor dog ut direkt då inte en jävel ville sjunga. Som jordgubben på toppen av bakelsen så satte sig dessutom folk här och där. Jag har hittills krigat på och skrikit mig hes match efter match, men jag vet helt ärligt inte hur länge jag orkar så länge som klacken beter sig som den gör. Det är en sådan katastrofalt usel stämning så att man skäms.

Sedan är det precis som någon skrev tidigare, att det känns som om att alla ramsor är inspelade och går på repeat. Vår klack är som en samling av robotar som är inställda på att sjunga vissa ramsor korta stunder, för att sedan stå tysta. Dom enda ramsor som verkar vara inprogrammerade i hjärnorna hos de flesta i klacken är:

  • - Heja heja Djurgården
    - Vi älskar Djurgårn
    - Full fart framåt
    - Den som inte hoppar...
    - Alla vi som älskar Djurgårn klappar nu
    - Djurgården, Djurgården, Djurgården...


Att försöka starta långa och vettiga ramsor är helt meningslöst då dom flesta inte kan dom längre, och de som väl kan ramsorna står knäpptysta som äkta nollor, precis som dom är.

Inför säsongen kom första tankarna på att flytta till sittplats, och till nästa säsong är det mer aktuellt än någonsin. Att vi i dagsläget är runt 20-30 personer som på egen hand ska agera klack när vi sålt runt 1000 säsongskort i klacken, det är inte bara dåligt, det är total jävla katastrof, och jag blir bara förbannad av att tänka på skiten.

Ni som sitter i klacken, oavsett om det är reklampaus eller inte, dra åt helvette och kom aldrig mer tillbaka.
Ni som inte sjunger, köp biljetter på sittplats och sluta råna Djurgården Hockey på pengar, era snåla jävla kräk.
Ni som trots tillsägningar om att stå upp/sjunga, skiter i detta, vad jag tycker om er låter jag vara osagt, för att det är inga vackra ord som jag har att säga om personer som er.


Med detta avrundar jag kvällen och lägger mig i hopp om en bättre morgondag. Jag förväntar mig dock inget annat än ännu en förlust och bedrövelse.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Axel_K »

Salas skrev:Jag måste bara efter matchen mot Troja skriver några rader nu. Inledningsvis ska det sägas att jag och mitt sällskap, dvs fyra personer, plus två grannar på samma rad som oss, ensamma hade sjungit ut klacken mot Troja om vi stått själva i första perioden. En sådan skrämmande tystnad som det var har jag aldrig varit med om, och det var svårt att hålla inne skrattet när upprepade försök att starta ramsor dog ut direkt då inte en jävel ville sjunga. Som jordgubben på toppen av bakelsen så satte sig dessutom folk här och där. Jag har hittills krigat på och skrikit mig hes match efter match, men jag vet helt ärligt inte hur länge jag orkar så länge som klacken beter sig som den gör. Det är en sådan katastrofalt usel stämning så att man skäms.

Sedan är det precis som någon skrev tidigare, att det känns som om att alla ramsor är inspelade och går på repeat. Vår klack är som en samling av robotar som är inställda på att sjunga vissa ramsor korta stunder, för att sedan stå tysta. Dom enda ramsor som verkar vara inprogrammerade i hjärnorna hos de flesta i klacken är:

  • - Heja heja Djurgården
    - Vi älskar Djurgårn
    - Full fart framåt
    - Den som inte hoppar...
    - Alla vi som älskar Djurgårn klappar nu
    - Djurgården, Djurgården, Djurgården...


Att försöka starta långa och vettiga ramsor är helt meningslöst då dom flesta inte kan dom längre, och de som väl kan ramsorna står knäpptysta som äkta nollor, precis som dom är.

Inför säsongen kom första tankarna på att flytta till sittplats, och till nästa säsong är det mer aktuellt än någonsin. Att vi i dagsläget är runt 20-30 personer som på egen hand ska agera klack när vi sålt runt 1000 säsongskort i klacken, det är inte bara dåligt, det är total jävla katastrof, och jag blir bara förbannad av att tänka på skiten.

Ni som sitter i klacken, oavsett om det är reklampaus eller inte, dra åt helvette och kom aldrig mer tillbaka.
Ni som inte sjunger, köp biljetter på sittplats och sluta råna Djurgården Hockey på pengar, era snåla jävla kräk.
Ni som trots tillsägningar om att stå upp/sjunga, skiter i detta, vad jag tycker om er låter jag vara osagt, för att det är inga vackra ord som jag har att säga om personer som er.


Med detta avrundar jag kvällen och lägger mig i hopp om en bättre morgondag. Jag förväntar mig dock inget annat än ännu en förlust och bedrövelse.
Bra skrivet. I torsdags så var det några vid A18 som började dra igång massa, jag stod där så jag sjöng med. När vi på höger fått upp tryck, så börjar vänster över sjunga något helt annat eller sjunga i otakt.
Vi hade precis börjat få tryck i en sång, då börjar de sjunga något. Alla sjunger med dem, de slutar sjunga och allt dör ut. Då blev det bara tystnad.
När folk väl sjunger - så sjunger de inte med de andra. Så det är två problem - hälften sjunger inte. Och hälften som sjunger, sjunger i otakt/byter sång.
Vi behöver en som står på räcket, hade gjort det själv om jag varit bra nog och haft mod att göra det.
Finns det ingen här på forumet som kan göra det? Iallafall i några matcher för att sedan hitta någon annan? För detta fungerar inte...

Tycker förövrigt att det var väldigt dåligt att sjunga Vi kräver mer än så i slutet av andra perioden eller om det var början av tredje...
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av JohanPez »

Äh, när folk inte ens kan resa sig under SFGD så vet jag inte vad. Det anser jag att man gör oavsett sektion.
Jag minns kvartsfinal 6 mot Luleå i Globen senast, jag hann inte fixa klack-, eller AS-plåt så jag hamnade på långsidan. Till vänster om mig en förstagångsbesökare och till höger ett par som säkert levt ihop i 50 år. Tanten i paret behövde en sittdyna och hennes gubbe fick massera hennes ben med jämna mellanrum men de här kunde då fan både hoppa och sjunga trots sina krämpor och hon till vänster trots att hon aldrig vart på match förut.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av förevigtdjurgården »

Axel_K skrev:
Salas skrev:Jag måste bara efter matchen mot Troja skriver några rader nu. Inledningsvis ska det sägas att jag och mitt sällskap, dvs fyra personer, plus två grannar på samma rad som oss, ensamma hade sjungit ut klacken mot Troja om vi stått själva i första perioden. En sådan skrämmande tystnad som det var har jag aldrig varit med om, och det var svårt att hålla inne skrattet när upprepade försök att starta ramsor dog ut direkt då inte en jävel ville sjunga. Som jordgubben på toppen av bakelsen så satte sig dessutom folk här och där. Jag har hittills krigat på och skrikit mig hes match efter match, men jag vet helt ärligt inte hur länge jag orkar så länge som klacken beter sig som den gör. Det är en sådan katastrofalt usel stämning så att man skäms.

Sedan är det precis som någon skrev tidigare, att det känns som om att alla ramsor är inspelade och går på repeat. Vår klack är som en samling av robotar som är inställda på att sjunga vissa ramsor korta stunder, för att sedan stå tysta. Dom enda ramsor som verkar vara inprogrammerade i hjärnorna hos de flesta i klacken är:

  • - Heja heja Djurgården
    - Vi älskar Djurgårn
    - Full fart framåt
    - Den som inte hoppar...
    - Alla vi som älskar Djurgårn klappar nu
    - Djurgården, Djurgården, Djurgården...


Att försöka starta långa och vettiga ramsor är helt meningslöst då dom flesta inte kan dom längre, och de som väl kan ramsorna står knäpptysta som äkta nollor, precis som dom är.

Inför säsongen kom första tankarna på att flytta till sittplats, och till nästa säsong är det mer aktuellt än någonsin. Att vi i dagsläget är runt 20-30 personer som på egen hand ska agera klack när vi sålt runt 1000 säsongskort i klacken, det är inte bara dåligt, det är total jävla katastrof, och jag blir bara förbannad av att tänka på skiten.

Ni som sitter i klacken, oavsett om det är reklampaus eller inte, dra åt helvette och kom aldrig mer tillbaka.
Ni som inte sjunger, köp biljetter på sittplats och sluta råna Djurgården Hockey på pengar, era snåla jävla kräk.
Ni som trots tillsägningar om att stå upp/sjunga, skiter i detta, vad jag tycker om er låter jag vara osagt, för att det är inga vackra ord som jag har att säga om personer som er.


Med detta avrundar jag kvällen och lägger mig i hopp om en bättre morgondag. Jag förväntar mig dock inget annat än ännu en förlust och bedrövelse.
Bra skrivet. I torsdags så var det några vid A18 som började dra igång massa, jag stod där så jag sjöng med. När vi på höger fått upp tryck, så börjar vänster över sjunga något helt annat eller sjunga i otakt.
Vi hade precis börjat få tryck i en sång, då börjar de sjunga något. Alla sjunger med dem, de slutar sjunga och allt dör ut. Då blev det bara tystnad.
När folk väl sjunger - så sjunger de inte med de andra. Så det är två problem - hälften sjunger inte. Och hälften som sjunger, sjunger i otakt/byter sång.
Vi behöver en som står på räcket, hade gjort det själv om jag varit bra nog och haft mod att göra det.
Finns det ingen här på forumet som kan göra det? Iallafall i några matcher för att sedan hitta någon annan? För detta fungerar inte...

Tycker förövrigt att det var väldigt dåligt att sjunga Vi kräver mer än så i slutet av andra perioden eller om det var början av tredje...
Det är precis det som är problemet. Borta mot AS är det en ramsa, till vänster i klacken är det en (A15-A16), till höger en (A17-A18) och på övre är det också olika ramsor. Alla blir arga på varann, ingen sjunger. Ramsor i otakt, olika ramsor osv. Hela jävla tiden.
Vila i Frid, DIF Hockey.
DIFnacka
Inlägg: 175
Blev medlem: 2009-11-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Nacka

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av DIFnacka »

Axel_K skrev:Bra skrivet. I torsdags så var det några vid A18 som började dra igång massa, jag stod där så jag sjöng med. När vi på höger fått upp tryck, så börjar vänster över sjunga något helt annat eller sjunga i otakt.
Vi hade precis börjat få tryck i en sång, då börjar de sjunga något. Alla sjunger med dem, de slutar sjunga och allt dör ut. Då blev det bara tystnad.
När folk väl sjunger - så sjunger de inte med de andra. Så det är två problem - hälften sjunger inte. Och hälften som sjunger, sjunger i otakt/byter sång.
Vi behöver en som står på räcket, hade gjort det själv om jag varit bra nog och haft mod att göra det.
Finns det ingen här på forumet som kan göra det? Iallafall i några matcher för att sedan hitta någon annan? För detta fungerar inte...

Tycker förövrigt att det var väldigt dåligt att sjunga Vi kräver mer än så i slutet av andra perioden eller om det var början av tredje...
Det var säkert vi som höll igång där. Var du killen med skägget? :)
Verkar ju onekligen som att de flesta numera skiter i att försöka lära sig en sång utan istället väljer att dra igång någon annan som de vet att de flesta sjunger. Detta dödar ju snarare stämningen när den dör ut efter 2 vändor. Har tyvärr ingen bra lösning men vi får väl fortsätta gnugga på och tillslut kanske någon hänger på. Skam den som ger sig...
Ridderwall: " Vi har större klack kvar 20 minuter efter matchen än de andra har under hela sina matcher"
FFFHTB
Inlägg: 173
Blev medlem: 2011-06-27
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av FFFHTB »

Sista gången jag står längst ner i alla fall. Där blir man verkligen utstirrad om man ens öppnar käften och väldigt många sitter ju ner långa stunder under matchen.

Hur mycket vi än vill så kommer klackturisterna aldrig försvinna. Det är i såna fall bättre att vi bildar en kärna som vi vet sjunger 60 min varje match (Eller en frivillig klackledare). Då kommer trycket bli bättre än om alla skulle vara helt utspridda. Med bättre tryck kommer fler hacka på och vi får ännu bättre stämning osv. Var brukar folk från det här forumet stå någonstans?
Användarvisningsbild
Alexander
Inlägg: 618
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Alexander »

FFFHTB skrev:Sista gången jag står längst ner i alla fall. Där blir man verkligen utstirrad om man ens öppnar käften och väldigt många sitter ju ner långa stunder under matchen.

Hur mycket vi än vill så kommer klackturisterna aldrig försvinna. Det är i såna fall bättre att vi bildar en kärna som vi vet sjunger 60 min varje match (Eller en frivillig klackledare). Då kommer trycket bli bättre än om alla skulle vara helt utspridda. Med bättre tryck kommer fler hacka på och vi får ännu bättre stämning osv. Var brukar folk från det här forumet stå någonstans?
Jag ställer mig gärna hos dem som faktiskt sjunger... Själv brukar jag stå lite här o var och det räcker med att bara kolla ut över klacken under vilken ramsa som helst för att se att färre än ~80% faktiskt sjunger, finns till och med dem på sittplats som sjunger mer än i klacken
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Axel_K »

DIFnacka skrev:
Axel_K skrev:Bra skrivet. I torsdags så var det några vid A18 som började dra igång massa, jag stod där så jag sjöng med. När vi på höger fått upp tryck, så börjar vänster över sjunga något helt annat eller sjunga i otakt.
Vi hade precis börjat få tryck i en sång, då börjar de sjunga något. Alla sjunger med dem, de slutar sjunga och allt dör ut. Då blev det bara tystnad.
När folk väl sjunger - så sjunger de inte med de andra. Så det är två problem - hälften sjunger inte. Och hälften som sjunger, sjunger i otakt/byter sång.
Vi behöver en som står på räcket, hade gjort det själv om jag varit bra nog och haft mod att göra det.
Finns det ingen här på forumet som kan göra det? Iallafall i några matcher för att sedan hitta någon annan? För detta fungerar inte...

Tycker förövrigt att det var väldigt dåligt att sjunga Vi kräver mer än så i slutet av andra perioden eller om det var början av tredje...
Det var säkert vi som höll igång där. Var du killen med skägget? :)
Verkar ju onekligen som att de flesta numera skiter i att försöka lära sig en sång utan istället väljer att dra igång någon annan som de vet att de flesta sjunger. Detta dödar ju snarare stämningen när den dör ut efter 2 vändor. Har tyvärr ingen bra lösning men vi får väl fortsätta gnugga på och tillslut kanske någon hänger på. Skam den som ger sig...
Haha, nej det var antagligen min vän. Jag har rätt så långt hår, rött.
DIF skulle ju kunna skicka mail till alla som köper klackbiljett/kort med en länk till alla sånger de MÅSTE kunna. Kanske 10-12 st. Nu är det typ 3.
DIFnacka
Inlägg: 175
Blev medlem: 2009-11-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Nacka

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av DIFnacka »

Jag ställer mig gärna hos dem som faktiskt sjunger... Själv brukar jag stå lite här o var och det räcker med att bara kolla ut över klacken under vilken ramsa som helst för att se att färre än ~80% faktiskt sjunger, finns till och med dem på sittplats som sjunger mer än i klacken[/quote]

Vi brukar stå precis där man kommer in vid A18. Ibland har vi två röda flaggor med oss så vi är enkla att hitta ;) En kärna känns absolut nödvändig för att kunna hålla igång de längre ramsorna överhuvudtaget.
Ridderwall: " Vi har större klack kvar 20 minuter efter matchen än de andra har under hela sina matcher"
oskais
Inlägg: 190
Blev medlem: 2011-04-15

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av oskais »

Känns jävligt drygt att det inte går att få tag på klackbiljetter när jag vet att ~70% i klacken inte kommer sjunga..

Varför var jag så jävla fattig när säsongskortsförsäljningen begav sig? :(
Användarvisningsbild
Alexander
Inlägg: 618
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Alexander »

DIFnacka skrev:Jag ställer mig gärna hos dem som faktiskt sjunger... Själv brukar jag stå lite här o var och det räcker med att bara kolla ut över klacken under vilken ramsa som helst för att se att färre än ~80% faktiskt sjunger, finns till och med dem på sittplats som sjunger mer än i klacken
Vi brukar stå precis där man kommer in vid A18. Ibland har vi två röda flaggor med oss så vi är enkla att hitta ;) En kärna känns absolut nödvändig för att kunna hålla igång de längre ramsorna överhuvudtaget.[/quote]
Den här gången blir det sittplats för min del men jag ska försöka leta upp er till nästa match som antagligen blir Leksand då jag är lite upptagen fram tills dess ! :)
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Stentuff »

DIFnacka skrev:Jag ställer mig gärna hos dem som faktiskt sjunger... Själv brukar jag stå lite här o var och det räcker med att bara kolla ut över klacken under vilken ramsa som helst för att se att färre än ~80% faktiskt sjunger, finns till och med dem på sittplats som sjunger mer än i klacken
Vi brukar stå precis där man kommer in vid A18. Ibland har vi två röda flaggor med oss så vi är enkla att hitta ;) En kärna känns absolut nödvändig för att kunna hålla igång de längre ramsorna överhuvudtaget.
Känner att jag och min polare står gärna med er också, vi är två grabbar på 17 år som inte vill något hellre än att sjunga fram Djurgården till vinst!
Skriv svar