DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17538
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF i Media

Inlägg av SirDIFalot »

lajjnus skrev:Otto-intervjun måste nog vara den bästa intervjun jag sett med en hockeyspelare på mycket länge. Ärligt och rakt. Otto är en brutalt klok spelare och person.
Tycker även Tim gör det bra som reporter. Men är lite allergisk mot när spelarna blir påtvingade med frågor om publiken. Låt de ta upp de själva eller bara hinta lite som att fråga "Två raka segrar och mycket folk på matcherna, det går bra nu för Djurgården. Vad är nyckeln?" typ.
Expert.
Användarvisningsbild
Paerka
Inlägg: 121
Blev medlem: 2007-10-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Paerka »

SirDIFalot skrev:
lajjnus skrev:Otto-intervjun måste nog vara den bästa intervjun jag sett med en hockeyspelare på mycket länge. Ärligt och rakt. Otto är en brutalt klok spelare och person.
Tycker även Tim gör det bra som reporter. Men är lite allergisk mot när spelarna blir påtvingade med frågor om publiken. Låt de ta upp de själva eller bara hinta lite som att fråga "Två raka segrar och mycket folk på matcherna, det går bra nu för Djurgården. Vad är nyckeln?" typ.
Även jag tycker det är lite pinsamt när de tvingar på dem frågor om klacken/publiken. Det måste genast upphöra
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

DIF i Media

Inlägg av JohanPez »

Paerka skrev:
SirDIFalot skrev:
lajjnus skrev:Otto-intervjun måste nog vara den bästa intervjun jag sett med en hockeyspelare på mycket länge. Ärligt och rakt. Otto är en brutalt klok spelare och person.
Tycker även Tim gör det bra som reporter. Men är lite allergisk mot när spelarna blir påtvingade med frågor om publiken. Låt de ta upp de själva eller bara hinta lite som att fråga "Två raka segrar och mycket folk på matcherna, det går bra nu för Djurgården. Vad är nyckeln?" typ.
Även jag tycker det är lite pinsamt när de tvingar på dem frågor om klacken/publiken. Det måste genast upphöra
Japp. Tycker vi gör en lista, det är bra.

1. Den som inte hoppar
2. Härliga publiken som är fantastisk, är det inte härligt?
3. SM-guld

Spika den?
Användarvisningsbild
PNY
Inlägg: 612
Blev medlem: 2008-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Hägersten

Sv: DIF i Media

Inlägg av PNY »

Idag kl. 12.30 är Patrik Asplund, ansvarig för Djurgårdsandan, gäst i P4-mötet på Radio Stockholm 103,3.

Skickat från min Samsung Galaxy SII via Tapatalk 2
12139
Inlägg: 95
Blev medlem: 2012-06-02
Säsongskort: Ja
Ort: Täby

Re: DIF i Media

Inlägg av 12139 »

lajjnus skrev:Otto-intervjun måste nog vara den bästa intervjun jag sett med en hockeyspelare på mycket länge. Ärligt och rakt. Otto är en brutalt klok spelare och person.
Vilken intervju syftar du på?
Användarvisningsbild
lajjnus
Inlägg: 921
Blev medlem: 2010-05-23
Ort: 19279

Re: DIF i Media

Inlägg av lajjnus »

12139 skrev:
lajjnus skrev:Otto-intervjun måste nog vara den bästa intervjun jag sett med en hockeyspelare på mycket länge. Ärligt och rakt. Otto är en brutalt klok spelare och person.
Vilken intervju syftar du på?
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Sv: DIF i Media

Inlägg av minalman »

Igår kväll kunde jag och femtusen andra, plus S24-tittarna se mesta mästarna, Stockholms stolthet förnedra sig mot troja. Idag skriver Sportbladet (i sin pappersutgåva) i princip ingenting. Ett par meningar bara. Vi angår ingen längre...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Sv: Re: Sv: DIF i Media

Inlägg av Magnutz »

minalman skrev:Igår kväll kunde jag och femtusen andra, plus S24-tittarna se mesta mästarna, Stockholms stolthet förnedra sig mot troja. Idag skriver Sportbladet (i sin pappersutgåva) i princip ingenting. Ett par meningar bara. Vi angår ingen längre...
Då kanske vi får lugn och ro att arbeta med laget.

Ros var väl söt i sin mössa förresten? I sändningen igår... Tro fan att ingen förutom Trojanen ville stanna och prata.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Sv: Re: Sv: DIF i Media

Inlägg av BaronVonDif »

minalman skrev:Igår kväll kunde jag och femtusen andra, plus S24-tittarna se mesta mästarna, Stockholms stolthet förnedra sig mot troja. Idag skriver Sportbladet (i sin pappersutgåva) i princip ingenting. Ett par meningar bara. Vi angår ingen längre...
Dom behöver ju bara skriva "angående DIF's spel se föregående match för det har inte hänt nåt nytt".
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
XantE
Inlägg: 660
Blev medlem: 2012-03-28
Säsongskort: Ja

DIF i Media

Inlägg av XantE »

BaronVonDif skrev:
minalman skrev:Igår kväll kunde jag och femtusen andra, plus S24-tittarna se mesta mästarna, Stockholms stolthet förnedra sig mot troja. Idag skriver Sportbladet (i sin pappersutgåva) i princip ingenting. Ett par meningar bara. Vi angår ingen längre...
Dom behöver ju bara skriva "angående DIF's spel se föregående match för det har inte hänt nåt nytt".
Kortfattat och korrekt, mer behövs inte.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

DIF i Media

Inlägg av minalman »

Intressant perspektiv från en annan del av världen. Smålandspostens matchrapport efter trojatriumfen.
Det märks att respekten för Djurgården sitter djupt ute i landet, men man läser mellan raderna att spelarna själva undrar varför vi inte gör ett bättre motstånd. "Jobbar vi så slår vi Djurgården", verkar de tycka.

(Här följer en länk som tapatalk inte klarar, men som syns på webben.)

http://www.smp.se/sport/troja-tog-jobbe ... heter%2529
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Mindrocker
Inlägg: 416
Blev medlem: 2010-11-08
Säsongskort: Ja
Ort: Skanstull

Re: DIF i Media

Inlägg av Mindrocker »

Är det inte dags att byta tröjor nu?
http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... ortroende/
Avgå DJ Yes!
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2334
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: DIF i Media

Inlägg av Buford »

Mindrocker skrev:Är det inte dags att byta tröjor nu?
http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... ortroende/
Det är just dessa ord som väcker oro, vi har hört det förr.
-Vi ska se till att gruppen lyfter.
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: DIF i Media

Inlägg av Staten »

Vad kul, för jag har det minsta möjliga förtroendet för tränare och spelarmaterial och uppenbarligen också vår ordförande nu. Man sätter inte allt på ett kort och sen nöjer sig med att ligga på nionde plats efter 18 omgångar. Nästa år är det verkligen kört för då kommer vi ha halverad budget (igen), och ännu en gång en helt ny trupp (förmodar jag).
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF i Media

Inlägg av Mäklaren »

- Att efter 16 omgångar börja diskutera division 1 inte på kartan. Det är 36 matcher kvar och vi ska vända detta. Den här truppen är för bra för den poängskörd vi fått ihop hittills. Vårt mål nu är att få ut mer av den här truppen och det är något som tränarna jobbar med. Vårt nuvarande lag skall vända skeppet, säger Djurgården Hockeys sportchef Janne Järlefelt.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Skriv svar