Djurgårdens IF - Asplöven 21/10 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Datsyuk_13
Inlägg: 534
Blev medlem: 2010-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Yekaterinburg, RUS

Re: Djurgårdens IF - Asplöven 21/10 2012

Inlägg av Datsyuk_13 »

DIF-Asplöven 1-3 (0-1,0-1,1-1)

5.22 0-1 Sandström (Mannberg, Alamäki)
34.13 0-2 Trukhno (Hållberg), i spel 4/5
54.31 1-2 Murray (Ottosson, Wennberg)
59.52 1-3 Wennerström, mål i tom bur

Skott: 41-19
Publik: 5628
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Djurgårdens IF - Asplöven 21/10 2012

Inlägg av Staten »

Ser rätt bra ut på ticnet, kan det vara storklack som lockar folk? Borde rimligtvis hamna över 6000 idag med storklack och allt.
Användarvisningsbild
mutation
Inlägg: 354
Blev medlem: 2009-09-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Djurgårdens IF - Asplöven 21/10 2012

Inlägg av mutation »

Nu gäller det att vi är med från första nedsläpp i den här matchen. Asplöven har ju gjort det klart redan innan säsongen att när det är Djurgården som är motståndet kommer de tagga till något utöver det vanliga.

Tips:
DIF som inte underskattar Asplöven
5-1

DIF som tror att de är såå mycket bättre än Asplöven
2-5

Låt oss hoppas det första av dessa två lag kommer ut på isen. :)

Hoppas på en fin publiksiffra! Go Go Power Rangers!
Bäst-i-stan
Inlägg: 476
Blev medlem: 2007-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Asplöven 21/10 2012

Inlägg av Bäst-i-stan »

Blir nog en riktigt tuff match idag, Asplöven är ett segt lag att möta. Vilja och kamp ute på isen idag är vänta.
Kul med söndagsmatch annars. Kan bli riktigt bra uppslutning. Sitt inte och vela hemma, ta med familjen till Hovet. Mot 6000 idag!
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: Djurgårdens IF - Asplöven 21/10 2012

Inlägg av 1962FenderStrat »

6300 blir publiksiffran idag och DIF vinner med 7-2!
YNWA
Inlägg: 351
Blev medlem: 2010-03-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Asplöven 21/10 2012

Inlägg av YNWA »

Kommer det över 6000 pers på en söndag mot Asplöven så bör vi vara riktigt jävla nöjda tycker jag.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9487
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Djurgårdens IF - Asplöven 21/10 2012

Inlägg av Jim Morrison »

mutation skrev:Nu gäller det att vi är med från första nedsläpp i den här matchen. Asplöven har ju gjort det klart redan innan säsongen att när det är Djurgården som är motståndet kommer de tagga till något utöver det vanliga.

Tips:
DIF som inte underskattar Asplöven
5-1

DIF som tror att de är såå mycket bättre än Asplöven
2-5

Låt oss hoppas det första av dessa två lag kommer ut på isen. :)

Hoppas på en fin publiksiffra! Go Go Power Rangers!
Landeskog underskattar inget lag och det är han som visar vägen och leder laget.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
DIFnacka
Inlägg: 175
Blev medlem: 2009-11-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Nacka

Re: Djurgårdens IF - Asplöven 21/10 2012

Inlägg av DIFnacka »

Chet sjuk, Adam gör hemmadebut!
Ridderwall: " Vi har större klack kvar 20 minuter efter matchen än de andra har under hela sina matcher"
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Asplöven 21/10 2012

Inlägg av Mattias_87 »

Tråkigt att Chet är sjuk, men jag litar på Reideborn. Synd att Johner fortfarande inte är spelklar.
Avskaffa tre mot tre.
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Djurgårdens IF - Asplöven 21/10 2012

Inlägg av Mash »

Roligt med Adam i mål idag! Ska bli intressant.

I övrigt hoppas jag på en liknande prestation som mot Karlskrona men högre tempo i spelet.
Tredje raka, nu kör vi!
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Djurgårdens IF - Asplöven 21/10 2012

Inlägg av Kall-El »

Vet om att kedjan med Eriksson - Fimpen - Hank fungerat ganska bra, men till denna match, och inte minst med tanke på vilka spelare som saknas, hade jag gärna sett en tillfällig förändring genom att ge Sörensen chansen med Fimpen och Eriksson. Hank skulle då placeras tillsammans med Blomstrand och Honken och få till uppgift att hålla koll på Strömbergs kedja. Gillar tanken på en tuff elak lina som kan ta hand om motståndarnas "skarpaste enhet". Sedan hade det varit kul att se vad Sörensen kunde åstadkomma tillsammans med Fimpen och Tim.

I övrigt är detta en match som bara skall vinnas och¨å vet vi ju alla hur det brukar sluta! *suck*
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Asplöven 21/10 2012

Inlägg av pulverapa »

Så här taggade ska vi vara: http://www.youtube.com/watch?v=UlG1E5g01yY
Användarvisningsbild
#87
Inlägg: 1792
Blev medlem: 2012-01-26

Re: Djurgårdens IF - Asplöven 21/10 2012

Inlägg av #87 »

Usch och fy. Dagen är kommen då vi möter allsvenskans motsvarighet till Gnaget. Asplöven är en förening jag hatar av hela mitt hjärta. Hela föreningen är helt inavlad, Per Kenttä, Conny Strömberg, Anton Gustafsson!? Nej usch.

Jag hoppas verkligen DIF visar sig från sin bästa sida idag och totalkrossar sopgänget från norr.

8-1 DIF.
Manijock
Inlägg: 7836
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Djurgårdens IF - Asplöven 21/10 2012

Inlägg av Manijock »

#87 skrev:Usch och fy. Dagen är kommen då vi möter allsvenskans motsvarighet till Gnaget. Asplöven är en förening jag hatar av hela mitt hjärta. Hela föreningen är helt inavlad, Per Kenttä, Conny Strömberg, Anton Gustafsson!? Nej usch.

Jag hoppas verkligen DIF visar sig från sin bästa sida idag och totalkrossar sopgänget från norr.

8-1 DIF.
Hur kan man ens ha en hatrelation till såna lag som Asplöven, Karlskrona och Troja. Lag som ingen någonsin hört talas om, ett lag som absolut inte har något att vara stolta över? Möjligtvis att de kan vara stolta för att de nu äntligen får spela mot lag som faktiskt har åstadkommit någonting i sina livshistorier.

Just därför jag avskyr lag som Färjestad och Hiv. Medan lag som Lulää, Asplöven och Aik inte rör mig i ryggen :wink:
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Asplöven 21/10 2012

Inlägg av Axel_K »

Manijock skrev:
#87 skrev:Usch och fy. Dagen är kommen då vi möter allsvenskans motsvarighet till Gnaget. Asplöven är en förening jag hatar av hela mitt hjärta. Hela föreningen är helt inavlad, Per Kenttä, Conny Strömberg, Anton Gustafsson!? Nej usch.

Jag hoppas verkligen DIF visar sig från sin bästa sida idag och totalkrossar sopgänget från norr.

8-1 DIF.
Hur kan man ens ha en hatrelation till såna lag som Asplöven, Karlskrona och Troja. Lag som ingen någonsin hört talas om, ett lag som absolut inte har något att vara stolta över? Möjligtvis att de kan vara stolta för att de nu äntligen får spela mot lag som faktiskt har åstadkommit någonting i sina livshistorier.

Just därför jag avskyr lag som Färjestad och Hiv. Medan lag som Lulää, Asplöven och Aik inte rör mig i ryggen :wink:
Är det bara jag som tycker att lag som Troja, Karlskrona, Asplöven och Almtuna är gulliga?
Så gulligt att se hur de försöker och försöker. Lite som barnen som spelar match under periodpausen på Hovet.
Skriv svar