Tingsryds AIF - Djurgårdens IF 12/10 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
18DIF91
Inlägg: 671
Blev medlem: 2011-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Tingsryds AIF - Djurgårdens IF 12/10 2012

Inlägg av 18DIF91 »

B.I.B.A skrev:
18DIF91 skrev:Kommer förmodligen inte tas upp alls i media.

Bra jobbat av er som gick i mellan dock.

Avlägsnade vakterna tingsrydspuckot? Eller kom han undan?
Några vakter stod och pratade med honom och den andre inblandade nedanför läktaren senare. Såg ut som att tingsrydssupportern var beredd att hoppa på den andre vilken sekund som helst. Djurgårdaren upprepade bara vad som hänt flera gånger.

"Jag stod och kollade på matchen och han gick runt rinken och började bråka med mig".

Håller med om att det var bra att några ingrep.
Japp, men sadly enough är vakterna förmodligen taifpuckots kusiner, och polisen är väl hans bror, så förmodligen så spelar det ingen roll vad Djurgårdaren säger. Men men, hoppas allt gick väl där dock.

Men men, sköna 3 poäng och ett grinigt jävla gäng bönder lämnade ute i ingenstans, får se det positiva i smålandsmörkret.

Edit:

För övrigt får vi spela så trist vi vill på bortaplan så länge vi vinner. Det som är det mest härliga i det hela är förmodligen att Fasth dampade sönder efter matchen
Senast redigerad av 18DIF91 den 2012-10-12 23:00:34, redigerad totalt 1 gånger.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Sv: Tingsryds AIF - Djurgårdens IF 12/10 2012

Inlägg av pulverapa »

Vi kanske skulle petat Pickard i alla fall. Den där Rocky har koll.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Tingsryds AIF - Djurgårdens IF 12/10 2012

Inlägg av JohanPez »

-daniel- skrev: Personligen ser jag inte på Djurgården för jag vill ha underhållning, det är bara vinster som räknas. Underhållning kollar jag hemskt gärna på NHL för (eller en rolig ES-match mellan topplag). Förstår naturligtvis de som resonerar annorlunda dock.
Kommer du ihåg när de var en och samma sak? Hoppas vi kommer dit igen snart, tar dylika tillställningar i ledans tecken alla dagar i veckan.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Tingsryds AIF - Djurgårdens IF 12/10 2012

Inlägg av -daniel- »

JohanPez skrev:
-daniel- skrev: Personligen ser jag inte på Djurgården för jag vill ha underhållning, det är bara vinster som räknas. Underhållning kollar jag hemskt gärna på NHL för (eller en rolig ES-match mellan topplag). Förstår naturligtvis de som resonerar annorlunda dock.
Kommer du ihåg när de var en och samma sak? Hoppas vi kommer dit igen snart, tar dylika tillställningar i ledans tecken alla dagar i veckan.
Jadå, jag har gömt det långt bak där i minnesbalken...

Någon gång kommer vi komma dit igen, men skiter i när så länge vi gör jobbet som krävs och plockar poäng när det som bäst behövs.

Gott så.
Bild
Användarvisningsbild
18DIF91
Inlägg: 671
Blev medlem: 2011-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Tingsryds AIF - Djurgårdens IF 12/10 2012

Inlägg av 18DIF91 »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/a ... 5601835.ab

Glasögonen togs tydligen upp i media, fast det var ju lite mer vinklat om hur synd det var om den frustrerade hemmapubliken eller nåt.

Tror knappast det stått detta om det skett på Hovet.

Då hade det varit "SKANDALMATCH" etc etc etc och skit.

Aja.. orka bry sig, 3 poäng :D
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Tingsryds AIF - Djurgårdens IF 12/10 2012

Inlägg av emilin »

-daniel- skrev:
JohanPez skrev:
-daniel- skrev: Personligen ser jag inte på Djurgården för jag vill ha underhållning, det är bara vinster som räknas. Underhållning kollar jag hemskt gärna på NHL för (eller en rolig ES-match mellan topplag). Förstår naturligtvis de som resonerar annorlunda dock.
Kommer du ihåg när de var en och samma sak? Hoppas vi kommer dit igen snart, tar dylika tillställningar i ledans tecken alla dagar i veckan.
Jadå, jag har gömt det långt bak där i minnesbalken...

Någon gång kommer vi komma dit igen, men skiter i när så länge vi gör jobbet som krävs och plockar poäng när det som bäst behövs.

Gott så.
Onsdagens match var väll ändå bra signaler till att det kan bli ganska bra underhållning på våra hemma matcher.( vore det inte för domaren så hade vi haft 3p)
Hockeyhjärta
Inlägg: 84
Blev medlem: 2012-07-17
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Tingsryds AIF - Djurgårdens IF 12/10 2012

Inlägg av Hockeyhjärta »

minalman skrev:Tråkigt med alla fas tre människor ute på landet.
Haha!!

Sköna tre poäng, nu hoppas vi att vi är på gång!
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Tingsryds AIF - Djurgårdens IF 12/10 2012

Inlägg av JohanPez »

Saxat från svenska fans:
weßtman (Djurgården)
2012-10-12 22:49

Bäst i Tingsryd idag utom DIF-klacken och Murray var såklart trafikmeddelandet precis efter matchen om att två kossor gick längs med vägen.

Alla har en ko i Kalmar län?
Användarvisningsbild
Tibbe
Inlägg: 311
Blev medlem: 2009-01-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Tingsryds AIF - Djurgårdens IF 12/10 2012

Inlägg av Tibbe »

Hajar inte detta med bra bortamatch. Spelet sög ju. Trodde helt seriöst att det skulle bli 0-0 innan period två precis skulle ta slut. Varför ska man spela så defensivt på
bortaplan och offensivt hemma? Hade vi spelat som mot Örebro sist (offensivt) vågar jag påstå att Tingsryd inte hade varit i närheten av att kunna få med sig poäng mot oss idag.

Nej, hade vi mött ett bättre lag än Tingsryd hade vi inte vunnit. Ser hellre ett DIF som anfaller och snittar 15skott per period och förlorar någon match än spelet vi presterade idag och vinner någon match. Kan lova er alla att i längden vinner laget med mest speed och skott på mål.
Användarvisningsbild
Alexander
Inlägg: 618
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Tingsryds AIF - Djurgårdens IF 12/10 2012

Inlägg av Alexander »

Tibbe skrev:Hajar inte detta med bra bortamatch. Spelet sög ju. Trodde helt seriöst att det skulle bli 0-0 innan period två precis skulle ta slut. Varför ska man spela så defensivt på
bortaplan och offensivt hemma? Hade vi spelat som mot Örebro sist (offensivt) vågar jag påstå att Tingsryd inte hade varit i närheten av att kunna få med sig poäng mot oss idag.

Nej, hade vi mött ett bättre lag än Tingsryd hade vi inte vunnit. Ser hellre ett DIF som anfaller och snittar 15skott per period och förlorar någon match än spelet vi presterade idag och vinner någon match. Kan lova er alla att i längden vinner laget med mest speed och skott på mål.
Nu mötte vi väl troligtvis det lag med Hockeyallsvenskans överlägset bästa målvakt så att utgå ifrån ett spel där man tillåter att mer puckar släpps bakåt i gengäld mot att man själv kanske får fler chanser tror jag i det här fallet inte nödvändigtvis skulle sluta i vinst
nevyn
Inlägg: 280
Blev medlem: 2012-04-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Tingsryds AIF - Djurgårdens IF 12/10 2012

Inlägg av nevyn »

Mash skrev:Ska vi söka supporterråd från Green Brigade kanske? :roll:
Jag trodde jag var den ende som uppmärksammade att Roos tyckte att Green Brigade var "ett ganska coolt klacknamn faktiskt". Vi höll på att garva ihjäl oss i soffan
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Tingsryds AIF - Djurgårdens IF 12/10 2012

Inlägg av DIF_Soldier »

SirDIFalot skrev:Ey, blanda inte in mig :)
Så vidrigt arrogant du är när du får högst befogad kritik. Låt killen posta sina fucking bilder - inte direkt så att han trollar. Tryck på ignore om det inte passar och skärp till dig förfan. Du ska väl ha nån slags moralisk kompass eftersom nån vilseledd dåre gav dig access till den här sidan.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Tingsryds AIF - Djurgårdens IF 12/10 2012

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:
SirDIFalot skrev:Ey, blanda inte in mig :)
Så vidrigt arrogant du är när du får högst befogad kritik. Låt killen posta sina fucking bilder - inte direkt så att han trollar. Tryck på ignore om det inte passar och skärp till dig förfan. Du ska väl ha nån slags moralisk kompass eftersom nån vilseledd dåre gav dig access till den här sidan.
Nu var det väl ändå Daniel och inte jag som gnällde på hans bilder. Det var väl inte jag som kallade honom efterbliven?
Expert.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Tingsryds AIF - Djurgårdens IF 12/10 2012

Inlägg av minalman »

Det som kanske händer nu är samma sak som när Ragge kom in (-07 var det väl?). Laget inser att även om vi vill spela rolig och offensiv ishockey så måste vi börja från grunden och ha en urstark defensiv. Det är liksom ingen idé att satsa på stordåd då man aldrig kommer ur sängen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Don66-2
Inlägg: 576
Blev medlem: 2009-01-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Tingsryds AIF - Djurgårdens IF 12/10 2012

Inlägg av Don66-2 »

minalman skrev:Det som kanske händer nu är samma sak som när Ragge kom in (-07 var det väl?). Laget inser att även om vi vill spela rolig och offensiv ishockey så måste vi börja från grunden och ha en urstark defensiv. Det är liksom ingen idé att satsa på stordåd då man aldrig kommer ur sängen.
+1
Skriv svar