Det måste hända något nu!!!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Ritterwand »

Bigge skrev:
Vi har matrialet
Detta är väl den största lögnen eller vanföreställningen av dem alla. Om ledningen delar det synsättet så är DIF riktigt illa ute. Det är möjligt att Säcken inte är rätt man för jobbet men kom inte och säg att DIF har ens två elitseriemässiga kedjor i dagsläget.. Tekniskt sett så kanske man har 8-9 killar som duger men jag tvivlar starkt på att många av de spelarna man har har ett psyke som gör dem till bärande spelare i ett elitserielag.
Olsson
Inlägg: 2
Blev medlem: 2006-12-21

Vad trött man blir!!!

Inlägg av Olsson »

Putte carlsson och Tommy Boustedt??????Är det ett skämt eller?
Båda förespråkar 1-3-1, det tråkigaste spelsystem som någonsin uppfunnits, finns det verkligen någon som vill ha det tillbaka?
Niklas Wikegård hade det bästa mtrl en DIF tränare haft på länge men vann inte ett skit.
Mats Waltin....vald till en av de 100 viktigaste tränare i en mkt välmeriterande hockeytidning i nordamerika för sitt spelsystem torpedhockeyn som löste problemet med 1-3-1.
Jag tycker Säcken gör rätt i att träna mkt skridskor, hur kunde han veta att nolltoleransen inte skulle vara noll i Sverige?
I NHL där det verkligen är nolltolerans kör skridskostarka lag sönder dessa stora lag hur lätt som helst!
Användarvisningsbild
shma
Inlägg: 205
Blev medlem: 2005-09-21

Inlägg av shma »

Särken efter dagens förlust kan jag tänka mig sa något liknande i omklädningsrummet :
"Oj oj, vilken osis att pucken inte gick våran väg idag. Men det var bra kämpat grabbar."

När han borde säga

"Ni får fan åka taxi hem för egna pengar idag. Jag har inga fler ursäkter till pressen något mer. Och hjälp fan Larsson i målet ibland."
Bild
Gäst

Re: Vad trött man blir!!!

Inlägg av Gäst »

Olsson skrev:Putte carlsson och Tommy Boustedt??????Är det ett skämt eller?
Båda förespråkar 1-3-1, det tråkigaste spelsystem som någonsin uppfunnits, finns det verkligen någon som vill ha det tillbaka?
Niklas Wikegård hade det bästa mtrl en DIF tränare haft på länge men vann inte ett skit.
Mats Waltin....vald till en av de 100 viktigaste tränare i en mkt välmeriterande hockeytidning i nordamerika för sitt spelsystem torpedhockeyn som löste problemet med 1-3-1.
Jag tycker Säcken gör rätt i att träna mkt skridskor, hur kunde han veta att nolltoleransen inte skulle vara noll i Sverige?
I NHL där det verkligen är nolltolerans kör skridskostarka lag sönder dessa stora lag hur lätt som helst!

Det 1-3-1 spel som ingvar *putte* carlsson förespråkade var fan inte defensivt.Under hans ledning säsongen 87-88 gjorde Djurgården 193 mål.
Det var Lasse Falk som drev systemet extremt defensivt...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Hammer skrev:Ja, vad ska man säga. Det är många som vill få bort Säcken och Challe, men jag vet inte om det är någon lösning på problemet. Det funkar inte för alla lag som får en ny tränare mitt i säsongen. Dock skulle jag vilja se en uppryckning av spelarna. De är anställda och har detta som jobb. Skulle vanliga dödliga anställda prestera så dåligt på sitt jobb skulle de snabbt och smidigt bli avpolletterade. Men man kan ju inte sparka ett helt hockeylag och alla spelar inte dåligt. Dock måste de finnas någon stolthet i laget. Jag vet att Djurgården sitter inne med lite pengar. Det är många klubbar som ska sponsras i Stockholmsområdet, men näringslivet är nog det största och mest förmögna i hela Sverige. Känns inte som styrelseledamoterna utnyttjar sina kontakter fullt ut. Och publiken måste gå på fler matcher! Har ingen bra lösning på hur denna djupa down-period som november har varit ska klaras upp, men något måste börja hända snart. Jag mår så dåligt när det går tungt för Djurgården och det känns inte så kul att behöva gå omkring och deppa när jag är övertygade om att såväl spelare som ledare kan prestera bättre. Hoppas Djurgården kan hitta upp på vägen igen och få ett go i laget som leder dem till slutspel. Dock känns det nu som man tittar mer ned än upp. Vill slippa det…
Jag mår också dåligt. Och de Djurgårdare som inte gör det ÄR inga djurgårdare. Felet ligger inte bara på spelarna och tränare, felet ligger i oss fans. Jag bor i Finspång (3 mil från Norrköping) och har det väldigt svårt att ta mig till matcher på vardagar eftersom skolan är ivägen.

MEN NI STOCKHOLMARE... Jag vet inte vad det är med er! Varför går ni inte på macherna? Är det bilköerna? Är Gröna Lund och Skansen roligare såhär på vintern? Gbg har minst lika mycket andra aktivitetsmöjligheter, men Frölunda har fan fullsatt på varenda match, trots tabelläget. Så säg mig, ni som är stockholmare, varför går inte ni på hockey? Jag vet att vi djurgårdare alltid har varit bortskämda med slutspel och guld år efter år, men vi måste stå upp för laget nu mer än nånsin, nu när det går dåligt.
Kylskåp
Inlägg: 156
Blev medlem: 2006-11-18
Ort: Nacka

Inlägg av Kylskåp »

DIF_Soldier skrev: Jag mår också dåligt. Och de Djurgårdare som inte gör det ÄR inga djurgårdare. Felet ligger inte bara på spelarna och tränare, felet ligger i oss fans. Jag bor i Finspång (3 mil från Norrköping) och har det väldigt svårt att ta mig till matcher på vardagar eftersom skolan är ivägen.

MEN NI STOCKHOLMARE... Jag vet inte vad det är med er! Varför går ni inte på macherna? Är det bilköerna? Är Gröna Lund och Skansen roligare såhär på vintern? Gbg har minst lika mycket andra aktivitetsmöjligheter, men Frölunda har fan fullsatt på varenda match, trots tabelläget. Så säg mig, ni som är stockholmare, varför går inte ni på hockey? Jag vet att vi djurgårdare alltid har varit bortskämda med slutspel och guld år efter år, men vi måste stå upp för laget nu mer än nånsin, nu när det går dåligt.
Rätt lätt att svara på:

1. Hockeyintresset är helt enkelt för lågt.
2. 28 hemmamatcher bara i grundserien.
3. Många prioriterar att lägga pengarna på fotbollen istället.
4. Ishockey är jävligt bonnigt, åtminstone anses det vara det.
5. Sporten har kommersialiserats. Många vill visa att man inte accepterar ishockey som ett enda stort jippo.
6. Många Djurgårdare anser att Idrott och läktardrag går hand i hand. Vi har uselt läktardrag på de flesta matcherna, detta gör att färre och färre kommer. Det blir som en ond spiral, även om JK gör en jättejobb med att få mer klackfolk till Globen och lyckas bra.
7. Vi har inte nått final sedan våren -01
8. Finns oerhört många lata Djurgårdare
Användarvisningsbild
shma
Inlägg: 205
Blev medlem: 2005-09-21

Inlägg av shma »

Det kommer inte fler djurgårdare än dom som bryr sig. Bara att inse det. Visst kan inte alla gå på alla matcher. Men saiks bandylag har fler borta supportrar på sina matcher än Dif haft hela säsongen. Men vem fan orkar pendla till luleå¨för att se spelarna vika ned sig period efter period. Sedan viker andra laget ned sig och Dif vinner mot all förmodan en match och alla får hopp. Sedan är det rullgardinen ned igen nästa match.
Dif vill inte spela hockey, och då vill ingen se dom inte göra det heller. 3-4 elitserie spelande spelare med odugliga medspelare mot 3 kompletta kedjor har ingen chans. Oavsett hur mycket hjärta dom där 3-4 spelarna visar. Såg flera gånger idag hur Ölvestad skrek "kämpa då" när backarna vänder hem innan dom ens förlorat pucken.
Visst är detta spelarnas fel, men minst lika mycket tränarnas. Dom står bara och hänger med.

Det är dystert idag. Förändras inget kommer tabellläget inte förändras heller. Enkel mattematik.
Bild
Användarvisningsbild
Jack Daniel
Inlägg: 479
Blev medlem: 2006-12-05

Re: Vad trött man blir!!!

Inlägg av Jack Daniel »

hardrocker35 skrev:
Olsson skrev:Putte carlsson och Tommy Boustedt??????Är det ett skämt eller?
Båda förespråkar 1-3-1, det tråkigaste spelsystem som någonsin uppfunnits, finns det verkligen någon som vill ha det tillbaka?
Niklas Wikegård hade det bästa mtrl en DIF tränare haft på länge men vann inte ett skit.
Mats Waltin....vald till en av de 100 viktigaste tränare i en mkt välmeriterande hockeytidning i nordamerika för sitt spelsystem torpedhockeyn som löste problemet med 1-3-1.
Jag tycker Säcken gör rätt i att träna mkt skridskor, hur kunde han veta att nolltoleransen inte skulle vara noll i Sverige?
I NHL där det verkligen är nolltolerans kör skridskostarka lag sönder dessa stora lag hur lätt som helst!

Det 1-3-1 spel som ingvar *putte* carlsson förespråkade var fan inte defensivt.Under hans ledning säsongen 87-88 gjorde Djurgården 193 mål.
Det var Lasse Falk som drev systemet extremt defensivt...

Om sanningen ska fram, blev DIF under Lasse Falks ledning mer "defensiva" pga att motståndarna bara försvarade sig hela matcherna. Jag minns att VARENDA match var likadan - DIF befann sig i anfallszon 80 % av matchtiden.
Knappast defensivt, nej.
Men att äckliga massmedia i sin avundsjuka mot Djurgårdens IF, gjorde våra framgångar till något fult, är bara smaklöst.

Om man jämför DIF under Lasse Falk mot t ex FBK som vann på Söderströms tavla, så är det STOR skillnad.

Lasse Falk var ett GENI.
Punkt.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Ibland önskar jag att DIF Fotboll konkade så folket gick till hockeyn istället Hockey är en riktig sport, ingen jälva slöpingpong som fotboll.
Fan om inte DIF o Huddinge kunde slås ihop...
spiik
Inlägg: 389
Blev medlem: 2006-12-03
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungsholmen

Inlägg av spiik »

Det här känns verkligen inte bra. Att laget inte uppnår resultat pga otur eller oförmåga är tråkigt men får accepteras. Men att de inte ens FÖRSÖKER är rent avskyvärt. Att sända dessa signaler visar på total avsaknad av respekt till fansen. Självklart är det ingen läggmatch eller mutor som är med i bilden men att inte få iväg ett enda avslut på mål under en hel period, i ett läge när man ligger under med 3-0 och inte kan göra annat än att satsa framåt, får en att seriöst fundera...

Därför hoppas och utgår jag från att Jimmy, som lagkapten, offentligt går ut och försäkrar, å lagets vägnar, att det var absolut sista gången vi ska behöva se något så osmakligt som kvällens horribla insats faktiskt var.
Då skulle laget få tillbaka lite av den heder som man faktiskt förlorade ikväll.
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
Jacke
Inlägg: 138
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Universum

Inlägg av Jacke »

En tränare som Viktor Tichonov skulle inte sitta helt fel nu. Efter varje förlust ska det vara krismöten in på natten, hårdare träning samt striktare regler. Det enda som ska räknas är seger och inte "vi satte nästan en puck i mål och hade lite otur på de 10 som trilla in bakåt". Spelarnas jobb ska ligga i fara ifall de inte kämpar på isen och bänkningar pga dålig insats ska vara ett väl använt ord.

Leif Boork har visat sig vara den enda svenska tränare med lite sting i huvudet och den enda som vågar bänka sina stjärnor för att de spelar dåligt. Ottosson, Eklund, Johansson samt många fler skulle inte ha en suck att platsa ifall de inte visade lite mer glöd på isen.

Att stötta ett lag som ligger i botten är katastrof. Den enda resultat jag sett av de är att spelarna skrattar när de förlorar samt tänker att det löser sig för tränaren har sagt att vi slutar femma när säsongen är slut. Stötta laget till en början när det går dåligt är helt korrekt, men att ge sitt fulla stöd till några som spelar plattmatcher gång på gång är helt åt helvetet.

Vi har ett av landets bästa juniorlag men just nu verkar de som att lönechecken avgör vilka som ska spela. Ser gärna att hela juniortruppen går in och tar en match för att visa vart skåpet ska stå. Spelare som From-Björk, Lundh, Hanson, Kjell samt Lindström skulle säkerligen platsa i våran tredjelina.


Måste fråga dem som vill ha Säcken och Challe kvar VARFÖR ni vill ha dem kvar. Det är ju uppenbart att de bara lyckas motivera spelarna var tredje hemmamatch men aldrig på någon borta. Ska Djurgården hålla sig kvar krävs 100% vilja varje match och tränare som kan få spelarna att vilja.
Användarvisningsbild
Royen
Inlägg: 123
Blev medlem: 2006-07-04
Ort: Bergen, Norge

Re: Vad trött man blir!!!

Inlägg av Royen »

Olsson skrev:Putte carlsson och Tommy Boustedt??????Är det ett skämt eller?
Båda förespråkar 1-3-1, det tråkigaste spelsystem som någonsin uppfunnits, finns det verkligen någon som vill ha det tillbaka?
Ja, jeg!

Jeg er villig til å gjøre hva som helst, bare vi vinner igjen. Bare vi får beholde plassen i Elitserien.

Om vi spiller 1-3-1 og resten av kampene ender 1-0, 1-1, 2-1, 0-0 osv - da sier jeg tusen takk!!!

(når det er sagt var gjennomgangen av våre gamle trenere noe enkel)
Det er langt fra
Bergen til Hovet
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Vad trött man blir!!!

Inlägg av Kall-El »

Olsson skrev:Putte carlsson och Tommy Boustedt??????Är det ett skämt eller?
Båda förespråkar 1-3-1, det tråkigaste spelsystem som någonsin uppfunnits, finns det verkligen någon som vill ha det tillbaka?
Niklas Wikegård hade det bästa mtrl en DIF tränare haft på länge men vann inte ett skit.
Mats Waltin....vald till en av de 100 viktigaste tränare i en mkt välmeriterande hockeytidning i nordamerika för sitt spelsystem torpedhockeyn som löste problemet med 1-3-1.
Jag tycker Säcken gör rätt i att träna mkt skridskor, hur kunde han veta att nolltoleransen inte skulle vara noll i Sverige?
I NHL där det verkligen är nolltolerans kör skridskostarka lag sönder dessa stora lag hur lätt som helst!
Under Putte spelade vi en underbar 1-3-1 hockey med en klar spelidé som gav poäng. fart var en av grundingridienserna för övrigt. Dessutom gjorde han det med en trupp okända Stockholmare kanske skall tilläggas. Det var inga stjärnor, men Putte slipade dem till diamanter. Wikegård har egentligen inte lyckats med något om vi skall vara hårda. Att ens jämföra honom med Puttes alla framgångar i både hockey och fotboll är inte bara helt galet, det är ett hån mot Puttes framgångar. Det var ju Wiken som var så frälst på Mika Strömberg... Detta säger en del om hans kunskaper. Bara för att man sitter i TV och höjer rösten ibland betyder inte det att man är en bra tränare. HUr bra tränare du är kan bara mätas i en sak, resultaten.
jensa11
Inlägg: 42
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av jensa11 »

Enligt statistiken så skulle vi ligga 6 om man bara räknar matcher på hemmplan. Borta plan sist med bara 6 poäng. Där har vi de största problemet för DIF.

Varför krigar vi inte lika bra på bortaplan som hemma? De kan inte bara handla om dåligt själförtroende.Som jag sagt tidigare måste vi spela mycket tajtare på bortaplan.Speciellt första perioden,jag vet inte hur många matcher som vi ligger under med 3-0 efter första perioden.De går inte att spela som yra höns i första perioden.Matchen är död om man tappar så mycket på en gång.

Vi måste skjuta mer också!Speciellt i pp!

Klart vi behöver en målskytt och en bra back till,men vi har ett skapligt lag,men de gäller att alla börjar kriga även på bortaplan och inte bara åka runt och glida.Spelarna måste ta sitt ansvar,de måste göra ont att spela.

Kolla in t.ex en kille som Dragan,en helt underbar teknink som han vissar i bland.Han har också ett ganska bra målsinne.Men man måste jobba stenhårt i 60 min.De går inte bara att åka runt och glida och tycka att man är skit bra,bara för att man gjorde en bra match,matchen före.De är fel inställning och de är fler en Dragan som har fel inställning.De kan inte vara så svårt att jobba stenhårt i 60 min.Visar man inte rätt inställning då ska man bänkas tills man visar att man är villig att jobba i 60 min och jobba för laget.

Och vi Fans måste stötta laget i med och i motgång för att vi ska lyckas vända på steken!De är upp till alla om vi ska spela i elitserien nästa år!

I med och i motgång! En för alla,alla för en!

Forza DIF!
Användarvisningsbild
VIP
Inlägg: 3
Blev medlem: 2006-12-22

Inlägg av VIP »

De är upp till alla om vi ska spela i elitserien nästa år!

Nej, det är upp till styrelsen och spelarna och de gör ingenting just nu.

Ställ in deras jul. Barmarksträning varje dag.
Skriv svar