Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/12 2006

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

PINSAMT spel !
MAP
Inlägg: 187
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av MAP »

Det är så otroligt dåligt försvarsspel på 4-1, först sjabbel i mittzon, sen kan Salmonsson bara glida igenom 3 (!) Djurgårdare och enkelt göra mål. Ingen ser ut att ens försöka stoppa honom.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Det enda positiva är att frölunda och skellefteå verkar förlora med..
Gäst

Inlägg av Gäst »

Djurgårn kan börja lämna walk over till alla borta matcherna
dom vill ju inte kämpa och spela hockey..
stanna hemma
Erik I
Inlägg: 773
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Lund

Inlägg av Erik I »

Modo har reducerat.....
Erik I
Inlägg: 773
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Lund

Inlägg av Erik I »

Gick tyvärr inte. Tyvärr för vår del lyckas Mora med allt just nu. 5p före oss nu men - än så länge - många matcher kvar. Difs sämsta match på i varje fall en 6-7 matcher i kväll. Skall själv på Malmö-Dif den 28 och med tanke på Mifs senaste matcher bävar man ju inte lite.

Över 55 omgångar är Mif till 99% ett av kvallagen - skall Dif kravla över strecket (och utan att dra in Mora m.fl. form framöver) och av egen kraft undvika kvalserien krävs klasser bättre spel. Som så många påpekat kan man ju börja med att få fler än Ölvestad att visa lite geist.....
Användarvisningsbild
Oulf
Inlägg: 165
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av Oulf »

Kan inte förstå att vissa blir förvånade att vi förlorar igen. Vi har vunnit en bortamatch på bortaplan under 31 omgångar!!! Patetiskt! Vi har seriens lamaste tränare och spelare. Kvalserien nästa...
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Användarvisningsbild
Hovet
Inlägg: 637
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Västra Götaland

Inlägg av Hovet »

Ska någon agera nu eller låta Djurgården rasa till botten? Det är verkligen frågan just nu. Vi behöver ett nytt ansikte i båset som kan komma med nya idéer och nytänkande och någon som faktiskt bryr sig om Djurgården förlorar.
Användarvisningsbild
Pompe
Inlägg: 64
Blev medlem: 2005-11-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 44km från Globen

Inlägg av Pompe »

Man blir så trött....
Gäst

Inlägg av Gäst »

Det räcker inte att vinna vissa matcher klart.
För att sen klappa ihop matchen efter..
Något måste hända och det fort..

Undrar hur det blir med Fredrik Eriksson..
Djurgårn la visst bud på han igår
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Ritterwand »

Bäcker och Umicevic 8 minuter speltid vardera.

Löfberg, Danielsson och Thörn mellan 7 och 9 minuter.

Vilka gjorde sig mest förtjänta av sina minuter? Jag vet vad jag tycker i den frågan i alla fall. Det verkar i alla fall som så att Säcken och Challe har inget förtroende för de två etablerade forwardspelarna man värvade inför säsongen. Ni vet, de där två killarna som skulle ersätta Thoresen och Rudslätt.. Bra scoutat. Med facit i hand så kanske en tjeck på artistkontrakt och ett par finska tredjeline-gnuggare varit ett bättre val än Dragan och Pelle B?


Även om DIF från och med imorgon skulle göra allt rätt, hitta en supertränare och förstärka med precis rätt spelare så undrar jag om man hinner hitta ett vinnande spel och ett självförtroende som räcker för att klara av kvalserien. Det är faktiskt inte speciellt mycket tid kvar att jobba på nu..
Användarvisningsbild
blocco
Inlägg: 1199
Blev medlem: 2006-09-24

Dags att rycka upp oss nu!

Inlägg av blocco »

Jag kan inte säga att jag inte är en stolt Djurgårdare men snart börjar det här bli pinsamt! Vi är det största svenska hockeylaget i historien. Vi har 16 sm-guld men nu går vi mot botten. visst är vi starkare än förra året men det är alla andra lag också. Djurgården måste rycka upp sig annars är det kvalserien och eventuellt allsvenskan som gäller. Det skulle vara det mest pinsama som kunde hända en Djurgårdare som mig. Och det är alla Djurgårdares ansvar att komma och stötta laget både hemma och speciellt borta i det här läget. Många tror fortfarande på slutspel men efter dessa katastrofmånader vi haft så måste vi börja vinna på bortaplan också. Hjälp Djurgården! Kom på matcherna och hjälp till med ekonomin. på så sätt kan laget förbättras till senare säsonger. Antingen dör hockeyn i Djurgården och Stockholm eller så återkommer Djurgården till tronen inom svensk hockey. Snälla hjälp till att rädda Djurgården. Och tro inte bara nu att jag tyker att dif är dåliga. Absolut inte men inget lag klarar sig utan stöd från sina fans. Och utan att ni vet om det så kommer ni också att försvinna om Djurgården gör det. Snälla ta åt er av detta! JAG ÄLSKAR DJURGÅRDEN <3
Användarvisningsbild
shma
Inlägg: 205
Blev medlem: 2005-09-21

Inlägg av shma »

Jag var tyvärr på plats. Pinsamt odugliga var dom allihopa. Ingen kämpade alls i 40 minuter sedan lite kämparanda i början av 3:e..
Dommaren var även han klappkass, inte till något lags fördel dock... bara oduglig rent allmänt.
Dags att ta sig i kragen nu, och agera lite. Detta håller knappast i längden och klarar vi 9-10 plats skall vi jubla och skrika bragd. Investerar man inget vinner man inget nu. "Finns inga pengar..." håller inte. Med detta spel finns inte ens rimlig chans att hålla elitplatsen, i en eventuell kvalserie. Det lilla jag sett på 4+ av allsvenskan ser bättre ut...

Insåg idag att å andra sidan att Särkijärvi är grymt lik Spocks farsa Sarek i star trek.

Brynäs vann rättvist, och i morgon får jag ett helvete på jobbet.
Bild
petting
Inlägg: 25
Blev medlem: 2006-11-29

Inlägg av petting »

fy fan va trött jag blir på dettta! ska det va så jävla svårt o slå icing eller?

jävla puttinuttit i egen zon o säcken kan ta sej nånstans fy fan 1 bortaseger på 15 försök nåt måste hända o det nu!
fy fan va skönt det känns att vara djurgårdare!!!
Användarvisningsbild
Mans91
Inlägg: 661
Blev medlem: 2006-11-26
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Mans91 »

DET ÄR SKANDAL !!!!!!!! VAD ÄR DET MED GRABBARNNA ??? VARFÖR ÄR DOM INTE PÅ TÅ I FRÅN BÖRJAN ??????????? JÄÄÄVLA SKIIIIIITT DET ÄR INTE SANT !!! NU LIGGER VI 5 POÄNG EFTER MORA, DAGS ATT GÄRA NÅT KANSKE ?? ANNARS FÅR VI SE DJURGÅRDEN I ALLSVESNKAN NÄSTA ÅR !! VILL NI DET ?? VILL VI DET ?? VILL SPELARNA DET ? VILL LEDNINGEN DET ?? NEEEJ DET TROR JAG INTE !!!!!!! INTE KONSTIGT ATT DET ÄR SÅ LITE FOLK PÅ MATCHERNA NÄR DOM HAR DEN ÄR INSTÄLLNINGEN!!!!!! FYYYYY FAAAN ÄR DET JAG SÄGER, FYY FAAAAAN !!!!
Skriv svar