Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/10 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Manijock
Inlägg: 7839
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:
Manijock skrev:Skitsnack, 12 är Lasse Björns nummer, ger blanka fan i om Douglas är hans barnbarn. Det är själva grejen med ett pensionerat nummer. Att veta att ingen har använt numret sen legenden la av. Murray är nr 3 och det är basta!
Nu är det ju inte så i det här fallet. Men håller med dig i sak.
Nej samma som med nr 2:an just i Rolles fall. Men ändå!
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av android »

Skulle gärna se två offensivare och kreativare kedjor imorgon. Kan ha tagit upp det i en annan tråd tidigare.

Vi har spelare som ska kunna föra spelet, många av våra offensiva spelare är tillräckligt bra för att kunna ta tillräckligt stort defensivt ansvar. Låt Wennberg kliva in på sin naturliga position. Tyvärr tycker jag att vi saknar en tillräckligt bra vinge för att ha ordentligt med folk för topp-6. Åberg anser jag fortfarande ha den potentialen.

Bremberg - Johner - Ljungh/Åberg
Tim - Wennberg - Sörensen
Hank - Otto - Jimmie
Fimpen - Honken - Blomstrand

Två offensiva kedjor, ska spela i anfallszon. Två mer defensiva, tunga kedjor.

Backar
Timmy - Lidström
Murray - Gustafsson
Granath - Holm/Lennhammer/Arnesson/Falk/Bohman
Född till sportchef.
Manijock
Inlägg: 7839
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av Manijock »

Sånt här brukar inte jag pyssla med men inte varje dag Murray debuterar...

Pickard (Reideborn)

Lidström - Murray
Wennberg - Fimpen - Eriksson

Gustafsson - Granath
Ölvestad - Johner - Bremberg

Holm - Pettersson
Ljungh - Ottosson - Sörensen

Åberg - Honken -Blomstrand

Falk
Hank
#10
Inlägg: 13638
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av #10 »

Ny match nya möjligheter, vi vinner med 5-1 och hela hovet gungar 8)
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av -daniel- »

Någon som har koll på hur många biljetter (på ett ungefär) som sålts..? Stod i nyhetsbrevet något om "vi räknar med bästa publiksiffra sen premiären" men det säger ju inte så mycket mer än att det förhoppningsvis blir över 5500 i varje fall.

Nog kan vi krypa uppåt 6000 med en Murray-effekt i hans premiär?
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17538
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Någon som har koll på hur många biljetter (på ett ungefär) som sålts..? Stod i nyhetsbrevet något om "vi räknar med bästa publiksiffra sen premiären" men det säger ju inte så mycket mer än att det förhoppningsvis blir över 5500 i varje fall.

Nog kan vi krypa uppåt 6000 med en Murray-effekt i hans premiär?
Med lite mer facebook och twitter-aktivitet från DIF hockey närmaste dygnet med biljetthets så ska det nog gå.
Expert.
Användarvisningsbild
Alexander
Inlägg: 618
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av Alexander »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Någon som har koll på hur många biljetter (på ett ungefär) som sålts..? Stod i nyhetsbrevet något om "vi räknar med bästa publiksiffra sen premiären" men det säger ju inte så mycket mer än att det förhoppningsvis blir över 5500 i varje fall.

Nog kan vi krypa uppåt 6000 med en Murray-effekt i hans premiär?
Med lite mer facebook och twitter-aktivitet från DIF hockey närmaste dygnet med biljetthets så ska det nog gå.
Jag måste säga, jag har nog sett ett hundratal DIF-relaterade facebookgrupper men det har nästan aldrig hetsas om någon match annat än derbyn och premiären, snarare länkar till diverse streams . . .
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Inlägg: 775
Blev medlem: 2011-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Från Ön

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av Lidingö DIF »

Har som sagt stålsatt mig inför denna säsong så jag tänker inte nå fullskalig psykos förrän det allvarligt börjar närma sig ett faktum att vi inte kommer nå Kvalserien (hemska tanke). Med det sagt så trodde jag inte att vi skulle ligga på tabellens nedre del inför den åttonde omgången. Nu heter det visst att grabbarna måste få tid att spela ihop sig och jag kan väl köpa det argumentet till sisådär omgång 10-12, men efter det borde man väl kunna förvänta sig att "proffs" levererar. Hoppas Dogge kan ingjuta lite trygghet i våran kamikaze-defensiv. Skulle vi kunna få in eller "väcka upp" någon existerande sniper också så skulle jag bli överlycklig.

Omgång 8. Hemmaplan. BIK Knäckebrödhult motståndare. Borde kunna förvänta sig lite spel av klass eller lever jag bara i det förgångna?
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av sensei »

Kan inte bara alla slappna av och istället njuta av att vi imorgon får se en erkänd toppback i NHL, som dessutom har djupa och historiska band till vår förening?!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av Staten »

Karlskoga; "vi spelar utan press, de har all pressen på sig". Jo, så är det visserligen men det måste vara oerhört givande att spela i ett hockeylag där det inte finns några krav eller press. Jag hoppas att spelarna kan lära sig skaka av lite av den pressen det innebär att spela i Djurgården och bara vågar spela ut för då ska vi vilken dag i veckan som helst slå ett obetydligt gäng från någon håla någonstans som spelar helt utan press eller sportsliga mål.

Jag hatar allsvenskan lika mycket som ajk.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Staten skrev:Karlskoga; "vi spelar utan press, de har all pressen på sig". Jo, så är det visserligen men det måste vara oerhört givande att spela i ett hockeylag där det inte finns några krav eller press. Jag hoppas att spelarna kan lära sig skaka av lite av den pressen det innebär att spela i Djurgården och bara vågar spela ut för då ska vi vilken dag i veckan som helst slå ett obetydligt gäng från någon håla någonstans som spelar helt utan press eller sportsliga mål.

Jag hatar allsvenskan lika mycket som ajk.
Ligger en viss sanning i det, man måste lära sig att gilla läget helt enkelt.
Kolla på aik:s fotbollslag, spelar alltid som bäst med störts press på sig.

Sedan om vi försöker hålla oss till sanningen så skiljer det inte så otroligt mycket på DIF spelartrupp & övriga lag i AS.
Tror kanske att en del av både fans och spelare trott på en snäppet enklare resa inledningsvis.
-Vi har ju trots allt en del ES-rutin i truppen kanske det tänkts här & där, precis det tänket som varit felet.
Om alla jobbar obekvämt i 60min även mot "okända lag från landet" så har vi fortfarande en bra
chans att klättra i tabellen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Ja-ke den andre
Inlägg: 312
Blev medlem: 2010-08-14

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av Ja-ke den andre »

Lee Harvey Oswald skrev:
Staten skrev:Karlskoga; "vi spelar utan press, de har all pressen på sig". Jo, så är det visserligen men det måste vara oerhört givande att spela i ett hockeylag där det inte finns några krav eller press. Jag hoppas att spelarna kan lära sig skaka av lite av den pressen det innebär att spela i Djurgården och bara vågar spela ut för då ska vi vilken dag i veckan som helst slå ett obetydligt gäng från någon håla någonstans som spelar helt utan press eller sportsliga mål.

Jag hatar allsvenskan lika mycket som ajk.
Ligger en viss sanning i det, man måste lära sig att gilla läget helt enkelt.
Kolla på aik:s fotbollslag, spelar alltid som bäst med störts press på sig.

Sedan om vi försöker hålla oss till sanningen så skiljer det inte så otroligt mycket på DIF spelartrupp & övriga lag i AS.
Tror kanske att en del av både fans och spelare trott på en snäppet enklare resa inledningsvis.
-Vi har ju trots allt en del ES-rutin i truppen kanske det tänkts här & där, precis det tänket som varit felet.
Om alla jobbar obekvämt i 60min även mot "okända lag från landet" så har vi fortfarande en bra
chans att klättra i tabellen
Nja, i medgång så är deras fotbollslag väldigt bra men i motgång lika dåliga som oss. Kolla deras resultat 04 och 2010. Bra lag med enorm press på sig. Så att aik under press skulle vara bättre än oss stämmer inte.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Ja-ke den andre skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Staten skrev:Karlskoga; "vi spelar utan press, de har all pressen på sig". Jo, så är det visserligen men det måste vara oerhört givande att spela i ett hockeylag där det inte finns några krav eller press. Jag hoppas att spelarna kan lära sig skaka av lite av den pressen det innebär att spela i Djurgården och bara vågar spela ut för då ska vi vilken dag i veckan som helst slå ett obetydligt gäng från någon håla någonstans som spelar helt utan press eller sportsliga mål.

Jag hatar allsvenskan lika mycket som ajk.
Ligger en viss sanning i det, man måste lära sig att gilla läget helt enkelt.
Kolla på aik:s fotbollslag, spelar alltid som bäst med störts press på sig.

Sedan om vi försöker hålla oss till sanningen så skiljer det inte så otroligt mycket på DIF spelartrupp & övriga lag i AS.
Tror kanske att en del av både fans och spelare trott på en snäppet enklare resa inledningsvis.
-Vi har ju trots allt en del ES-rutin i truppen kanske det tänkts här & där, precis det tänket som varit felet.
Om alla jobbar obekvämt i 60min även mot "okända lag från landet" så har vi fortfarande en bra
chans att klättra i tabellen
Nja, i medgång så är deras fotbollslag väldigt bra men i motgång lika dåliga som oss. Kolla deras resultat 04 och 2010. Bra lag med enorm press på sig. Så att aik under press skulle vara bättre än oss stämmer inte.
Ok, kanske ska förtydliga mig en aning då.
Syftar mest på denna säsong då rivalerna i SM-guldracet haft otaliga chanser att dra ifrån men solna har varje gång hängt på.
Att samtidigt dessutom kvala in till Europa League tyder på en rätt så hög stresströskel.

Både på hockey & fotbollssidan räcker det att DIF hamnar några minuter under under press, sedan tappar man matchen helt.

Nog om detta, tillbaka till "Murray-Afton" nu..
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
zetterberg_88
Inlägg: 363
Blev medlem: 2012-04-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av zetterberg_88 »

Känner mig otroligt taggad för ikväll, hoppas även spelarna är det!!
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av förevigtdjurgården »

zetterberg_88 skrev:Känner mig otroligt taggad för ikväll, hoppas även spelarna är det!!
Samma här. Rycker i fingrarna. Så jävla kul!
Vila i Frid, DIF Hockey.
Skriv svar