Lockout 2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17593
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Lockout 2012

Inlägg av SirDIFalot »

VäsbyMental skrev:Jag har fortfarande lite svårt att förstå hur vi verkar vara den enda klubben som inte har råd att ta in NHL spelare. Visst nu lutar det åt att Murray lirar, men jag ropar inte hej förren jag ser honom på isen.

Visst andra lag kan få in sponsorer etc. Men om Mora kan få in pengar för Kopitar som verkligen måste kosta multum. Då måste väl DIF kunna ha råd med 2-3 spelare känns det som helt krasst.

Ena sekunden så godkänner styrelsen utgifterna för Murray och Bengan och nästa dag så är det för dyrt. Är våran ekonomi så jäkla dålig? Och då har vi inte ens spelar EN säsong i allsvenskan.

Hur kommer den se ut om vi är kvar även nästa år???
Klubbar från storstäder som Djurgården har mycket svårare att få in sponsorpengar än lokala bondföreningar som Mora. Det är så.

Sen är ju inte vi den enda som inte har råd direkt, 10 ES-klubbar säger ju nej till NHL-spelare just för att de förmodligen inte har råd. Ingen klubb har nog det egentligen vid det här skedet. Alla har ju sin trupp spikat och budgeten full typ. Carl Hagelin betalar sin egen försäkring. Vet inte hur det ligger till med Matt Read.
Expert.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Re: Lockout 2012

Inlägg av Remy Lebeau »

SirDIFalot skrev:. Carl Hagelin betalar sin egen försäkring. Vet inte hur det ligger till med Matt Read.
Det är samma princip där. Matt betalar sin egen försäkring, och får en förhållandevis låg lön av SSK.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17593
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Lockout 2012

Inlägg av SirDIFalot »

Remy Lebeau skrev:
SirDIFalot skrev:. Carl Hagelin betalar sin egen försäkring. Vet inte hur det ligger till med Matt Read.
Det är samma princip där. Matt betalar sin egen försäkring, och får en förhållandevis låg lön av SSK.
Snyggt gjort av SSK och få övertala dom att göra det. Antar det är svårare när det handlar om de spelarna som vi har försökt locka. Med gigantiska försäkringskostnader. Jävligt synd att vi fyllt antalet icke-EU platser. Annars borde vi kunnat hitta någon sexig kanadensare som sitter på dåligt kontrakt där borta och som i stort sett vore gratis att plocka över.

Edit: Exempelvis Chet Pickards bästa polare och barndomsvän Colin Wilson.
Expert.
Manijock
Inlägg: 7887
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Lockout 2012

Inlägg av Manijock »

Nu verkar det som attt vi får in Murray till onsdag så mitt inlägg blev lite onödigt men faktum kvarstår, vart är infon från DIF? Kanske ska bli gnagare nu när jag ifrågasätter någonting? Eller? Btw är min penis större än din!

Whatever you want
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Sv: Lockout 2012

Inlägg av pulverapa »

Betalar Murray sin egen försäkring som de flesta andra gjort?
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Lockout 2012

Inlägg av Sjöwall »

pulverapa skrev:Betalar Murray sin egen försäkring som de flesta andra gjort?
Det är DIF vi pratar om, sånt får man inte veta.
Alberget4A
Inlägg: 251
Blev medlem: 2012-09-23

Re: Lockout 2012

Inlägg av Alberget4A »

Manijock skrev:Nu verkar det som attt vi får in Murray till onsdag så mitt inlägg blev lite onödigt men faktum kvarstår, vart är infon från DIF? Kanske ska bli gnagare nu när jag ifrågasätter någonting? Eller? Btw är min penis större än din!

Whatever you want
Inte så det handlade om att du ifrågasatte saker. Man måste få ha krav såklart. Men att hålla på "åhh jag skäms över djurgårdsemblemet blablabla" är så jävla löjligt. Visst, mer info hade ju inte skadat men DIF är större än några personer som har hamnat i styrelsen/organisationen. Sen kan inte jag uttala mig om hur bra den här styrelsen är än, men nog vet man hur det kan se ut (tänker närmast på 11/12).

Jag håller med dig om att vi saknar målskyttar av rang (Johner undantaget), men om spelet börjar klicka allt mer så kommer målen också komma. Jag tänker ha lite mer tålamod i alla fall. Man får tänka på att våra motståndare har haft mycket längre tid på sig att spela ihop ett lag än vi har. Det vi har just nu är bra spelare men inget lag. Får man ihop ett lag av dessa spelare så kommer det bli bra tror jag. Vårt nuvarande lag ska vända skeppet! Nämen tror faktiskt att lösningen inte sitter i att värva nytt, utan att bygga ett lag istället. Sen en sniper som sätter halvkassa lägen tackar man ju inte nej till.
VäsbyMental skrev:Ena sekunden så godkänner styrelsen utgifterna för Murray och Bengan och nästa dag så är det för dyrt. Är våran ekonomi så jäkla dålig? Och då har vi inte ens spelar
EN säsong i allsvenskan
Tror det handlade om en personlig skattesmäll för Hörnqvist. Pengarna ska, som jag har förstått det, funnits för försäkring och sånt. Men lite dåligt att inte ta reda på sånt innan man implicit går ut med att han är i princip är klar.
Alberget4A
Inlägg: 251
Blev medlem: 2012-09-23

Re: Lockout 2012

Inlägg av Alberget4A »

Sjöwall skrev:
pulverapa skrev:Betalar Murray sin egen försäkring som de flesta andra gjort?
Det är DIF vi pratar om, sånt får man inte veta.
Nä eller hur... Lite mer öppenhet hade inte varit fel. Vad för anledningar kan det finnas till att man inte vill gå ut med sådana här saker egentligen?
gurra
Inlägg: 310
Blev medlem: 2011-01-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Lockout 2012

Inlägg av gurra »

Manijock skrev:Nu verkar det som attt vi får in Murray till onsdag så mitt inlägg blev lite onödigt men faktum kvarstår, vart är infon från DIF? Kanske ska bli gnagare nu när jag ifrågasätter någonting? Eller? Btw är min penis större än din!

Whatever you want
Tycker det är så mycket kritik bara runt allting just nu. Om den som för dagen ska publicera artikeln ska hinna göra intervjun och renskriva den på datorn, Ta sig till kansliet som förövrigt inte längre ligger vid Hovet så är det väl inte så konstigt att det tar en liten stund att få ut nyheten. Expressen har lite andra resurser och det är deras jobb att vara först ute. DIFs mediafolk har annat för sig också och sitter inte framför datorn och bara väntar på att trycka på "publish". Om så vore fallet skulle jag lacka pga resursslöseri men de få som är kvar på kansliet har häcken full. Hur kan det vara svårt att begripa och hur påverkar det dig egentligen?

Så inte enbart att det säkret finnt en bra förklaring till att nyheten kommer ut så kan jag inte förstå vilka människor som är så fruktansvärt ivriga på att få nyheter så snabbt som möjligt. Är inte "Hem till gården" bra på tv längre? Folk sitter o gnäller på tiden att få ut nyheter, hur spelarna agerar efter en förlust. Vad kommer näst? Ska det gnällas över vilka skosnören spelarna har i intervjuer? Inget av detta påverkat laget sportsligt och då bör ni sluta gnälla. Lägg er energi på nåt vettigt istället. Skaffa en hobby? Ni spammar ju sönder forumet med skit.
spocksbeard
Inlägg: 501
Blev medlem: 2009-10-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Lockout 2012

Inlägg av spocksbeard »

Shit vad jag längtar till onsdag nu. Hade man nog aldrig trott o få se Murray i DIF:)))) :mrgreen:
Användarvisningsbild
Mahone
Inlägg: 40
Blev medlem: 2012-04-27

Re: Lockout 2012

Inlägg av Mahone »

Wojtek Wolski sitter väl inte på nåt jättekontrakt i Caps? Men det är väl så att han har kastat sitt polska pass.
Håll DIF rent, släng alla under 25.
Manijock
Inlägg: 7887
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Lockout 2012

Inlägg av Manijock »

gurra skrev: Ni spammar ju sönder forumet med skit.
Ingen tvingar dig att vara här... Jag skulle då inte vara här om jag tycker att det alla skriver är skit. Tycker sådana här saker är oerhört viktigt för att undvika onödiga spekulationer, och jag märke tydligt att fler med mig stört sig på detta också. Skulle döda, för att få Marie Hallman anställd på denna hemsida så man får ut lite vettig information. Hon har en enorm känsla för vad supportrarna vill veta. Extremt duktig! Vi behöver någon engagerad som kan ställa lite väsentliga frågor nu. Det är ändå vi som är kunden, och utan oss är DIF ingenting. Detta måste de ansvariga få in i skallen och att vi som betalar deras löner förtjänar att få insyn i det som händer. Inom rimliga proportioner givetvis! Det tycker JAG är viktigt!
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Lockout 2012

Inlägg av minalman »

Tusen ggr hellre en sniper än en journalist.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
gurra
Inlägg: 310
Blev medlem: 2011-01-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Lockout 2012

Inlägg av gurra »

Manijock skrev:
gurra skrev: Ni spammar ju sönder forumet med skit.
Ingen tvingar dig att vara här... Jag skulle då inte vara här om jag tycker att det alla skriver är skit. Tycker sådana här saker är oerhört viktigt för att undvika onödiga spekulationer, och jag märke tydligt att fler med mig stört sig på detta också. Skulle döda, för att få Marie Hallman anställd på denna hemsida så man får ut lite vettig information. Hon har en enorm känsla för vad supportrarna vill veta. Extremt duktig! Vi behöver någon engagerad som kan ställa lite väsentliga frågor nu. Det är ändå vi som är kunden, och utan oss är DIF ingenting. Detta måste de ansvariga få in i skallen och att vi som betalar deras löner förtjänar att få insyn i det som händer. Inom rimliga proportioner givetvis! Det tycker JAG är viktigt!

Jag tycker inte enbart du ska se dig själv som en kund utan som en medlem. Det är en förening. Om du har så starka åsikter och att det är så pass viktigt att ha så vassa skribenter så kan jag inte förstå varför du inte tog upp det på årsmötet? Eller också kan du själv engagera dig ideelt som så många gör för föreningen. Om du frågar DIF om du får skriva t ex "en supporters matchanalyser" eller andra artiklar på sidan så tror jag faktiskt att det finns stor chans för dig att bli publicerad. Att faktiskt göra något istället för att kasta skit på andra.

Tycker att du i ditt senaste inlägg faktiskt innehåller en vettig åsikt , även om just Hallman är orealistisk så kan ju prinicipen i ditt inlägg tas som högst seriöst och t o m vettig. Men inläggen ovan där folk och du skriver i princip att det är en skitförening är ju högst oseriöst och barnsligt. Helt onödigt och det är tråkigt att läsa. Inge konstruktivt överhuvudtaget utan mer ett skrik på hjälp att man behöver mer att göra om dagarna. Engagera dig istället. Lägg energin på nåt vettigt.
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Lockout 2012

Inlägg av Morwin »

Kan ju tycka att både Kronwall och bengan borde ju kunna betala sina om dem så GÄRNA vill spela med oss. Hade ju lätt gjort samma sak om man varit i deras sits. Inte direkt så att dem har dåligt med cash
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Skriv svar