Lockout 2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Lockout 2012

Inlägg av Rix »

gurra skrev:Först var styrelsen helt sämst enligt folk här som läst expressen som sin bibel och påstod att DIF misskötte sin ekonomi och nallade av reserverna för att ta in NHL spelare.

Nu får de skit för att de är försiktiga med ekonomin och inte bränner pengar och folk skriver att de vansköter klubben pga detta.

Det kan inte vara lätt att jobba i styrelsen eller föreningen överhuvudtaget för jag tycker ändå att vår klubb lyssnar på supportrar och tar till sig av kritik och ekonomin har tagits på ett väldigt stort allvar de senaste åren och ändå sitter och snackar skit om just detta är tråkigt.
Håller helt och hållet med. Folk måste inse att vi inte har råd just nu. Vi kan inte äventyra ekonomin mer än vad vi redan har gjort. Självklart är det tråkigt men så är det.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Lockout 2012

Inlägg av Edin »

Jävligt trist om vi inte får se Bengan i DIF-dressen i vinter, men själv ser jag det som ett sundhetstecken att styrelsen inte bara kör med skygglappar och bränner pengar man inte har, något jag var rädd för att man gjorde när hela den här lockoutcirkusen började.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
easer90
Inlägg: 779
Blev medlem: 2007-11-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Lockout 2012

Inlägg av easer90 »

Nu är förvisso serien lång men sen är frågan hur länge har man råd att vara kvar i HA?
Användarvisningsbild
kotten
Inlägg: 851
Blev medlem: 2009-03-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Re: Lockout 2012

Inlägg av kotten »

Känns mycket märkligt att vi inte ens har råd att signa Hörnqvist. Känns dessutom dumt att inte satsa nu när vi har möjlighet att få in en spelare i världsklass. Fortsätter spelet att harva är det bara en tidsfråga innan publiksiffran hamnar under 4k, och vilka konsekvenser det får för vår ekonomi är uppenbara.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
gurra
Inlägg: 310
Blev medlem: 2011-01-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Lockout 2012

Inlägg av gurra »

kotten skrev:Känns mycket märkligt att vi inte ens har råd att signa Hörnqvist. Känns dessutom dumt att inte satsa nu när vi har möjlighet att få in en spelare i världsklass. Fortsätter spelet att harva är det bara en tidsfråga innan publiksiffran hamnar under 4k, och vilka konsekvenser det får för vår ekonomi är uppenbara.

Att anta att publiksiffrorna ska öka massor för att bengan kommer in vore ett stort misstag. Han är duktig och allt sådant men hans namn lockar inte hela stan att gå på hockey. Jag tror och hoppas att det kommer mer folk men det är inget man lägger budget på.

Att anta att han kommer göra oss till ett vinnande lag är inte heller något man kan räkna med. Det kan dessutom vara så att han är borta om två månader tillbaks över havet och lirar i NHL.

Vi ha redan satsat. Vi har satsat på våran trupp. Vi har även satsat på Dogge. Vi försökte satsa på Bengan men någonstans måste man sätta en gräns för vad våran ekonomi tål och det verkar vara på gränsen. Man kan nog inte heller utesluta att uttalandet att vi ej har råd med bengan kan vara ett taktiskt drag.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Lockout 2012

Inlägg av Kall-El »

Inget ont om Bengan, men jag ser hellre att man försöker med Landeskog vid ett senare tillfälle under säsongen.

Sedan är ju även detta brutalt illa skött av DIF, men det är ju en helt annan historia.
nevyn
Inlägg: 280
Blev medlem: 2012-04-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Lockout 2012

Inlägg av nevyn »

Kall-El skrev:Inget ont om Bengan, men jag ser hellre att man försöker med Landeskog vid ett senare tillfälle under säsongen.

Sedan är ju även detta brutalt illa skött av DIF, men det är ju en helt annan historia.
På vilket sätt då?
Willmister
Inlägg: 4
Blev medlem: 2012-09-22

Re: Lockout 2012

Inlägg av Willmister »

Jag förutsätter att både Bengan och Doglas är påväg in om inget annat anges på Difs hemsida.
B.I.B.A
Inlägg: 2836
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Lockout 2012

Inlägg av B.I.B.A »

Bengan sägs vara klar för spel i Schweiz.
Avgå Jocke.
Manijock
Inlägg: 7854
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Lockout 2012

Inlägg av Manijock »

nevyn skrev:
Kall-El skrev:Inget ont om Bengan, men jag ser hellre att man försöker med Landeskog vid ett senare tillfälle under säsongen.

Sedan är ju även detta brutalt illa skött av DIF, men det är ju en helt annan historia.
På vilket sätt då?
Utgår från att han menar följande... Challe har ju faktiskt uttalat sig i media, man har lagt upp en intervju med Bengan som jag inte kan tolka på annat sätt än att han varit så gott som klar. Antar att fler supportrar tänkt så! Detta ska såklart inte göras förrän det är 100% klart att affären går igenom. Känns som att rycka bort godiset hur munnen på sina barn!
Senast redigerad av Manijock den 2012-09-29 13:22:03, redigerad totalt 1 gånger.
gurra
Inlägg: 310
Blev medlem: 2011-01-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Lockout 2012

Inlägg av gurra »

Manijock skrev:
nevyn skrev:
Kall-El skrev:Inget ont om Bengan, men jag ser hellre att man försöker med Landeskog vid ett senare tillfälle under säsongen.

Sedan är ju även detta brutalt illa skött av DIF, men det är ju en helt annan historia.
På vilket sätt då?
Utgår från att han menar följande... Challe har ju faktiskt uttalat sig i media, man har lagt upp en intervju med Bengan som jag inte kan tolka på annat sätt än att han varit så gott som klar. Antar att fler supportrar tänkt så! Detta ska såklart inte göras förrän det är 100% klart affären går igenom. Känns som att rycka bort godiset hur munnen på sina barn!
Fast om man tror att bengan varit 100% klar någongång så är man ju enbart mindre begåvad och hittat på det själv för som jag sett det så var det senaste Challe sa att man hoppas kunna lösa det och aldrig något om att han varit klar. Men det är bara som jag uppfattat det. Kanske missat något.
Willmister
Inlägg: 4
Blev medlem: 2012-09-22

Re: Lockout 2012

Inlägg av Willmister »

Manijock skrev:
nevyn skrev:
Kall-El skrev:Inget ont om Bengan, men jag ser hellre att man försöker med Landeskog vid ett senare tillfälle under säsongen.

Sedan är ju även detta brutalt illa skött av DIF, men det är ju en helt annan historia.
På vilket sätt då?
Utgår från att han menar följande... Challe har ju faktiskt uttalat sig i media, man har lagt upp en intervju med Bengan som jag inte kan tolka på annat sätt än att han varit så gott som klar. Antar att fler supportrar tänkt så! Detta ska såklart inte göras förrän det är 100% klart affären går igenom. Känns som att rycka bort godiset hur munnen på sina barn!
håller med dig till 100 %
gurra
Inlägg: 310
Blev medlem: 2011-01-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Lockout 2012

Inlägg av gurra »

Willmister skrev:
Manijock skrev:
nevyn skrev:
Kall-El skrev:Inget ont om Bengan, men jag ser hellre att man försöker med Landeskog vid ett senare tillfälle under säsongen.

Sedan är ju även detta brutalt illa skött av DIF, men det är ju en helt annan historia.
På vilket sätt då?
Utgår från att han menar följande... Challe har ju faktiskt uttalat sig i media, man har lagt upp en intervju med Bengan som jag inte kan tolka på annat sätt än att han varit så gott som klar. Antar att fler supportrar tänkt så! Detta ska såklart inte göras förrän det är 100% klart affären går igenom. Känns som att rycka bort godiset hur munnen på sina barn!
håller med dig till 100 %
Ni känner väl till att det inte är helt hundra med Murray heller?
Manijock
Inlägg: 7854
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Lockout 2012

Inlägg av Manijock »

Vilken tur att vi har ett geni i dig gurra som kan rätta oss dödliga idioter då...

Knyt slipsen och bete dig som Djurgårdare, spoling!
gurra
Inlägg: 310
Blev medlem: 2011-01-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Lockout 2012

Inlägg av gurra »

Manijock skrev:Vilken tur att vi har ett geni i dig gurra som kan rätta oss dödliga idioter då...

Knyt slipsen och bete dig som Djurgårdare, spoling!
man behöver endast vara normalbegåvad för att första att varken bengan eller dogge är klara för spel till 100%.
Skriv svar