Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Roppan
Inlägg: 191
Blev medlem: 2011-03-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Roppan »

Carlovic skrev:@mb81
Hur ska man som supporter annars markera att vi tycker uppspelen är skitusla? Burskyddsspelet är bara en del av dem usla uppspelen som Westerberg säger och där är det bäst tillfälle att bua. Vi tar allt för ofta fel beslut i uppspelen.
Problemet är inte burskyddet, som sagt. Inte heller "felbeslut". Problemet är att vi inte har ett FUNGERANDE UPPSPEL där backar och forwardsuppsättning fungerar i symbios med varandra eller verka ha riktig koll på hur man ska spela. Som någon skrev här uppe ser man ofta hur otydliga våra forwards är i uppspelsfasen. Allt ser osynkat ut, det finns ingen att spela till - man spelar inte för varandra. Då slutar med att backen åker upp i stress istället, och slår en jävla skitpass mot en forward som är markerad.. eller så blir backen backcheckad och tappar pucken eftersom det inte finns några alternativ att spela till.

Det är alltså inte Philip eller Eriks fel att de står bakom buren och väntar på alternativ att spela till. Och varför kommer ingen spelare och hämtar puck som är erkänt duktig på den spelförande biten? Typ någon utav våra centrar?

Jag är övertygad om att man nöter uppspel och diskuterar fram hur man ska spela idag på träningen. Det och powerplay. :lol:
Användarvisningsbild
Roppan
Inlägg: 191
Blev medlem: 2011-03-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Roppan »

Jag som gammal ishockeyback på elit/div1-nivå fram till A junior-ålder har iaf svårt att skylla allt jag bevittnade igår på backarna.
Manijock
Inlägg: 7868
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Manijock »

Roppan skrev:Jag som gammal ishockeyback på elit/div1-nivå fram till A junior-ålder har iaf svårt att skylla allt jag bevittnade igår på backarna.
Snöra på dig grillorna nu i skadekrisen. Betydligt mer kött på benen än Holm och grabbarna åtminstone!
Användarvisningsbild
Roppan
Inlägg: 191
Blev medlem: 2011-03-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Roppan »

Manijock skrev: Snöra på dig grillorna nu i skadekrisen. Betydligt mer kött på benen än Holm och grabbarna åtminstone!
:lol:

Senast jag lirade på Hovet torskade jag mot just Djurgården. Tvåsiffrigt, där första siffran inte var en etta. Jag tänkte skriva att våra snuttar gick i skridskoskola då, men så gammal är jag inte.
Användarvisningsbild
Sudden
Inlägg: 306
Blev medlem: 2011-03-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Sudden »

lajjnus skrev:Det värdelösa är hur många, speciellt på ståplats, buar, hetsar och lackar sönder så fort en back tar burskydd/väntar på att laget ska byta osvosv. Backarna gör enligt min mening precis vad dom ska göra, ta burskydd och vänta på att forwards bågar och kommer i fart för att på så sätt få ett bra, snabbt och rörligt uppspel.

Hur jävla kul är det för en spelare som Arnesson när han tar "skydd" bakom kassen (för att vänta på sina lagkamrater att komma rätt), med tusentals frustrerade människor buandes och skrikandes bakom sig. Snacka om att han blir stressad och drar en skitpass till en stillastående medspelare.

Avgå alla!
Tänkte samma sak igår, verkligen bedrövligt. Sen när Arnesson stressat tappar pucken buar man som aldrig förr. Jävla stil.
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Användarvisningsbild
Leow
Inlägg: 31
Blev medlem: 2011-08-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Leow »

Sudden skrev:
lajjnus skrev:Det värdelösa är hur många, speciellt på ståplats, buar, hetsar och lackar sönder så fort en back tar burskydd/väntar på att laget ska byta osvosv. Backarna gör enligt min mening precis vad dom ska göra, ta burskydd och vänta på att forwards bågar och kommer i fart för att på så sätt få ett bra, snabbt och rörligt uppspel.

Hur jävla kul är det för en spelare som Arnesson när han tar "skydd" bakom kassen (för att vänta på sina lagkamrater att komma rätt), med tusentals frustrerade människor buandes och skrikandes bakom sig. Snacka om att han blir stressad och drar en skitpass till en stillastående medspelare.

Avgå alla!
Tänkte samma sak igår, verkligen bedrövligt. Sen när Arnesson stressat tappar pucken buar man som aldrig förr. Jävla stil.
Jag vart frustrerad kan ha buat också, men jag vart inte arg på backen bakom mål utan våra forwards som va så dåliga att göra sig spelbara att backen var tvungen att stå bakom mål. Det kändes som att våra forwards gömde sig bakom motspelare i mittzonen för att slippa få en passning.
Användarvisningsbild
kotten
Inlägg: 851
Blev medlem: 2009-03-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av kotten »

Vad är problemet? Är det fel att visa sitt missnöje och bua när vi ligger under med 3-0 hemma mot Oskarshamn? Har vi inte högre ambitionsnivå än så?

Och dra inte "alltid oavsett-snacket", för det har inte med saken att göra.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
mutation
Inlägg: 354
Blev medlem: 2009-09-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av mutation »

kotten skrev:Vad är problemet? Är det fel att visa sitt missnöje och bua när vi ligger under med 3-0 hemma mot Oskarshamn? Har vi inte högre ambitionsnivå än så?

Och dra inte "alltid oavsett-snacket", för det har inte med saken att göra.
Ambitionsnivån är så klart högre, men det är aldrig OK att bua ut sitt lag. Låt Frölunda och de andra medgångarna pyssla med sånt.
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Metal Machine »

I nuläget tycker jag att det är katastrofdåligt att bua. Vill man göra det kan man lika gärna gå hem eller ge fan i att ens dyka upp.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av android »

Är det någon på plats som VILL bua tror du? För sakens skull kan jag väl tillägga att jag inte buar. Gråter istället.
Född till sportchef.
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Metal Machine »

Mja, vill och vill. Kanske var lite fel ordval. Men idioterna som gör det har jag i alla fall ingen respekt för i det här läget. Säg vad ni vill.
Natanoy
Inlägg: 25
Blev medlem: 2012-04-08

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Natanoy »

Metal Machine skrev:I nuläget tycker jag att det är katastrofdåligt att bua. Vill man göra det kan man lika gärna gå hem eller ge fan i att ens dyka upp.

Agree!
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Stocky »

Ja hur missnöjda vi än är måste vi sluta upp med att bua så fort det inte går bra på matcherna. Som Johner sa när det va 7000 första matchen att det är skönt att ha oss i ryggen men visste inte om det faktiskt gav nån jätte skillnad. Men efter senaste matchen, hörde du bu ropen? Absolut! Och sen försöker linda in att det ska va så när man spelar i en klubb som DIF. Han kanske tänker så men det tror jag inte 18 åringarna gör. Dom vill nog bara här ifrån när vi drar igång.

På ett vanligt jobb när någon säger att man är skit, så är det inte direkt så man taggar till av det å nu jävla! Känner man sig trygg och vet att 5-7000 buar ut det andra laget och sätter press på dom då är det nog lättare.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Jag tycker det är dj-igt mycket begärt att alla engagerade Djurgårdare som ger allt för sitt lag och älskar vår sköld ska kunna kontrollera sina känslor i varje ögonblick, när spelarna skämmer ut sig på isen. Men jag räknar med att alla är där igen nästa gång och stöttar med sedvanlig intensitet från matchstart.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Manijock
Inlägg: 7868
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Manijock »

Klart att det ska buas när spelarna skämmer ut sig. När jag klantar mig på jobbet låter klagomålen inte vänta på sig(jobbar kommunalt). Dock höll jag på att nita en snubbe jag satt i närheten av vid ssk-matchen. Så fort vi kom över röd häver han ur sig: "skjut, skjut, SKJUT"! HELA MATCHEN IGENOM! Samma i powerplay när 50% av publiken skriker skjut så fort man kommer över blålinjen. Snälla ni, läs på lite om bollsport innan ni förpestar läktaren med er närvaro.
Skriv svar