DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 671
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av Rudi »

Manijock skrev:En liten fråga, vem sänder DIF-Oskarshamn? Vet att den vart flyttad från Viasat men har S24 tagit över den?
Den sänds eventuellt via hockeyallsvenskan.se.
Jenny Silfverstrand skrev: Vi jobbar på att sända matchen via hockeyallsvenskan.se, detta är dock inte klart ännu.
Men det bästa är alltid att köpa biljett och komma till Hovet. Vi vill ha mer folk på läktaren än vår granne norröver...

http://www.hockeyallsvenskan.se/tvmatcher kan man gå in och se hur våra matcher sänds. Sidan är dock inte uppdaterad efter senaste ändringen.
Senast redigerad av Rudi den 2012-09-22 13:33:49, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Lucky Luke
Inlägg: 279
Blev medlem: 2012-05-26
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av Lucky Luke »

XantE skrev:
Manijock skrev:
Henkos skrev:Jaha, då har man skaffat S24-abonnemang. Lär väl ångra sig men vill inte missa mitt kära DIF.
Samma här...

En liten fråga, vem sänder DIF-Oskarshamn? Vet att den vart flyttad från Viasat men har S24 tagit över den?
Tror S24 sänder den tyvärr..
Var ser du det?
Willmister
Inlägg: 4
Blev medlem: 2012-09-22

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av Willmister »

finns de nån som har möjlighet att lägga upp en stream genom s24?
Frajn
Inlägg: 195
Blev medlem: 2012-04-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av Frajn »

Willmister skrev:finns de nån som har möjlighet att lägga upp en stream genom s24?
http://www.difhockey.se/forum/viewtopic.php?f=9&t=2134

Köp matchen!
Ur spår bönder!
Användarvisningsbild
XantE
Inlägg: 660
Blev medlem: 2012-03-28
Säsongskort: Ja

DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av XantE »

Lucky Luke skrev:
XantE skrev:
Manijock skrev:
Henkos skrev:Jaha, då har man skaffat S24-abonnemang. Lär väl ångra sig men vill inte missa mitt kära DIF.
Samma här...

En liten fråga, vem sänder DIF-Oskarshamn? Vet att den vart flyttad från Viasat men har S24 tagit över den?
Tror S24 sänder den tyvärr..
Var ser du det?
Såg fel matchen mot Oskarshamn sänds på Viaplay. Kolla tidigare i tråden för att se vilka matcher S24 sänder. Fattar inte varför Aftonbladet ska sabba för folk och köpa matcher.. horungar
lefflan
Inlägg: 410
Blev medlem: 2010-04-20

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av lefflan »

Vad spelar det för roll egentligen? Okej man kanske behöver betala 2 företag för att kunna se det flesta matcher men det blir fortfarande billigare än om man hade haft csports. Och andra sidan var dom bättre enligt mig. Men aja. Har iallafall tillgång till båda nu och det blir juh endå att man åker till hovet några gånger med :P trots runt 15-18 mil men känns kortare. Raka vägen för mig typ :P
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av JohanPez »

lefflan skrev:Vad spelar det för roll egentligen? Okej man kanske behöver betala 2 företag för att kunna se det flesta matcher men det blir fortfarande billigare än om man hade haft csports. Och andra sidan var dom bättre enligt mig. Men aja. Har iallafall tillgång till båda nu och det blir juh endå att man åker till hovet några gånger med :P trots runt 15-18 mil men känns kortare. Raka vägen för mig typ :P
Det spelar roll för att sport antingen ska ses på plats eller på TV där ljud och bild är bra och sändningen stabil.
lefflan
Inlägg: 410
Blev medlem: 2010-04-20

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av lefflan »

JohanPez skrev:
lefflan skrev:Vad spelar det för roll egentligen? Okej man kanske behöver betala 2 företag för att kunna se det flesta matcher men det blir fortfarande billigare än om man hade haft csports. Och andra sidan var dom bättre enligt mig. Men aja. Har iallafall tillgång till båda nu och det blir juh endå att man åker till hovet några gånger med :P trots runt 15-18 mil men känns kortare. Raka vägen för mig typ :P
Det spelar roll för att sport antingen ska ses på plats eller på TV där ljud och bild är bra och sändningen stabil.

Då tycker jag du ska börja sända istället om det inte duger.
Är man medveten om att det inte blir bra bild eller att det kan variera så bör man strunta i att köpa matchen/abonnemanget. Det kanske kommer en dag då det inte visas någonting alls. Var glad så länge du kan se matcherna.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av Daniel942 »

lefflan skrev:
JohanPez skrev:
lefflan skrev:Vad spelar det för roll egentligen? Okej man kanske behöver betala 2 företag för att kunna se det flesta matcher men det blir fortfarande billigare än om man hade haft csports. Och andra sidan var dom bättre enligt mig. Men aja. Har iallafall tillgång till båda nu och det blir juh endå att man åker till hovet några gånger med :P trots runt 15-18 mil men känns kortare. Raka vägen för mig typ :P
Det spelar roll för att sport antingen ska ses på plats eller på TV där ljud och bild är bra och sändningen stabil.

Då tycker jag du ska börja sända istället om det inte duger.
Är man medveten om att det inte blir bra bild eller att det kan variera så bör man strunta i att köpa matchen/abonnemanget. Det kanske kommer en dag då det inte visas någonting alls. Var glad så länge du kan se matcherna.
Men hahahaha. Nu börjas det.
"Klaga inte om du inte kan göra det bättre själv". DET ÄR DERAS JOBB FÖR FAN.
DIF!
lefflan
Inlägg: 410
Blev medlem: 2010-04-20

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av lefflan »

Daniel942 skrev:
lefflan skrev:
JohanPez skrev:
lefflan skrev:Vad spelar det för roll egentligen? Okej man kanske behöver betala 2 företag för att kunna se det flesta matcher men det blir fortfarande billigare än om man hade haft csports. Och andra sidan var dom bättre enligt mig. Men aja. Har iallafall tillgång till båda nu och det blir juh endå att man åker till hovet några gånger med :P trots runt 15-18 mil men känns kortare. Raka vägen för mig typ :P
Det spelar roll för att sport antingen ska ses på plats eller på TV där ljud och bild är bra och sändningen stabil.

Då tycker jag du ska börja sända istället om det inte duger.
Är man medveten om att det inte blir bra bild eller att det kan variera så bör man strunta i att köpa matchen/abonnemanget. Det kanske kommer en dag då det inte visas någonting alls. Var glad så länge du kan se matcherna.
Men hahahaha. Nu börjas det.
"Klaga inte om du inte kan göra det bättre själv". DET ÄR DERAS JOBB FÖR FAN.
Jaha och?? Det är fortfarande DU som avgör om du vill betala för skiten eller ej??
Menar bara på att man inte ska börja klaga när man är MEDVETEN om att det brukar strula.
Kan gämföras om jag köper en tv. Jag köper inte en tv som jag har hört skit om. Är det däremot så att jag köper en jag inte hört något om,då kan man börja klaga.

Och såklart det är deras jobb.. Jag förutsätter att alla speciellt företag med tv-sändningar gör sitt jobb.. Du gör inte ditt jobb så noga som möjligt varje dag kanske? och kan misslyckas?
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1266
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av Henkos »

Det är bara ett problem med det resonemanget; det finns inga alternativ!

Aja, fokus på matchen nu.
lefflan
Inlägg: 410
Blev medlem: 2010-04-20

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av lefflan »

Henkos skrev:Det är bara ett problem med det resonemanget; det finns inga alternativ!

Aja, fokus på matchen nu.

Nej kan ju vara så och andra sidan. Därför får man va nöjd hur det ser ut idag..
Sändningar har utvecklas och trådlösa nätverk.
Men idag är problemet med för många signaler som "krockar"
vilket tar år att lösa ordentligt.

Men som sagt. Det är för brett område att snacka om,och skulle ta 10000 sidor att genomföra.

Yes fokus nu. :P
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av Kall-El »

S24 bildkvalité sög getpung enligt mig.

Att de har mage att ta ut de pengarna för den produkten är snudd på skamligt.

"Fulstreamar" håller bättre kvalité alltså.

Går inte att jämföra med vare sig Viaplay eller Csports.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av -daniel- »

Jag tycker Viaplay höll ungefär likvärdig sändning, dvs skitdålig. Förstår inte hur man kan tycka att deras sändning är bättre...båda är rätt sopiga.
Bild
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Tycker S24 höll en jämn men rätt så låg nivå.
Viaplay pendlar mellan helt ok & uselt med lagg & frys
(sitter 100/100mbit, borde inte vara anslutningen alltså)

Precis när jag vant mig vi HD-sändningar så bli man tillbakakastad till "Pixel-tics-sändningar" igen.
Men det ligger väl helt i linje med underhållningsvärdet, det hade nästan blivit makabert med så uselt spel i perfekt sändning.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar