Djurgårdens IF - Almtuna 13/9 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Almtuna 13/9 2012

Inlägg av -daniel- »

Edin skrev:Måste även passa på att säga hur snygga tröjorna var nu när reklamen har kommit på, riktigt bra.
Det här är lite konstigt men jag håller med, betydligt bättre med reklamen (vilket inte brukar vara det normala). Såg ut som något vi kan leva i tre säsonger med i varje fall.
Bild
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Djurgårdens IF - Almtuna 13/9 2012

Inlägg av Kall-El »

Nu kunde jag se långtifrån hela matchen och kom in i tredje och dety jag såg där var inte direkt imponerande så mycket kan jag säga.

Skönt med vinst i en premiär, men att tappa 3-0 till 3-2 är i min bok inte ok.

Leder man infrö sista 20 med 3-0 skall kunna hålla i det och det skall aldrig behöva bli spännande på slutet.

Den inställningen kommer inte fungera mot bättre motstånd för då kommer vi bli straffade så det bara sjunger om det.

Mest positiva enligt mig; Att vi verkar ha entt fungerande PP-spel. Oerhört viktigt!

I övrigt kan VFHC omöjligen vara nöjda med sin publiknotering.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Djurgårdens IF - Almtuna 13/9 2012

Inlägg av android »

YNWA skrev:Kunde inte låta bli att jämföra lite:

ES:

FBK-HV71 Publik: 6 395

Skellefteå-Modo Publik: 5 667.

Frölunda-Linköping Publik: 7 927

Timrå-aik Publik: 4 508.

Brynäs-Växjö Publik: 5 273.

Rögle-Luleå Publik: 4 369.

AS:

Djurgården-Almtuna Publik: 7 161.

VI SKA TILLBAKA!
Sägs vara kryddade siffror på Frölundas match. Max 6500-7000 enligt folk på plats.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Almtuna 13/9 2012

Inlägg av -daniel- »

android skrev:
Sägs vara kryddade siffror på Frölundas match. Max 6500-7000 enligt folk på plats.
Fast nu är det väl bestämt att det är antal sålda biljetter som skall redovisas på samtliga arenor i hockey-Sverige, jämfört med tidigare då det skiljde sig från lag till lag. Kanske var massa fiskmånglare som hade plåt men valde att sitta hemma, vad vet jag...
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17537
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdens IF - Almtuna 13/9 2012

Inlägg av SirDIFalot »

http://dif.se/2012/09/13/44787/

DIFTV med Wille! Julafton.

Antar att de kommer upp på hockeyns hemsida snart...
Expert.
Användarvisningsbild
Dingman
Inlägg: 102
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Lidingö

Re: Djurgårdens IF - Almtuna 13/9 2012

Inlägg av Dingman »

Fan vad skönt det är att gå på hockey och tycka det är kul igen! Bra tryck på läktaren samt av spelarna i inledningen.
Man såg verkligen skillnad mot förra säsongen. Folk vågade dribbla och finta, bra drop-passar i anfallszon och skott på mål, även om lite väl många sköt över.

Att se Linkan i DIF-tröjan igen är så härligt att man blir tårögd! Han gör som han vill....... Underbart!

Äntligen spelar vi lite power play också! Det som skapades där ikväll blev nog inte gjort på hela förra säsongens matcher tillsammans. I år kan faktiskt backarna stoppa en puck som är på väg ut ut zon.

Mina plus ikväll går till Linkan, Erik Gustavsson samt Sörensen som jag till skillnad mot nån annan tidigare i tråden tyckte man såg mycket av. Ska heller inte glömma Wennberg, kommer bli mycket intressant att följa honom i år.

Visst det blev onödigt spännande på slutet men detta känns bra tycker jag!!

Jag var också en av de som drog fram sågen när nya tröjorna presenterades, men måste säga att de blev 100ggr snyggare med reklamen på! Jag kan leva med detta! :)
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Almtuna 13/9 2012

Inlägg av pulverapa »

Säga vad man vill om Viasat, men fan vad bra sändningar de har...
Användarvisningsbild
Tessan
Inlägg: 777
Blev medlem: 2009-02-16
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Djurgårdens IF - Almtuna 13/9 2012

Inlägg av Tessan »

Trevligt att få träffa Otto och Chet efter matchen på Hovets Hylla och få 700 kronorströja, skal och matchtröja signerade. Chet skämdes över andra insläppta målet. Otto tacksam över stödet.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Djurgårdens IF - Almtuna 13/9 2012

Inlägg av Jepe »

Orkar inte skriva så mycket om matchen men två första perioderna godkända. Tredje får IG! Med tanke på att detta var premiärmatch så svagt godkänt i betyg..

+
- Honken
- Wennberg
- Linkan
- PP
- såg bättre ut i egen zon än tidigare men finns mycket kvar att jobba på
- nya matchstället med reklamen på. Reklamen blev helt klart ett lyft, hade man flyttat upp numren lite?

-
- domaren socken tomte
- Han som dog i almtuna som sen ställde sig upp och började halta för att 2 sek senare må helt bra och ska försöka börja slåss
- tredje perioden
- att introt inte var klart i tid
- sittplats ställ er upp stup i kvarten

Skönt tryck från klacken idag, kul att även vi på tjockafetasittplats hängde på också.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Almtuna 13/9 2012

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Talande och kortast möjliga matchreferat: (1-0, 2-0, 0-2) :P
Användarvisningsbild
#87
Inlägg: 1792
Blev medlem: 2012-01-26

Re: Djurgårdens IF - Almtuna 13/9 2012

Inlägg av #87 »

Ge mig lördag direkt!
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Djurgårdens IF - Almtuna 13/9 2012

Inlägg av Mash »

Linkan hade lekstuga mer än en gång. Underbart att se! Hans framspelningar och spelfördelning kommer bli en viktig del denna säsong.

Pickard gjorde en riktigt bra match, bortsett från 3-2 målet. Vad hände där egentligen?
Stark med klubban och bra spelförståelse. Bra kommunikation med utespelarna, inte ute och snurrar i onödan.

Jag är oroad över backarna. Flera gånger kommer Almtuna runt på utsidan och lyckas vika in framför mål. Känns som att vi står på hälarna, eller inte går ända in vid flera tillfällen. Framförallt vid 3-2 målet där vi är efter och petar med klubban. Såg inte vem backen var men fet minus på det "försvarandet".

Som alltid finns det saker att förbättra. Det ser lovande ut, mycket bra spel stundtals. Man vågar skjuta, man vågar dribbla och göra ett par finter. Underbart att se!
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Almtuna 13/9 2012

Inlägg av Daniel942 »

Vi ligger bara 6a i HockeyAllsvenskan just nu.

Avgå någon!!!
DIF!
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Djurgårdens IF - Almtuna 13/9 2012

Inlägg av JohanPez »

Mäklaren skrev:Chet Pickard - 3
Stabil och gör några fina räddningar. Minus för Almtunas andra mål.

Elias Granath - 3
Gör sin klart bästa match i DIF-tröjan. En spelare som växer med uppgiften.

Erik Gustafsson - 4
Mycket bra match av Erik. Mogna beslut och fin passning till 2-0.

Timmy Pettersson - 4
Leder laget med sitt rejäla spel. Mycket bra!

David Lidström - 3
Gör det bra. Står inte ut speciellt mycket idag, men stabil.

Kim Lennhammer - 2
En okej insats. Ser fortfarande något klen ut. Ligger i riskzonen för petning.

Philip Holm - 2
Gör en okej match, spelar hyfsat enkelt.

Fredrik Bremberg - 4
Fullständigt briljant vissa stunder. Yppersta världsklass på vår Linkans passningar och puckföring

Michael Holmqvist - 3
Stark och rejäl, fint mål. Honken kan bli farlig!

Pontus Åberg - 2
Dessvärre ganska klen offensivt. Gjorde något bra byte, men syns för lite i spelet.

Jimmie Ölvestad - 3
Kämpade och slet, som vanligt. Fick inga riktiga checkinglägen, men en klart bra match av Jimpa.

Dustin Johner - 3
Supervärvning. Kommer att leda vår andrakedja offensivt. Onödig utvisning, men jag gillar hans irritation.

Alexander Wennberg - 3
Skicklig, skicklig. Väger dock lite lät och kommer inte att vara bofast i en andrakedja. Ligger långt före Weigel dock.

Christian Eklund - 3
Fortsätter att slå fina passningar. Sliter som ett as. Grymt viktig med sin glädje och energi!

Kristofer Ottosson - 3
Kommer inte riktigt till offensivt, men defensivt är Otto lika klok som vanligt. Blir oerhört viktig.

Henrik Eriksson - 3
Kämpar på som en järnkamin. Visar även stundtals upp bra spelförståelse.

Tim Eriksson - 2
Gör ingen av sina bättre matcher, men är absolut inte dålig och utvisningen i slutet är mycket tveksam.

Markus Ljungh - 2
Syns inte speciellt mycket, men han är klok. Kommer att bli nyttig när det blåser snålt.

Marcus Sörensen - 2
Fungerade bra tillsammans med Linkan i PP (vem gör inte det?), men syntes inte speciellt mycket i övrigt. Bra fart stundtals. Godkänd.
Rolig observation, för dryga halvåret sedan var Gustafsson den sämsta spelaren någonsin som borde lägga grickorna på hyllan.. ;)
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Almtuna 13/9 2012

Inlägg av Daniel942 »

JohanPez skrev: Rolig observation, för dryga halvåret sedan var Gustafsson den sämsta spelaren någonsin som borde lägga grickorna på hyllan.. ;)
Det var han även i ET. Idag var han bra.
DIF!
Skriv svar