Hovet

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
DJ The real one..
Inlägg: 55
Blev medlem: 2005-08-29

Inlägg av DJ The real one.. »

Bra Jojje!! Thats the spirit!!
Div. 2 Djurgår´n ändå!
larzzone
Inlägg: 17
Blev medlem: 2006-12-06
Ort: Gotland

Inlägg av larzzone »

Bautabröl skrev: Såsom..?
Tror inte heller det är så svårt.
Men de där page-frisyrerna som jagar en vit plastboll...hmm, innebandy heter det ja. Hur spelar de? Jag är osäker. Men de använder väl hovet ibland.
Men konserter, andra idrottsevenemang, möten (bolagsstämmor etc)
Möjligheterna är många. Behövs bara lite folk som ser dessa och inte bara gnäller ;)
Användarvisningsbild
Jojje
Inlägg: 828
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Östermalm

Inlägg av Jojje »

Precis, alla konserter, melodifestivaler, kampsportsgalor, Nördiga pc-spelare, innebandy, handboll osv osv. You name it.

Finns massor. Det är inte där problemet ligger. Om nu hovet vore en sådan förlustaffär så vore väl stockholms stad sugna på att sälja av skiten?
Användarvisningsbild
Royen
Inlägg: 123
Blev medlem: 2006-07-04
Ort: Bergen, Norge

Hovet

Inlägg av Royen »

Jojje skrev:Om nu hovet vore en sådan förlustaffär så vore väl stockholms stad sugna på att sälja av skiten?
Da hadde vi fått det gratis for lenge siden!
Det er langt fra
Bergen til Hovet
Användarvisningsbild
Hr1
Inlägg: 166
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Hr1 »

Jojje skrev:
Att förvalta en arena kostar jävligt mycket pengar och tro att en gammal sliten arena som Hovet, som redan idag går back, skulle vare en guldgruva är nog att vara en drömmare. Det är knappast troligt att man tjänar några större pengar på det.

Först säger du att man går back, sen säger du att det inte är troligt att man tjänar några större pengar på det. Vi kan väl säga att det knappast är troligt att du vet vad du pratar om.
Hovet går back idag, påstår du att det inte gör det?
Jag anser fortfarande att det inte är troligt att man tjänar några större pengar på att förvalta Hovet. Tror du annorlunda?

Jag vet vad jag pratar om.
Om du försöker få det till att jag menar att Hovet gått med vinst kanske du ska läsa om och sätta in citatet, med bägge meningarna, i sitt sammanhang. Jag skrev i en diskussion om DIF i framtiden ska ta över Hovet eller inte, att jag inte tror att man tjänar några större pengar på att förvalta Hovet.



Jojje skrev:
Arenorna Globen/Hovet/Söderstadion går redan idag minus och har gjort så i många år. Trots att dom mjölkat ur Stockholmsklubbarna på pengar.
Swosh där svängde kappan igen, först gick man back, sen tjänade man inte så värst mycket och nu har man gått back igen och det under flera år
Globenarenorna går idag back och har gått back i flera år.
Vad är felaktigt?

Hovet går idag back, jag tror inte det är troligt att man tjänar större pengar på att förvalta Hovet och Globenarenorna har gått back flera år. Var vänder jag på någon kappa?



Jojje skrev:
Jag har inga siffror
Nähe är det sant, kunde jag aldrig gissa.
Använder du dig av ironi igen? Är det 100% eller är det någon annan grad den här gången?

Nej, jag har inga siffror, men jag har sett siffror och dem stödjer det jag skriver.
Påstår du att siffrorna visar något annat än det jag skrivit?



Jojje skrev:
men vad jag har förstått, som DIF Fotbolls styrelse också sagt, så tjänar man inte så väldigt mycket pengar på arrangemang som man kan tro. Och se gamla slitna Hovet i framtiden konkurrera med andra arenor i Stockholm tror jag inte är enkelt om man säger så.
Jasså, vart har de sagt det? jag skulle vilja säga att de har sagt tvärt emot det du nu påstår, att det är ett måste att äga sin egen arena i framtiden om man skulle vara med och slåss med de stora grabbarna.

Visst kommer vi aldrig att kunna tjäna lika mycket på hovet som fbk gör i sin bonnhåla då vi har en rätt stor konkurrent om diverse arrangemang 10 meter bort. Men visst finns det många saker som går på hovet, en massa konserter, kampsportsgalor osv osv.

Att hitta saker att fylla ut arenan med offseason tror jag inte är några större problem.
DIF Fotbolls styrelse har sagt det vid ett flertal tillfällen, bla på flera av DIF FF:s årsmöten, på flera medlemsmöten och vid andra tillfällen man fått ställa frågor. Styrelsen för DF AB har också sagt det på sina årsstämmor.

Men det hävdar du alltså att dem inte har sagt? Du hävdar att dem sagt tvärtom?

Har du vart på årsmötena? På DF AB:s årsstämmor?
Påstår du fortfarande att DIF FF:s styrelse inte sagt det du citerade: ”så tjänar man inte så väldigt mycket pengar på arrangemang som man kan tro.”

Var bland de citat du tagit fram läser du att jag inte tror att en egen arena är ett måste för framtiden?
Och var bland citaten har du fått fram att jag påstått att DIF FF:s styrelse inte tycker det?
Senast redigerad av Hr1 den 2006-12-14 14:29:07, redigerad totalt 1 gånger.
Mats Sundin - Jävla Svin!
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av isolerad »

Hr1 skrev:Hovet går back idag, påstår du att det inte gör det?
Jag anser fortfarande att det inte är troligt att man tjänar några större pengar på att förvalta Hovet.
Är det bara jag som inte får det att gå ihop? Hur kan hovet gå back, men man tjänar ändå pengar på det (även om det inte rör sig om stora summor). Jag menar går man back så borde man inte få någon vinst och därmed inte tjäna några pengar, eller har jag missat en väsentlig detalj?

.....
i
Användarvisningsbild
Hr1
Inlägg: 166
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Hr1 »

isolerad skrev:
Hr1 skrev:Hovet går back idag, påstår du att det inte gör det?
Jag anser fortfarande att det inte är troligt att man tjänar några större pengar på att förvalta Hovet.
Är det bara jag som inte får det att gå ihop? Hur kan hovet gå back, men man tjänar ändå pengar på det (även om det inte rör sig om stora summor). Jag menar går man back så borde man inte få någon vinst och därmed inte tjäna några pengar, eller har jag missat en väsentlig detalj?

.....
Detaljen du missade är att citatet som Jojje klippte ut ingick i ett längre resonemang om DIF skulle ta över Hovet eller inte. Och det var det jag följde upp.

Där menade jag iom att Hovet nu går back, och tidigare har gått back, så är det inte troligt att DIF (eller någon annan för den delen) kommer att tjäna några större pengar på att förvalta Hovet, om dem får chansen att göra det.

Jag tror att det är möjligt att få Hovet att gå runt och kanske även göra en vinst, men att det då aldrig kommer att handla om några större summor.

Hovet går back nu och globenarenorna gör ingen vinst på Hovet.

Förstår du hur jag menar?
Mats Sundin - Jävla Svin!
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av isolerad »

Hr1 skrev:
isolerad skrev:
Hr1 skrev:Hovet går back idag, påstår du att det inte gör det?
Jag anser fortfarande att det inte är troligt att man tjänar några större pengar på att förvalta Hovet.
Är det bara jag som inte får det att gå ihop? Hur kan hovet gå back, men man tjänar ändå pengar på det (även om det inte rör sig om stora summor). Jag menar går man back så borde man inte få någon vinst och därmed inte tjäna några pengar, eller har jag missat en väsentlig detalj?

.....
Detaljen du missade är att citatet som Jojje klippte ut ingick i ett längre resonemang om DIF skulle ta över Hovet eller inte. Och det var det jag följde upp.

Där menade jag iom att Hovet nu går back, och tidigare har gått back, så är det inte troligt att DIF (eller någon annan för den delen) kommer att tjäna några större pengar på att förvalta Hovet, om dem får chansen att göra det.

Jag tror att det är möjligt att få Hovet att gå runt och kanske även göra en vinst, men att det då aldrig kommer att handla om några större summor.

Hovet går back nu och globenarenorna gör ingen vinst på Hovet.

Förstår du hur jag menar?
Okej, men vet du varför man inte vill sälja något som går med förlust?
i
Hockeyröven
Inlägg: 12
Blev medlem: 2005-08-29

Inlägg av Hockeyröven »

Är det du Hr1 som går under namnet Bautabröl ibland? Har fått för mig att signaturen Bautabröl är ett skämt av någon avundsjuk FBK:are pga bristen på intelligens i vissa inlägg...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Jojje, varför så negativ?

Visst, det är ett långskott, men Dif skulle verkligen behöva detta. Spelarna själva säger ju att de trivs bäst på fullsatt Hovet framför halvfullt Globen, och man vill ju att dom ska trivas lika mycket som vi. Förresten så är det inte SÅ himla orealistiskt.

Titta på Swedbank Arena. I och för sig ett nytt bygge som lockar folk av bara den orsaken, men ändå. Swedbank tar 7600 pers om inte jag minns fel, och Hovet tar ju ca. 9000, och Modos ekonomi går som aldrig förr. Vi skulle inte ligga "efter" på något sätt, även om inredningen är gammalmodig. Säger som föregående sa ovan: Skulle med glädje punga ut 500 spänn för att få igenom Hovetköpet.

Det gäller att tänka possitivt nu. STÖD DIF. Gör vi inte det, finns det en mycket stor risk att vi hamnar i ettan och måste dega där nere med bajen o gnaget. Vi måste göra nåt nu innan det bär av nedåt. Gör vi det inte nu, kommer vi att ångra det den dag då vi är där. Och då blir det svårt för Dif att resa sig. Dif kämpar VARJE match på isen, låt oss kämpa VARJE match på läktaren i Hovet och alla andra arenor.
Användarvisningsbild
Hr1
Inlägg: 166
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Hr1 »

Hockeyröven skrev:Är det du Hr1 som går under namnet Bautabröl ibland? Har fått för mig att signaturen Bautabröl är ett skämt av någon avundsjuk FBK:are pga bristen på intelligens i vissa inlägg...
Nej, det är det inte.

isolerad skrev:Okej, men vet du varför man inte vill sälja något som går med förlust?
Nej, det vet jag inte, om det nu är så att man inte vill sälja.
Vad jag minns, och här får någon rätta mig om jag har fel, så har ingen lämnat in ett seriöst bud någon gång.

Sen kan man alltid fundera på varför dem inte vill sälja, om det nu är så. Jag har några funderingar på tänkbara skäl, men eftersom det inte är något jag vet utan bara är rena spekulationer från min sida, så går jag inte in på det.
Mats Sundin - Jävla Svin!
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
Hockeyröven
Inlägg: 12
Blev medlem: 2005-08-29

Inlägg av Hockeyröven »

Hr1 skrev:
Hockeyröven skrev:Är det du Hr1 som går under namnet Bautabröl ibland? Har fått för mig att signaturen Bautabröl är ett skämt av någon avundsjuk FBK:are pga bristen på intelligens i vissa inlägg...
Nej, det är det inte.
Det är väl ganska uppenbart att det är du när du refererar till text skriven av Bautabröl som din egen? Råkade du vara inloggad som Bautabröl när du skulle skriva seriöst? Jag tycker att det är larvigt om du behöver skapa ett alter ego för att reta upp folk och skriva massa dynga...
Lägg ner Bautabröl!
Användarvisningsbild
Hr1
Inlägg: 166
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Hr1 »

Hockeyröven skrev:
Hr1 skrev:
Hockeyröven skrev:Är det du Hr1 som går under namnet Bautabröl ibland? Har fått för mig att signaturen Bautabröl är ett skämt av någon avundsjuk FBK:are pga bristen på intelligens i vissa inlägg...
Nej, det är det inte.
Det är väl ganska uppenbart att det är du när du refererar till text skriven av Bautabröl som din egen? Råkade du vara inloggad som Bautabröl när du skulle skriva seriöst? Jag tycker att det är larvigt om du behöver skapa ett alter ego för att reta upp folk och skriva massa dynga...
Lägg ner Bautabröl!
Jag trodde faktiskt att det var jag som skrivit det som Bautabröl skrev, och som Jojje citerade, i en tidigare tråd. Det stod inte i citatet vem som skrivit det och det liknande mitt skrivsätt och mina tankegångar.
Jag var helt övertygad om det, tills jag nu såg att Bautabröl skrivit det i inlägget ovan.

Att ingen på forumet tror på min förklaring, det är jag helt säker på, men jag ber ändå webmaster att bekräfta att jag inte är Bautabröl.
Mats Sundin - Jävla Svin!
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
Webmaster
Webmaster
Inlägg: 286
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Webmaster »

Hr1 skrev:
Hockeyröven skrev:
Hr1 skrev:
Hockeyröven skrev:Är det du Hr1 som går under namnet Bautabröl ibland? Har fått för mig att signaturen Bautabröl är ett skämt av någon avundsjuk FBK:are pga bristen på intelligens i vissa inlägg...
Nej, det är det inte.
Det är väl ganska uppenbart att det är du när du refererar till text skriven av Bautabröl som din egen? Råkade du vara inloggad som Bautabröl när du skulle skriva seriöst? Jag tycker att det är larvigt om du behöver skapa ett alter ego för att reta upp folk och skriva massa dynga...
Lägg ner Bautabröl!
Jag trodde faktiskt att det var jag som skrivit det som Bautabröl skrev, och som Jojje citerade, i en tidigare tråd. Det stod inte i citatet vem som skrivit det och det liknande mitt skrivsätt och mina tankegångar.
Jag var helt övertygad om det, tills jag nu såg att Bautabröl skrivit det i inlägget ovan.

Att ingen på forumet tror på min förklaring, det är jag helt säker på, men jag ber ändå webmaster att bekräfta att jag inte är Bautabröl.
Bautabröl och Hr1 har inte postat några inlägg från samma ip-adress, så chansen att de är samma person är nästan noll.
Användarvisningsbild
Strömberg=power
Inlägg: 364
Blev medlem: 2005-09-24
Ort: Lidköping

Inlägg av Strömberg=power »

Något nytt om Hovet?
Djurgården-Ett lag i med och motvind
Skriv svar