Allsvenskan 2012/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Jepe »

Bra att varje enskild klubb får bestämma själv, men jag är jäkligt kluven till hela grejen.

Dels är det en principsak mot NHL som helhet att svenska klubbar bara ska böja sig framåt och acceptera vad man får och inte får från over there.

En annan sak är de ekonomiska som nog alla vet är ansträngd som det är redan nu. - Finns det externa finansiärer för detta?

Gruppdynamiken - hur påverkas den? Spelare som kommer in får mycket speltid och sen bara drar.

Positiva är ju att man får in grymt bra spelare. Spelare med spets och rutin.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av SirDIFalot »

Jag står dock fast vid att det vore självmord att ta in en målvakt för att sedan ha en Pickard i kvalserien som bara stått 20 matcher i år eller dylikt.
Expert.
mb81

Inlägg av mb81 »

Enbom skrev:Förra lockouten spelade vi inte i Allsvenskan med målsättningen att gå upp. In med så många som det behövs.
Grejen är väl att det kanske inte behövs så många just nu. Men i en kvalserie skulle gärna varenda nhl-Djurgårdare få ställa upp!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Enbom skrev:Förra lockouten spelade vi inte i Allsvenskan med målsättningen att gå upp. In med så många som det behövs.
+1. Speciellt eftersom att många troligen kommer vänta till jul så vi får gärna ta in ett helt nytt lag med NHL spelare. Vi ska upp!
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Fast det är ju i en kvalserie som de gäller? Oddsen på att spelarna skulle vara kvar då är ju minimala.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Ett absolut krav måste ju vara att man bara accepterar spelare som kan tänka sig spela helt gratis. Försäkringskostnaderna räcker gott och väl.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag hoppas verkligen att DIF kan agera förnuftigt här och säger nej tack om man helt enkelt inte har råd. Att man inte känner någon press på sig att ta in dessa spelare bara för att de är tillgängliga.

Landeskog har ju förresten tvåvägskontrakt och kan ju därför skickas till AHL utan att ha något att säga till om. Så han kan vi nog avskriva.
Expert.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

För min personliga del är det självklart att Kronwall och Murray skall spela med oss om de vill det själva.

Den typen av backar vi behöver helt enkelt och dessutom ledare på isen.

Dessutom tänk vad våra yngre backar skulle kunna lära av dem.

Sedan blir det tuffare.

Egentligen skulle jag vilja plocka in både Krüger och Landeskog och då allra främst den förstnämnda som vi vet kommer ösa in poäng. Landeskog är visserligen ung, men redan en stor ledare på isen som hade varit kul att se i DIF igen.

De tre sistnämnda dvs Bengan, Josefsson och Urbom är givetvis bra spelare det med, men min personliga rankning är som följer:

Kronwall
Murray
Krüger
Landeskog
Josefsson
Bengan
Urbom

Borde man inte kunna komma överrens om den enkla deal att dessa NHL-spelare får en fast bonus OM DIF tar klivet upp i Elitserien?

Borde för övrigt inte vara någon omöjlighet att få någon extern sponsor att stå för försäkringskostnaden heller egentligen...
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

SirDIFalot skrev:Jag hoppas verkligen att DIF kan agera förnuftigt här och säger nej tack om man helt enkelt inte har råd. Att man inte känner någon press på sig att ta in dessa spelare bara för att de är tillgängliga.

Landeskog har ju förresten tvåvägskontrakt och kan ju därför skickas till AHL utan att ha något att säga till om. Så han kan vi nog avskriva.
Jag tror för det första inte att Landeskog skulle spela gratis. Han håller på Hammarby och kan nog tänka sig att spela lite var som helst om det skulle bli lockout. (Om han inte skickas till AHL)
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

SirDIFalot skrev:Jag hoppas verkligen att DIF kan agera förnuftigt här och säger nej tack om man helt enkelt inte har råd. Att man inte känner någon press på sig att ta in dessa spelare bara för att de är tillgängliga.

Jo men jag tror dem är mer förnuftiga denna gång, vi vet ju tyvärr allt för väl hur det blev förra gången.

Just det glömde ju att Landeskog har tvåväg, ja han lär hamna i ahl, tror nog colorado vill ha kvar honom i staterna.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Förtydligar dock.

Finns det inte pengar, så finns det inte pengar. Oavsett vad konkurrenterna värvar för spelarna. Hoppas DIF förstår det, den här gången. 04/05 var vi ju nära att gå i konkurs och fick genomgå två budgetår.
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Jepe »

Folk får sluta springa iväg i en massa fantasivärvningar nu! Får vi inte in externa finansiärer för HELA summan alt att spelarna betalar hela kalaset själva så tycker jag att vi ska säga nej. Finns ingen anledning att sätta oss i en värre ekonomisk knipa än vi redan är i!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Vill båda sidorna hitta en lösning så kommer de att hitta en lösning.

Min förhoppning är att de nöjer sig med ett fåtal spelare, max 3.

Kronwall, Murray och Hörnqvist.

Då det med största sannolikhet inte kommer vara tal om någon ersättning i form utav lön så är det "bara" försäkringsfrågan som måste fixas.
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Bengan åter i samma kedja som Linkan, det kan ju inte bli annat en succé.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
SweJason

Inlägg av SweJason »

Men hur blir det då i kvalserien för Elitserielagen? ( Om NHL säsongen inte kommit igång )
Om dem har förbjudits använda NHL spelare medans Allsvenskan får. Blir ju ett jävla liv...
Skriv svar