Kristofer Ottosson-Insamling

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17657
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av SirDIFalot »

Otto sa väl 100k och hoppades på att DIF skulle möta honom halvvägs. Kanske var hans "höjning" alldeles för hög för att DIF skulle fortsätta förhandlingarna på en gång. Sånt som agenter är bättre på att sköta... Möjligtvis så kanske Otto formulerade sig dåligt när han "krävde" 100k och fick det att låta som att absolut minimumkrav? Därav kanske Challe tyckte att det passade att låta Otto ligga på sträckbänken ett tag och sänka sina krav?
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Jepe »

SirDIFalot skrev:Otto sa väl 100k och hoppades på att DIF skulle möta honom halvvägs. Kanske var hans "höjning" alldeles för hög för att DIF skulle fortsätta förhandlingarna på en gång. Sånt som agenter är bättre på att sköta... Möjligtvis så kanske Otto formulerade sig dåligt när han "krävde" 100k och fick det att låta som att absolut minimumkrav? Därav kanske Challe tyckte att det passade att låta Otto ligga på sträckbänken ett tag och sänka sina krav?
Kan det varit att få till en lösning på mackans kontrakt inblandad också? Både Mackan och agenten snackade väl om att hans ES kontrakt även skulle gälla i AS ett bra tag.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Malto »

Vad hände med uppdateringarna?
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey
Inlägg: 444
Blev medlem: 2011-04-10

Re: Sv: Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av John Terry »

Magnutz skrev:
SirDIFalot skrev:Otto kan väl knappast vara den enda spelaren utan agent? Har Fimpen och Jimmie agenter? Kanske i Jimmies fall. Högst tveksamt i Fimpens.

Att DT och Mackan satt med agenter efter deras proffskarriärer är väl ganska förståeligt dock. Men trotjänarna som varit här i flera år har ju inte varit i behov av någon agent som tar 10% av ens lön.
Spekulationer. Klart är att Ottos förhandling ignorerades i 2månader. Inte ok och en av anledningarna vi är där vi är idag. Nu hoppas jag att veckans insatser ger mer pengar. Kommer göra min del imorgon.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Hörru du det där absoluta spekulationer också. Finns inget som säger hur Ottosson skötte sitt meddelande om motbud/sin del av kommunikation annat än vad han sagt till kramizen Marie Hallman. Lät det som ett slutbud? Gick Otto med på att vänta med vidare diskussioner. NEJ säger ni då, det gjorde han inte för att enligt Hallman så har man inte pratats vid på två månader? En sak ska man ha klart för sig, Otto kommer inte säga något till Marie Hallman och hon skulle aldrig skriva något som för den delen framställer Otto negativt, det är så hon och hennes journalistik funkar.

Vi återkommer till det här med inte ett ljud på två månader från DIF. Den 31/3 åker DIF ut ur ES efter förlusten mot Leksand borta. Den 6/4 spelas sista matchen mot Rögle i KS. Enligt Mats Larsson hade man i slutet av KS ett möte med de berömda fem spelarna som man ville behålla till stommen (Otto, Ölvestad, Nilson, DT och Fimpen). Så man kan anta att det var i skiftet april/maj. Den 11/5 säger Ottosson: "Vi förhandlar nu så det är min förhoppning att det ska lösa sig snart!". Var det nu man gav honom budet på 70k? Onsdagen den 27/6, en och en halv månad senare alltså, är det årsmöte och Challe säger att det inte blir en fortsättning för Ottosson. Då har de talats vid (DIF och Otto) före årsmötet mao. Så det här med att det varit knäpptyst i två månader är ganska rejält skarvat. Om man ska fortsätta blint tro på vad folk säger i artiklar så sa Djurgårdens ordförande följande den 21/7 i aftonbladet:
"Kan du bekräfta att ni också kom med ett bud direkt efter säsongen, innan den här insamlingen började?
– Det jag kan säga är att det har varit flera turer här och att vi har haft en dialog med Kristofer, säger Lehiste."
Alltså, DIF säger att det varit flera turer med Ottosson innan insamlingen startade så vem ska man tro på? Det jag vill poängtera här är att det finns ingen sanning, iaf inte tillgänglig till oss.

Marie Hallman sitter inte heller alltid på sanning även om hon talar med spelarna och de ger sin version. Hennes artikel nu senast var en lång samling med blaha-blaha. Hennes "sanningar" som hon rabblade upp att folk tror på (alla högavlönade gick med på junislöner, alla skulle få halverade löner osv osv) har jag aldrig ens hört talas om. Hela den här "artikeln", om man nu kan kalla den för det, är bara en massa ursäkter och osammanhängande påstående som egentligen mest fungerar som ett sätt att dumförklara den som läser den. Jag blev direkt förbannad när jag läste "artikeln" om jag ska vara ärlig. Hon hade kunnat vara hjälten i hela soppan och slängt siffrorna på bordet och rabblat upp alla löner så hade en massa tjafs kunnat undvikas. Som MrMadhawk skriver på sin blogg: "Det är nästintill ett måste att veta hur buden varit fram och tillbaka mellan parterna. För att kunna göra en rättvis bedömning."

Jag har full förståelse för om Challe är direkt grinig på den här insamlingen (oavsett vad du cCat tror att du vet bara för att du pratat med Challe). Kan nästan garantera att Challe inte vill ge Otto en lön över hans marknadsvärde, och hans marknadsmässiga lön i ES är på drygt 70k inte mer.

Slutligen sluta måla upp det som att föreningen kommer gå under om man inte går upp direkt. Det är en direkt osanning. Jag säger som SirDIFalot, ge han ett slutbud nu på max 70k (om de insamlade pengarna plus det DIF kan lägga räcker) nobbar han det, gå vidare. Är ganska säker på att Challe aldrig kommer acceptera att ge Otto mer han tänkt sig han är värd.
nevyn
Inlägg: 280
Blev medlem: 2012-04-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av nevyn »

Lägger in ytterligare några hundra när jag kommer hem från jobbet.
Användarvisningsbild
Lucky Luke
Inlägg: 279
Blev medlem: 2012-05-26
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Lucky Luke »

Satte precis in den utlovade tusenlappen på Ottokontot. Bit ihop nu alla, vi får inte stupa på mållinjen!! Varje krona är viktig. Visa alla dödgrävare (Ros) vad sann djurgårdsanda är!! :D
Användarvisningsbild
Tobyaxelsson
Inlägg: 73
Blev medlem: 2012-02-18
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Tobyaxelsson »

John Terry skrev:
Magnutz skrev:
SirDIFalot skrev:Otto kan väl knappast vara den enda spelaren utan agent? Har Fimpen och Jimmie agenter? Kanske i Jimmies fall. Högst tveksamt i Fimpens.

Att DT och Mackan satt med agenter efter deras proffskarriärer är väl ganska förståeligt dock. Men trotjänarna som varit här i flera år har ju inte varit i behov av någon agent som tar 10% av ens lön.
Spekulationer. Klart är att Ottos förhandling ignorerades i 2månader. Inte ok och en av anledningarna vi är där vi är idag. Nu hoppas jag att veckans insatser ger mer pengar. Kommer göra min del imorgon.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Hörru du det där absoluta spekulationer också. Finns inget som säger hur Ottosson skötte sitt meddelande om motbud/sin del av kommunikation annat än vad han sagt till kramizen Marie Hallman. Lät det som ett slutbud? Gick Otto med på att vänta med vidare diskussioner. NEJ säger ni då, det gjorde han inte för att enligt Hallman så har man inte pratats vid på två månader? En sak ska man ha klart för sig, Otto kommer inte säga något till Marie Hallman och hon skulle aldrig skriva något som för den delen framställer Otto negativt, det är så hon och hennes journalistik funkar.

Vi återkommer till det här med inte ett ljud på två månader från DIF. Den 31/3 åker DIF ut ur ES efter förlusten mot Leksand borta. Den 6/4 spelas sista matchen mot Rögle i KS. Enligt Mats Larsson hade man i slutet av KS ett möte med de berömda fem spelarna som man ville behålla till stommen (Otto, Ölvestad, Nilson, DT och Fimpen). Så man kan anta att det var i skiftet april/maj. Den 11/5 säger Ottosson: "Vi förhandlar nu så det är min förhoppning att det ska lösa sig snart!". Var det nu man gav honom budet på 70k? Onsdagen den 27/6, en och en halv månad senare alltså, är det årsmöte och Challe säger att det inte blir en fortsättning för Ottosson. Då har de talats vid (DIF och Otto) före årsmötet mao. Så det här med att det varit knäpptyst i två månader är ganska rejält skarvat. Om man ska fortsätta blint tro på vad folk säger i artiklar så sa Djurgårdens ordförande följande den 21/7 i aftonbladet:
"Kan du bekräfta att ni också kom med ett bud direkt efter säsongen, innan den här insamlingen började?
– Det jag kan säga är att det har varit flera turer här och att vi har haft en dialog med Kristofer, säger Lehiste."
Alltså, DIF säger att det varit flera turer med Ottosson innan insamlingen startade så vem ska man tro på? Det jag vill poängtera här är att det finns ingen sanning, iaf inte tillgänglig till oss.

Marie Hallman sitter inte heller alltid på sanning även om hon talar med spelarna och de ger sin version. Hennes artikel nu senast var en lång samling med blaha-blaha. Hennes "sanningar" som hon rabblade upp att folk tror på (alla högavlönade gick med på junislöner, alla skulle få halverade löner osv osv) har jag aldrig ens hört talas om. Hela den här "artikeln", om man nu kan kalla den för det, är bara en massa ursäkter och osammanhängande påstående som egentligen mest fungerar som ett sätt att dumförklara den som läser den. Jag blev direkt förbannad när jag läste "artikeln" om jag ska vara ärlig. Hon hade kunnat vara hjälten i hela soppan och slängt siffrorna på bordet och rabblat upp alla löner så hade en massa tjafs kunnat undvikas. Som MrMadhawk skriver på sin blogg: "Det är nästintill ett måste att veta hur buden varit fram och tillbaka mellan parterna. För att kunna göra en rättvis bedömning."

Jag har full förståelse för om Challe är direkt grinig på den här insamlingen (oavsett vad du cCat tror att du vet bara för att du pratat med Challe). Kan nästan garantera att Challe inte vill ge Otto en lön över hans marknadsvärde, och hans marknadsmässiga lön i ES är på drygt 70k inte mer.

Slutligen sluta måla upp det som att föreningen kommer gå under om man inte går upp direkt. Det är en direkt osanning. Jag säger som SirDIFalot, ge han ett slutbud nu på max 70k (om de insamlade pengarna plus det DIF kan lägga räcker) nobbar han det, gå vidare. Är ganska säker på att Challe aldrig kommer acceptera att ge Otto mer han tänkt sig han är värd.
+1, grymt skrivet.
För det är Djurgården som får mig att le!
Användarvisningsbild
maag--80
Inlägg: 106
Blev medlem: 2010-04-28
Säsongskort: Ja

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av maag--80 »

Jaa, det enda man kan va helt säker på, är att man inte kan va säker på någonting.
Det jag kan känna är att, om inte Otto och DIF kommer överens, så tycker jag det är vettigt att pengarna går till DIF.
För vilken supporter vill inte hjälpa DIF, eller?
Nu är jag kanske inte den bästa sortens Otto-fan, men jag hoppas de kommer överens, om de inte gör så, är jag övertygad om att det finns en bra lösning, om inte annat senare när säsongen startat.
Avery
Inlägg: 19
Blev medlem: 2012-02-26

Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Avery »

Tobyaxelsson skrev:
John Terry skrev:
Magnutz skrev:
SirDIFalot skrev:Otto kan väl knappast vara den enda spelaren utan agent? Har Fimpen och Jimmie agenter? Kanske i Jimmies fall. Högst tveksamt i Fimpens.

Att DT och Mackan satt med agenter efter deras proffskarriärer är väl ganska förståeligt dock. Men trotjänarna som varit här i flera år har ju inte varit i behov av någon agent som tar 10% av ens lön.
Spekulationer. Klart är att Ottos förhandling ignorerades i 2månader. Inte ok och en av anledningarna vi är där vi är idag. Nu hoppas jag att veckans insatser ger mer pengar. Kommer göra min del imorgon.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Hörru du det där absoluta spekulationer också. Finns inget som säger hur Ottosson skötte sitt meddelande om motbud/sin del av kommunikation annat än vad han sagt till kramizen Marie Hallman. Lät det som ett slutbud? Gick Otto med på att vänta med vidare diskussioner. NEJ säger ni då, det gjorde han inte för att enligt Hallman så har man inte pratats vid på två månader? En sak ska man ha klart för sig, Otto kommer inte säga något till Marie Hallman och hon skulle aldrig skriva något som för den delen framställer Otto negativt, det är så hon och hennes journalistik funkar.

Vi återkommer till det här med inte ett ljud på två månader från DIF. Den 31/3 åker DIF ut ur ES efter förlusten mot Leksand borta. Den 6/4 spelas sista matchen mot Rögle i KS. Enligt Mats Larsson hade man i slutet av KS ett möte med de berömda fem spelarna som man ville behålla till stommen (Otto, Ölvestad, Nilson, DT och Fimpen). Så man kan anta att det var i skiftet april/maj. Den 11/5 säger Ottosson: "Vi förhandlar nu så det är min förhoppning att det ska lösa sig snart!". Var det nu man gav honom budet på 70k? Onsdagen den 27/6, en och en halv månad senare alltså, är det årsmöte och Challe säger att det inte blir en fortsättning för Ottosson. Då har de talats vid (DIF och Otto) före årsmötet mao. Så det här med att det varit knäpptyst i två månader är ganska rejält skarvat. Om man ska fortsätta blint tro på vad folk säger i artiklar så sa Djurgårdens ordförande följande den 21/7 i aftonbladet:
"Kan du bekräfta att ni också kom med ett bud direkt efter säsongen, innan den här insamlingen började?
– Det jag kan säga är att det har varit flera turer här och att vi har haft en dialog med Kristofer, säger Lehiste."
Alltså, DIF säger att det varit flera turer med Ottosson innan insamlingen startade så vem ska man tro på? Det jag vill poängtera här är att det finns ingen sanning, iaf inte tillgänglig till oss.

Marie Hallman sitter inte heller alltid på sanning även om hon talar med spelarna och de ger sin version. Hennes artikel nu senast var en lång samling med blaha-blaha. Hennes "sanningar" som hon rabblade upp att folk tror på (alla högavlönade gick med på junislöner, alla skulle få halverade löner osv osv) har jag aldrig ens hört talas om. Hela den här "artikeln", om man nu kan kalla den för det, är bara en massa ursäkter och osammanhängande påstående som egentligen mest fungerar som ett sätt att dumförklara den som läser den. Jag blev direkt förbannad när jag läste "artikeln" om jag ska vara ärlig. Hon hade kunnat vara hjälten i hela soppan och slängt siffrorna på bordet och rabblat upp alla löner så hade en massa tjafs kunnat undvikas. Som MrMadhawk skriver på sin blogg: "Det är nästintill ett måste att veta hur buden varit fram och tillbaka mellan parterna. För att kunna göra en rättvis bedömning."

Jag har full förståelse för om Challe är direkt grinig på den här insamlingen (oavsett vad du cCat tror att du vet bara för att du pratat med Challe). Kan nästan garantera att Challe inte vill ge Otto en lön över hans marknadsvärde, och hans marknadsmässiga lön i ES är på drygt 70k inte mer.

Slutligen sluta måla upp det som att föreningen kommer gå under om man inte går upp direkt. Det är en direkt osanning. Jag säger som SirDIFalot, ge han ett slutbud nu på max 70k (om de insamlade pengarna plus det DIF kan lägga räcker) nobbar han det, gå vidare. Är ganska säker på att Challe aldrig kommer acceptera att ge Otto mer han tänkt sig han är värd.
+1, grymt skrivet.
EXAKT! Instämmer i vartenda ord. Och Marie Hallman är bra på mysintervjuer Men värdelös på sånt här eftersom hon tror att allt spelare säger till henne är sant samt är livrädd för att stöta sig med spelare.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Sv: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Magnutz »

Det mesta som skrivs här, inkl John Terrys långa inlägg, är spekulationer.

cCat är nog den ende här som faktiskt pratat med Otto, Challe och Tommy E om detta, vid flera tillfällen så ni ska nog lägga mer vikt vid vad cCat skriver än samtliga andra.



Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12863
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Sv: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av -daniel- »

Magnutz skrev:Det mesta som skrivs här, inkl John Terrys långa inlägg, är spekulationer.

cCat är nog den ende här som faktiskt pratat med Otto, Challe och Tommy E om detta, vid flera tillfällen så ni ska nog lägga mer vikt vid vad cCat skriver.
....som lika gärna kan vara förvrängd, överdriven osv för att passa insamlingens mål. Eller helt enkelt feltolkade meningar från de direkt inblandade.

Det är inte ett hån mot cCat men bara ett påpekande att du nog inte skall ta det han säger som den absoluta sanningen i precis alla lägen.
Bild
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av pulverapa »

Allt jag säger stämmer dock. Jag vet nämligen allt, bland annat. :twisted:
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Sv: Re: Sv: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:
Magnutz skrev:Det mesta som skrivs här, inkl John Terrys långa inlägg, är spekulationer.

cCat är nog den ende här som faktiskt pratat med Otto, Challe och Tommy E om detta, vid flera tillfällen så ni ska nog lägga mer vikt vid vad cCat skriver.
....som lika gärna kan vara förvrängd, överdriven osv för att passa insamlingens mål. Eller helt enkelt feltolkade meningar från de direkt inblandade.

Det är inte ett hån mot cCat men bara ett påpekande att du nog inte skall ta det han säger som den absoluta sanningen i precis alla lägen.
I det här läget håller jag cCats ord högt. Flera nivåer över alla andra.

Pengar fortsätter komma in och vi kör på veckan ut.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12863
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Sv: Re: Sv: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av -daniel- »

Magnutz skrev:
-daniel- skrev:
Magnutz skrev:Det mesta som skrivs här, inkl John Terrys långa inlägg, är spekulationer.

cCat är nog den ende här som faktiskt pratat med Otto, Challe och Tommy E om detta, vid flera tillfällen så ni ska nog lägga mer vikt vid vad cCat skriver.
....som lika gärna kan vara förvrängd, överdriven osv för att passa insamlingens mål. Eller helt enkelt feltolkade meningar från de direkt inblandade.

Det är inte ett hån mot cCat men bara ett påpekande att du nog inte skall ta det han säger som den absoluta sanningen i precis alla lägen.
I det här läget håller jag cCats ord högt. Flera nivåer över alla andra.

Pengar fortsätter komma in och vi kör på veckan ut.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Du gör det ja, men det är ingen absolut sanning att alla gör det, försök tänka på det när du diskuterar saker här. Alla tycker inte som man själv gör i alla lägen...
Bild
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK
Inlägg: 239
Blev medlem: 2011-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Det jag stör mig på i den här soppan är politikersvaren från personerna som håller i insamlingen.
All heder åt er för det jobb ni lägger ner men ni kan inte undgå frågor om hur mycket mer som krävs, vad som sagts mellan ccat och Challe etc.

Typexempel är hur 300k posten från twitter togs ner och ersattes med 'slutspurt'
Skriv svar