Kristofer Ottosson-Insamling

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
cCat
Inlägg: 300
Blev medlem: 2007-05-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av cCat »

Jag har inga frågetecken, så jag kör. Välj själv om du vill hjälpa till eller inte, det var det som efterfrågades. :)

Skickat från min HTC Wildfire via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Sv: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av -daniel- »

cCat skrev:Jag har inga frågetecken, så jag kör. Välj själv om du vill hjälpa till eller inte, det var det som efterfrågades. :)

Skickat från min HTC Wildfire via Tapatalk 2
:|

Stoppa huvet i sanden?
Bild
gurra
Inlägg: 310
Blev medlem: 2011-01-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av gurra »

-daniel- skrev:Magnutz, du har nog skygglapparna på för att du inte vill tro Otto gjort något fel här. Nog dags att inse det ligger en, eller ett par hundar begravda i den här förbannade soppan...
Vad har han gjort för fel? Han har tackat nej till ett erbjudande som inte passar honom. Det finns nog andra som gjort fel som det borde skrivas artiklar om isf. Att säga att Otto har gjort något fel är ju helt knäppt. Han är en av få som inte gjort något fel under de senaste året tiden i DIF.

Mycket nyfiken på att höra vad han gjort för fel eller om det helt enkelt var en felformulering.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17535
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av SirDIFalot »

Magnutz skrev:
SirDIFalot skrev:
bastis7 skrev:Kan det inte vara så att han blev erbjuden 70 tuss när han inte hade bestämt sig om han ville forsätta och sedan när han hade bestämt säg så kunde DIF bara erbjuda 44. Och han kanske ville ha 70 igen. Tror faktiskt inte på att han krävde 100. Enligt Ros så har ju Ölvestad över 100 nu i Allsvenskan också.
Där har Ros väldigt fel. Det är skillnad på Ottosson och Ölvestad. Ottosson har han forskat i eftersom det är ett jävligt hett ämne. Ölvestad fick han en fråga om på twitter och gissade bara. Vilket är rätt tydligt då man såg hans svar. "100-200k" det är inte som de specifika uppgifterna han gått ut med om Otto.
Mje... Eller. Inte på ett bra sätt i så fall om texten han gav ut senast ska säga något. Han har ringt Lehiste och ställt ett par frågor. Någon har sedan talat om för Ros att Otto blivit erbjuden ett kontrakt värt 70kkr/månad. Ros har då fan inte gått över ån för sin Otto-gate. Artikeln är så grymt vinklad att den kan ses som ett förtal gentemot Kristofer Ottosson. Sista stycket av artikeln säger väl allt:
Tomas Ros skrev:Även efter insamlingen drog i gång har Djurgården försökt komma överens med Ottosson. Då ska ett bud på 44 000 kronor i månadslön plus det som fanns i insamlingen vid tillfället varit för lite.
– Han fick ett budet för några veckor sedan och han tackade nej, säger nye ordförande Kareel Lehiste till Sportbladet.
Kan du bekräfta att ni också kom med ett bud direkt efter säsongen, innan den här insamlingen började?
Det jag kan säga är att det har varit flera turer här och att vi har haft en dialog med Kristofer, säger Lehiste.
Horribel journalistik. Ingen djup research. En artikel som är endimensionell och som svartmålar Ottosson. Detta utan att ha stöd från materialet som redovisas. Vulgo-journalistik.
Varför förväntar du sig att Ros ska säga vart han fått löneuppgifterna ifrån i sin artikel? Det om något vore horribel journalistisk.

Du agerar som att du tror att han fått ut löneuppgifterna av just de citaten från Lehiste. Hur vet du att han inte gjort djup research? Du gissar ju bara.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av -daniel- »

gurra skrev:
-daniel- skrev:Magnutz, du har nog skygglapparna på för att du inte vill tro Otto gjort något fel här. Nog dags att inse det ligger en, eller ett par hundar begravda i den här förbannade soppan...
Vad har han gjort för fel? Han har tackat nej till ett erbjudande som inte passar honom. Det finns nog andra som gjort fel som det borde skrivas artiklar om isf. Att säga att Otto har gjort något fel är ju helt knäppt. Han är en av få som inte gjort något fel under de senaste året tiden i DIF.

Mycket nyfiken på att höra vad han gjort för fel eller om det helt enkelt var en felformulering.
Ja, att han antagligen inte acceperat ett rimligt bud från DIFs sida...om det nu är så. Ifall Djurgår'n ens vill ha Otto i laget, vill säga.

Men min post handlade mer generellt om Magnutz vägran att tro på något som ändrar hans omdöme och inställning till Kristofer i det här fallet...
Bild
Användarvisningsbild
cCat
Inlägg: 300
Blev medlem: 2007-05-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Sv: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av cCat »

-daniel- skrev:
cCat skrev:Jag har inga frågetecken, så jag kör. Välj själv om du vill hjälpa till eller inte, det var det som efterfrågades. :)

Skickat från min HTC Wildfire via Tapatalk 2
:|

Stoppa huvet i sanden?
Ta reda på sanningen och se möjligheter!
;)

Skickat från min HTC Wildfire via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Sv: Re: Sv: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av -daniel- »

cCat skrev:
-daniel- skrev:
cCat skrev:Jag har inga frågetecken, så jag kör. Välj själv om du vill hjälpa till eller inte, det var det som efterfrågades. :)

Skickat från min HTC Wildfire via Tapatalk 2
:|

Stoppa huvet i sanden?
Ta reda på sanningen och se möjligheter!
;)

Skickat från min HTC Wildfire via Tapatalk 2
Istället för att klämma ur mer pengar från folk skulle det nog vara mer vettigt att lägga energi på att reda ut den här soppan...tror du på fullaste allvar att folk i allmänhet inte tror det är något skumt här som läget är nu?

Såfall förstår jag inte alls hur du resonerar.
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17535
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av SirDIFalot »

Tomas Ros ?@Rosenrasande
@hallmanmarie grunden är att Otto tackat nej till 70 000 i mån. Kontrade övermodigt med 100. Du kan inte betvivla det. Då har du inte koll.

-

Ros verkar säker på sin sak minsann.
Expert.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Sv: Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:Magnutz, du har nog skygglapparna på för att du inte vill tro Otto gjort något fel här. Nog dags att inse det ligger en, eller ett par hundar begravda i den här förbannade soppan...
Har skrivit det också. Att alla ben i denna utgrävning inte blottlagts. Sen avskyr jag journalister som gör sitt jobb på ett felaktigt sätt. Ros måste lära sig att ge fan i att skriva läsaren på näsan. Han har ju satt sin senaste artikel helt emot Otto. Han kunde besparat sig de 10 minuterna det tog honom att skriva artikeln om Ottos girighet och bara skrivit: Ottosson blåser DIF och fansen. Nobbade 70kkr. Kräver 100kkr. Lehiste säger att det varit många turer.

Ros ska gärna gräva i detta men då ska han fan göra det ordentligt och han har som journalist en förbannad skyldighet att sedan leverera materialet objektivt så att läsaren kan bilda sig en egen uppfattning. Amatör.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
cCat
Inlägg: 300
Blev medlem: 2007-05-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av cCat »

-daniel- skrev:
cCat skrev:
-daniel- skrev:
cCat skrev:Jag har inga frågetecken, så jag kör. Välj själv om du vill hjälpa till eller inte, det var det som efterfrågades. :)

Skickat från min HTC Wildfire via Tapatalk 2
:|

Stoppa huvet i sanden?
Ta reda på sanningen och se möjligheter!
;)

Skickat från min HTC Wildfire via Tapatalk 2
Istället för att klämma ur mer pengar från folk skulle det nog vara mer vettigt att lägga energi på att reda ut den här soppan...tror du på fullaste allvar att folk i allmänhet inte tror det är något skumt här som läget är nu?

Såfall förstår jag inte alls hur du resonerar.
Jag resonerar så att varje krona vi kan samla in, oavsett vilka bud som lagts eller inte, är kronor som dif kan erbjuda Otto.
Det är det som insamlingen går ut på och det som jag jobbat för i två veckor nu.
Jag förstår vad du menar, men jag går på det jag vet och vill.

Skickat från min HTC Wildfire via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
gurra
Inlägg: 310
Blev medlem: 2011-01-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av gurra »

-daniel- skrev: Ja, att han antagligen inte acceperat ett rimligt bud från DIFs sida...om det nu är så. Ifall Djurgår'n ens vill ha Otto i laget, vill säga.

Men min post handlade mer generellt om Magnutz vägran att tro på något som ändrar hans omdöme och inställning till Kristofer i det här fallet...
Du kan väl knappast säga att det är FEL av Otto att tacka nej till budet. Du har ingen aning om hur Ottos situation är. För det första finns det ju en möjlighet att han helt enkelt fått ett bud som inte är rättvist jämfört med vad andra spelare i laget har med tanke på vilket hjärta han visat år efter år. Det är en möjlighet. Den andra möjligheten är att han helt enkelt har räknat på hur mycket pengar han måste ha för att leva och kommit fram till att budet som DIF kom med helt enkelt inte räckte. Han har tackat nej och båda dessa två möjligheter och sen har inte hat bett om något. Han går inte ut i media och gråter vilket han skulle göra, han har visat fruktansvärt stor respekt för DIF. Han skulle kunna spela i ett annat lag för mer pengar. Det gör han inte heller för att han är just Otto. Om det är någon som absolut inte gjort något fel vare sig spelmässigt eller när det gäller kontrakt så är det Otto. Vad jag vet!

Otto har ju inte bett om den här kampanjen. Han skriver t o m att han tycker det är lite konstigt. Så att hålla på o gräva i om Otto är girig eller inte är ju bara skvaller eller se&hör-skit. Otto har inte bett om att få denna uppmärksamhet. Det enda han har gjort är att tacka nej till ett bud som DIF gav honom. Hur kan han möjligtvis ha gjort sig förtjänt av denna svartmålning?
Senast redigerad av gurra den 2012-07-22 23:29:43, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
cCat
Inlägg: 300
Blev medlem: 2007-05-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av cCat »

gurra skrev:
-daniel- skrev: Ja, att han antagligen inte acceperat ett rimligt bud från DIFs sida...om det nu är så. Ifall Djurgår'n ens vill ha Otto i laget, vill säga.

Men min post handlade mer generellt om Magnutz vägran att tro på något som ändrar hans omdöme och inställning till Kristofer i det här fallet...
Du kan väl knappast säga att det är FEL av Otto att tacka nej till budet. Du har ingen aning om hur Ottos situation är. För det första finns det ju en möjlighet att han helt enkelt fått ett bud som inte är rättvist jämfört med vad andra spelare i laget har med tanke på vilket hjärta han visat år efter år. Det är en möjlighet. Den andra möjligheten är att han helt enkelt har räknat på hur mycket pengar han måste ha för att leva och kommit fram till att budet som DIF kom med helt enkelt inte räckte. Han har tackat nej och båda dessa två möjligheter och sen har inte hat bett om något. Han går inte ut i media och gråter vilket han skulle göra, han har visat fruktansvärt stor respekt för DIF. Han skulle kunna spela i ett annat lag för mer pengar. Det gör han inte heller för att han är just Otto. Om det är någon som absolut inte gjort något fel vare sig spelmässigt eller när det gäller kontrakt så är det Otto. Vad jag vet!
+1

Skickat från min HTC Wildfire via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17535
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Sv: Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av SirDIFalot »

Magnutz skrev:
-daniel- skrev:Magnutz, du har nog skygglapparna på för att du inte vill tro Otto gjort något fel här. Nog dags att inse det ligger en, eller ett par hundar begravda i den här förbannade soppan...
Har skrivit det också. Att alla ben i denna utgrävning inte blottlagts. Sen avskyr jag journalister som gör sitt jobb på ett felaktigt sätt. Ros måste lära sig att ge fan i att skriva läsaren på näsan. Han har ju satt sin senaste artikel helt emot Otto. Han kunde besparat sig de 10 minuterna det tog honom att skriva artikeln om Ottos girighet och bara skrivit: Ottosson blåser DIF och fansen. Nobbade 70kkr. Kräver 100kkr. Lehiste säger att det varit många turer.

Ros ska gärna gräva i detta men då ska han fan göra det ordentligt och han har som journalist en förbannad skyldighet att sedan leverera materialet objektivt så att läsaren kan bilda sig en egen uppfattning. Amatör.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Låter bara som du är arg av resultatet av Ros research. Inte att den skulle vara utförd på ett dåligt sätt. Ser inte vad han gjort fel. Han har ju uppenbarligen fått dessa uppgifter och har ju journalistisk skyldighet att köra dom. Det är ju nyheter och han verkar väldigt säker på sin sak. Bara för att vi inte gillar att höra den förmodade sanningen betyder väl inte att Ros gjort ett dåligt jobb.
Expert.
Dif Sundsvall
Inlägg: 18
Blev medlem: 2012-07-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Dif Sundsvall »

Mailade Marie Hallman, och frågade om hon pratat med han gällande det som skrevs i morse (igår), fick detta svar:

Tja
Jag har messat lite med Otto.
Han vill inte kommentera några siffror just i detta nu heller tyvärr,
möjligen senare.
Han är ju en rätt försiktigt människa och känner väl att det blir märkligt
om det först förs förhandlingar i media och sedan ska han spela i DIF, om
det nu blir spel överhuvudtaget.
Däremot har han tagit illa vid sig av den  bild som målas upp i Bladet och
säger att den inte stämmer, att den bild de målar upp hur förhandlingarna
har förts inte stämmer +  att det ger en skev bild som sätter honom i tråkig
dager vilket han tycker är tråkigt när det som står inte stämmer.

Av de uppgifter jag har från annat håll så håller jag med. Så som storyn
målas upp där, så har det inte gått till men det har jag redan skrivit om,
för två veckor sedan. Nämligen att DIF sa först att det var halva lönen som
gällde, okej tänkte Otto, men sedan hände ingenting, det kom inget kontrakt
att skriva under. När det väl dök upp ett riktigt kontraktsförslag var det
inte halva lönen längre utan betydligt lägre än det.  Nu överlever han ju på
en sån lön också, har han själv sagt i den intervjun men hans åsikt är väl
(enligt min tolkning) att antingen är det halva lönen för alla  eller ännu
lägre för ALLA som gäller. Samma lika villkor för alla. Typ.  

Jag vill egentligen inte sitta här och säga vad han tycker utan det är
bättre att han får säga vad han tycker själv. Vi har pratat om en intervju
till,  får se hur det blir. Jag vet att han försökte lämna sin syn på hur
allt framställs till EXP och AB i morse och trodde att det skulle komma in
en dementi från honom men sedan har inte jag personligen sett något sånt så
jag vet inte vad som hände där.

Nu åker jag bort i en vecka, ut i bushen så vi får se vad som händer under
tiden. Kan bli svårt att göra någon intervju när jag är där plus att jag
gärna skulle vilja vara ledig under den enda veckan på hela sommaren som jag
åker iväg på riktig semester.  Vi får se.

Ha det, marie
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Axel_K »

Fick Ros att erkänna att det var FÖRE insamlingen han nekade 70k i månaden. Därav så är artikeln antagligen helt tagen ur luften, var det så svårt att få honom att säga emot sig själv? Dumma journalister...
Skriv svar