Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och

Inlägg av gaspo »

Magnutz skrev:
gaspo skrev:stämmer detta att han nobbade 70lakan plus en FET bonus då ljuger han i tidningarna. Han säger själv att han inte fick samma erbjudande som vissa andra. Alltså halverad lön. Nä fy fan stämmer detta så har han inget i DIF att göra. Jag hoppas verkligen inte detta stämmer för Kristoffer har varit DIF för mig. Först Tellqvist sedan Nilson sicka Djurgårdare. Fan inse fakta spelaran ner ett lag spelar man upp det. Har man nån som helst ryggrad så inser man detta. Fy fan för o vakna upp till denna skit.
Kasta en sten på Nilson om du måste men Tellqvist går fri från påhopp. Han valde inte bort DIF på grund av pengarna. Det var helt andra orsaker som gjorde så att Tellan avstod spel i DIF.

Ang. Otto väljer jag att misstro Tomas @Rosenrasande Ros och skräptidningen han representerar. De har inga krav på sanningshalt i sina texter och vinklar dem dessutom skandalöst. Jag väljer att vänta och se.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Dif Sundsvall
Inlägg: 18
Blev medlem: 2012-07-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Ny målvakt?

Inlägg av Dif Sundsvall »

Ja jag vet inte om Tellan har första spaden i Dinomo Riga? Kanske gör en vända där borta för att säkra sin pension? annars hade ju han vart perfekt för att ta upp Dif till ES och för att sen avsluta där!

Hoppas innerligt att dom gör nåt snart! Som sagt, tiden börjar sina =/
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av gaspo »

Lucky Luke skrev:
Tessan skrev:Expressens artikel säger betydligt mer än Aftonbladskans...
Håller med om det. Så här står det i Expressen
– Vi lämnade ett erbjudande till Kristofer för någon vecka sedan, säger Lehiste från Los Angeles.

För någon vecka sedan?? Det var ju för fan precis när insamlingen hade börjat!!! Vi har ingen aning om hur läget är NU!!

Nä tills motsatsen bevisats väljer jag att INTE tro på aftonblaskorna.
För nån vecka sedan fanns 300k i insamlingen! Faktum kvarstår han nobbade 70k o FET bonus. I mina ögon kasst!
Dif Sundsvall
Inlägg: 18
Blev medlem: 2012-07-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Dif Sundsvall »

gaspo skrev:
Lucky Luke skrev:
Tessan skrev:Expressens artikel säger betydligt mer än Aftonbladskans...
Håller med om det. Så här står det i Expressen
– Vi lämnade ett erbjudande till Kristofer för någon vecka sedan, säger Lehiste från Los Angeles.

För någon vecka sedan?? Det var ju för fan precis när insamlingen hade börjat!!! Vi har ingen aning om hur läget är NU!!

Nä tills motsatsen bevisats väljer jag att INTE tro på aftonblaskorna.
För nån vecka sedan fanns 300k i insamlingen! Faktum kvarstår han nobbade 70k o FET bonus. I mina ögon kasst!
Och det grundar du på att Ex och Af skrivet det? vet ju inte när 70 lakan bjudet kom, innan insamligen, efter den? när det gäller skapande av kontrakt och vad som sägs egentligen till oss vanliga dödliga så tror sanningen är svårt att få med.. nja jag skulle vänta med att kasta stenen!
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av gaspo »

Dif Sundsvall skrev:
gaspo skrev:
Lucky Luke skrev:
Tessan skrev:Expressens artikel säger betydligt mer än Aftonbladskans...
Håller med om det. Så här står det i Expressen
– Vi lämnade ett erbjudande till Kristofer för någon vecka sedan, säger Lehiste från Los Angeles.

För någon vecka sedan?? Det var ju för fan precis när insamlingen hade börjat!!! Vi har ingen aning om hur läget är NU!!

Nä tills motsatsen bevisats väljer jag att INTE tro på aftonblaskorna.
För nån vecka sedan fanns 300k i insamlingen! Faktum kvarstår han nobbade 70k o FET bonus. I mina ögon kasst!
Och det grundar du på att Ex och Af skrivet det? vet ju inte när 70 lakan bjudet kom, innan insamligen, efter den? när det gäller skapande av kontrakt och vad som sägs egentligen till oss vanliga dödliga så tror sanningen är svårt att få med.. nja jag skulle vänta med att kasta stenen!
Känns ju rätt korkat att skriva att detta bud kom precis efter säsongens slut om det inte stämmer
likaså verkat ju ordföranden säga att detta stämmer.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Magnutz »

Om någon här väljer att tro på det som Ros och snubben på expressen skriver får ni skärpa er. De har skrivit varsin relativt kort text där de saknar i stort sett all substans...

OK. De vet att Otto tackade nej till budet på 70kkr/månad i första-läget. Det är allt. Vi vet inte varför han tackade nej. Enligt vad han hintat om finns det mer än pengar som gjort att han tvekat.

Denna mening från expressens "artikel" är bara ett stort skämt: "– Vi lämnade ett erbjudande till Kristofer för någon vecka sedan, säger Lehiste från Los Angeles." För någon vecka sedan?! När vi hade samlat ihop 150kkr? Det känns som ett riktigt efterkonstruerat svar eller så var frågan till Lehiste så urbota dumt ställd att svaret blev därefter (inte helt otroligt med tanke på inblandade skribenter)

Tomas Ros hävdar på sin twitter att det är hans skyldighet som del av "granskande media" att han skriver som han gör... #janneJosefsson ?!? Han är inte en utredande journalist. Han är en subjektiv sport-intresserad som skriver för att få så många besök på sina artikelsidor som möjligt, kosta vad det kosta vill. Tydligen.

Dra in taggarna nu och ge fan i att tro på skandal- och sensationsblaskorna.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Dif Sundsvall
Inlägg: 18
Blev medlem: 2012-07-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Dif Sundsvall »

Magnutz skrev:Om någon här väljer att tro på det som Ros och snubben på expressen skriver får ni skärpa er. De har skrivit varsin relativt kort text där de saknar i stort sett all substans...

OK. De vet att Otto tackade nej till budet på 70kkr/månad i första-läget. Det är allt. Vi vet inte varför han tackade nej. Enligt vad han hintat om finns det mer än pengar som gjort att han tvekat.

Denna mening från expressens "artikel" är bara ett stort skämt: "– Vi lämnade ett erbjudande till Kristofer för någon vecka sedan, säger Lehiste från Los Angeles." För någon vecka sedan?! När vi hade samlat ihop 150kkr? Det känns som ett riktigt efterkonstruerat svar eller så var frågan till Lehiste så urbota dumt ställd att svaret blev därefter (inte helt otroligt med tanke på inblandade skribenter)

Tomas Ros hävdar på sin twitter att det är hans skyldighet som del av "granskande media" att han skriver som han gör... #janneJosefsson ?!? Han är inte en utredande journalist. Han är en subjektiv sport-intresserad som skriver för att få så många besök på sina artikelsidor som möjligt, kosta vad det kosta vill. Tydligen.

Dra in taggarna nu och ge fan i att tro på skandal- och sensationsblaskorna.
Bra sagt, mailade Marie Hallman förut för att höra om hon hört nåt mer, känns som hon är en av dom få att lyssna på i media väg gällande Djurgården.
Användarvisningsbild
Lucky Luke
Inlägg: 279
Blev medlem: 2012-05-26
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Lucky Luke »

gaspo skrev:
Lucky Luke skrev:
Tessan skrev:Expressens artikel säger betydligt mer än Aftonbladskans...
Håller med om det. Så här står det i Expressen
– Vi lämnade ett erbjudande till Kristofer för någon vecka sedan, säger Lehiste från Los Angeles.

För någon vecka sedan?? Det var ju för fan precis när insamlingen hade börjat!!! Vi har ingen aning om hur läget är NU!!

Nä tills motsatsen bevisats väljer jag att INTE tro på aftonblaskorna.
För nån vecka sedan fanns 300k i insamlingen! Faktum kvarstår han nobbade 70k o FET bonus. I mina ögon kasst!
Faktum?? Därför att sopan Roos säger så? Eller vet du något mer ? Det är väl mig veterligt ingen på detta forum som har en susning om vad som verkligen gäller. De enda som kan svara på det är Otto själv och DIF. Tills någon av dessa ger en förklaring är allt annat bara spekulationer. Så snälla innan ni börjar spy galla över Otto kan ni väl lugna er lite tills vi vet mer. Jag tycker han är värd det!!
Dif Sundsvall
Inlägg: 18
Blev medlem: 2012-07-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Dif Sundsvall »

Lucky Luke skrev:
gaspo skrev:
Lucky Luke skrev:
Tessan skrev:Expressens artikel säger betydligt mer än Aftonbladskans...
Håller med om det. Så här står det i Expressen
– Vi lämnade ett erbjudande till Kristofer för någon vecka sedan, säger Lehiste från Los Angeles.

För någon vecka sedan?? Det var ju för fan precis när insamlingen hade börjat!!! Vi har ingen aning om hur läget är NU!!

Nä tills motsatsen bevisats väljer jag att INTE tro på aftonblaskorna.
För nån vecka sedan fanns 300k i insamlingen! Faktum kvarstår han nobbade 70k o FET bonus. I mina ögon kasst!
Faktum?? Därför att sopan Roos säger så? Eller vet du något mer ? Det är väl mig veterligt ingen på detta forum som har en susning om vad som verkligen gäller. De enda som kan svara på det är Otto själv och DIF. Tills någon av dessa ger en förklaring är allt annat bara spekulationer. Så snälla innan ni börjar spy galla över Otto kan ni väl lugna er lite tills vi vet mer. Jag tycker han är värd det!!
Väldigt bra sagt!
mb81
Inlägg: 8663
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av mb81 »

Vad som än har hänt så vill jag ha Otto men fan inte till vilket pris som helst!

Frågan är om det inte blir Otto vem ska det bli isf för nu finns det utrymme i ekonomin. Ska man vänta till jul och satsa alla pengar då(då kan man få en bättre spelare för en kortare tid) eller nån för hela säsongen?
Användarvisningsbild
Cellus
Inlägg: 129
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Cellus »

Kan det vara så att Ottossons totala lön (månad+bonus) skulle bli 70 000kr/månaden, som AB skriver om?

Enligt Expressen så saknas 100 000 till totalt, om jag förstår rätt.
Det blir ca 5500kr/månad till (efter sociala, arbetsgivaravgifter och sånt, 50% schablon räknat) i 9 månader (aug-april)
" -Vi håller ihop i vått och i tort, för skölden med färgerna gult, rött och blått "
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Magnutz »

Det är så mycket som vi inte vet och som ab/exp inte vet. Trots detta faktum skriver både exp och ab varsin artikel där Otto hängs ut som en sniken girigbuk. De VET inte detta men tyvärr finns det otroligt många som tar ab/exp och det som skrivs där som sant. Att Ros och hans likar är orakel med en kristallkula etc... Kul kula de har då som tippade oss som vinnare av SM-guldet förra säsongen...

Se till att hålla inne sågen tills vi vet vad som finns i denna soppa. Allt annat är ovärdigt.

Om DIF har 500 000kr att disponera på Ottosson, total innan sociala avgifter etc etc dragits av.. då blir det fan inga 100kkr/månad kvar till Ottos månadslön. Hittade siffra på att arbetsgivaravgiften ligger totalt på 31.42%. Jag vet att avgifterna är några procent till. Avtalsförsäkringar, kollektivavtal etc... men vi räknar med 31.42%.

500 000kr x 0.3142 = 157 100kr
500 000kr - 157 100kr = 342 900kr
342 900kr /12 = 28 575

Räknar på

1 000 000kr = 314 200kr
1 000 000kr - 314 200kr = 685 800kr
685 800kr /12 = 57 150kr

Vad tror ni? Hur ligger det till? Om Otto kräver 100 000kr i månaden kostar han ju nästan 2 miljoner att signa. Något är lurt. I mina uträkningar eller någon annanstans.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Manijock
Inlägg: 7832
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Manijock »

Skulle det här uppgifterna om Otto stämma, ens lite grann så kan han ta sig jävla karriär och köra upp i anus. Har isåfall kostat sig en tröja i taket, din giriga jävla tomte!

Det finns tre sanna Djurgårdare nuförtiden, Fimpen, Ölvestad och Linkan. Ni är hjältar! Otto, Mackan och Tjärnqvistarna har visat sitt sanna jag.

OM DESSA UPPGIFTER STÄMMER
Användarvisningsbild
Cellus
Inlägg: 129
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Cellus »

Mitt syfte var att varken tro på eller kasta skit på media, utan att få vissa att räkna på rätt lön.
Jag har skummat genom forumet en tid och märkt att när vissa räknar lön så tänker man inte på AG-avgifter, semesterön, försäkringar m.m.

Vissa räknar en lön t.ex. 100 000 som någon får ut och tar det gånger 12.
Om man skriver ett kontrakt nu, gäller det till slutet av juli 2013, eller till april/maj 2013, då hockeysäsongen är slut?

En snabb koll på nätet med vad en anställd kostar så säger man att man bör räkna på 50%, men sedan tillkommer även material. Eller köper spelarna sin egen utrustning?

Det var det jag ville belysa, så att folk förstår vad det kostar och räknar rätt och inte gör någon drömkalkyl.

Jag arbetar själv med dessa saker bl.a., så jag ville bara dela med mig.
" -Vi håller ihop i vått och i tort, för skölden med färgerna gult, rött och blått "
Användarvisningsbild
Tessan
Inlägg: 777
Blev medlem: 2009-02-16
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av Tessan »

Krizan sägs vara nära Asplöven - vad tror ni om honom som ny keeper i DIF? Var ju grym för några säsonger sen i modo. Är så nyfiken vilka Challe drar i...
Låst