Kristofer Ottosson-Insamling

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
benganfs
Inlägg: 518
Blev medlem: 2012-05-29

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av benganfs »

ska lägga in ytterliggare 1000 kr då ja vann på triss idag, då har ja totalt lagt in 2500 :-
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 742
Blev medlem: 2012-02-18

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Eriksson »

Kanske har någon påpekat det innan, men jag drar en blänkare om det i alla fall, så att nån som bidragit med en summa inte blir besviken om det mot förmodan inte skulle bli någon Otto i Djurgården.
difhockey.se skrev:Om pengarna inte räcker till att få Kristofer Ottosson att spela i Djurgården, så kommer de att användas för eventuella andra nyförvärv under säsongen
Jag tolkar det som att pengarna inte är "öronmärkta" för eventuella andra spelarinköp.
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
nevyn
Inlägg: 280
Blev medlem: 2012-04-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av nevyn »

-daniel- skrev:Fast DIF borde fortfarande kunna skicka ett mail till alla sina säsongskortsinnehavare / medlemmar och länka till nyheten på sajten och skriva något i stil med "Ni har väl inte missat insamlingen som våra fans dragit igång?". Det borde inte vara omöjligt, och skulle garanterat generera en del slantar....
Med tanke på vad Otto sa till Marie Hallman, om att det "finns annat" mellan honom och DIF än bara pengarna, är det inte säkert att detta engagemang tas emot helt positivt av alla inom organisationen. Jag gissar att kontot och infon på förstasidan är det vi tacksamt vi får ta emot från DIF. Resten ligger i våra händer. Som Andy sa, vi måste visa att vi kan och vill påverka, konstruktivt, genom att samla in en sån jävla massa pengar att de inte KAN annat än säga ja till Otto. Och det snabbt.
Samla samla!
Användarvisningsbild
mallavich
Inlägg: 45
Blev medlem: 2011-01-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Västerhaninge

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av mallavich »

DIF_Soldier skrev:
Frajn skrev:Beslutades det om någon speciell tagg på twitter? #RäddaOtto ?
"OttoAid" är ju det självklara. Låter pajigt och snarlikt "Rädda Joppe!" annars. (massakrera pingvinjäveln och få käft på ungen)
Tycker det låter för mycket som det pajaserna sysslar med (BajenAid)
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av -daniel- »

nevyn skrev:
-daniel- skrev:Fast DIF borde fortfarande kunna skicka ett mail till alla sina säsongskortsinnehavare / medlemmar och länka till nyheten på sajten och skriva något i stil med "Ni har väl inte missat insamlingen som våra fans dragit igång?". Det borde inte vara omöjligt, och skulle garanterat generera en del slantar....
Med tanke på vad Otto sa till Marie Hallman, om att det "finns annat" mellan honom och DIF än bara pengarna, är det inte säkert att detta engagemang tas emot helt positivt av alla inom organisationen.
Hade det varit så hade DIF aldrig sanktionerat hela den här insamlingen, så jag tror inte riktigt det stämmer. Däremot är jag övertygad om att framförallt Engström motsatte sig att officiellt stå bakom en liknande aktion, men det var nog snarare av rädsla för att bli stämplad som "tiggare".

Nu när man har givit OK samt redan länkat på sidan finns det inte en enda logisk förklaring till att man inte skulle kunna ta det ett steg till och skicka ut en liten push till sina säsongare / medlemmar.
Bild
Jenny Silfverstrand
Djurgården Hockey
Inlägg: 36
Blev medlem: 2005-06-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Sv: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Jenny Silfverstrand »

Fick precis reda på att just nu är summan uppe i 170 000. Fantastiskt engagemang.
Användarvisningsbild
leffe06
Inlägg: 206
Blev medlem: 2011-10-15
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av leffe06 »

Okidoki...672 SEK från mig! :)
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Sv: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Andy »

Jenny Silfverstrand skrev:Fick precis reda på att just nu är summan uppe i 170 000. Fantastiskt engagemang.
Det kommer mera - ge oss bara lite tid - och hjälp oss gärna med en puff i form av ett mail till medlemmar och säsongare så ska vi nog fixa 1 miljon innan juli månad är över
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
benganfs
Inlägg: 518
Blev medlem: 2012-05-29

Re: Sv: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av benganfs »

Jenny Silfverstrand skrev:Fick precis reda på att just nu är summan uppe i 170 000. Fantastiskt engagemang.

en bit kvar till 500k
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Sv: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av DIF_Soldier »

JohnnyOduya skrev:Är Frölundait, men tycker att en sådan här trotjänare ska få avsluta värdigt. Sätter därför in en hundring. Hoppas ni går upp nästa år förresten. Gärna på bekostnad av AIK.
Du min herre, gör världen till en grönare plats och mig till en mer hoppfull människa. TACK!

Jag sätter in 200 imorgon. Fler belopp senare.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Andy »

-daniel- skrev:Fast DIF borde fortfarande kunna skicka ett mail till alla sina säsongskortsinnehavare / medlemmar och länka till nyheten på sajten och skriva något i stil med "Ni har väl inte missat insamlingen som våra fans dragit igång?". Det borde inte vara omöjligt, och skulle garanterat generera en del slantar.

Men jag tror fortfarande vi måste på de stora hajarna; endera någon riktigt pengastinn Djurgårdare eller sponsor som ser potential i det här.
Du har klockrent rätt på båda punkterna.

Jag har kontaktat de jag känner i DIF DNA http://dif.se/dna-medlemmar/ Detta är en viktig målgrupp för insamlingen - är det någon som känner någon av dessa, jobbar på aktuella företag eller på annat sätt har en lämplig kontaktyta uppmanar jag er att använda den! I värsta fall räcker det med ett trevligt mail som berättar om insamlingen.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1543
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Re: Sv: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Hawk »

JohnnyOduya skrev:Är Frölundait, men tycker att en sådan här trotjänare ska få avsluta värdigt. Sätter därför in en hundring. Hoppas ni går upp nästa år förresten. Gärna på bekostnad av AIK.
STORT av dig!
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:JK har lagt ut det här på facebook och det.

Jag förstår verkligen att DIF inte kan börja tjata något. Det är ju supportrarnas grej och dom håller bara i kontot. Det har dom varit tydliga med.
På Järnkaminernas hemsida står det INGET. Det säger allt. Tyvärr. Inget på startsidan och på forumet finns det inte ens en tråd som snuddar vid ämnet.

För övrigt är det mycket värmande att uppleva detta. Givandet fortsätter och vår förening måste leva vidare.

Någon skrev i en tweet (på ett ungefär): Varför samlas det inte in pengar till DIF Hockeys kanslipersonal/materialare?

Om laget inte klarar att ta sig upp till ES igen - direkt - kommer det bli än mörkare för oss. Därför måste laget få allt det behöver först. Allt annat måste komma efter detta. Utan lag, ingen ishockey-förening.

Jag fortsätter mana på genom twitter och Facebook, för vissa behöver påminnas. En hundring eller två gör skillnad om 5000 pers skänker summan. Tänk så. Allt räknas och:

Väljer du att stå vid sidan av detta och se på är tärningen kastad, i min bok. United we stand - Divided we fall. Too damn right!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Andy »

Magnutz skrev:
SirDIFalot skrev:JK har lagt ut det här på facebook och det.

Jag förstår verkligen att DIF inte kan börja tjata något. Det är ju supportrarnas grej och dom håller bara i kontot. Det har dom varit tydliga med.
På Järnkaminernas hemsida står det INGET. Det säger allt. Tyvärr. Inget på startsidan och på forumet finns det inte ens en tråd som snuddar vid ämnet.

För övrigt är det mycket värmande att uppleva detta. Givandet fortsätter och vår förening måste leva vidare.

Någon skrev i en tweet (på ett ungefär): Varför samlas det inte in pengar till DIF Hockeys kanslipersonal/materialare?

Om laget inte klarar att ta sig upp till ES igen - direkt - kommer det bli än mörkare för oss. Därför måste laget få allt det behöver först. Allt annat måste komma efter detta. Utan lag, ingen ishockey-förening.

Jag fortsätter mana på genom twitter och Facebook, för vissa behöver påminnas. En hundring eller två gör skillnad om 5000 pers skänker summan. Tänk så. Allt räknas och:

Väljer du att stå vid sidan av detta och se på är tärningen kastad, i min bok. United we stand - Divided we fall. Too damn right!
Bra skrivet Magnutz - skönt att det finns klarsynta människor som du.

Det finns inget att tveka på - i morgon vrider vi upp tempot ännu mer (själv sitter jag just nu och skriver tiggar mail till mitt nätverk).

Alltid oavsett! Det är nu det gäller att bekänna färg! Klubben har aldrig behövt sina suportar mer än nu- Det är underbart att se vilket engagemang det finns där ute.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
leffe06
Inlägg: 206
Blev medlem: 2011-10-15
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av leffe06 »

JohnnyOduya skrev:Är Frölundait, men tycker att en sådan här trotjänare ska få avsluta värdigt. Sätter därför in en hundring. Hoppas ni går upp nästa år förresten. Gärna på bekostnad av AIK.
Stort! Mycket vackert! Hoppas vi tillsammans når målet...och skulle vi stupa på målsnöret kan vi alltid hoppas AJK får en returbiljett tillbaks där dom hör hemma! :wink:
Skriv svar