Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Jim Morrison »

Manijock skrev:
Jim Morrison skrev:
DIF_Soldier skrev:
-daniel- skrev: Att klara av en kvalserie är galet mycket ett mentalt spel, bevisligen har namnet på tröjan eller vilken klubb man kommer i från inte ett dugg betydelse när det väl gäller. Man skall kunna hantera pressen och gå in i en kvalserie med tanken att "YES, fan vad skoj det skall bli. Det här ska vi klara!" - då kan man också lyckas.

Kommer vi ut lika livrädda som föregående säsongs KS så kommer vi inte ha en chans.
Vilket vi inte kommer att ha. Spelarna tänker "Vi är Djurgården, vi MÅSTE vinna. Vi får inte förlora!"
Det blir gift i skallen på spelare. Tro mig, vi är rökta.

Rögle, Växjö och AIK hade inget att förlora. Men det har Leksand. Det är därför de aldrig går upp.
Herregud, vilken extremt konstig logik. Och enkel för dig att anta. Det är väl klart att dom hade någonting att förlora? Skämtar du? En elitserieplats hade dom att förlora. Enligt dig så spelar det egentligen ingen roll vilken spelare vi värvar, eftersom det fortfarande kommer vara att "Vi är Djurgården, vi MÅSTE vinna." Så varför gnäller du på nyförvärv? Det spelar ju ingen som helst jävla roll då.

Jävla skitsnack man läser ibland.
Hate to rain on your parade men faktum är att soldaten har en given poäng. Delvis har du rätt, det spelar ingen roll vilka vi värvar(realistiska värvningar såklart). Vi kommer få kriga för att överhuvudtaget ta oss till kvalserien för att på så sätt tjäna lite extra kosing för vår fortsatta existens i HA. Inte en satans chans att vi tar oss upp direkt! Alla kommer vilja slå DIF mer än något annat de första säsongerna i HA. Detta kommer leda till att SAMTLIGA matcher, även mot Leksand och Malmö så kommer vi vara favoriter. Erfarenheten av livet jag har säger FET NO när det handlar om avancemang denna säsong, förlåt Morrison. Och jag har aldrig fel när det gäller sånt här, glöm inte att jag redan i oktober förra året skrev att vi skulle åka ur 2012 :wink:
Det är inte ALLTID negativt att vara favoriter eller tycka att man har något favoritskap/press på sig. Självklart förstår jag väl att folk kommer vilja slå DIF, men tror ingen att vi kommer vilja slå något lag? Det känns som att alla tror att så fort vi möter ett lag som vill slå oss - kommer vi lägga oss ned på isen och dö. Ärligt talat, när lag som Detroit Red Wings och Pittsburgh Penguins möter en sjunde seed i ett Stanley Cup-slutspel så kan ni fethaja att det laget vill slå giganten. Men förlorar dom för det? Nej, dom går istället och vinner allt. Sedan finns det självklart den motsatta situationen när favoriten förlorar, men det gör det inte till normen.

Ärligt talat tycker jag att det är nästan lite larvigt att hålla på att sitta nu den 13e juni att vi inte ens kommer ta oss till kvalserien, bara för att andra lag vill slå oss. Jag tror alla spelare och ledare förstår situationen och allvaret - och lär agera därefter.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
Masse skrev:Har många kompisar som är Lakers fans och de har sett de flesta Lakersmatcherna förra säsongen och dom är förvånade att inte Nils fick fortsätta i Lakers.
Jag har hört att det väldigt mycket en fråga om speltid och förtroende. De såg väl inte Nils som en som garanterat skulle få PP-tid och således kände han väl att det inte skulle utveckla honom tillräckligt.

Sen har jag hört lite lösa rykten om attitydproblem men det är som sagt lösa rykten.
Surrade med en Växjö-polare som är lite Mäklare när det kommer till högerfattade offensiva backar, men han tycker att Nils är riktigt bra och det var synd att han inte fick tillräckligt mycket förtroende då det dessutom var en epelartyp som Växjö saknar.

Edit: Nu sa han även att han tror att Nils kommer bli en av seriens bästa backar. Han var bara inte mogen för en stor roll i ES ifjol.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

För övrigt smarta och intressanta kommenterar från Nils Andersson angående den moderna backen;
– Ja kollar du på Skellefteås backar så väger ju knappt någon över 75 kilo. Det tror jag är framtiden - att vara rörlig. En av de spelskickligaste backarna jag vet är Nicklas Burström och han väger väl knappt över 70-strecket. Men det gör inget för han är så fantastiskt duktig på att ställa sig i rätt position och är så lätt att han är svår att komma åt för de som vill tacklas, säger Andersson och fortsätter:
– Jag tror de här stora tunga backarna kommer försvinna mer och mer. I och med att man inte får hålla fast spelare så är det bättre att vara rapp på rören så att man ligger rätt och kan ligga nära motståndarens klubba. Kolla på David Rundblad, han är inte så stor och Oliver Ekman Larsson är också lite tanig. Alla de här yngre backarna som har varit framgångsrika ligger runt 80-strecket. Men att väga runt 85 skulle nog vara min optimalvikt. Då kan jag behålla min explosivitet men ändå ha en bra fysisk grund och inte vara så lätt att flytta på.
Helt enig med honom. Sedan kan det vara bra med en 100kg-pjäs i sista backparet, men spelintelligens och rörlighet tycker jag alltid är bättre än elakhet och orörlighet.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Lucky Luke skrev:
-daniel- skrev:Jag tror ärligt talat att backsidan är tillräckligt bra för att kunna gå upp. Om vi spelar som ett lag. Om vi har forwards som lyckas producera. Om inte jätten-i-målet totalhavererar. Om vi hittar formen till kvalserien.

Att klara av en kvalserie är galet mycket ett mentalt spel, bevisligen har namnet på tröjan eller vilken klubb man kommer i från inte ett dugg betydelse när det väl gäller. Man skall kunna hantera pressen och gå in i en kvalserie med tanken att "YES, fan vad skoj det skall bli. Det här ska vi klara!" - då kan man också lyckas.

Kommer vi ut lika livrädda som föregående säsongs KS så kommer vi inte ha en chans.
Håller med dig i allt. Varför denna pessimism? Jag tycker Challe har skrapat ihop ett mycket bra lag som mycket väl kan gå hela vägen. Och detta jämförande mellan backarna i Rögle och Timrå, varför just dessa två lag? Är det redan klart att de hamnar i KS, eller vad? Varför inte jämföra med backarna i LIF och Örebro eller Redhawks, eller för den delen andra lag i ES. Vem hade väl trott att Rögle och Timrå skulle gå upp i ES i den senaste KS? Speciellt inte om man jämförde backbesättningen i de olika lagen. Alla tippade på DIF, men nu vet vi vad en sån jämförelse var värd.
Nä börjar bli lite tröttsamt att redan nu såga laget. Vad fan kom igen nu, var lite positiva för guds skull. Jag vet inte om man skulle ha kunnat skaka fram ett bättre lag med de resurser som vi numera har. Det känns totalt meningslöst att redan nu snacka om att vi inte kommer att klara målet som väl ändå måste vara att komma tillbaks per omgående. Jag tycker det här laget känns väl så kapabelt att klara det. In med Otto bara så kan det inte bli så mycket bättre... :D
Åh denna naiva jävla inställningen som är inför varje säsong går mig på nerverna. Jag gick själv i den fällan när jag efter en tids tvekan tyckte Carlsson och Almtorp "kunde bli bra".

Det är inte tal om nån pessimism, utan det är ren realism. Klart det kunde sett bättre ut! Vad gör Tim Eriksson i truppen istället för en ordentlig målskytt? För vem ska göra mål? Håller verkligen Fredrik Bremberg en säsong till?

Framförallt alla unga spelare som man IGEN lägger sin tilltro till och förväntar sig att de ska ta monsterkliv. Det gick ju verkligen bra ifjol.

Nej, det här blir ännu en besvikelse. Största anledningen? Det saknas en Ledare som andra kan ta rygg på. När det blåser är Ölvestad och Otto två ynkryggar.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Tobyaxelsson

Inlägg av Tobyaxelsson »

Jim Morrison skrev:För övrigt smarta och intressanta kommenterar från Nils Andersson angående den moderna backen;
– Ja kollar du på Skellefteås backar så väger ju knappt någon över 75 kilo. Det tror jag är framtiden - att vara rörlig. En av de spelskickligaste backarna jag vet är Nicklas Burström och han väger väl knappt över 70-strecket. Men det gör inget för han är så fantastiskt duktig på att ställa sig i rätt position och är så lätt att han är svår att komma åt för de som vill tacklas, säger Andersson och fortsätter:
– Jag tror de här stora tunga backarna kommer försvinna mer och mer. I och med att man inte får hålla fast spelare så är det bättre att vara rapp på rören så att man ligger rätt och kan ligga nära motståndarens klubba. Kolla på David Rundblad, han är inte så stor och Oliver Ekman Larsson är också lite tanig. Alla de här yngre backarna som har varit framgångsrika ligger runt 80-strecket. Men att väga runt 85 skulle nog vara min optimalvikt. Då kan jag behålla min explosivitet men ändå ha en bra fysisk grund och inte vara så lätt att flytta på.
Helt enig med honom. Sedan kan det vara bra med en 100kg-pjäs i sista backparet, men spelintelligens och rörlighet tycker jag alltid är bättre än elakhet och orörlighet.

Plus att i svensk hockey funkar det inte att vara stor och elak. Även om tackling är klockren, men det blir en för stor "smäll" så är det att en relativt stor risk att spelarn blir utvisad för charging eller nåt annat bs.
För det är Djurgården som får mig att le!
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Jim Morrison skrev:För övrigt smarta och intressanta kommenterar från Nils Andersson angående den moderna backen;
Får du och Nisse-pisse rätt så kommer jag med absolut självklarhet helt sluta att titta på ishockey men det är väl av mindre intresse för läsarna av tråden.

Vän av ordning frågar sig vem av våra snälla, fjuniga backar det är som skall kasta handskarna när "omoderne" Viktor Mårtensson ofrånkomligen bjuder upp till dans nästa säsong? Eller skall vi helt enkelt ställa in oss på att konstant bli förnedrade av varenda elakt jävla brunkargäng det finns i serien och träna på att göra sköldpaddan så fort det hettar till lite? Förmodar att man tänkt sig att store Valiquette får klara av att freda sin kasse själv uppe i Nobelhallen i Karlskoga när ärkesvinet Daniel Wessner störtar på mål. Känns bra och genomtänkt.

Nej, det här tror jag tyvärr inte blir ett lag jag kan vara stolt över nästa år. Jag får shoppa några extra skämskuddar för man lär väl nöta ut ett par.

"Ont att möta Djurgårn..?" Bwahahaha. Fy fan. Jag spyr.
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

Manijock skrev:
Jim Morrison skrev:
DIF_Soldier skrev:
-daniel- skrev: Att klara av en kvalserie är galet mycket ett mentalt spel, bevisligen har namnet på tröjan eller vilken klubb man kommer i från inte ett dugg betydelse när det väl gäller. Man skall kunna hantera pressen och gå in i en kvalserie med tanken att "YES, fan vad skoj det skall bli. Det här ska vi klara!" - då kan man också lyckas.

Vilket vi inte kommer att ha. Spelarna tänker "Vi är Djurgården, vi MÅSTE vinna. Vi får inte förlora!"

Rögle, Växjö och AIK hade inget att förlora. Men det har Leksand. Det är därför de aldrig går upp.
Herregud, vilken extremt konstig logik. Och enkel för dig att anta. Det är väl klart att dom hade någonting att förlora? Skämtar du? En elitserieplats hade dom att förlora. Enligt dig så spelar det egentligen ingen roll vilken spelare vi värvar, eftersom det fortfarande kommer vara att "Vi är Djurgården, vi MÅSTE vinna." Så varför gnäller du på nyförvärv? Det spelar ju ingen som helst jävla roll då.

Hate to rain on your parade men faktum är att soldaten har en given poäng. Delvis har du rätt, det spelar ingen roll vilka vi värvar(realistiska värvningar såklart). Vi kommer få kriga för att överhuvudtaget ta oss till kvalserien för att på så sätt tjäna lite extra kosing för vår fortsatta existens i HA. Inte en satans chans att vi tar oss upp direkt! Alla kommer vilja slå DIF mer än något annat de första säsongerna i HA. Detta kommer leda till att SAMTLIGA matcher, även mot Leksand och Malmö så kommer vi vara favoriter. Erfarenheten av livet jag har säger FET NO när det handlar om avancemang denna säsong, förlåt Morrison. Och jag har aldrig fel när det gäller sånt här, glöm inte att jag redan i oktober förra året skrev att vi skulle åka ur 2012 :wink:
Vad bra med en person som har både livserfarenhet och redan nu vet vad som komma skall. Om det nu ändå är totalt meningslöst att överhuvudtaget tro att vi har den minsta chans att ta oss upp till finrummet igen är det väl lika bra att slänga in handduken redan nu och sikta på nästa säsong. Ändå meningslöst att spela, vi har ju ändå ingen chans. Jag hoppas verkligen inte spelarna läser detta forum och får samma inställning som du har. Apropå livserfarenhet, jag är en bra bit över 60...hur gammal är du? Jag har följt DIF sedan 50 talet och jag har aldrig upplevt en sådan brist på Djurgårdsanda som du och flera andra på forumet representerar. Jag har märkt ett mönster, först blir man euforiskt glad över en värvning för att efter ett tag plötsligt tappa tron totalt på samma värvning. Jag känner därför att jag inte har någon större anledning att besöka detta forum i framtiden utan väljer att följa mitt älskade DIF på annat sätt. Ett DIF som jag tror spelar i ES nästa år. Vi får väl se vem som får rätt. Tack för mig. :D
Highwind

Inlägg av Highwind »

Rätt kul att se alla som tjatar om pessimism kontra optimism.

De hockeyexperter (vars jobb är att vara opartiska och kunniga) som tippade oss förra året tippade ju oss i toppen. Det rörde sig alltså inte om någon enögd optimism som drabbade Djurgården som en sjukdom förra året.

Vi bedömdes helt enkelt ha ett tillräcklig bra lag på pappret för att vinna guld. Men vi åkte ur.

Att Carlsson sedan går från att göra 17 till typ 4 mål från en säsong till en annan kan vara svårt att förutse. Att Klubertanz går och gör en total fiaskosäsong var det ingen som väntade sig. Att Almtorp skulle agera som en pojklagsspelare var det också svårt att förutse.

Det man borde kunna lyssnat in var att Hardy höll på att tröttna och därefter göra förändringar. Att man inte sedan värvade spelare när laget var på väg att sjunka till botten var helt enkelt arrogant.
Användarvisningsbild
Tobyaxelsson

Inlägg av Tobyaxelsson »

Shitkicker skrev:
Får du och Nisse-pisse rätt så kommer jag med absolut självklarhet helt sluta att titta på ishockey men det är väl av mindre intresse för läsarna av tråden.

Vän av ordning frågar sig vem av våra snälla, fjuniga backar det är som skall kasta handskarna när "omoderne" Viktor Mårtensson ofrånkomligen bjuder upp till dans nästa säsong? Eller skall vi helt enkelt ställa in oss på att konstant bli förnedrade av varenda elakt jävla brunkargäng det finns i serien och träna på att göra sköldpaddan så fort det hettar till lite? Förmodar att man tänkt sig att store Valiquette får klara av att freda sin kasse själv uppe i Nobelhallen i Karlskoga när ärkesvinet Daniel Wessner störtar på mål. Känns bra och genomtänkt.

Nej, det här tror jag tyvärr inte blir ett lag jag kan vara stolt över nästa år. Jag får shoppa några extra skämskuddar för man lär väl nöta ut ett par.

Väldigt mycket OT men. Självklart så vill jag inte att hockey ska bli nån jävla mes-sport där man inte får tackla hårt, säger bara att tyvärr så har SVENSK hockey blivit så här. Jag försvarar inte heller tacklingar mot huvudet då jag tycker det är fullkomligt vidrigt och skamligt, men när man gång på gång ser att en spelare blev utvisad för en för "hård" tackling så börjar man tröttna på det och inse att tills Svenska Hockeyförbundet inser vad man håller på och göra med hockeyn så kanske det är bättre med backar som inte tacklar för "hårt" för att dom får en utvisning så fort det sker.
För det är Djurgården som får mig att le!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Shitkicker skrev: Får du och Nisse-pisse rätt så kommer jag med absolut självklarhet helt sluta att titta på ishockey men det är väl av mindre intresse för läsarna av tråden.

Kom igen. Det är väl klart som fan att jag inte vill att vi ska mobbas på isen, men när det gäller backar så håller jag med om att den moderne backen är spelare som Erik Karlsson, Oliver Ekman-Larsson, Adam Larsson, David Rundblad och så vidare, och så vidare. Spelintelligens och rörlighet. Det är inte ofta en back som dom jag nämnde blir tacklade av en spelare som Viktor Mårtensson. Och när han väl får tag i dom är det oftast övertramp och han hamnar i utvisningsbåset. Speciellt om han slåss. Sedan är det SJÄLVKLART att man alltid ska skydda sin målvakt. Det är ju inte så att vi har ett lag fullt med Nils Anderssons. Tror knappast att Henrik Eriksson, Jimmie, Fimpen, Blomstrand, etc kommer att tillåta att en värdelös spelare som Mårtensson får åka omkring och göra vad han vill på isen.

Skönt att redan nu veta att detta inte är ett lag att vara stolt över enligt dig. Hoppas för din skull att det går käpprätt åt helvete för DIF nu, eftersom du sitter där med skämskudden och spyr.
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

Manijock skrev:
Jim Morrison skrev:
DIF_Soldier skrev:

Då hoppas jag innerligt att vi lyckas bryta din svit! :wink:

Jag vill verkligen vara positiv så ofta som det går, men jag tvekar starkt till att vi går upp i år, faktiskt. Klart man kan hoppas, det skulle ju utan tvekan vara himmelriket om vi lyckades, men en kvalserie tror jag vi når men inte längre än så. Tippar på att vi slutar på 3-4 plats i KS.
Användarvisningsbild
robin975

Inlägg av robin975 »

Nu saknas bara Otto!
VI ÄR TILLBAKA!!!
Manijock

Inlägg av Manijock »

Lucky Luke skrev:
Manijock skrev:
Jim Morrison skrev:
DIF_Soldier skrev:

Vad bra med en person som har både livserfarenhet och redan nu vet vad som komma skall. Om det nu ändå är totalt meningslöst att överhuvudtaget tro att vi har den minsta chans att ta oss upp till finrummet igen är det väl lika bra att slänga in handduken redan nu och sikta på nästa säsong. Ändå meningslöst att spela, vi har ju ändå ingen chans. Jag hoppas verkligen inte spelarna läser detta forum och får samma inställning som du har. Apropå livserfarenhet, jag är en bra bit över 60...hur gammal är du? Jag har följt DIF sedan 50 talet och jag har aldrig upplevt en sådan brist på Djurgårdsanda som du och flera andra på forumet representerar. Jag har märkt ett mönster, först blir man euforiskt glad över en värvning för att efter ett tag plötsligt tappa tron totalt på samma värvning. Jag känner därför att jag inte har någon större anledning att besöka detta forum i framtiden utan väljer att följa mitt älskade DIF på annat sätt. Ett DIF som jag tror spelar i ES nästa år. Vi får väl se vem som får rätt. Tack för mig. :D
Okej du vinner, du är gammal. Eller åtminstone betydligt mossigare än mig :D Skämt åsido, Djurgårdsandan i all ära, men realism måste ändå finnas någonstans. Jag menar bara att vi måste betala vår tid för att kunna ta oss upp. Vi må ha ett skapligt allsvenskt lag, men det räcker fan inte. Rögle hade ett rätt dåligt lag om man frågar mig, men jävlar va de krigade. AIK likaså! Bofors har aldrig någonsin haft ett bra lag men är ändå att räkna med, trots att de nästan aldrig aldrig är topptippade. Kan fan inte minnas när ett "topplag" vandrat rätt igenom en allsvensk OCH en kvalserie senast. Rent statistiskt och logiskt tänkt från min sida. Sen en magkänsla som aldrig ljuger. Säsongen 12-13 kommer bli en rejäl besvikelse för er optimister, GARANTERAT!
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

DIF_Soldier skrev:

AIK hade väldigt stor press på sig att gå upp, troligtvis större press än vi förhoppningsvis kommer ha på oss. Varför? De var EXTREMT nära att gå i konkurs efter den säsongen, men avancemanget och det extra 25 miljonerna i sponsorpengar räddade hockeyklubben från Solna. Detta var alla medvetna om, nåja alla som följde hockey då..

Vad vill jag säga med detta? Jo, press, tryck, favoritskap och allt sånt här skit hänger helt och hållet på spelarna. Klarar dom av det så kan det stå en snubbe beredd att skära av penisen efter matchen om de förlorar och det bekommer dom icke.

Frågan är om dom här killarna klarar det? Jag har ingen aning, och du är inte rätt människa att säga om dom klarar det. Hockeykunskapsmässigt så kan jag dock säga att det här laget är ett topplag i AS utan omsvep. Men sånt betyder inte alltid allt. Jag skulle dock gissa att värvningen av Timmy Pettersson var direkt nödvändig för DIF, och då inte bara på isen.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Jim Morrison skrev:
Shitkicker skrev: Får du och Nisse-pisse rätt så kommer jag med absolut självklarhet helt sluta att titta på ishockey men det är väl av mindre intresse för läsarna av tråden.

Kom igen. Det är väl klart som fan att jag inte vill att vi ska mobbas på isen, men när det gäller backar så håller jag med om att den moderne backen är spelare som Erik Karlsson, Oliver Ekman-Larsson, Adam Larsson, David Rundblad och så vidare, och så vidare. Spelintelligens och rörlighet. Det är inte ofta en back som dom jag nämnde blir tacklade av en spelare som Viktor Mårtensson. Och när han väl får tag i dom är det oftast övertramp och han hamnar i utvisningsbåset. Speciellt om han slåss. Sedan är det SJÄLVKLART att man alltid ska skydda sin målvakt. Det är ju inte så att vi har ett lag fullt med Nils Anderssons. Tror knappast att Henrik Eriksson, Jimmie, Fimpen, Blomstrand, etc kommer att tillåta att en värdelös spelare som Mårtensson tillåts göra vad han vill på isen.

Skönt att redan nu veta att detta inte är ett lag att vara stolt över enligt dig. Hoppas för din skull att det går käpprätt åt helvete för DIF nu, eftersom du sitter där med skämskudden och spyr.
Du och jag är bara så olika som två människor kan vara och har helt disparata ideal i livet, både vad gäller hockeyspelare och annat. Det går inte att undvika att notera att du i sista stycket börjar ta dig ton och det är väl på sin plats att direkt varna för att jag inte direkt är känd för att jag skyr konflikter. Antingen så uttrycker du dig hädanefter respektfullt eller så förbereder du dig på ett verbalt motangrepp värre än något du tidigare upplevt.

I din värld lever möjligen Ölvestad och Fimpen upp till sinnebilden av en tuffing och en fighter men jag har då lite andra bedömningskriterier och tycker snarare att de gjort bort sig ganska rejält de gånger jag sett dom börja veva. Det säger sedan förstås en hel del om dig som person och hockeysupporter när du förklarar att Viktor Mårtensson är "värdelös". Själv hade jag gladeligen bytt till mig honom mot förslagsvis den lille konståkaren Tim Eriksson.

Det vi har av spelare med lite karaktär är Henrik Eriksson och Blomstrand, det räcker tyvärr inte för att undvika att vara ett av den här seriens mesigaste, spensligaste lag. Backsidan utgörs av en hoper välartade svärmorsdrömmar och ett par veteraner som ändå inte spelar fullt så fysiskt, eller elakt som de borde. För att hålla inlägget hyfsat on-topic så får den senaste värvningen av Nils vara det jag mest vänder mig emot. Hur man kan välja att plocka in honom som sista man när vi inte har en enda riktigt tufft spelande, stor back, det förstår jag inte. Var är den direkta ersättaren för Printz? Jag hade hoppats och trott att vi skulle signa en lågbudgetversion av David.

Givetvis blir det omöjligt för mig att känna stolthet inför ett lag som inte uppträder på ett sätt jag kan identifiera mig med eller beundra, så, ja, visar det sig att mina farhågor om att DIF anno 2012/2013 frekvent kommer bli överkörda av många lag i Hockeyallsvenskan besannas så hoppas även jag att det går åt helvete för dom. Aldrig att jag tänker stötta ett Djurgårn som spelar en typ av hockey jag inte respekterar.
Låst