Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Lucky Luke
Inlägg: 279
Blev medlem: 2012-05-26
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Lucky Luke »

Paninaro skrev:Ni kan mycket väl ha rätt att Mackans kommentarer är en efterhandskonstruktion.

Jag vill ändå poängtera att jag har inte mycket över för Challe.
Litar inte på karln för fem öre.

Många/några spelare i Modo sa rakt ut att dom skulle lämna /sluta om Challe var
kvar i Modo säsongen som var.

Ett annat exempel var hur han hanterade Robert Rosen som knappt fick chansen att spela förutom i PP.
Hur vet du det? Är du modoit?
Paninaro
Inlägg: 5
Blev medlem: 2012-05-23

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Paninaro »

Lucky Luke skrev:
Paninaro skrev:Ni kan mycket väl ha rätt att Mackans kommentarer är en efterhandskonstruktion.

Jag vill ändå poängtera att jag har inte mycket över för Challe.
Litar inte på karln för fem öre.

Många/några spelare i Modo sa rakt ut att dom skulle lämna /sluta om Challe var
kvar i Modo säsongen som var.

Ett annat exempel var hur han hanterade Robert Rosen som knappt fick chansen att spela förutom i PP.
Hur vet du det? Är du modoit?
Ja, det stämmer. Vem av er blir den första att kasta skit på mig. :-)
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av gaspo »

Du är en råtta Nilson. Ljuger i tidningar kan du eftersom du inte har ryggrad. Fy fan trodde aldrig detta om dig. Jävla råtta. Måste kännas underbart o vara hatad av tusentals. Fernholm ,D Tjärnqvist o nu Nilson alla säljer dom sig på gatan.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av -daniel- »

Paninaro skrev:Kanske dags att sluta klaga på Nilson nu.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4951896.ab
Jasså? Varför då?

Tror du på allvar att han var beredd att omförhandla sitt kontrakt till den grad DIF med den verklighet vi lever är nu skulle klara av? Det där är bara undanflykter och bortförklaringar.

Men jag släpper Marcus nu. Känns riktigt befriande att slippa se glidaren i vårt lag nästa säsong. Han har med all tydlighet bevisat att han åtminstone inte mäktade med rollen som lagkapten i Sveriges mest anrika klubb. Tror dock absolut att han kan lyckas på annat håll; vi pratar trots allt om en spelare som i sina bästa stunder håller riktigt hög ES-klass. Men så fort det går emot så kommer crybaby tendenserna fram och han drar med sig resten av laget..
Bild
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Rix »

Sanningen med Mackan ligger väl någonstans i mitten. Han kanske var villig att omförhandla men inte till vilket pris som helst. Challe kanske också kände som många vi här har känt, att Mackan de två senaste åren inte alls varit motiverad och antagligen inte skulle vara det i allsvenskan heller.

På ett sätt är det väl tråkigt då en motiverad Mackan hade haft lekstuga i AS men samtidigt är det bra att hans lön försvinner så vi kan få in alla de sista bitarna i pusslet.
Paninaro
Inlägg: 5
Blev medlem: 2012-05-23

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Paninaro »

-daniel- skrev:
Paninaro skrev:Kanske dags att sluta klaga på Nilson nu.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4951896.ab
Jasså? Varför då?

Tror du på allvar att han var beredd att omförhandla sitt kontrakt till den grad DIF med den verklighet vi lever är nu skulle klara av? Det där är bara undanflykter och bortförklaringar.

Men jag släpper Marcus nu. Känns riktigt befriande att slippa se glidaren i vårt lag nästa säsong. Han har med all tydlighet bevisat att han åtminstone inte mäktade med rollen som lagkapten i Sveriges mest anrika klubb. Tror dock absolut att han kan lyckas på annat håll; vi pratar trots allt om en spelare som i sina bästa stunder håller riktigt hög ES-klass. Men så fort det går emot så kommer crybaby tendenserna fram och han drar med sig resten av laget..
okej, ni känner killen bättre än jag gör.
Strunt i det jag skrev ovan länken då.
Rådgivaren
Inlägg: 128
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Rådgivaren »

Lucky Luke skrev:
SirDIFalot skrev:Snälla lös den här skiten med Otto nu. Vad håller man på med? Varför skjuter DIF upp datumet men skulle bestämt sig till? Vad fan är problemet? Ge han ett svar, ja eller nej.
Håller med. Förhoppningsvis med Mackan ur bilden kommer ett besked snart. Jag hoppas verkligen att Otto blir kvar. Jag känner bara att han skulle ge stabilitet i laget. En klokare och smartare spelare får man leta efter. Dessutom har jag väldigt svårt att tänka mig Otto i ett annat svenskt lag. Känns helt otänkbart. Han är Mr. Djurgården för mig.
Jag känner mig så jävla illa till mods kring hur Otto behandlas. Kommunikation verkar inte vara Djurgårdsledningens starka sida. Tycker Marie skriver oerhört bra om Otto - han var en av få som stod upp och gjorde intervjuer efter degraderingen medan andra smet ut bakvägen med svansen mellan benen. Han har varit DIF trogen i ur och skur. Alltid varit ett föredöme i alla sammanhang... och belöningen... jag skäms.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av -daniel- »

Så här ser jag på det hela med Otto; om man inte ger honom ett kontrakt inom kort nu när Nilson-och-hans-påstådda-monsterkontrakt är ute ur bilden så har man helt enkelt något bättre på gång. Man kan omöjligtvis rata Kristofer annars - om det nu inte är så att detta också är en fråga om lönenivå.

Dock har jag tämligen svårt att tro att Otto inte skulle gå med på de förutsättningar som alla andra som stannat accepterat; dvs i runda slängar halvera ersättningen...
Bild
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av bastis7 »

Kan det vara så att man väntar in Ante? Om han tackar nej så tar de Otto? Var tror ni Otto går om han lämnar? Huddinge eller Almtuna kanske?
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Remy Lebeau »

Katastrof att Ottosson fortfarande inte vet någonting.
På Allsvensk nivå skulle Otto tillhöra en av dom främsta centrarna i hela serien, inget snack om saken.
Så jag är otroligt skeptisk till att anledningen att man avvaktar är för att få in "någon bättre".

Engqvist är endast en dröm för alla som inte förstått att vi spelar i Allsvenskan och inte Elitserien.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Lucky Luke
Inlägg: 279
Blev medlem: 2012-05-26
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Lucky Luke »

Remy Lebeau skrev:Katastrof att Ottosson fortfarande inte vet någonting.
På Allsvensk nivå skulle Otto tillhöra en av dom främsta centrarna i hela serien, inget snack om saken.
Så jag är otroligt skeptisk till att anledningen att man avvaktar är för att få in "någon bättre".

Engqvist är endast en dröm för alla som inte förstått att vi spelar i Allsvenskan och inte Elitserien.
Håller helt med om det.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av -daniel- »

Remy Lebeau skrev:Katastrof att Ottosson fortfarande inte vet någonting.
På Allsvensk nivå skulle Otto tillhöra en av dom främsta centrarna i hela serien, inget snack om saken.
Så jag är otroligt skeptisk till att anledningen att man avvaktar är för att få in "någon bättre".

Engqvist är endast en dröm för alla som inte förstått att vi spelar i Allsvenskan och inte Elitserien.
Det är klart att man är skeptisk till det, men finner ingen annan förklaring (om det nu inte är lönetjafs).
Bild
Användarvisningsbild
bbjs
Inlägg: 134
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av bbjs »

Rådgivaren skrev: Jag känner mig så jävla illa till mods kring hur Otto behandlas. Kommunikation verkar inte vara Djurgårdsledningens starka sida. Tycker Marie skriver oerhört bra om Otto - han var en av få som stod upp och gjorde intervjuer efter degraderingen medan andra smet ut bakvägen med svansen mellan benen. Han har varit DIF trogen i ur och skur. Alltid varit ett föredöme i alla sammanhang... och belöningen... jag skäms.
+1

Instämmer helt, jag skäms.
Lika sur jag är på Mackan för att bara tiga, är jag på Challe vad gäller hanteringen av Otto.
Säg nåt för f-n Challe !
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av jensa öhling »

Lägg ner Nilson-tjafset nu. Han är borta, är varken besviken eller känner något hat mot honom. Tycker bara det är skönt att han lämnat, så vi kan gå vidare och slipper ha hotet om de rykten/uppgifter som sa att vi riskerade att behöva betala honom en dryg saftig framöver om han stannade.

Vill förstås att Otto stannar. Men hade han gått med på att halvera sin lön hade parterna givetvis redan varit överens. Vi vet inte hur mycket Ölvestad eller någon annan gick ner i lön för att skriva på, så att jämföra spelarna mellan och hylla den ene och såga den andre blir bara löjligt när vi inte har fakta på bordet.

Men Otto vill stanna och han kan säkert tänka sig sänka lönen, sen är ju frågan bara hur mycket. Och om det rimmar med vad DIF vill betala.
Highwind
Inlägg: 803
Blev medlem: 2007-06-01
Ort: Vasastan

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Highwind »

Läser man mellan raderna blir det tydligt att det är pengar som det handlar om för både Otto och Mackan.

Jimmie Ölvestad däremot, är ett unikum. En toppspelare med elitseriemått som spelar för pengar långt under hans värde.
Låst