Djurgårdens IF - Mora IK, 4/12 2006

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
chribba
Inlägg: 220
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Sthlm

Inlägg av chribba »

Visst fan va det skönt med en trepoängare, om detta råder det inget tvivel. Jävligt skönt att dessutom få sätta dit hela 6 strutar. Bra för självförtroendet! Låt oss nu inte dra alltför stora växlar efter kvällens victoria bara. Om jag inte missminner mig helt så började folk här på forumet snacka om en eventuell sm-final efter en snygg 3-poängare förra säsongen...

Nåväl..Segern var verkligen välkommen och välbehövlig och kan vi nu plocka några poäng till innan uppehållet och "kommunistkuppen" så kan möjligtvis en ärrad pessimist (som jag själv) återigen få tillbaka hoppet på att det finns en strimma ljus i den mörka tunnel som vår kära förening befinner sig i för tillfället..
(Rocklundahallen-98: "Fuck you! You fuckin fuck..")
Användarvisningsbild
Mickebus
Inlägg: 18
Blev medlem: 2006-12-04
Ort: Mike Monroe
Kontakt:

Tabellen

Inlägg av Mickebus »

Så skönt att gå på hockey och få med sig en seger hem! Hoppas det sköna öset i spelet håller i sig framöver, en bortaseger på det här så!

På nått sätt kändes det som att det kanske lossnade nu, igår gick allt in i tredje perioden, något som vi inte blivit bortskämda med tidigare under säsongen direkt. Kan vi bara få detta att hålla i sig så kan de andra lagen slåss om kvalplats istället, så siktar vi på att med lite tur och ett jävla ös ta sista slutspelsplatsen..
Frölunda lär ju vara på slutspelsplats innan säsongen är slut, och det ska fan vi också klara...
I en perfekt värld ser väl inte detta helt osannolikt ut?

Timrå
HV71
Färjestad
MODO
Linköping
Brynäs IF
DJURGÅRDEN
---------------------
Luleå
Skellefteå
---------------------
Mora
Malmö
Riktig DIF-Rock www.quitsand.com
Användarvisningsbild
Mickebus
Inlägg: 18
Blev medlem: 2006-12-04
Ort: Mike Monroe
Kontakt:

Inlägg av Mickebus »

Glömde trycka in Förlunda där nånnstans också... men ni fattar tänket! Det ska kunna gå!
Riktig DIF-Rock www.quitsand.com
Användarvisningsbild
Jojje
Inlägg: 828
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Östermalm

Inlägg av Jojje »

Om man ska köpa ett säsongskort för att linkan var bra igår, få man lösa in det när han lökar och inte gör sitt jobb nästa gång? Tycker alltid att hans svaghet har varit att han är så ojämn. Det är lite allt eller inget med honom.
Användarvisningsbild
X3M
Inlägg: 366
Blev medlem: 2006-08-10
Ort: Gotland

Inlägg av X3M »

Men jag tycker att publiksiffran var pinsamt dålit.. 4317 :roll:
Användarvisningsbild
blocco
Inlägg: 1199
Blev medlem: 2006-09-24

Vi Ska Till Slutspel!

Inlägg av blocco »

Kanske mer än hälften av matcherna men vi är inte heller så dåliga som tabellen visar. Om vi spelar som vi gjorde igår så kan vi säkerligen gå till slutspel. Dessutom, från vad jag har hört så tror Challe och Säcken fortfarande att dif till slut hamnar på en 5e eller 6e plats. Det tror ju inte jag men att vi går till slutspel tror jag definitivt, Frölunda har haft en väldigt lång formsvacka som dom tar sej ur nu och detsamma ska vi göra nu.


Sm-guld 2006/2007 är fortfarande inte omöjligt!
Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Jojje skrev:Om man ska köpa ett säsongskort för att linkan var bra igår, få man lösa in det när han lökar och inte gör sitt jobb nästa gång? Tycker alltid att hans svaghet har varit att han är så ojämn. Det är lite allt eller inget med honom.
Jag förstår hur du tänker men det blir ju lite konstigt ändå att kalla en spelare som snittar typ 1 poäng per match för ojämn.

Ang. publiksiffran kanske man räknat fel för tredje gången i rad? Visserligen mindre troligt denna gång men var det verkligen 3800 tomma platser igår?
Användarvisningsbild
Jojje
Inlägg: 828
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Östermalm

Inlägg av Jojje »

Diffe89 skrev:Jag förstår hur du tänker men det blir ju lite konstigt ändå att kalla en spelare som snittar typ 1 poäng per match för ojämn.

Öhh vad har det med saken att göra? Tycker du att en spelare som gör 3 poäng vart tredje match men 0 poäng i de två andra för jämn eller ojämn? Han snittar ju ändå 1 poäng per match...

I min värld är man då ojämn.
Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Jojje skrev:
Diffe89 skrev:Jag förstår hur du tänker men det blir ju lite konstigt ändå att kalla en spelare som snittar typ 1 poäng per match för ojämn.

Öhh vad har det med saken att göra? Tycker du att en spelare som gör 3 poäng vart tredje match men 0 poäng i de två andra för jämn eller ojämn? Han snittar ju ändå 1 poäng per match...

I min värld är man då ojämn.
Jo, det kan vara som du säger men jag är rätt säker på att han inte gått ifrån många matcher poänglös.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Tabellen

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mickebus skrev:Så skönt att gå på hockey och få med sig en seger hem! Hoppas det sköna öset i spelet håller i sig framöver, en bortaseger på det här så!

På nått sätt kändes det som att det kanske lossnade nu, igår gick allt in i tredje perioden, något som vi inte blivit bortskämda med tidigare under säsongen direkt. Kan vi bara få detta att hålla i sig så kan de andra lagen slåss om kvalplats istället, så siktar vi på att med lite tur och ett jävla ös ta sista slutspelsplatsen..
Frölunda lär ju vara på slutspelsplats innan säsongen är slut, och det ska fan vi också klara...
I en perfekt värld ser väl inte detta helt osannolikt ut?

Timrå
HV71
Färjestad
MODO
Linköping
Brynäs IF
DJURGÅRDEN
---------------------
Luleå
Skellefteå
---------------------
Mora
Malmö

Ser mer ut som en våt dröm tycker jag.

Luleå torskar aldrig 4 matcher i rad
(vilket kommer att krävas minst om DIF ska gå om).
Dom har alldeles för starkt & stabilt hemmaspel.

Men en 9:e plats skulle nästan kännas som en toppplacering efter mörka november.
Lite typiskt också att efter första 3 poängaren på över en månad börjar folk genast att yra om slutspel.
DIF:s tabellplacering är ju inte bara en produkt av dåligt självförtroende utan snarare för att DIF inte är så mycket bättre (även om många här inne tycker sig se det)

Tippade DIF som 8.
Luleå & SAIK har gått lite bättre än väntat.
vazze
Inlägg: 97
Blev medlem: 2006-10-05

Inlägg av vazze »

Danielsson va en FRÖJD att se igår mot Mora!
Användarvisningsbild
Mickebus
Inlägg: 18
Blev medlem: 2006-12-04
Ort: Mike Monroe
Kontakt:

Våta drömmar!

Inlägg av Mickebus »

Visst är det optimistiskt att tippa DIF på slutspelsplats, MEN större under har skett, och har vi bara lite stolpe in nu istället för stolpe ut som det varit många gånger så kan det gå... observera kan gå...
Hade jag inte varit Djurgårdare hade jag inte tippat DIF på slutspelsplats, men det finns plats för lite hopp i alla fall tycker jag.

Men första målet är naturligtvis att slippa kvalspelet.
Men sen vet man aldrig... Kan börja med en skalp mot HV borta nu för att spetsa till självförtroendet lite till.

För övrigt är det ett mirakel att Linkan aldrig blev NHL spelare... Nånn som har någon koll om han var där över huvud taget?
Hade vi haft 2 till med hans poäng-törst så hade en slutspelsplats varit lite närmre!
Riktig DIF-Rock www.quitsand.com
Användarvisningsbild
Mickebus
Inlägg: 18
Blev medlem: 2006-12-04
Ort: Mike Monroe
Kontakt:

Bremberg Linkan Proffs

Inlägg av Mickebus »

Svarar mig själv lite... hmmm, 8 matcher för Edmonton inga poäng.. jajja... huvudsaken att han skapar i DIF
Riktig DIF-Rock www.quitsand.com
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Underbart med 3 poäng. Nu är det bara att fortsätta.
micke_1891
Inlägg: 328
Blev medlem: 2005-12-14
Ort: Tyresö

ok

Inlägg av micke_1891 »

Skönt att se laget skjuta mer. Även fast de skulle kunna skjuta ännu mer tycker jag så är det skönt att det insett att det behöver skjuta mer för att det ska bli mål.

Kom ihåg åtminstone en sekvens igår där en djurgårdsspelare(tror det var Danielsson) får pucken på ett lite turligt sätt och skjuter direkt. Hade det varit det djurgården som man normalt ser hade de börjat dribbla för att sedan slarva bort den till motståndares kontring.

Nu är det bara hoppas att det fortsätter kämpa/ta poäng de två matcher som är kvar innan uppehållet. Så man slipper gå och oroa sig en extra vecka om de ligger på kvalplats.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Skriv svar