Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Mankan84
Inlägg: 98
Blev medlem: 2012-05-21

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Mankan84 »

Till & börja med måste jag ju säga vilket är givet.. Djurgården är Sveriges finaste förening! Ingen kan komma i närheten av spelare vi haft i laget, tänker då på storheter som t.ex Lasse Björn, Rolle Stoltz, Tumba Johansson, Tjalle Mild , Håkan Södergren, Mats Sundin med många fler. Nu handlar inte den här tråden om legender elr något men iaf. Nu till saken.. : Vad händer? nog för att man inte behöver stressa fram nya spelare fast senaste åren har vi varit väldigt dåliga på den fronten när det gäller hitta spelare i tid. Enligt mig så desto snabbare man får ett ihop ett lag desto mer sammanhållning får man i ett lag, som jag skrev ovan behöver inte gå på nå månad att få ihop ett lag. Tänker på en sak från säsongen som var.. Järlan letade en center som var prio nr att få in, men men vad gjorde vi som dåligast? Vi gjorde inga mål då tänkte iaf jag är det inte då lika bra att värva en vass forward lika gärna som kunde göra mål eftersom det var där problemet låg & kanske istället kalla upp en Junior från J20 laget.. Vet inte vad ni tycker men senaste åren har det inte funnits nå tänk bakom vissa saker.. Sen vill jag inte dra ner på våra juniorer men är det inte bättre att satsa på en hyfsat back som inte är allt för dyr en att lyfta fram en junior/juniorer som kanske ändå blir utlånad för på så sätt om man får skada på någon så kan man ju alltid kalla upp junioren så han får speltid på det sättet en att han ska stå under kontrakt & kosta pengar, det handlar väl dock inte om så mycket pengar men ändå, det är iaf så jag tänker & tycker.. Men hur som helst vi är Djurgården kärleken till detta underbara lag dör aldrig ut!
Användarvisningsbild
Nummer19
Inlägg: 1001
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Nummer19 »

Nu får det ta och hända någonting snart...
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
XantE
Inlägg: 660
Blev medlem: 2012-03-28
Säsongskort: Ja

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av XantE »

Nummer19 skrev:Nu får det ta och hända någonting snart...
ja det har varit riktigt segt ett bra tag här nu
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Crashmash »

Synd att Jonas Forsberg skrivit på för Frölunda då. Vad finns det för målvaktstränare tillgängliga där ute?
Användarvisningsbild
Tessan
Inlägg: 777
Blev medlem: 2009-02-16
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av Tessan »

Challe har förhandlat med Volden, norsk målvaktstalang. Han valde nu istället att fortsätta i Blues i Finska ligan...
Användarvisningsbild
XantE
Inlägg: 660
Blev medlem: 2012-03-28
Säsongskort: Ja

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av XantE »

Tessan skrev:Challe har förhandlat med Volden, norsk målvaktstalang. Han valde nu istället att fortsätta i Blues i Finska ligan...
fan vad tråkigt :/
Användarvisningsbild
XantE
Inlägg: 660
Blev medlem: 2012-03-28
Säsongskort: Ja

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av XantE »

Crashmash skrev:Synd att Jonas Forsberg skrivit på för Frölunda då. Vad finns det för målvaktstränare tillgängliga där ute?
vi kan ju alltid försöka med "Grana" från FBK :D Ne jag bara skoja han dör ku för den där klubben
Användarvisningsbild
XantE
Inlägg: 660
Blev medlem: 2012-03-28
Säsongskort: Ja

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av XantE »

Angående Turco, var han bra i DIF? Var inte särskilt insatt på den tiden. Trivdes han?
B.I.B.A
Inlägg: 2834
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av B.I.B.A »

XantE skrev:Angående Turco, var han bra i DIF? Var inte särskilt insatt på den tiden. Trivdes han?
6 bra matcher. Har för mig att han lämnade av familjeskäl, så jag tror han trivdes ganska bra egentligen.

Givetvis måste Challe slå en signal till Marty, men det är ju ett riktigt långskott.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Daniel942 »

Rocky3000 skrev:http://mrmadhawk.se om Hadelöv:

"När Hannu Toivonen nu lämnat Malmö så börjar Patrik Sylvegårds jakt på en parhäst till Pontus Sjögren på riktigt.
Den har väl förvisso pågått ett tag, men han har inte riktigt kunnat jaga någon målvakt när Sveriges dyraste reservmålvakt har funnits på kontrakt.

Tidigare har ni kunnat läsa att Malmö uppvaktat Kevin Lindskoug, men det finns fler. Andreas Hadelöv till exempel.

- Ska träffa Hadelöv i nästa vecka, men högst troligt kommer vi gå på ett billigare alternativ. Men jag ska lyssna på vad han känner och sedan får vi se, säger Patrik Sylvegård."


Skönt där försvinner Hadelöv, dit han hör hemma! In med Turco!
Kan du ge fan i att skriva i blå text och fetstilt lite här och där?
DIF!
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av isolerad »

Daniel942 skrev:
Rocky3000 skrev:http://mrmadhawk.se om Hadelöv:

"När Hannu Toivonen nu lämnat Malmö så börjar Patrik Sylvegårds jakt på en parhäst till Pontus Sjögren på riktigt.
Den har väl förvisso pågått ett tag, men han har inte riktigt kunnat jaga någon målvakt när Sveriges dyraste reservmålvakt har funnits på kontrakt.

Tidigare har ni kunnat läsa att Malmö uppvaktat Kevin Lindskoug, men det finns fler. Andreas Hadelöv till exempel.

- Ska träffa Hadelöv i nästa vecka, men högst troligt kommer vi gå på ett billigare alternativ. Men jag ska lyssna på vad han känner och sedan får vi se, säger Patrik Sylvegård."


Skönt där försvinner Hadelöv, dit han hör hemma! In med Turco!
Kan du ge fan i att skriva i blå text och fetstilt lite här och där?
Instämmer till fullo!

Jag hatar att det inte händer något. Att Challe trodde att backsidan skulle vara klar i förra veckan och inget hände är knappast ett bra tecken. Det är som att sitta på nålar. Ge oss ett namn!
i
JiWe
Inlägg: 217
Blev medlem: 2011-05-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av JiWe »

Men kom igen. Varför skulle Marty Turco komma till oss? Då kan vi ju lite gärna hugga på Theodore när vi ändå håller på. Han har ju trots allt uttalat att han tyckte Stockholm var fint.

Många använder "man måste ju få drömma" som argument för diverse fantasier men ni kan väl lämna drömmarna i sovrummet istället så är ni bussiga :D

Kan inte påstå att jag har några potentiella målvakter som förslag heller men man kan väl hålla det på en någorlunda rimlig nivå. Det kan väl ändå inte vara för mycket begärt - ens för detta forum...
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Remy Lebeau »

Att Marty Turco ens diskuteras är ett tydligt tecken på att majoriteten inte fattat att vi spelar i Allsvenskan.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17538
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av SirDIFalot »

Remy Lebeau skrev:Att Marty Turco ens diskuteras är ett tydligt tecken på att majoriteten inte fattat att vi spelar i Allsvenskan.
Och att vissa inte vill ha en målvakt som Fransson, vilket vore mycket bättre än väntat.
Expert.
Användarvisningsbild
Christopher J
Inlägg: 478
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Christopher J »

Turco sa så här när han lämnade DIF. Klart man kan kolla läget med honom. Han har troligtvis inget mer att hämta i NHL och har ju lirat i Europa tidigare, så sent som förra säsongen innan Boston.

Marty Turco kommenterar sitt beslut; "Jag har verkligen stortrivts i Stockholm och med att spela för Djurgården. Jag vill framföra mitt stora tack till laget, lagledningen och inte minst Djurgårdens fantastiska supportrar för den uppskattning jag har känt under min korta tid i Sverige. Det känns tungt att behöva lämna allt detta men jag hoppas att folk respekterar mitt beslut som är strikt personligt. Djurgården och Stockholm kommer för alltid att ha en stor plats i mitt hockeyhjärta".


http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=2426
Låst