Intro/Intromusik

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
18DIF91
Inlägg: 671
Blev medlem: 2011-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Intro/Intromusik

Inlägg av 18DIF91 »

Hm.. vet inte om Slayer skulle funka, även om det finns ett jävligt tungt stycke i Angel of death (Stycke som förövrigt har spelats i Gremlins 2 haha)

Annars har vi ju Pantera också, typ Cowboys from hell

Eller Symphony of Destruction med Megadeth

Eller Bombtrack med Rage against the machine

Annars vill man ha något med ett tungt riff i så finns det Behind the crooked cross med slayer också :P

Edit:

Vad som helst vore bättre än förra säsongens intro, lät som typ insnöad stureplansdisco.. hatade skiten.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Intro/Intromusik

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Intressant att sambandet mellan den mest klichéfyllda musikgenren "Håååård-Rock" & ishockey verkar vara så oerhört starkt.
Först lite lagom IQ-befriad allsång Öööh-Ohh-Öööh", sedan "dyng-tuffa" gitarr riff........ & så lite stekos på det = klart!

Svårt att få till ett värdigt intro.
Tycker nog ändå (gammal som jag är) att Bowies Heroes varit bäst förknippat med DIF.
Tidslöst, vackert, gripande.

Nu känns väl just den lite uttjatad vid det här laget
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Intro/Intromusik

Inlägg av -daniel- »

Ja, mainstream hårdrock i alla dess former är utan tvekan den mest klichéartade musikgenre som finns, tätt följt av hiphop / rap.

Jag gillar nog trots allt Heroes som intro, men någon slags förnyelse vore kanske inte heller helt fel. Har alltid varit extremt svag för Ennio Morricone's The Ecstasy of Gold, men den är ju kanske alltför förknippad med Metallica för att det skall kunna fungera, även fast jag personligen tror det skulle vara hyfsat ändå.
Bild
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Sv: Intro/Intromusik

Inlägg av sensei »

fillefilander skrev:Ett långt lugnt intro innan som bygger upp och övergår i denna:



In Flames, The quiet place.

Alternativt:

Raining Blood



Skickat från min MB860 via Tapatalk 2
Ni inser väl att det inte finns på världskartan att det skulle spelas något sådant otroligt nishat på Hovet? Och då har jag inte ens berört det faktum att det skulle skrämma iväg allt folk med normala musiköron samt sällskap med barn och äldre.

Nej, det som skall spelas är 80-talssynt med lite riviga rockinfluenser:



Trevligt, bra, stilfullt men ändå lite "drag".
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
parklife
Inlägg: 24
Blev medlem: 2011-12-30
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Intro/Intromusik

Inlägg av parklife »

Jag ser två alternativ.

1. Inget intro alls. Bara SFGD. Känns mest DIF helt enkelt. Dessa intron är bara ett hemskt inslag vi har tagit från NHL och har ingen historisk bäring inom Djurgården.

2. David Bowie/Heroes + SFGD.
fillefilander
Inlägg: 157
Blev medlem: 2009-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Intro/Intromusik

Inlägg av fillefilander »

sensei skrev:
fillefilander skrev:Ett långt lugnt intro innan som bygger upp och övergår i denna:



In Flames, The quiet place.

Alternativt:

Raining Blood



Skickat från min MB860 via Tapatalk 2
Ni inser väl att det inte finns på världskartan att det skulle spelas något sådant otroligt nishat på Hovet? Och då har jag inte ens berört det faktum att det skulle skrämma iväg allt folk med normala musiköron samt sällskap med barn och äldre.

Nej, det som skall spelas är 80-talssynt med lite riviga rockinfluenser:



Trevligt, bra, stilfullt men ändå lite "drag".
Och det där var inte nischat?! ;-)

Jag tycker att Heroes är utmärkt till att visa filmen innan, men när dom äntrar isen ska det vara drag. Dessa låtar har jag själv haft som intro i mitt lag och det pumpar verkligen upp lag och publik. Och jag tror inte vår publik lyssnar speciellt mycket på Slayer hemma, det är energin man vill åt.

Men smaken är som baken... :-)
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Intro/Intromusik

Inlägg av Enbom »

Det funkar inte att alla ska föreslå sin favoritmusik. Det är viss musik som inte passar på en hockeyarena, och så jävla enkelt är det.

Heroes!
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Intro/Intromusik

Inlägg av sensei »

Enbom skrev:Det funkar inte att alla ska föreslå sin favoritmusik. Det är viss musik som inte passar på en hockeyarena, och så jävla enkelt är det.

Heroes!
Heroes i all ära (det är en OK låt) men jag ser två problem

1. Blir någon taggad? Jag blir mest mysig, nostalgisk och lite småtrött. Är det verkligen syftet?

2. Ljudkvaliteten på Heroes är bedrövlig, och det blir inte bättre av att det tyvärr förekommer sax här och var. Saxofon låter hemskt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Intro/Intromusik

Inlägg av Axel_K »

Lee Harvey Oswald skrev:Intressant att sambandet mellan den mest klichéfyllda musikgenren "Håååård-Rock" & ishockey verkar vara så oerhört starkt.
Först lite lagom IQ-befriad allsång Öööh-Ohh-Öööh", sedan "dyng-tuffa" gitarr riff........ & så lite stekos på det = klart!

Svårt att få till ett värdigt intro.
Tycker nog ändå (gammal som jag är) att Bowies Heroes varit bäst förknippat med DIF.
Tidslöst, vackert, gripande.

Nu känns väl just den lite uttjatad vid det här laget
Jag gillar både Heroes och några av de andra förslagen här(hårdrock). Men jag håller med dig om att Heroes varit bäst förknippat med DIF.
Tycker att vi borde köra på den även om den är lite uttjatad, det är inte ett nerköp iallafall.
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: Intro/Intromusik

Inlägg av BaronVonDif »

Det är ju inte bara för DIF att ladda ner en låt från nätet och spela upp den på Hovet, det krävs ju rättigheter och STIM pengar för att få igång en sådan process och inte alla artister vill ha sina alster förknippade med en idrottsklubb. I år i AS är väl detta ännu mera uppenbart och jag tror DIF väljer att köpa rättigheterna via nån publishing agent typ Epidemic Sound, Music2Publishing till nån billig skräplåt och undkomma STIM.
Beslutade mig för att skriva en låt själv som jag tror skulle passa, vill ha mycket dynamik i ett intro och nåt som bygger upp stämning, många här är inne på metal så självklart la ja in en tung avslutning med ett groovigt riff. Tanken är att spelarna ska komma in 0.46 in i låten, därav den stora smällen. La upp låten på en gammal my space sida som jag har kvar trots att bandet inte längre är aktivt, den heter "Resurrection of the iron stove".

http://www.myspace.com/cosmictongue

Detta är ett första utkast och tidig mix, ska jobba mer på den så kom gärna med förslag!

Angående Heroes tycker jag ni är helt ute och cyklar, låten handlar ju om en kärlekspar som kämpar i murens skugga i kalla krigets Berlin där Bowie befann sig när han spelade in den 1977 och har ingenting med hjältar att göra, sen är den väl lite väl trevande?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
DIF e Cult
Inlägg: 57
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Intro/Intromusik

Inlägg av DIF e Cult »

Vågar en gammal stöt på 66 bast på gränsen till livsberättigande komma med ett förslag på en introlåt. Jag tror Start Me Up med Stones kan få en och annan att stampa takten när laget i våra hjärtan äntrar rinken :-)

Men som sagt var, jag är ju en gammal jävel med gammal smak :-)
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Intro/Intromusik

Inlägg av JohanPez »

DIF e Cult skrev:Vågar en gammal stöt på 66 bast på gränsen till livsberättigande komma med ett förslag på en introlåt. Jag tror Start Me Up med Stones kan få en och annan att stampa takten när laget i våra hjärtan äntrar rinken :-)

Men som sagt var, jag är ju en gammal jävel med gammal smak :-)
Om jag inte förknippade den så starkt med MS Windows hade jag förmodligen gillat den ;)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Intro/Intromusik

Inlägg av DIF_Soldier »

Vi hade en introlåt (2008?) som jag tyckte passade utmärkt.
Är absolut inget Nightwish-fan, men Crimson Tide And Deep Blue Sea är faktiskt en ganska klockren introlåt. En melodi som bör passa alla.

Sen hade ingen varit gladare än jag om det skulle bli lite Slayer på Hovet, men det är som sagt föga troligt.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Hajduk
Inlägg: 264
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Östermalm
Kontakt:

Re: Intro/Intromusik

Inlägg av Hajduk »

Tycker inte att man blir taggad av Heroes. Vi har haft andra intron som varit bättre.
Jag tycker iaf att i behöver mer hårdrock på Hovet. Punkt! :)
Manijock
Inlägg: 7796
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Intro/Intromusik

Inlägg av Manijock »

DIF_Soldier skrev:Vi hade en introlåt (2008?) som jag tyckte passade utmärkt.
Är absolut inget Nightwish-fan, men Crimson Tide And Deep Blue Sea är faktiskt en ganska klockren introlåt. En melodi som bör passa alla.

Sen hade ingen varit gladare än jag om det skulle bli lite Slayer på Hovet, men det är som sagt föga troligt.
Kanske låter lite gammal nu, men nej tack till Slayer. Är bra nöjd över att kunna höra med öronen och hoppas kunna fortsätta med det några år till...

Satans oljud
Skriv svar