Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av JohanPez »

Kricke skrev:
JohanPez skrev:
Jag har fått bilden av att han blir 2:a..
Den bilden har jag verkligen inte fått. Granska hans meriter. En typisk trea. Han är FÖR DÅLIG för att vara backup. Nej. Han är urtypen som värvats för att stå på tillväxt som utlånad i ett sämre lag.
Men du vill ha Ridderwall? Är övertygad om att den här killen har större potential än Stefan.
Kricke
Inlägg: 85
Blev medlem: 2012-04-08

Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av Kricke »

Då är det dags att uppdatera denna:

Laget just nu:
Förstemålvakt: xxx
Andremålvakt: xxx
Tredjemålvakt: Adam Reideborn.

Första femman:
xxx
xxx

Jimmie Ölvestad
Dustin Johner
Fredrik Bremberg

Andra femman:
xxx
xxx

Michael Holmqvist
Christian Eklund
xxx

Tredjefemman:
David Lidström
xxx

Henrik Eriksson
xxx
xxx

Fjärdefemman:
Kim Lenhammer
xxx

xxx
xxx
xxx

Sådärja. En förstakedja klar. Alltid något. Men fortfarande enormt mycket att fylla på med för Challe och lagledningen.
Användarvisningsbild
Christopher J
Inlägg: 478
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av Christopher J »

Kricke skrev:Då är det dags att uppdatera denna:

Laget just nu:
Förstemålvakt: xxx
Andremålvakt: xxx
Tredjemålvakt: Adam Reideborn.

Första femman:
xxx
xxx

Jimmie Ölvestad
Dustin Johner
Fredrik Bremberg

Andra femman:
xxx
xxx

Michael Holmqvist
Christian Eklund
xxx

Tredjefemman:
David Lidström
xxx

Henrik Eriksson
xxx
xxx

Fjärdefemman:
Kim Lenhammer
xxx

xxx
xxx
xxx

Sådärja. En förstakedja klar. Alltid något. Men fortfarande enormt mycket att fylla på med för Challe och lagledningen.
Honken och fimpen ska inte spela i 2:a kedjan. Reideborn är troligtvis andra målvakt.
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av Metal Machine »

Ja, verkligen lite speciellt att se Honken och Fimpen som toppspelare, men under inga omständigheter medge att Adam kan komma att bli en okej andramålvakt.
Kricke
Inlägg: 85
Blev medlem: 2012-04-08

Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av Kricke »

Christopher J skrev:
Kricke skrev:Då är det dags att uppdatera denna:

Laget just nu:
Förstemålvakt: xxx
Andremålvakt: xxx
Tredjemålvakt: Adam Reideborn.

Första femman:
xxx
xxx

Jimmie Ölvestad
Dustin Johner
Fredrik Bremberg

Andra femman:
xxx
xxx

Michael Holmqvist
Christian Eklund
xxx

Tredjefemman:
David Lidström
xxx

Henrik Eriksson
xxx
xxx

Fjärdefemman:
Kim Lenhammer
xxx

xxx
xxx
xxx

Sådärja. En förstakedja klar. Alltid något. Men fortfarande enormt mycket att fylla på med för Challe och lagledningen.
Honken och fimpen ska inte spela i 2:a kedjan. Reideborn är troligtvis andra målvakt.
Det där är hur laget ser ut just nu. Det kan ändras under loppets gång. Och visst är Reideborn trea - som jag har skrivit förut - man kan inte ha en sån praktsopa som andraslips. Han kommer ju från bajslaget Arlanda i ettan med en inte allt för imponerande stats och att gå därifrån, från ettan till ett topplag i hockeyallsvenskan låter sig inte göras bara sådär. Nej han mår bäst i att vara trea och bli utlånad för att få regelbunden speltid. Att han dessutom har SÅLNA som moderklubb gör att han är "diskad" för en mer framskjuten position.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17588
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av SirDIFalot »

Kricke skrev:
Christopher J skrev:
Kricke skrev:Då är det dags att uppdatera denna:

Laget just nu:
Förstemålvakt: xxx
Andremålvakt: xxx
Tredjemålvakt: Adam Reideborn.

Första femman:
xxx
xxx

Jimmie Ölvestad
Dustin Johner
Fredrik Bremberg

Andra femman:
xxx
xxx

Michael Holmqvist
Christian Eklund
xxx

Tredjefemman:
David Lidström
xxx

Henrik Eriksson
xxx
xxx

Fjärdefemman:
Kim Lenhammer
xxx

xxx
xxx
xxx

Sådärja. En förstakedja klar. Alltid något. Men fortfarande enormt mycket att fylla på med för Challe och lagledningen.
Honken och fimpen ska inte spela i 2:a kedjan. Reideborn är troligtvis andra målvakt.
Det där är hur laget ser ut just nu. Det kan ändras under loppets gång. Och visst är Reideborn trea - som jag har skrivit förut - man kan inte ha en sån praktsopa som andraslips. Han kommer ju från bajslaget Arlanda i ettan med en inte allt för imponerande stats och att gå därifrån, från ettan till ett topplag i hockeyallsvenskan låter sig inte göras bara sådär. Nej han mår bäst i att vara trea och bli utlånad för att få regelbunden speltid. Att han dessutom har SÅLNA som moderklubb gör att han är "diskad" för en mer framskjuten position.
När kommer du inse att Reideborn är andramålvakt? Premiärdagen?
Expert.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av JohanPez »

SirDIFalot skrev:
Kricke skrev:
Christopher J skrev:
Kricke skrev:Då är det dags att uppdatera denna:

Laget just nu:
Förstemålvakt: xxx
Andremålvakt: xxx
Tredjemålvakt: Adam Reideborn.

Första femman:
xxx
xxx

Jimmie Ölvestad
Dustin Johner
Fredrik Bremberg

Andra femman:
xxx
xxx

Michael Holmqvist
Christian Eklund
xxx

Tredjefemman:
David Lidström
xxx

Henrik Eriksson
xxx
xxx

Fjärdefemman:
Kim Lenhammer
xxx

xxx
xxx
xxx

Sådärja. En förstakedja klar. Alltid något. Men fortfarande enormt mycket att fylla på med för Challe och lagledningen.
Honken och fimpen ska inte spela i 2:a kedjan. Reideborn är troligtvis andra målvakt.
Det där är hur laget ser ut just nu. Det kan ändras under loppets gång. Och visst är Reideborn trea - som jag har skrivit förut - man kan inte ha en sån praktsopa som andraslips. Han kommer ju från bajslaget Arlanda i ettan med en inte allt för imponerande stats och att gå därifrån, från ettan till ett topplag i hockeyallsvenskan låter sig inte göras bara sådär. Nej han mår bäst i att vara trea och bli utlånad för att få regelbunden speltid. Att han dessutom har SÅLNA som moderklubb gör att han är "diskad" för en mer framskjuten position.
När kommer du inse att Reideborn är andramålvakt? Premiärdagen?
Ingen idé, Krickes bubbla verkar vara indestructable..
sportfåne
Inlägg: 447
Blev medlem: 2008-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: stockholm

Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av sportfåne »

Såhär skulle jag kunna tänka mig att laget kommer att kunna se ut när vi är klara

Målvakter

Tellan?
Adam

1:a linan

Linkan-Dustin-Åberg?/Ny

DT?-Ny

2:a

Ljungh?-Otto?-Jimmie

Lidström-Printz/ny?

3:a Tim E?-Fimp-hank

Kim L-Gustavsson/ny?

4:a Ludvig B-Holmqvist-Ny/junis

Holm-Junis
DIF <3
Kricke
Inlägg: 85
Blev medlem: 2012-04-08

Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av Kricke »

Så var då backarna i fjärdefemman klara också... det går framåt med lagbygget, dock väldigt låååångsamt....

Laget just nu:
Förstemålvakt: xxx
Andremålvakt: xxx
Tredjemålvakt: Adam Reideborn.

Första femman:
xxx
xxx

Jimmie Ölvestad
Dustin Johner
Fredrik Bremberg

Andra femman:
xxx
xxx

Michael Holmqvist
Christian Eklund
xxx

Tredjefemman:
David Lidström
xxx

Henrik Eriksson
xxx
xxx

Fjärdefemman:
Kim Lenhammer
Philip Holm

xxx
xxx
xxx
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av DIF_Soldier »

För helvete, det går inte långsamt! Förhandlingar tar tid. Det här är inte NHL 12 där du kan simulera dagarna förstår du.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
reservjesus
Inlägg: 1066
Blev medlem: 2007-09-28

Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av reservjesus »

Kricke tror att man bygger ett lag på 1 vecka. Välkommen till verkligheten.
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17588
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av SirDIFalot »

reservjesus skrev:Kricke tror att man bygger ett lag på 1 vecka. Välkommen till verkligheten.
Och verkar fortfarande lura sig själv att Reidieborn inte kommer vara reservmålvakt. (Och att Lennhammer och Holm ska vara 7:e respektive 8:e back.)
Expert.
Användarvisningsbild
18DIF91
Inlägg: 671
Blev medlem: 2011-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av 18DIF91 »

Kricke skrev:
Det där är hur laget ser ut just nu. Det kan ändras under loppets gång. Och visst är Reideborn trea - som jag har skrivit förut - man kan inte ha en sån praktsopa som andraslips. Han kommer ju från bajslaget Arlanda i ettan med en inte allt för imponerande stats och att gå därifrån, från ettan till ett topplag i hockeyallsvenskan låter sig inte göras bara sådär. Nej han mår bäst i att vara trea och bli utlånad för att få regelbunden speltid. Att han dessutom har SÅLNA som moderklubb gör att han är "diskad" för en mer framskjuten position.
Hur resonerar du rent budgetmässigt med att ha Reideborn som 3:e keeper?

Tror det blir svårt att få ihop det med en bra första målvakt, och sen en backup för honom, med Reideborn som trea.

Vem hade du tänkt skulle fylla plats nummer två som målvakt?
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
John Terry
Inlägg: 443
Blev medlem: 2011-04-10

Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av John Terry »

Kapade Tims deltagande i truppen 12/13 tidigare men har kanske tänkt om. Varför? Jo, jag har inte helt plötsligt kom fram till att Tim är en så värst mycket bättre spelare än vad jag gjorde innan. Men däremot så funderade jag lite på lagbygget som helhet och då kanske i synnerhet rollfördelning och hierarki. SirDIFalot var inne på att man hellre hade gett Tims plats till Marcus Sörensen (som nu lämnar Skellefteå). Först tänkte jag att det borde vara självklart. Tim kan vi verkligen undvara tänkte jag.

Men då kom jag att tänka på om Sörensen skulle finna sig i den rollen Tim har? Alltså en "utility"-spelare som jobbar mycket fjärdelina med inte så mycket mer än 10-11 minuter per match. Där kom jag på att det nog inte är så dumt med en sån spelare som Tim, för jag tror han tycker det är helt okej. Han är ändå så pass "gammal" nu att han accepterat sin roll kanske. Att hitta 30-åringar med erfarenhet som sällan gör ett dåligt jobb och som accepterar en sån här roll i laget är nog inte lätt. De tillåter liksom spelare som Linkan att ta allt utrymme och tävlar utan prestige i gruppen. Mycket spekulerande nu, men man kan skuta sig i foten med att värva väldigt många spelare på uppgång eller med stort behov av utrymme i gruppen och på isen. En mix är såklart att föredra.

Så utan att veta egentligen vad som är på väg in så säger jag nog ändå ja tack till Tim.

Gällande Marcus Sörensen så var det tydligen så som det spekulerades om att han var under uppfattningen att han skulle satsas på i Skellefteå då Anders Forsberg såg till att han draftades av Ottawa. Därför han lämna DIF. Jag tycker han är intressant och skulle inte ha emot att se honom i DIF.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av pulverapa »

Kricke skrev:Så var då backarna i fjärdefemman klara också... det går framåt med lagbygget, dock väldigt låååångsamt....

Laget just nu:
Förstemålvakt: xxx
Andremålvakt: xxx
Tredjemålvakt: Adam Reideborn.

Första femman:
xxx
xxx

Jimmie Ölvestad
Dustin Johner
Fredrik Bremberg

Andra femman:
xxx
xxx

Michael Holmqvist
Christian Eklund
xxx

Tredjefemman:
David Lidström
xxx

Henrik Eriksson
xxx
xxx

Fjärdefemman:
Kim Lenhammer
Philip Holm

xxx
xxx
xxx
Michael Holmqvist kommer tydligen att ha en utpräglad brunkarroll i tredje/fjärdekedjan.
Skriv svar