Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
ärkeDIF
Inlägg: 16
Blev medlem: 2012-03-28
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av ärkeDIF »

Är trött på defaitismen här på sidan. Flera låter som proffssupportrar. Gnäller och gnäller... Sök er som vissa spelare till den nivå ni hör hemma, annars kan er karriär bli förstörd.
Personligen ser jag fram mot nästa säsong. En ny start, är helt övertygad att Djurgården kommer att ha ett kanongäng (som alltid). Vi får se hur många supportrar vi egentligen har eller om dom dragit vidare i karriären :-)
Skall bli riktigt kul att möta nya lag, slippa FBK för 700:de gången. Vi kommer vara bättre än de tolv i elitserien i alla fall.
Jag tycker dessutom synd om ajkare (jobbigt) när spelare som Daniel Larsson( dyr och starkt förknippad med DIF) skrivit på. Mina ajk "vänner" säger nej, nej, nej. Dessutom ryktas det om både Fernholm och Axelsson till ajk. ha, ha. stackare.
Skulle själv aldrig acceptera Fasth i DIF, spelar ingen roll hur bra han skulle va. Aldrig från ajk. Det är till och med svårt att acceptera spelare som varit juniorer i ajk som spelar i DIF.
Kommer bli riktigt roligt om alla tre ovannämnda går till ajk. Solna laget utan själ.
Sitt lugnt i båten det kommer bli j-ligt bra det här.
Låt inte forum styra föreningen. Se hur det gick med tränarbytet;-)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av DIF_Soldier »

Harold Camping skrev:
DIF_Soldier skrev:
Harold Camping skrev:
DIF_Soldier skrev:
Kricke skrev: Vi ÄR Djurgården. Vi är inte Malmö, Leksand, SSK eller någon annan loserförening. Vår organisation är lite större, lite bättre och framförallt är vi Djurgården som sagt.
Äh, skippa skitsnacket. Historia spelar ingen roll - det Djurgården som råder idag är ett losergäng och har varit ända sedan föreningen tyckte att slutspel var ett OK mål och inte top 4 och SM-Guld.

Föreningen Djurgården är en skugga av sitt forna jag och det är tydligt vad vi är.
lite bättre är vi då fan inte.
Fast vänta lite nu...

Vi har 4 spelare under kontrakt och 1 som var med förra året, vilket också var den som gav allt.
Vi har ny tränare och sportchef. Vill det sig riktigt väl så blir det ändringar i styrelsen också.

Varför sitta och skriva att vi är ett " losergäng " nu?

Blir så jävla less på dessa poster. Det är ju nu vi åtminstone ska försöka se framåt. Du har ju ingen aning om hur truppen eller staben kommer se ut.
Mmm, men senast jag kollade satt Matte "Trött" Larsson fortfarande kvar, vi spelar i Allsvenskan, har inte ett enda guld sedan 2001 och har gått till semifinal ynka tre gånger sedan dess.

Så länge inte någon trupp kan bevisa motsatsen är det dessa faktum vi får förhålla oss till, hur fina vi än tror oss vara.

Nej för vi har ju i princip ingen trupp?

Då kan man ju varken säga att vi är ett losergäng eller ett bättre lag.

Då är kanske det bästa att vänta och se?
Vi spelar i Allsvenskan. Oavsett ur laget spelar är det åtminstone 12 lag som är bättre än oss.
Losergäng.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2340
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Buford »

-Larsson till packet bekommer mig inte då jag aldrig sett honom som synonymt med DIF.

-Fernholm till Packet gör mig desto mer förvånad. Skulle så vara fallet så klipps hans sista livlina till DIF av och han kommer att (fortsättningsvis) kallas för hora, både utav DIF och tattarna. Dessutom så har han väl en DIF-tatuering på sig, åker vinkelslipen fram i omklädningsrummet i höst?

-Ante till SAIK skulle göra mig både ledsen och väldigt förvånad, han har så mycket DIF i sig. Visst, karriären går först men det borde finnas en möjlighet för spel i HA ett år (åtminstone) för hans del. Beror förstås på hur han tänker, ett eller fler år på kontraktet. Är det två eller fler år som gäller borde DIF han en bra chans tycker jag.
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Crashmash »

Ryktas om att Hadelöv flyttar ner till Skåne och Skanör så fortsätter han spela så är det troligaste att det blir ett Skåne-lag.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av minalman »

Nästa säsong ställer Djurgården ett komplett lag på isen under Challes ledning och jag kommer älska dem. Allt annat som skrivs just nu i tråden är ganska oväsentligt (men jag läser ändå för det är det enda stället där vi som älskar DIF kan få lite luft just nu).
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SebBrodin
Inlägg: 34
Blev medlem: 2012-04-07
Ort: Mariestad

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av SebBrodin »

Ser väldigt mycket framemot den kommande veckan! Känns som att de flesta frågorna kommer att besvaras då.

Jimmie, Otto, DT förlänger.
Honken till Tyskland. Almtorp o Carlsson försvinner
Något nyförvärv presenteras. (Linkan o Tellan)

Om det presenteras på det här viset blir jag väldigt glad! :)

Synd dock att Honken lämnar. Blir nog svårt att ersätta honom med en duglig PP-back. Men Challe vet vad han gör och ryggproblemen spelar väl en stor roll till beslutet.

In Challe we trust!
Användarvisningsbild
Tessan
Inlägg: 777
Blev medlem: 2009-02-16
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Tessan »

ärkeDIF skrev:Är trött på defaitismen här på sidan. Flera låter som proffssupportrar. Gnäller och gnäller... Sök er som vissa spelare till den nivå ni hör hemma, annars kan er karriär bli förstörd.
Personligen ser jag fram mot nästa säsong. En ny start, är helt övertygad att Djurgården kommer att ha ett kanongäng (som alltid). Vi får se hur många supportrar vi egentligen har eller om dom dragit vidare i karriären :-)
Skall bli riktigt kul att möta nya lag, slippa FBK för 700:de gången. Vi kommer vara bättre än de tolv i elitserien i alla fall.
Jag tycker dessutom synd om ajkare (jobbigt) när spelare som Daniel Larsson( dyr och starkt förknippad med DIF) skrivit på. Mina ajk "vänner" säger nej, nej, nej. Dessutom ryktas det om både Fernholm och Axelsson till ajk. ha, ha. stackare.
Skulle själv aldrig acceptera Fasth i DIF, spelar ingen roll hur bra han skulle va. Aldrig från ajk. Det är till och med svårt att acceptera spelare som varit juniorer i ajk som spelar i DIF.
Kommer bli riktigt roligt om alla tre ovannämnda går till ajk. Solna laget utan själ.
Sitt lugnt i båten det kommer bli j-ligt bra det här.
Låt inte forum styra föreningen. Se hur det gick med tränarbytet;-)
Tack för din positiva framtoning! Jag säger som Fimpen; så taggad som jag är inför kommande säsong, var det länge sen jag kände.
Visst känner jag också oro när man inte hör något från eldningen, just nu bara om spelare som skriver på eller är på väg till andra klubbar, men det är bara april ännu.

Se och lär av Brynäs, som vara nära att åka ur för fem år sen! Ett av lagen i ES jag för övrigt inte har några som helst känslor mot. Sen kanske vi inte har en Silverberg, Svedberg eller Järnkrok i våra juniorled, men att fortsätta släppa upp våra juniorer i A-truppen är en nödvändighet. Vi måste dock tänka på att de är just juniorer och därmed kan vi inte kräva att alla ska kliva upp och "göra en Ante eller Krüger". Zibanejad i år är ett praktexempel, där ledningen uttryckligen gick ut i media och pratade om sina förhoppningar, medan Åberg hade kunnat nå långt om inte skadan innan JVM hade stoppat honom.
Nu är Zibbes säsong över pga hjärnskakning men att han ska ta en plats i NHL verkar orimligt. Åberg är också på try-out där, men måste lyfta sig avsevärt, han borde ta ett år i HA med DIF istället, NHL är långt borta och han behöver jobba med sin attityd.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av SirDIFalot »

Lugnet före stormen.....
Expert.
Harold Camping
Inlägg: 387
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Harold Camping »

http://mrmadhawk.se/

Ljungh på väg in och Nilson på väg bort.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av SirDIFalot »

Ska verkligen Nilson hamna någon annanstans? Jag trodde det var pension eller DIF som gällde...
Expert.
Användarvisningsbild
Jerka
Inlägg: 304
Blev medlem: 2011-03-21
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Jerka »

Känn som att han är en typisk HV-värvning
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9505
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Jim Morrison »

Dra åt helvete Nilson. VÅR KAPTEN. TILLGÄNGLIG PÅ MARKNADEN EFTER HA SPELAT NED DJURGÅRDEN TILL ALLSVENSKAN. VÅR KAPTEN.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2340
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Buford »

SirDIFalot skrev:Ska verkligen Nilson hamna någon annanstans? Jag trodde det var pension eller DIF som gällde...
Hoppas i sådana fall att det är DIF som inte är intresserade. Skulle kännas olustigt om Mackan vill lämna pga degraderingen, han bär ett ansvar.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av SirDIFalot »

Buford skrev:
SirDIFalot skrev:Ska verkligen Nilson hamna någon annanstans? Jag trodde det var pension eller DIF som gällde...
Hoppas i sådana fall att det är DIF som inte är intresserade. Skulle kännas olustigt om Mackan vill lämna pga degraderingen, han bär ett ansvar.
Vill och vill.. Vi får väl se om det stämmer.
Expert.
FFFHTB
Inlägg: 173
Blev medlem: 2011-06-27
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av FFFHTB »

Namn: Stadion kokar...............
Sänt: 2012-04-21 17:36
Andreas Engquist förhandlar med DIF.

Läste det här på svenska fans. Tror ni det stämmer?
Låst