Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
sthlm19
Inlägg: 693
Blev medlem: 2011-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stan

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av sthlm19 »

Jerka skrev:
SirDIFalot skrev:
John Terry skrev:Det som är intressant med när SSK lämnade och det som du nämner med Robert Carlsson är att han lämnade alltså SSK för en annan AS-klubb (Malmö). Om Ölvestad skulle gå till Örebro typ.
Robert Carlsson alltså, född i södertälje, moderklubb, spelat juniorhockey och a-lagshockey där sedan tidigt 90-tal. Så åker dom ut och han går till en annan klubb i Allsvenskan... Det är ju sjukt.
Speciellt med tanke på att han (enligt Expressen) inte tjänar/tjänade massor i Malmö.
Det där var ju helt riggat med facit i hand. Sju spelar kom från samma agent, vilken fick astronomiska summor pengar.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av JohanPez »

Det är också lite svårt att jämföra ssk med DIF som verkligen hör hemma i ES. Ssk har ju vandrat upp och trillat ner om vartannat vilket såklart har inverkan på hur spelare resonerar.
Finns inga garantier för att vi går upp men det är ju inget snack om att vi satsar för att komma tillbaka direkt. Man riskerar inte hela sin karriär för att man ändå försöker ett år med DIF och går ner något i lön.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av pulverapa »

Jim Morrison skrev:Tydligen så är Sean Avery i samtal med Karlskrona enligt SVT? Om så är fallet borde vi verkligen vara där och kolla läget.
Han gör nog 1p/fajt om han håller normal standard. Ja tack.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av sensei »

Haha, om Avery går till en bonnhåla i AS, så lovar jag att städa toaletterna på hovet.

Skämt åsido, skulle bli utöver förvånad, snudd på på chockad om så skedde.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
haak
Inlägg: 210
Blev medlem: 2011-03-29

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av haak »

Vore epic med Avery i Dif!
Tänk er Avery-fimpen-hank (bånge).
Såg att Rögle släpper Simon olsson, bra ersättare till Kempe.
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och

Inlägg av sthlm1891 »

pulverapa skrev:
Jim Morrison skrev:Tydligen så är Sean Avery i samtal med Karlskrona enligt SVT? Om så är fallet borde vi verkligen vara där och kolla läget.
Han gör nog 1p/fajt om han håller normal standard. Ja tack.
+1
Alltså finns chansen så bör vi försöka i alla fall
ärkeDIF
Inlägg: 16
Blev medlem: 2012-03-28
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av ärkeDIF »

Att det skulle vara dåligt för karriären att spela i allsvenskan ett år är bara skitsnack. Se på fasth, bång, sandberg, gynge etc. etc. etc.
Luftargument.
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Mattebo »

ärkeDIF skrev:Att det skulle vara dåligt för karriären att spela i allsvenskan ett år är bara skitsnack. Se på fasth, bång, sandberg, gynge etc. etc. etc.
Luftargument.
Är kluven i frågan. Är kanske från spelare till spelare? Det som går att säga är att det är dåligt för plånboken...

Du har en poäng, många spelare har utvecklats bra i HA. Är förmodligen mindre skillnad än många tror, utvecklingsmässigt.
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Mattebo »

Var någon som nämnde Arvid Strömberg tidigare. Han har tyvärr tvingas att lägga av pga hjärnskakningar.

http://www.hockeysverige.se/article/130 ... 0-r-gammal

Mycket tråkigt.
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av BaronVonDif »

ärkeDIF skrev:Att det skulle vara dåligt för karriären att spela i allsvenskan ett år är bara skitsnack. Se på fasth, bång, sandberg, gynge etc. etc. etc.
Luftargument.
Självklart är det inte omöjligt att utvecklas i allsvenskan och en sämre spelare kan med mer istid säkert utveckla sig till nåt bättre men har man redan tagit steget till fullgod elitseriespelare blir det ju inte bättre av att kliva ner ett steg,då ska man ju möta så bra motstånd som möjligt. Skulle se mycket märkligt ut om Fasth,Bång,Kempe etc skulle ta ett extra år i allsvenskan för att utvecklas.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
sthlm19
Inlägg: 693
Blev medlem: 2011-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stan

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av sthlm19 »

ärkeDIF skrev:Att det skulle vara dåligt för karriären att spela i allsvenskan ett år är bara skitsnack. Se på fasth, bång, sandberg, gynge etc. etc. etc.
Luftargument.
Jag vet inte om jag håller med, de namn du nämner gick från ES till respektive ligor. Dessutom tror jag att du utvecklar ditt spel mer när tempot är högre. Jag kan inte erinra mig många spela som gått från AS direkt in i ett NHL-lag, dessutom är högre risk att värva från AS än ES.
Therocket1
Inlägg: 920
Blev medlem: 2005-08-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Skarpnäck, Stockholm

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Therocket1 »

Sean Avery i Djurgården vore något helt magiskt. Är tämligen övertygad om att killen ensam kan sälja ut Hovet med hans attityd, spelstil och för att inte glömma hans uttalanden. Helt enkelt en spelare egna fansen älskar och motståndarna hatar.

Sen har Avery haft väldigt mycket fokus på allt annat än det hockeymässiga, men man ska inte ta ifrån han att han faktiskt har en hel del hockey i sig.

Nu är sannolikheten väldigt låg att han ens flyttar till Sverige då han öppnade företagsverksamhet i NY men det är alltid roligt att leka med tanken. :)
Bild
Användarvisningsbild
northbluestriped
Inlägg: 112
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av northbluestriped »

ne, nu vill inte jag att bomb ska släppas, JAG VILL ATT DET SKA SLÄPPAS EN JÄVLA ATOMBOMB MOTSVARANDE 500kt, GE OSS ETT NAMN FÖRFAN DIF
FFF-HTB

JA MAMMA VI LIGGER I BOTTEN AV HOCKEYALLSVENSKAN - VAD BLEV DAGENS DUBBEL IKVÄLL

AVGÅ CHALLE, INNAN FOLK TAR TILL VÅLD OCH TVINGAR BORT DIG, FÖR DITT EGET BÄSTA
fillefilander
Inlägg: 157
Blev medlem: 2009-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av fillefilander »

SirDIFalot skrev:
John Terry skrev:Det som är intressant med när SSK lämnade och det som du nämner med Robert Carlsson är att han lämnade alltså SSK för en annan AS-klubb (Malmö). Om Ölvestad skulle gå till Örebro typ.
Robert Carlsson alltså, född i södertälje, moderklubb, spelat juniorhockey och a-lagshockey där sedan tidigt 90-tal. Så åker dom ut och han går till en annan klubb i Allsvenskan... Det är ju sjukt.
Han hade inte hört något från SSK under sommaren, MIF bjöd honom 150.000 /mån och då vaknade SSK och erbjöd 1/3 av det. Han har inte så många år på karriären, han gjorde rätt i att dra.

Skickat från min MB860 via Tapatalk 2
fillefilander
Inlägg: 157
Blev medlem: 2009-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av fillefilander »

Morwin skrev:
Stadion skrev:
Jerka skrev:
SirDIFalot skrev:Se tillbaka på alla tidigare säsongen. Det är först sent i maj nyförvärven brukar trilla in. Visserligen ska vi signa typ dubbelt så många spelare i år som vi brukar. Men det är ändå typ ett halvår till seriestarten. Jag blir inte förvånad om vi har 5-6 platser kvar i juni/juli.
Ja det är sant, men då har man bara behövt fylla 5-7 platser totalt. Och då har väll ändå ca 2-3 blivit klara innan maj. Nu har vi närmare 20platser kvar. Det är då det börjar blinka varningslampor hos mig. Örebro har snart en komplett trupp.
Men snälla du, du kan ju inte jämför oss med Örebro då vi sitter i en helt annan situationen och sen skulle jag inte säga att de snart har en komplett trupp de har ändå kvar att värva 2st målvakter, minst 2-3 backar och lika många forwards.
Och örebro blev väl bara av med 5 spelare vad jag vet
10

Skickat från min MB860 via Tapatalk 2
Låst