Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
jokohanho
Inlägg: 157
Blev medlem: 2010-10-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av jokohanho »

android skrev:Hoppas vi spelar max tre unga backar. Av Holm, Lennhammer, Claesson och Gustafsson måste nog tyvärr en bort.
Spontant känner jag att Claesson bör lämna i så fall. Om han inte tuffar till sig, det är en viktig egenskap tycker jag, han blir ogärna tacklad.
antonlennde
Inlägg: 47
Blev medlem: 2010-10-11

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av antonlennde »

Mattias Guter är nästa dif enligt sillytweetarn

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4356
Användarvisningsbild
Hompa1891
Inlägg: 77
Blev medlem: 2011-12-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Hompa1891 »

antonlennde skrev:Mattias Guter är nästa dif enligt sillytweetarn

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4356
Vem är "sillytweetarn"?
LETS ALL DO THE CHIBSA
antonlennde
Inlägg: 47
Blev medlem: 2010-10-11

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av antonlennde »

Hompa1891 skrev:
antonlennde skrev:Mattias Guter är nästa dif enligt sillytweetarn

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4356
Vem är "sillytweetarn"?
nån snubbe på twitter, han som skrev att Lennhammer var typ klar också. Har du twitter så sök på han där bara, han släpper nåt rykte varannan minut fruktansvärt spännande ;)
Grimster
Inlägg: 132
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Grimster »

http://twitter.com/#!/SillyTweetarn

Länk för den som är lat. :)
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av -daniel- »

android skrev:Hoppas vi spelar max tre unga backar. Av Holm, Lennhammer, Claesson och Gustafsson måste nog tyvärr en bort.
Håller med, jag ser helst att Claesson försvinner av dessa...

Gillar Holm, Lennhammer har man väl kanske sett lite för lite för att kunna uttala sig men jag gillar skarpt den utvecklingen han fått i Almtuna. Gustafsson har väl kanske mest hockey i sig.
Bild
Användarvisningsbild
*Knirre
Inlägg: 562
Blev medlem: 2005-10-11

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av *Knirre »

Måste bara kommentera det faktum att många potentiella, oftast ytterst mediokra, nyförvärv försvaras med att dom "håller bra på allsvensk nivå". Detta är absolut ett legitimt försvar, om målsättningen nu vore att vi ska etablera oss som ett jävla mittenlag i Allsvenskan framöver.

Vi åkte för i helvetet ur Elitserien med årets jävla trupp. Någon som noterat det?
Är medveten om den nya ekonomiska verkligheten, men någon måtta får det väl vara.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av -daniel- »

*Knirre skrev:Måste bara kommentera det faktum att många potentiella, oftast ytterst mediokra, nyförvärv försvaras med att dom "håller bra på allsvensk nivå". Detta är absolut ett legitimt försvar, om målsättningen nu vore att vi ska etablera oss som ett jävla mittenlag i Allsvenskan framöver.

Vi åkte för i helvetet ur Elitserien med årets jävla trupp. Någon som noterat det?
Är medveten om den nya ekonomiska verkligheten, men någon måtta får det väl vara.
Men vad bra, pröjsar du för ett stjärngäng då?
Bild
Användarvisningsbild
sthlm19
Inlägg: 693
Blev medlem: 2011-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stan

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av sthlm19 »

antonlennde skrev:Mattias Guter är nästa dif enligt sillytweetarn

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4356
Det där kändes som ett hett rykte redan från början. Halvbra spelare med rötter i DIF som spelar i Almtuna. Dom har säkert bra koll på honom.

Nu känns det även ännu bättre med vår ungdomsverksamhet. Nästa år hoppas jag verkligen på Blomstrand tror han kan bli vass i AS.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av android »

Tror sillytweetarn tagit sitt rykte härifrån faktiskt.
Född till sportchef.
jokohanho
Inlägg: 157
Blev medlem: 2010-10-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av jokohanho »

sthlm19 skrev:
antonlennde skrev:Mattias Guter är nästa dif enligt sillytweetarn

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4356
Det där kändes som ett hett rykte redan från början. Halvbra spelare med rötter i DIF som spelar i Almtuna. Dom har säkert bra koll på honom.

Nu känns det även ännu bättre med vår ungdomsverksamhet. Nästa år hoppas jag verkligen på Blomstrand tror han kan bli vass i AS.
Jag håller med angående Blomstrand, han ser helt klart intressant ut. Han har väl inte den vassaste tekniken. Men han har en härlig inställning på isen, vad jag har sett. Inställningen som denna säsongen skulle ta oss till guld, men så blev ju inte fallet.. Tror en AS-miljö kan ta honom till nästa steg.
Användarvisningsbild
Struten
Inlägg: 568
Blev medlem: 2008-05-05
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Struten »

jokohanho skrev:
android skrev:Hoppas vi spelar max tre unga backar. Av Holm, Lennhammer, Claesson och Gustafsson måste nog tyvärr en bort.
Spontant känner jag att Claesson bör lämna i så fall. Om han inte tuffar till sig, det är en viktig egenskap tycker jag, han blir ogärna tacklad.
Svårt att göra ett val bara så där men ska man se till den säsongen som varit så håller jag med om att Claesson borde gå. Slarvig i egen zon och något klen, tycker jag. Samtidigt var det en dålig säsong för de flesta och våra juniorer fick dra ett alltför stort lass den gångna säsongen.

- Lennhammer visade upp en bra sida och är stabilare än Claesson.

- Gustafsson gillar jag trots hans dåliga beslut i defensiven. Bättre i närkamperna och med ett bättre flyt (eller lagbygge) så hade han fått ut mer av sitt spel.

- Har inte skaffat mig någon bättre uppfattning över Holm och hans styrkor och svagheter.

Men mycket kan hända under en sommar för spelare i låga åldrar. Ge dem ett bra träningsupplägg och försök få upp dem ett par kilon. Vi ska också komma ihåg att vi spelar i Allsvenskan nu. Det skiljer ändå lite i skicklighetsnivå på motståndet.
Äppelmos
Inlägg: 668
Blev medlem: 2007-01-05
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Äppelmos »

*Knirre skrev:Måste bara kommentera det faktum att många potentiella, oftast ytterst mediokra, nyförvärv försvaras med att dom "håller bra på allsvensk nivå". Detta är absolut ett legitimt försvar, om målsättningen nu vore att vi ska etablera oss som ett jävla mittenlag i Allsvenskan framöver.

Vi åkte för i helvetet ur Elitserien med årets jävla trupp. Någon som noterat det?
Är medveten om den nya ekonomiska verkligheten, men någon måtta får det väl vara.
Hur kan det vara ett bra försvar om vi ska hålla oss i mitten av allsvenskan?
Om alla spelarna är bra på allsvensk nivå kommer vi ju vara ett av topp lagen, kryddar man det med spelare som är bra på Elitserie nivå typ Linkan, Tellan, Ölvestad med flera så har vi ju en ordentlig chans i KS också när det beger sig. Vi spelar i Allsvenskan nu och har inte råd med ett Elitserie lag inse detta.
antonlennde
Inlägg: 47
Blev medlem: 2010-10-11

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av antonlennde »

haha och detta skriver han strax efter: "Ett väldigt löst rykte säger att ett företag, är beredda att gå in med 20 miljoner i Djurgården för snabb uppgång."
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Mattebo »

Har väldigt svårt för den typen av rykten som nån skriver på twitter. Bara för att en någon har en användare som heter något med Silly betyder det inte att denne har några som helst substanser i någonting.

Litar på bloggare som Mrmadhawk, GrönvitaSumo, men även de stora tidningarna. De har haft rätt (och fel) förr. Den där snubben skriver bara sånt som andra (vilka som helst) påstår - det vill säga förmodligen helt värdelös information.
Låst