Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Mattias_87 »

Stadion skrev:Intressant.

"Målvakten Mikael Tellqvist är nära ett kontrakt med Djurgården. Det han sägs vänta på, innan han skriver på, är att någon av de äldre spelarna i laget skall skriva på nytt kontrakt med föreningen och att han därmed får på papper att Djurgården kommer att göra ett försök att nå elitserien direkt."

http://nyheter24.se/blogg/djurgarden/
Tycker definitivt Tellqvist visar hjärta. Han är villig att hjälpa oss tillbaka till toppen ifall han tror att vi kommer att ha en chans att ta oss tillbaka.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Caeruleus_Sancti
Inlägg: 113
Blev medlem: 2012-03-18
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Caeruleus_Sancti »

Gillar din lista, vill helst se ett par backar härnäst som e klara för nästa säsong.

Skickat från min HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e via Tapatalk 2
Bild
Djurgårdsbonde? Res med Järnkaminerna - Sektion Syd!
Brandman och sjv.instruktör, och djurgårn tills jag dör.
DIFGrafik.se - ditt vattenhål för Djurgårdsgrafik.
Användarvisningsbild
XantE
Inlägg: 660
Blev medlem: 2012-03-28
Säsongskort: Ja

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av XantE »

SirDIFalot skrev:Återigen. Om Wesslau hade blivit klar för HV redan under kvalserien så hade det väl övergången varit officiell nu?

Edit: Sedan kan det ju mycket väl bli så att han går till HV. Men jag tror inte på att det var klart redan under kvalserien.
Tror också det hade gått ut i media för länge sen om Wesslan kritat på för hv under KS ,jag tror han går till HV men jävla skitsnack att han var klar under KS sedan tror ju vissa att han började spela dåligt för att han redan var klar för dem.. Wesslau gick sönder under KS och det var därför han var mindre bra.
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av BaronVonDif »

Stadion skrev:Intressant.

"Målvakten Mikael Tellqvist är nära ett kontrakt med Djurgården. Det han sägs vänta på, innan han skriver på, är att någon av de äldre spelarna i laget skall skriva på nytt kontrakt med föreningen och att han därmed får på papper att Djurgården kommer att göra ett försök att nå elitserien direkt."

http://nyheter24.se/blogg/djurgarden/
Tror Linkan inväntar samma sak, han vill nog lira med gamla kompisar om han ska tillbaks och inte ha nån farfars roll för en massa juniorer och inväntar beslut från Otto/Fimpen/Ölvestad etc.

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Re: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och

Inlägg av Magnutz »

BaronVonDif skrev:
Stadion skrev:Intressant.

"Målvakten Mikael Tellqvist är nära ett kontrakt med Djurgården. Det han sägs vänta på, innan han skriver på, är att någon av de äldre spelarna i laget skall skriva på nytt kontrakt med föreningen och att han därmed får på papper att Djurgården kommer att göra ett försök att nå elitserien direkt."

http://nyheter24.se/blogg/djurgarden/
Tror Linkan inväntar samma sak, han vill nog lira med gamla kompisar om han ska tillbaks och inte ha nån farfars roll för en massa juniorer och inväntar beslut från Otto/Fimpen/Ölvestad etc.

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
Veckan som kommer blir mycket intressant. Fimpen alluderar JFK och twittrar "Fråga inte vad DIF kan göra för dig..." Intressant.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9471
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Re: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och

Inlägg av Jim Morrison »

Magnutz skrev:
BaronVonDif skrev:
Stadion skrev:Intressant.

"Målvakten Mikael Tellqvist är nära ett kontrakt med Djurgården. Det han sägs vänta på, innan han skriver på, är att någon av de äldre spelarna i laget skall skriva på nytt kontrakt med föreningen och att han därmed får på papper att Djurgården kommer att göra ett försök att nå elitserien direkt."

http://nyheter24.se/blogg/djurgarden/
Tror Linkan inväntar samma sak, han vill nog lira med gamla kompisar om han ska tillbaks och inte ha nån farfars roll för en massa juniorer och inväntar beslut från Otto/Fimpen/Ölvestad etc.

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
Veckan som kommer blir mycket intressant. Fimpen alluderar JFK och twittrar "Fråga inte vad DIF kan göra för dig..." Intressant.
Tänkte på det där med. Känns som att många äldre han snackar med överväger att sluta lira... Vad vet jag.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
XantE
Inlägg: 660
Blev medlem: 2012-03-28
Säsongskort: Ja

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av XantE »

Kommer det kritas några kontrakt kommande vecka tro? ;)
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Andy »

Avery skrev:Det är Timrå som ligger närmast till för Kempe, enl. min källa (inifrån AIK). AIK vill ha Cehlin, den enda övriga Dif:aren Gozzi haft kontakt med är Wesslau. Tror dock AIK väljer Backlund eller Hudacek pga skyhög prislapp på Wesslau.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Intressant...

Kan du inte kolla med din källa när i tid AIK hade kontakt med Wesslau?

Kamske kan han bekräfta ryktet jag hörde från insat och vanligtvis pålitlig källa att Wesslau bjöds ut till ett antal klubbar, varav AIK Solna var en, redan under grundserien.

Kolla också med din källa om det stämmer att Wesslau hamnade i HV och inte i AIK på grund av att han ville dit checken var fetast och att den orten hette Jönköping?
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av Magnutz »

XantE skrev:Kommer det kritas några kontrakt kommande vecka tro? ;)
Definitivt. Jävligt potent tid nu... Man darrar ju som ett löv..
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
XantE
Inlägg: 660
Blev medlem: 2012-03-28
Säsongskort: Ja

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av XantE »

Magnutz skrev:
XantE skrev:Kommer det kritas några kontrakt kommande vecka tro? ;)
Definitivt. Jävligt potent tid nu... Man darrar ju som ett löv..
Hehe ja känns dock bra att vi har 2 nyförvärv klara. Han johner ser intressant ut. Blir att hålla sig uppdaterad hela tiden. Hoppas verkligen Tellan och Linkan kommer hem nu.
Användarvisningsbild
Bjurre
Inlägg: 1426
Blev medlem: 2008-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Hemligt

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Bjurre »

Kan inte Challe få vara endast sc istället. Låt Zabel ta över.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av JohanPez »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:Chanserna till Fernholm är givetvis under 1%. Tyvärr.
Spekulation eller vet du något?
Sunt förnuft? Landslagsback som lämnade oss för att vi inte var tillräckligt bra när vi var ett bottenlag i ES, nu är vi i AS... Har svårt att se det ske bara.
Fernholm gick till LHC då för att det var det bästa alternativet för honom då, vi har ingen aning om vad som är viktigt för honom i dagsläget.
Jag säger inte att det är troligt att han skriver på för DIF men att använda tidigare agerande för att mer eller mindre slå fast hur han gör i dag är fel.
fillefilander
Inlägg: 157
Blev medlem: 2009-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av fillefilander »

JohanPez skrev:
SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:Chanserna till Fernholm är givetvis under 1%. Tyvärr.
Spekulation eller vet du något?
Sunt förnuft? Landslagsback som lämnade oss för att vi inte var tillräckligt bra när vi var ett bottenlag i ES, nu är vi i AS... Har svårt att se det ske bara.
Fernholm gick till LHC då för att det var det bästa alternativet för honom då, vi har ingen aning om vad som är viktigt för honom i dagsläget.
Jag säger inte att det är troligt att han skriver på för DIF men att använda tidigare agerande för att mer eller mindre slå fast hur han gör i dag är fel.
Precis vad jag tänkte också. Människor befinner sig i olika stadier av både liv och karriär. Man kan inte jämföra en säsong med en annan, mycket kan ändras.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17529
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av SirDIFalot »

fillefilander skrev:
JohanPez skrev:
SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:Chanserna till Fernholm är givetvis under 1%. Tyvärr.
Spekulation eller vet du något?
Sunt förnuft? Landslagsback som lämnade oss för att vi inte var tillräckligt bra när vi var ett bottenlag i ES, nu är vi i AS... Har svårt att se det ske bara.
Fernholm gick till LHC då för att det var det bästa alternativet för honom då, vi har ingen aning om vad som är viktigt för honom i dagsläget.
Jag säger inte att det är troligt att han skriver på för DIF men att använda tidigare agerande för att mer eller mindre slå fast hur han gör i dag är fel.
Precis vad jag tänkte också. Människor befinner sig i olika stadier av både liv och karriär. Man kan inte jämföra en säsong med en annan, mycket kan ändras.
Absolut, men han är inte i ett sånt läge att han är 35 bast nu. Fortfarande mitt i karriären. Jag vill i alla fall hålla ner mina egna förhoppningar.
Expert.
fillefilander
Inlägg: 157
Blev medlem: 2009-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av fillefilander »

Timmy står ju utan kontrakt också. Han han diskuterats något här? Han gjorde ju en bra säsong senast i DIF, jag ser nog hellre honom än Fernholm i DIF. Har aldrig fattat Fernholms "storhet". När han lämnade oss tyckte jag inte att det var en så stor förlust, han har väl höjt sig efter det, men att han spelar i landslaget t.o.m. är obegripligt.
Låst