minalman skrev:BOMBOM BOUCHARD skrev:
Har ett stort problem bara. Började på allvar för 3 år sedan. Har alltid känt att jag borde svinga från vänster, som Bubba, men då jag kom över ett billigt högerset blev det så att jag började med det. Ska testa att byta nu till sommaren.
De (Göran Zachrisson förstås) berättade i början av sändningen att de flesta spelar från höger i golf, för att det "alltid varit så" men i Kanada är det minst lika många höger som vänsterspelare.
På grund av hockeyn!
Har man aldrig hållit i en golfklubba när man börjar svinga, blir det höger för att det finns flest "höger-set" (som för dig), men om man lirat hockey vänster blir det bäst att lira golf vänster. Du borde leta efter ett vänster-set om du är leftare i hockey. Själv var jag rajtare och lirar golf höger (och är vänsterhänt).
Låter klokt. Jag är leftare i hockey. Diggar dessutom min tvåhandsbackhand i tennis från vänster. Min högerfattade forehand är betydligt svajigare.
Tycker helt enkelt att min sving känns mekanisk och känslan i närspelet saknas.
Ska tillägga att jag puttar med en vänsterputter. Känns naturligt (kanske från minigolfandet).
Svinger brännbollsträt från vänster också.
Jag har fått låna ett gäng sunkiga järnklubbor (vänster) som jag ska testa på rangen nu snart.
Känns lite småsurt att man lagt tre år på "fel" håll.
Viktigast är att detta bli rätt vilket jag tror att det blir också. Hade jag haft möjligheten att välja i början hade jag säkerligen valt vänster.
Det ska bli spännande att testa. Har kvar några scorekort från första säsongen. Jag borde snabbt komma ned dit ifall detta byte är rätt.
Svårast just nu är nog greppet, känns skumt när man testar att greppa klubban.
Jaja, jag återkommer med resultatet ifall någon vill veta mer om mitt i-landsproblem. Längtar redan till första rundan.