Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Re: Allsvenskan 2012/2013

Inlägg av BaronVonDif »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
Heaty skrev:
SirDIFalot skrev:Har fortfarande svårt att se några problem med att spela på fredagar.
Håller med, det kan väl inte vara bättre eller värre med t.ex. lördagsmatcherna?
Gigantisk skillnad med lördagsmatcher, då har man hunnit återhämtat sig lite efter tuffa arbetsveckan och är sugen på hockey igen. Gillar dock inte lördagskvällar något vidare heller men föredrar trots allt det framför fredagar...
För mig är fredagar en av de bästa dagarna. Då krockar de inte med någon annan sport bland annat.
Allt beror som sagt på vad man har för andra intressen, men jag och många i min vänkrets tycker fredagar är katastrofala för hockey. Eller för alla typer av evenemang egentligen.

Kommer nog själv ha en del outnyttjade säsplåtar på fredagar nästa säsong (har redan krupit till korset och insett att jag kommer köpa säsplåt alldeles oavsett vad som händer...).
En kall öl och hockey på en fredag känns som ett fantastiskt avslut på veckan efter jobbet för mig men köper ditt argumenten mot.

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

BaronVonDif skrev:
En kall öl och hockey på en fredag känns som ett fantastiskt avslut på veckan efter jobbet för mig men köper ditt argumenten mot.
Är bara jag som är en trött och grinig (halv)gubbe.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

-daniel- skrev:
BaronVonDif skrev:
Ja :)
Jag är helt okej med fredagar, det känns bättre än lördagar på det hela taget
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:
BaronVonDif skrev:
Nej. Det som blir det stora tappet i fredagsmatch-idén är såna som jag som bor några mil utanför Stockholm (9 mil för min del). Jag kan inte åka upp till Stan i veckoslutstrafik och tro att jag hinner. Köerna börjar i Södertälje och slutar i Söderhamn. Kan gå på de matcher vi kommer *grinar* spela i AXA SportsCenter. Men Hemma-matcherna kommer inte funka om de läggs på fredagar.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Kall-El

Re: Allsvenskan 2012/2013

Inlägg av Kall-El »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:Har fortfarande svårt att se några problem med att spela på fredagar.
Fullständigt usel matchdag! (även om jag bortser från att jag själv är upptagen).

Fredagar är en dag då många vill vara hemma och umgås med familj framför TVn, eller så är man helt enkelt så trött att man inte orkar med någonting efter en slitsam vecka. Nä, usch.
Det är precis de sakerna som det handlar om.

Lägg dessutom till flera andra arrangemang som ofta förläggs på fredagar så inser man rätt snabbt att den dagen suger.

Den kanske fungerar för singelkillar som inte har något vettigare för sig, men för personer som har familj, flickvänner eller andra saker i sitt liv än bara hockey är och förblir fredagar en usel dag. Och då har jag inte ens nämnt de faktum att sponsorerna inte gillar tiden heller. Det skall dock sägas att den sena lördagstiden 18:30 inte är bra heller, men den lär ju inte vara aktuell till nästa säsong i alla fall.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Kall-El skrev:
-daniel- skrev:
Fullständigt usel matchdag! (även om jag bortser från att jag själv är upptagen).

Fredagar är en dag då många vill vara hemma och umgås med familj framför TVn, eller så är man helt enkelt så trött att man inte orkar med någonting efter en slitsam vecka. Nä, usch.

Lägg dessutom till flera andra arrangemang som ofta förläggs på fredagar så inser man rätt snabbt att den dagen suger.

Den kanske fungerar för singelkillar som inte har något vettigare för sig, men för personer som har familj, flickvänner eller andra saker i sitt liv än bara hockey är och förblir fredagar en usel dag. Och då har jag inte ens nämnt de faktum att sponsorerna inte gillar tiden heller. Det skall dock sägas att den sena lördagstiden 18:30 inte är bra heller, men den lär ju inte vara aktuell till nästa säsong i alla fall.
Nu är det där ju att dra lite väl generella antaganden.
Jag har sambo men för den delen har jag absolut inget emot fredagskvällar, ej heller lördagskvällar. Tycker själv att trots tröttheten från veckan att det är rätt skönt att gå ut och käka på fredagen och sen kolla lite hockey. Gör man trevliga saker så blir man per automatik lite piggare. Men som sagt det är ju vad jag tycker och vissa andra tycker ju självklart annorlunda. Jag tycker dock ur ett rent socialt perspektiv mot omvärlden att fredagskvällar är bättre än lördagskvällar. Det är bra mycket oftare man bokas upp att vara social med icke hockeymänniskor på lördagar än fredagar.
Användarvisningsbild
Jepe

Allsvenskan 2012/2013

Inlägg av Jepe »

Kall-El skrev:
-daniel- skrev:

I just detta fall är det tvärtom för mig. Har hellre hela lördagen och söndagen fri för att vara med ungen än hinna träffas 1 timme på fredagen (vilket jag ändå hinner göra innan match) innan det är läggdags. Istället för att åka till Hovet tjugo i fyra alt tio över sex på lördagen då halva dagen försvinner.
2014-04-07, vad hände?
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Sanity skrev:varför läser man inte att styrelsen avgår ?

sitter de säkert ?

Varför hota kyle när styrelsen är den stora boven ?

sitter styrelsen säkert så kommer jag inte lägga en krona på biljetter eller tv matcher...
Jag har hävdat det hela säsongen att Kyle har fått mer skit än vad han förtjänar. Men människan mår alltid bättre av att kunna utse en konkret syndabock och då passar Kyle i sammanhanget väldigt bra in. Trist men sant.
Stadion skrev:Att lagen vill slå DIF är ju ett "problem" som vi alltid har haft så det är ju knappast något nytt, alla lag vill slå Djurgårn oavsett division så är det bara.
Och ändå är det VI som är Mesta Mästarna!
Wainscotting

Inlägg av Wainscotting »

Tycker att man ska försöka se till att undgå hemmamatcher på fredagar i så stor utsträckning som möjligt. Som flera har tagit upp är det inte en bra dag ur sponsorsynpunkt, fredag kväll är inte den optimala tidpunkten att ta med kunder på hockey när de med största sannolikhet hellre går hem och umgås med familjen efter en lång arbetsvecka.
Jag tror att man kommer att tappa publik just på grund av att det är en fredag, kärnsupportrarna kommer att vara där oavsett vilken veckodag det är, men jag tror att det kommer att vara svårt att locka marginalare till Hovet en fredagskväll. Utbudet av saker att göra en fredagskväll i Stockholm tror jag är för stort för att man ska kunna få de som går sällan på hockey att sätta av sin kväll på just hockey. Sådant funkar bättre i mindre orter där arenan är en annan typ av knutpunkt och det finns mindre att göra på stan/byn.
Det är möjligt att man skulle kunna köra någon kampanj om att en DIFseger är den perfekta förfesten.

Däremot tror jag att bortamatcher på fredagar skulle kunna bli en grej. Många har möjlighet att gå tidigare från jobb/universitet/skola och dra iväg till någon skum håla.

Det där om att alla alltid vill slå DIF tror jag kommer att bli intensivare i HA. I ES "späds det ut" av att alla vill slå FBK, alla vill slå HV, alla vill slå Frölunda, alla vill slå de som för tillfället är regerande svenska mästare, alla vill slå de man mötte i slutspelet förra året och så vidare. Nu kommer Djurgården ännu mer än vanligt att vara den stora elefanten man vill välta och även stämpeln av Stockholm mot landsbyggden kommer nog att förstärkas.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Bortamatcher på fredagar har jag inget emot.

Kan till och med vara skönt att efter en lång vecka beställa hem en pizza och förhoppningsvis få lite hockeyunderhållning medan man äter.

dessutom håller jag med om att det kan bli något att åka till bortamatcher för en del hardcore fans just på fredagar. ( Inte minst då om det rör sig om lite längre resor. )

Men som sagt hemmamatcher på fredagar tror jag inte ett ögonblick på vare sig ur publik synpunkt eller om när det kommer till att ragga sponsorer.

Och ja sur gammal gubbe är man oxå...
Användarvisningsbild
minalman

Allsvenskan 2012/2013

Inlägg av minalman »

Kom igen bara AS-lag. Ska vi ta SM-guld våren -14 behöver vi skarp sparring av er!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Wainscotting skrev:Tycker att man ska försöka se till att undgå hemmamatcher på fredagar i så stor utsträckning som möjligt. Som flera har tagit upp är det inte en bra dag ur sponsorsynpunkt, fredag kväll är inte den optimala tidpunkten att ta med kunder på hockey när de med största sannolikhet hellre går hem och umgås med familjen efter en lång arbetsvecka.
Jag tror att man kommer att tappa publik just på grund av att det är en fredag, kärnsupportrarna kommer att vara där oavsett vilken veckodag det är, men jag tror att det kommer att vara svårt att locka marginalare till Hovet en fredagskväll. Utbudet av saker att göra en fredagskväll i Stockholm tror jag är för stort för att man ska kunna få de som går sällan på hockey att sätta av sin kväll på just hockey. Sådant funkar bättre i mindre orter där arenan är en annan typ av knutpunkt och det finns mindre att göra på stan/byn.
Det är möjligt att man skulle kunna köra någon kampanj om att en DIFseger är den perfekta förfesten.

Däremot tror jag att bortamatcher på fredagar skulle kunna bli en grej. Många har möjlighet att gå tidigare från jobb/universitet/skola och dra iväg till någon skum håla.

Det där om att alla alltid vill slå DIF tror jag kommer att bli intensivare i HA. I ES "späds det ut" av att alla vill slå FBK, alla vill slå HV, alla vill slå Frölunda, alla vill slå de som för tillfället är regerande svenska mästare, alla vill slå de man mötte i slutspelet förra året och så vidare. Nu kommer Djurgården ännu mer än vanligt att vara den stora elefanten man vill välta och även stämpeln av Stockholm mot landsbyggden kommer nog att förstärkas.
Ja, DIF kommer inte att kunna "slappna" av en enda match, oavsett vilka de än möter kommer de att kriga.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Det blir så mycket smågrejer som blir jobbiga till nästa säsong, om man bortser från det uppenbara som kommer att bli sämre (ekonomin och allt det sportsliga) så kommer man att behöva stå ut med Hockeyallsvenskans urusla hemsida istället för Hockeyligans väldigt proffsiga dito.

http://www.hockeyallsvenskan.se/

Sen måste man ju säga upp C+ och skaffa Viasat istället...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Edin skrev:Det blir så mycket smågrejer som blir jobbiga till nästa säsong, om man bortser från det uppenbara som kommer att bli sämre (ekonomin och allt det sportsliga) så kommer man att behöva stå ut med Hockeyallsvenskans urusla hemsida istället för Hockeyligans väldigt proffsiga dito.

Precis, den hemsidan stinker så mycket lågbudget det kan göra. Usch.

Ringde och sa upp mitt Canal+ tidigare i veckan, fick höra av försäljaren att jag knappast varit ensam att ringa in med samma anledning...
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

-daniel- skrev:
Edin skrev:Det blir så mycket smågrejer som blir jobbiga till nästa säsong, om man bortser från det uppenbara som kommer att bli sämre (ekonomin och allt det sportsliga) så kommer man att behöva stå ut med Hockeyallsvenskans urusla hemsida istället för Hockeyligans väldigt proffsiga dito.

Precis, den hemsidan stinker så mycket lågbudget det kan göra. Usch.

Ringde och sa upp mitt Canal+ tidigare i veckan, fick höra av försäljaren att jag knappast varit ensam att ringa in med samma anledning...
Går det inte att kombinera Canal+ och Viasats kanaler? Lär ju kosta men jag vill fan kunna se både fotboll och hockey på TV.
Skriv svar