Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Pontulf
Inlägg: 48
Blev medlem: 2012-03-25

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Pontulf »

a-h skrev:Vad är det för muppar som inte kan acceptera andras åsikter och gestikulera? Vi är alla Djurgårdare och vill samma sak men förfan om ni inte kan acceptera andras åsikter, börja på en ny sång. Pinsamt att se det som utspelades på hovet ikväll!
Kan du förklara för en som inte såg matchen?
Aggie_66
Inlägg: 58
Blev medlem: 2012-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Haninge

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Aggie_66 »

Börja på ny sång var väl just det man gjorde eftersom merparten av supportrarna inte ville sluta upp bakom antistyrelsen-ramsor Men då började idioter veva runt och kallade folk som stod i närheten för djävla fittor och horungar.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Salas »

a-h skrev:Vi är alla Djurgårdare och vill samma sak men förfan om ni inte kan acceptera andras åsikter, börja på en ny sång.
Knappast va? Dessa personer som taggade till för att starta inbördes bråk i klacken vill fan inte samma sak som jag. Jag är där för att jag älskar Djurgården, dom är där för att få sina behov av uppmärksamhet tillfredsställda. Skillnaden är stor, jävligt stor.

Att folk försöker starta ramsor, absolut, det får man göra. Men om 90% av klacken avskyr ramsan i fråga, då bör den rimligtvis inte sjungas just i det sammanhanget. Sedan så förstår jag inte hur du kan tycka att en klar majoritet ska acceptera vad några individer står för och tycker. Dom som betedde sig som svin idag är samma personer som tidigare i veckan hotat spelare och ledare, och på så sätt ökat polisinsatserna i samband med våra matcher och träningar, vilket gett stora utgifter för ett redan ekonomiskt oroligt Djurgården Hockey. Väldigt smart och ytterst begåvat, intelligensen lyser i sin frånvaro.

Man blir bara så jävla uppgiven helt enkelt. Det är nu tredje gången i kvalserien som samma personer, som i stora drag tidigare under säsongen skitit blanka fan i hockeyn (bortsett från derbyna), nu är på Hovets läktare och förstör för oss som vill ha en trygg stämning på läktaren. Ge fan i att komma, hur svårt kan det vara?
Aggie_66
Inlägg: 58
Blev medlem: 2012-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Haninge

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Aggie_66 »

Dessutom blev merparten av klacken hämmad av dem och såg ut som om de hellre ville stå på aktiv.

Håller med dig Salas - en del är inte på matchen av helt rätt anledning.

Vill man nu skandera mot styrelsen kunde man gjort det i periodpauserna - men då hägrade väl ölet mer kanske.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Inlägg: 775
Blev medlem: 2011-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Från Ön

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Lidingö DIF »

Salas skrev:Knappast va? Dessa personer som taggade till för att starta inbördes bråk i klacken vill fan inte samma sak som jag. Jag är där för att jag älskar Djurgården, dom är där för att få sina behov av uppmärksamhet tillfredsställda. Skillnaden är stor, jävligt stor.

Att folk försöker starta ramsor, absolut, det får man göra. Men om 90% av klacken avskyr ramsan i fråga, då bör den rimligtvis inte sjungas just i det sammanhanget. Sedan så förstår jag inte hur du kan tycka att en klar majoritet ska acceptera vad några individer står för och tycker. Dom som betedde sig som svin idag är samma personer som tidigare i veckan hotat spelare och ledare, och på så sätt ökat polisinsatserna i samband med våra matcher och träningar, vilket gett stora utgifter för ett redan ekonomiskt oroligt Djurgården Hockey. Väldigt smart och ytterst begåvat, intelligensen lyser i sin frånvaro.

Man blir bara så jävla uppgiven helt enkelt. Det är nu tredje gången i kvalserien som samma personer, som i stora drag tidigare under säsongen skitit blanka fan i hockeyn (bortsett från derbyna), nu är på Hovets läktare och förstör för oss som vill ha en trygg stämning på läktaren. Ge fan i att komma, hur svårt kan det vara?
Även fast min kärlek för högre ort inom DIF för länge sedan förbytts i andra känslor så håller jag i stort med om allt. Bra skrivet. Dock var det min uppfattning att "avgå styrelsen"-ramsan sjöngs av mycket stora delar av klacken och blev rätt burdust nedvisslad av AS & A11. Kanske skulle ramsan få skalla åtminstone i 20-30 sek istället för att AS & A11 nu fick tolkningsföreträde.

Vevandet, allmänna huliganandet och hot av spelare och andra supportrar har jag dock noll jävla sympati för. Känner man dragning till sånt anser jag att man kan dra åt helvete.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
a-h
Inlägg: 58
Blev medlem: 2008-10-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av a-h »

Salas skrev:
a-h skrev:Vi är alla Djurgårdare och vill samma sak men förfan om ni inte kan acceptera andras åsikter, börja på en ny sång.
Knappast va? Dessa personer som taggade till för att starta inbördes bråk i klacken vill fan inte samma sak som jag. Jag är där för att jag älskar Djurgården, dom är där för att få sina behov av uppmärksamhet tillfredsställda. Skillnaden är stor, jävligt stor.

Att folk försöker starta ramsor, absolut, det får man göra. Men om 90% av klacken avskyr ramsan i fråga, då bör den rimligtvis inte sjungas just i det sammanhanget. Sedan så förstår jag inte hur du kan tycka att en klar majoritet ska acceptera vad några individer står för och tycker. Dom som betedde sig som svin idag är samma personer som tidigare i veckan hotat spelare och ledare, och på så sätt ökat polisinsatserna i samband med våra matcher och träningar, vilket gett stora utgifter för ett redan ekonomiskt oroligt Djurgården Hockey. Väldigt smart och ytterst begåvat, intelligensen lyser i sin frånvaro.

Man blir bara så jävla uppgiven helt enkelt. Det är nu tredje gången i kvalserien som samma personer, som i stora drag tidigare under säsongen skitit blanka fan i hockeyn (bortsett från derbyna), nu är på Hovets läktare och förstör för oss som vill ha en trygg stämning på läktaren. Ge fan i att komma, hur svårt kan det vara?
Ja men så är det, folk som sjunger "avgå styrelsen" vill ha uppmärksamhet och det handlar såklart om individer som bara går på derbyna. Grabben med koll! Jag försvarar inget våld och hoten kan jag inte kommentera då jag inte fått höra vad som sagts men att påstå att dessa individer skiter totalt i DIF är ett hån, bokstavligen. När folk står och skriker på sittplats "håll käften", "kom då", "fittor" plus att man gestikulerar som om man sett för mycket på green street hooligan så leder det självfallet till irritation. Då anser jag: är man med i leken så får man leken tåla. Jag hetsar inte mot någon som jag inte vill bråka med, simpel logik.

Eftersom det var en majoritet som tyckte det var så jävla hemskt(dessa individer som buar ut spelarna) så kan ni utan problem överrösta oss med en sång. Inte busvissla och håna andra Djurgårdare som vill klubbens bästa.
Användarvisningsbild
Leow
Inlägg: 31
Blev medlem: 2011-08-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Leow »

Tja!
Helt emot det som skedde på hovet idag. Inte okej, och jag håller med dig Salas på alla punkter.

Jag har bara en fråga, någon här som hörde vad Martin skrek i stora drag? Jag hörde inte ett jävla smäck när jag stod där uppe 8)
FredrikH
Inlägg: 106
Blev medlem: 2011-12-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av FredrikH »

Oavsett vad man tycker så ska inte åsikter tystas ned på det sättet det gjordes idag. Jag har full förståelse för att folk tycker att det är fel match att vädra sitt missnöje på. Men att ställa sig och bua ut andra djurgårdare för att de inte delar din åsikt kan aldrig accepteras.

Att respektera oliktänkande bör vara en självklarhet för alla djurgårdare. För allvarligt talat, vem fan tror man att man är om man själv tror sig kunna diktera över vår allas läktare?
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Salas »

a-h skrev:Ja men så är det, folk som sjunger "avgå styrelsen" vill ha uppmärksamhet och det handlar såklart om individer som bara går på derbyna. Grabben med koll!
Jag är inte allt för insatt, men det råder ju inget tvivel om att det var delar av DFG som stod nere vid räcket idag. Dessa personer har jag sett på derbyna och enstaka grundseriematcher, men i övrigt har dom inte besökt Hovet särskilt ofta.

Många av dom som förstör bryr sig om Djurgården, men dom bryr sig mer av att få sina personliga behov tillfredsställda, därav bidrar dom inte, utan bara förstör. Sen är det bra att folk markerar när folk börjar sjunga avgå-ramsor hit och dit, det är fan inte läge att göra det när klubbens existens kanske står på spel. När vi är klara för allsvenskan, fine, då skiter jag i vad som sjungs, men så länge som hoppet lever så ska laget ha så mycket stöd som möjligt. Styrelsen ska bort, men dom ska bort efter säsongen, inte mitt i kvalserien, det hade enbart gynnat våra konkurrenter.
FredrikH skrev:För allvarligt talat, vem fan tror man att man är om man själv tror sig kunna diktera över vår allas läktare?
En medlem i DFG?
a-h
Inlägg: 58
Blev medlem: 2008-10-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av a-h »

Salas skrev:
a-h skrev:Ja men så är det, folk som sjunger "avgå styrelsen" vill ha uppmärksamhet och det handlar såklart om individer som bara går på derbyna. Grabben med koll!
Jag är inte allt för insatt, men det råder ju inget tvivel om att det var delar av DFG som stod nere vid räcket idag. Dessa personer har jag sett på derbyna och enstaka grundseriematcher, men i övrigt har dom inte besökt Hovet särskilt ofta.

Många av dom som förstör bryr sig om Djurgården, men dom bryr sig mer av att få sina personliga behov tillfredsställda, därav bidrar dom inte, utan bara förstör. Sen är det bra att folk markerar när folk börjar sjunga avgå-ramsor hit och dit, det är fan inte läge att göra det när klubbens existens kanske står på spel. När vi är klara för allsvenskan, fine, då skiter jag i vad som sjungs, men så länge som hoppet lever så ska laget ha så mycket stöd som möjligt. Styrelsen ska bort, men dom ska bort efter säsongen, inte mitt i kvalserien, det hade enbart gynnat våra konkurrenter.
FredrikH skrev:För allvarligt talat, vem fan tror man att man är om man själv tror sig kunna diktera över vår allas läktare?
En medlem i DFG?
Återigen så vet du inte vad du pratar om. Kan säga att det inte var DFG som stod nere vid räcket i mitten.

De som du anser vara "pubertala snorungar som bara har ett stort bekräftelsebehov" är folk som följt DIF hela säsongen på plats.
parklife
Inlägg: 24
Blev medlem: 2011-12-30
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av parklife »

Kan ni på sittplats ge fan i att busvissla när andra delar ur publiken startar ramsor? Respektera varandras åsikter för helvete.
Dumdidum
Inlägg: 13
Blev medlem: 2012-02-08
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Dumdidum »

Ni som tycker er ha rätten att bua/peka finger/skrika okvädningsord till andra DJURGÅRDARE? Hur tänker ni? Delar ni inte åsikterna (sic) fine, sjung nåt annat men bua och peka finger, på riktigt? Lite ironiskt att de som sjunger om att de aldrig ger upp osv sjunger det så tafatt och med så lite inlevelse att det inte signalerar något annat än just uppgivenhet, påminner inte så lite om hur vårt lag spelar hockey.
Aggie_66
Inlägg: 58
Blev medlem: 2012-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Haninge

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Aggie_66 »

a-h skrev:
Salas skrev:
a-h skrev:Ja men så är det, folk som sjunger "avgå styrelsen" vill ha uppmärksamhet och det handlar såklart om individer som bara går på derbyna. Grabben med koll!
Jag är inte allt för insatt, men det råder ju inget tvivel om att det var delar av DFG som stod nere vid räcket idag. Dessa personer har jag sett på derbyna och enstaka grundseriematcher, men i övrigt har dom inte besökt Hovet särskilt ofta.

Många av dom som förstör bryr sig om Djurgården, men dom bryr sig mer av att få sina personliga behov tillfredsställda, därav bidrar dom inte, utan bara förstör. Sen är det bra att folk markerar när folk börjar sjunga avgå-ramsor hit och dit, det är fan inte läge att göra det när klubbens existens kanske står på spel. När vi är klara för allsvenskan, fine, då skiter jag i vad som sjungs, men så länge som hoppet lever så ska laget ha så mycket stöd som möjligt. Styrelsen ska bort, men dom ska bort efter säsongen, inte mitt i kvalserien, det hade enbart gynnat våra konkurrenter.
FredrikH skrev:För allvarligt talat, vem fan tror man att man är om man själv tror sig kunna diktera över vår allas läktare?
En medlem i DFG?
Återigen så vet du inte vad du pratar om. Kan säga att det inte var DFG som stod nere vid räcket i mitten.

De som du anser vara "pubertala snorungar som bara har ett stort bekräftelsebehov" är folk som följt DIF hela säsongen på plats.
Vilka var det då? På Järnkaminernas forum har DFG uttalat sig i frågan:

EN SISTA VARNING

Inläggav 467STHLM » 29 mar 2012, 22:52
OM det fortsätter att busvisslas mot folk som vill vädra sina åsikter mot DIF hockeys styrelse kommer det leda till problem.
ALLA på våra läktare har rätt att uttrycka sin åsikt, så har det varit sedan dag ett och så ska det förbli.
Håller ni inte med, sjung andra sånger.
Men busvisslar ni och gestikulerar mot folk som anser att de vill sjunga om styrelsen avgång så tar vi det som en direkt krigsförklaring.
Det är verkligen inte något vi vill men är tvungna att göra om inte det här slutar genast.

Det kommer inte föras vidare diskussioner på det här forumet utan det här är det enda uttalandet från vårt håll. Har ni frågor kan ni komma fram och diskutera saken. Admin kan gärna låsa tråden direkt.

MVH

DFG Stockholm
Dumdidum
Inlägg: 13
Blev medlem: 2012-02-08
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Dumdidum »

Jag är inte allt för insatt, men det råder ju inget tvivel om att det var delar av DFG som stod nere vid räcket idag. Dessa personer har jag sett på derbyna och enstaka grundseriematcher, men i övrigt har dom inte besökt Hovet särskilt ofta.
"Jag är inte allt för insatt" Grattis, århundradets understatement.
a-h
Inlägg: 58
Blev medlem: 2008-10-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av a-h »

Aggie_66 skrev:
a-h skrev:
Salas skrev:
a-h skrev:Ja men så är det, folk som sjunger "avgå styrelsen" vill ha uppmärksamhet och det handlar såklart om individer som bara går på derbyna. Grabben med koll!
Jag är inte allt för insatt, men det råder ju inget tvivel om att det var delar av DFG som stod nere vid räcket idag. Dessa personer har jag sett på derbyna och enstaka grundseriematcher, men i övrigt har dom inte besökt Hovet särskilt ofta.

Många av dom som förstör bryr sig om Djurgården, men dom bryr sig mer av att få sina personliga behov tillfredsställda, därav bidrar dom inte, utan bara förstör. Sen är det bra att folk markerar när folk börjar sjunga avgå-ramsor hit och dit, det är fan inte läge att göra det när klubbens existens kanske står på spel. När vi är klara för allsvenskan, fine, då skiter jag i vad som sjungs, men så länge som hoppet lever så ska laget ha så mycket stöd som möjligt. Styrelsen ska bort, men dom ska bort efter säsongen, inte mitt i kvalserien, det hade enbart gynnat våra konkurrenter.
FredrikH skrev:För allvarligt talat, vem fan tror man att man är om man själv tror sig kunna diktera över vår allas läktare?
En medlem i DFG?
Återigen så vet du inte vad du pratar om. Kan säga att det inte var DFG som stod nere vid räcket i mitten.

De som du anser vara "pubertala snorungar som bara har ett stort bekräftelsebehov" är folk som följt DIF hela säsongen på plats.
Vilka var det då? På Järnkaminernas forum har DFG uttalat sig i frågan:

EN SISTA VARNING

Inläggav 467STHLM » 29 mar 2012, 22:52
OM det fortsätter att busvisslas mot folk som vill vädra sina åsikter mot DIF hockeys styrelse kommer det leda till problem.
ALLA på våra läktare har rätt att uttrycka sin åsikt, så har det varit sedan dag ett och så ska det förbli.
Håller ni inte med, sjung andra sånger.
Men busvisslar ni och gestikulerar mot folk som anser att de vill sjunga om styrelsen avgång så tar vi det som en direkt krigsförklaring.
Det är verkligen inte något vi vill men är tvungna att göra om inte det här slutar genast.

Det kommer inte föras vidare diskussioner på det här forumet utan det här är det enda uttalandet från vårt håll. Har ni frågor kan ni komma fram och diskutera saken. Admin kan gärna låsa tråden direkt.

MVH

DFG Stockholm
Om det inte var DFG, vilka kan det ha varit då? hmm...
Skriv svar