KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Nu vill jag se "sensei"-hockey; Tackla på allt som rör sig. Kör över målvakter. Starta slagsmål. Visa att Ni bryr er.
Jag gillar dock dubbelmoralen när folk skrev så sist, sedan delade Norman ut en tung tackling och blev utvisad. Då tyckte alla som tjatat om tacklingar och slagsmål att Norman skulle bänkas resten av matchen.
Vet inte ens om jag sett situationen (kommer faktiskt inte ihåg ens vilken match du menar) men nu känner jag personligen att jag inte bryr mig längre. Vi kommer ändå åka ur - visa att vi gör det med den fulaste jävla hockey Sverige skådat.

Chansen att någon ur vårt lag vågar/orkar/vill är dock verkligen brutalt liten....
Bofors/Karlskoga borta. När vi ledde med 2-1 med 10 minuter kvar. Tror Norman åkte för boarding.
Känns varken som rätt timing eller rätt läge i matchen för att kallas sensei-hockey. Såg inte incidenten så jag kan inte kommentera det i övrigt.

Punkt 1 i min mindgame-filosofi är för övrigt att alltid avsluta det som andra laget startar.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.

Inlägg av sensei »

För övrigt så är boarding en riktigt suspekt utvisningstyp som ingen vet hur den fungerar. Det är alltså helt godtyckligt vad som är en "boarding", och domarna använder det således som ventil för att jämna ut, kompensera eller allmänt lugna ner läget på isen.

Så utan att ens ha sett incidenten så har jag svårt att tro att Norman är någon större syndabock, snarare ett oturligt offer i sammanhanget.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Cendun
Inlägg: 124
Blev medlem: 2012-01-07
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.

Inlägg av Cendun »

tror på 9-2 till timrå. deras målvakt gör 1 av målen och bremberg resten
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.

Inlägg av android »

Cendun skrev:tror på 9-2 till timrå. deras målvakt gör 1 av målen och bremberg resten
Hehehehehehe.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.

Inlägg av Daniel942 »

Cendun skrev:tror på 9-2 till timrå. deras målvakt gör 1 av målen och bremberg resten
It's funny because it's true.
DIF!
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.

Inlägg av Magnutz »

Det är väl bortom pessimism att tippa/tro/vara säker på förlust mot Timrå imorgon.

Vi har visserligen +statistik mot TIK men det betyder nog inget alls efter hemmaövergreppet i lördags. Timrå är för en gångs skull i harmoni och behöver inte ta en enda poäng i denna match och av den förbannade anledningen tar de alla tre.

Scenario:


Period 1.

DIF öppnar starkt med fart och bra anfall. Inga försök leder dock till vassa avslut. 9/10 anfall hamnar i hörnen. Det tionde i bröstet på keepern. Perioden slutar med att TIK gör 1-0 i pp. Önerud nätar på pass från Linkan.

Period 2.

DIF inleder nervöst. Både backar och forwards faller ner djupt i egen zon. Claesson/Gustafsson slår ifrån sig i panik trots att de är ohotade i försvarszonen. Uppspel sker planlöst där forwards får hämta puck istället för att ta emot passningar. De samlade anfallen från p1 är försvunna och har ersatts av virriga enmansräder som inte leder nånstans. Timrå kontrollerar mittenperioden och kontrar in 2-0 i boxplay där Honken tappat puck på blå.

Period 3.

DIF tar sig inte ur zon på samlat sätt under de första 10 minuterna. Varje uppspel slås i ren panik utan adress. De få försök som når över mittlinjen avslutas med den DIFpatenterade dumpa/åk&byt-varianten. Challe plockar Wesslau med tre minuter kvar. Kyle sjabblar i uppspelet och Linkan snappar upp pucken, ser sig sorgset omkring innan han snärtar iväg pucken - upp i nät-taket. Ridå.

TIK 3 - 0 DIF

Det är över.

/End dystopi=verklighet
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.

Inlägg av JohanPez »

Eller så vinner vi för att vi inte ska det..
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.

Inlägg av -daniel- »

JohanPez skrev:Eller så vinner vi för att vi inte ska det..
Spelar inte så stor roll om vi vinner, för gör vi det tror spelarna de är världsbäst och åker på däng mot ett Örebro som har noll att spela för på torsdag. Eller borta mot Leksand. Eller hemma mot Karlskoga. Eller borta mot Rögle.

Det finns inget hopp. Ingen mening att försöka intala sig det...även fast jag också kommer få tillbaka en falsk känsla av nyfunnet hopp om vi vinner (dream on) och gör en bra match imorgon.
Bild
Användarvisningsbild
Sudden
Inlägg: 306
Blev medlem: 2011-03-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.

Inlägg av Sudden »

Cendun skrev:tror på 9-2 till timrå. deras målvakt gör 1 av målen och bremberg resten
Bild
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.

Inlägg av Jockmaniac »

Äntligen någon som inte skyller på otur. Tack Almtorp!

Fatta, ni är dåliga hockeyspelare, det är hela problemet. Därför spelar man grisigt, och gnetar till sig poäng. Det är tamefan det minsta ni kan göra, ner på jorden och spela klart era förbannade situationer. Trött på att skämmas ute bland folk för att jag har en Djurgårdssköld på nyckelknippan.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17535
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.

Inlägg av SirDIFalot »

Jockmaniac skrev:Äntligen någon som inte skyller på otur. Tack Almtorp!

Fatta, ni är dåliga hockeyspelare, det är hela problemet. Därför spelar man grisigt, och gnetar till sig poäng. Det är tamefan det minsta ni kan göra, ner på jorden och spela klart era förbannade situationer. Trött på att skämmas ute bland folk för att jag har en Djurgårdssköld på nyckelknippan.
Tänkte också på det. Skönt att höra. Synd att det kom ifrån en av våra sämsta spelare under kvalserien bara...
Expert.
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.

Inlägg av BaronVonDif »

Kan väl aldrig bli vinst om inte Carlsson är med,eller? :cry:
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Robban120
Inlägg: 83
Blev medlem: 2011-04-24

Re: KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.

Inlägg av Robban120 »

Vi får qk i rumpan denna match också,rätt hårt faktiskt denna gång jag säger 5-2 till Bremberg &co
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.

Inlägg av Staten »

Imorgon vill jag se att målet stormas, att man spelar på gränsen hela tiden och är i fejset på Timrås målvakt. Skulle spelet se ut som vanligt så åker vi ut i år, det är den bistra sanningen. Djurgårn måste ta sin chans nu, spela fysiskt och fult som fan och storma mål som sagt. Först då har vi en liten chans. Timrå vet var de har oss, gå ut och överraska!

Vem fan försöker jag lura? Det är klart vi kommer spela som vanligt och vi kommer åka ur i år. Bye bye Djurgårn, ingen förutom AIK kommer sakna oss.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.

Inlägg av sensei »

Har velat se agerande hela säsongen, men är man vek så är man. Det kanske kan gå att ändra på, men ingen har lyckats av tre huvudcoacher. På något sätt har kycklingsmantrat spridits som en pestsmitta i laget, helt utom kontroll.

Förlorar vi, så är det enligt spelare och ledare på grund av någon harmlös bortförklaring, ofta någon detalj eller personligt misstag. Lagets oförmåga att vara just ett lag, tas naturligtvis inte upp -- den sanningen är lite för obekväm.

Ja, jag har helt gett upp nu. Lovade mig själv att inte titta mer, men nog fan kommer man sitta uppe och titta ändå och istället för att umgås med barn och familj. För vad?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skriv svar