Kvalserien 11/12

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11906
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

En sak jag noterat efter de 2 första matcherna är att DIF helt klart haft domarna med sig.
Kan vara en ren slump, eller så är det så enkelt att de etablerade lagen ES-lagen har ett litet mentalt övertag på de randiga herrarna.

I matchen mot Rbk får vi ett regelvidrigt mål godkänt (offside i målgården).
Mot Bik hade vi om det varit en ES-match haft 2-3 utv till mot oss, Printz golvade några bik-spelare framför egen kasse & Kyle körde nån tripping utanför spel.
Sedan fick DIF minst en ytterst tveksam utv med sig

Väger man in detta faktum är det ännu mer bedrövligt att vi bara har 2p efter 2 omgångar.
Men ser man bara till spelet borde det i ärlighetens namn varit 0p.
Så vi får helt enkelt vara grymt nöjda med poängskörden

Oj vad DIF "krossar" bönder....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av Magnutz »

Lee Harvey Oswald skrev:En sak jag noterat efter de 2 första matcherna är att DIF helt klart haft domarna med sig.
Kan vara en ren slump, eller så är det så enkelt att de etablerade lagen ES-lagen har ett litet mentalt övertag på de randiga herrarna.

I matchen mot Rbk får vi ett regelvidrigt mål godkänt (offside i målgården).
Mot Bik hade vi om det varit en ES-match haft 2-3 utv till mot oss, Printz golvade några bik-spelare framför egen kasse & Kyle körde nån tripping utanför spel.
Sedan fick DIF minst en ytterst tveksam utv med sig

Väger man in detta faktum är det ännu mer bedrövligt att vi bara har 2p efter 2 omgångar.
Men ser man bara till spelet borde det i ärlighetens namn varit 0p.
Så vi får helt enkelt vara grymt nöjda med poängskörden

Oj vad DIF "krossar" bönder....
Jag var ute på den Gotländska landsbygden och körde bil för ett par tre år sedan. Det var svärmors lilla Toyota Corolla som stod för underhållningen. I ett backkrön får jag plötsligt möte av en idiot som kommer backandes uppför backen, mot mig. Jag blir naturligtvis ilsken och slänger mig på tutan. Det händer ibland i min V70 och brukar ge önskad effekt då tutan är av grövre kaliber. Det som hände när jag mosade till tutan i svärmors Toyota Corolla var följande: Istället för ett vansinnigt monsterbrölande utstötte japanen ett ytterst ynkligt "mjauuu." Gud vad jag skämdes när jag "blåste" om puckot i backen...

Vi är just nu Toyota Corolla. Vi är just nu den där jävla tutan. Det finns inte en enda jävla "bonde" som ger plats åt oss när vi mjauar på dem. De stannar på spåret, och känner sig trygga där.

Så. Heja.

EDIT: Röstar för en femma av J20s bästa forwards. Ta med en sådan. Det kan ju bli succé. Ni som vet en del om J20laget. Vilka förutom Blomstrand/Weigel skulle ingå?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av Staten »

Utspelade av Karlskoga och Ottosson tycker i periodpausen att Djurgården spelar bra. Jag orkar inte längre. Ottosson & co bryter ner mig psykiskt.
Avery
Inlägg: 19
Blev medlem: 2012-02-26

Kvalserien 11/12

Inlägg av Avery »

ES-lagen har alltid domarna med sig i KS. Vad DIF borde göra är att spela fult som fan, ja, strax över gränsen om ni förstår vad jag menar… och utnyttja motståndarnas frustration till sin fördel. Men då krävs kanske att man har LITE mer tyngd i spelet också... Jag känner mig helt handfallen inför det man ser från DIF just nu, det går bara inte att fatta. Vi är sämre nu än under slutet av ES.

MEN kom ihåg att SSK gick som på räls i första halvan av KS förra säsongen. Och att AIK t o m själva kände sig avsågade när dom gick upp... Jag tror nyckeln finns i det Zabel + flera spelare sa igår, att "så här ser det ut", man accepterar att det är krig även om en- och tvåpoängare därute i bushen. I bästa fall blir det att alla slår alla, som förrförra sessen. Blir det ett slag mellan tre lag, som i fjol, blir det tuffare.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
spocksbeard
Inlägg: 501
Blev medlem: 2009-10-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av spocksbeard »

EDIT: Röstar för en femma av J20s bästa forwards. Ta med en sådan. Det kan ju bli succé. Ni som vet en del om J20laget. Vilka förutom Blomstrand/Weigel skulle ingå?[/quote]
Jo helt klart behövs det mera fart .Spelarna blir helt stillastående o åker inte skridskor..Utan mer fart har vi ingen chans i helvete o klara detta.. Stoppa in några juniorer som vågar göra nått .Var bara Kempes femma som gjorde nått framåt igår..Kan man inte gå ner på femmor o toppa ..låta Kempes femma få lira mera?
sensei
Inlägg: 5537
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av sensei »

Ja nu finns inget att förlora. Bänka svikarna Otto, Nilson och DT till att börja med.

Gör något för guds skull. Visa ledarskap, ni som är ledare.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av Metal Machine »

Blomstrand ska definitivt spela. Övriga J20-spelare är jag mer osäker på. Zibbe, Sillen och Norman jobbar på men får inget gjort. Jimmie ser helt vilsen ut. Mackan var bättre än på länge i går, kan han hålla i det får han gärna spela vad mig beträffar. Otto gör det helt okej. Tjärna Jr. är dock fullständigt värdelös. Jag vill inte se honom mer denna säsong. Detsamma gäller Almtorp.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av Magnutz »

sensei skrev:Ja nu finns inget att förlora. Bänka svikarna Otto, Nilson och DT till att börja med.

Gör något för guds skull. Visa ledarskap, ni som är ledare.
Det sk "inavlet" i tränarsverige gör att inget nytt prövas. Exemplet med vårt powerplay står talande, skrikande i vittnesbåset: "Vi vågar inte ens försöka...".

Våga bryta gamla mönster nu Challe. Prove me wrong for fuck's sake. Please.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
sensei
Inlägg: 5537
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av sensei »

Magnutz skrev:
sensei skrev:Ja nu finns inget att förlora. Bänka svikarna Otto, Nilson och DT till att börja med.

Gör något för guds skull. Visa ledarskap, ni som är ledare.
Det sk "inavlet" i tränarsverige gör att inget nytt prövas. Exemplet med vårt powerplay står talande, skrikande i vittnesbåset: "Vi vågar inte ens försöka...".

Våga bryta gamla mönster nu Challe. Prove me wrong for fuck's sake. Please.
Vidare så har jag återigen synpunkter på kommunikationen utåt från ledarhåll.

Lag publiceras utan några som helst diskussioner, motiveringar eller förklaringar.

Exempelvis vill vi veta varför inte en pigg, rivig och framför allt orädd Blomstrand får spela istället för valfri kyckling i det ordinarie laget?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av Magnutz »

sensei skrev:
Magnutz skrev:
sensei skrev:Ja nu finns inget att förlora. Bänka svikarna Otto, Nilson och DT till att börja med.

Gör något för guds skull. Visa ledarskap, ni som är ledare.
Det sk "inavlet" i tränarsverige gör att inget nytt prövas. Exemplet med vårt powerplay står talande, skrikande i vittnesbåset: "Vi vågar inte ens försöka...".

Våga bryta gamla mönster nu Challe. Prove me wrong for fuck's sake. Please.
Vidare så har jag återigen synpunkter på kommunikationen utåt från ledarhåll.

Lag publiceras utan några som helst diskussioner, motiveringar eller förklaringar.

Exempelvis vill vi veta varför inte en pigg, rivig och framför allt orädd Blomstrand får spela istället för valfri kyckling i det ordinarie laget?
Ja.. jag menar, varför mönstrar vi extra defensiv "kraft" istället för offensiv? Det har väl knappast undgått någon att vi är fullständigt sämst i spel i egen zon. Vidare är det väl ställt bortom varje tvivel att vi inte har spets i defensiven? Att vi inte har några "Ess i rockärmen." Det måste väl ändå vara bättre att försöka förstärka anfallet för det är ju i motståndarkassen vi bör försöka göra målen.

Challe, för helvete, gå för vinst nu inte för det andra.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av pulverapa »

Går inte att ändra nåt i laget. Det enda som går är att pränta in mer fokus under matcher. Koncentration.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av Magnutz »

seppuko skrev:Jag tror ju personligen att Matte C är bättre mot detta motstånd än Eliteserielagen. Men om det är nog vet jag inte. Man bänkar Åberg och har två extrabackar idag, varför?
Skillnaden på ES-spelarna och de som spelar i lag som ligger strax under ES är inte stor nog för att Matte C ska kunna "bli bättre" - han har de kvalitéer han har och de räcker inte till i de sammanhang Djurgårdens IF spelar hockey, inte i nuvarande sällskap i alla fall.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av Magnutz »

pulverapa skrev:Går inte att ändra nåt i laget. Det enda som går är att pränta in mer fokus under matcher. Koncentration.
Hur då? Genom att hota dem med deportation?! Det måste ju ha pratats och ältats in absurdum. Det enda jag tror hjälper DIF nu är petning. Att visa att man inte får spela om man inte gör det som är överenskommet.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av pulverapa »

pulverapa skrev:
Går inte att ändra nåt i laget. Det enda som går är att pränta in mer fokus under matcher. Koncentration.
Hur då? Genom att hota dem med deportation?! Det måste ju ha pratats och ältats in absurdum. Det enda jag tror hjälper DIF nu är petning. Att visa att man inte får spela om man inte gör det som är överenskommet.
Som det känns så är nog många bara glada att få bli petade så slipper de bära ansvar. T.ex. M. Carlsson. Är han verkligen skadad?
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av pulverapa »

Fredrik Bremberg leder poängligan. lol
Skriv svar