Kvalserien 11/12

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Cendun
Inlägg: 124
Blev medlem: 2012-01-07
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av Cendun »

Sitter å läser på leksands forum

"Du vet att det är Sveriges bästa hockeyklack vi pratar om här?

250 DIF kommer sjunga ut oss. Jag lovar."

true shit
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Kvalserien 11/12

Inlägg av minalman »

Cendun skrev:Sitter å läser på leksands forum

"Du vet att det är Sveriges bästa hockeyklack vi pratar om här?

250 DIF kommer sjunga ut oss. Jag lovar."

true shit
2500 DIF.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17511
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av SirDIFalot »

minalman skrev:
Cendun skrev:Sitter å läser på leksands forum

"Du vet att det är Sveriges bästa hockeyklack vi pratar om här?

250 DIF kommer sjunga ut oss. Jag lovar."

true shit
2500 DIF.
Jag tror vi får svårt att få ihop något större stöd på Leksand Borta. Med tanke på att den krockar med fotbollen.
Expert.
Användarvisningsbild
Zephyrox
Inlägg: 334
Blev medlem: 2012-03-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av Zephyrox »

Är Örebroare och har köpt biljetter idag. Glöm inte bort bortamatcherna nu! Folk här i "byggden" är så jävla stolta över att det gått så bra för Örebro HK, skulle vara trevligt att ta ner dom på jorden lite!
Ska bli grymt kul att skandera ut hatet mot ÖHK på riktig närkingska, hoppas det känns som en kniv i ryggen på dom! :lol:
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Användarvisningsbild
Tessan
Inlägg: 777
Blev medlem: 2009-02-16
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av Tessan »

pulverapa skrev:Oskarshamn vann idag i förkvalet. Fan va nice, hoppas de går vidare till Kvalserien.
Håller med. Västerås skulle också vara kul, allt annat än lill-Danmark! Fy faan för ranelidska!
YNWA
Inlägg: 351
Blev medlem: 2010-03-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av YNWA »

Satt och slöade lite framför Västerås - Rögle nyss och det var sannerligen ingen vacker historia.

För övrigt är det lite smått absurt att tråden som heter "Kvalserien 2012" på dalafjantarnas forum består till 95% av snack om oss och biljetterna till Hovet. Helt sjuk hur man kan grina så mycket. Det är ju alltid såhär med folk från landsbygden. Fy fan vilken tändvätska!
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Kvalserien 11/12

Inlägg av android »

YNWA skrev:Satt och slöade lite framför Västerås - Rögle nyss och det var sannerligen ingen vacker historia.

För övrigt är det lite smått absurt att tråden som heter "Kvalserien 2012" på dalafjantarnas forum består till 95% av snack om oss och biljetterna till Hovet. Helt sjuk hur man kan grina så mycket. Det är ju alltid såhär med folk från landsbygden. Fy fan vilken tändvätska!
Håller med. Väldigt hafsigt spel, halvrisiga målvakter och inga direkta hot framåt.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Capcash
Inlägg: 909
Blev medlem: 2010-10-07
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av Capcash »

Tänkte precis skriva samma sak, rekade ev. motstånd i Västerås - Rögle. Fy fan vilken usel hockey, målisarna verkade ju inte ens med i matchen och spelet var ju precis lika kass som när man sett Leksand lira. Näefan, den matchen fick mig att lugna mig 200%, det spelar ingen roll om Min-syster-är-även-min-mor-Leksand är dubbelt så bra som Rögle, de är ändå precis värdelösa och bara pinsamt att vi ska behöva befinna oss i samma ishall som detta SKÄMT till hockey som de spelar.

Jaja, nu kan man sova lugnt iallafall och veta att KS kommer gå alldeles utmärkt! :)
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av pulverapa »

Det vore kul att åka på en bortaresa och vinna för en gångs skull... Börjar bli ganska tröttsamt att bli utsatt för hån när man går ut från arenan och även ha den där långa, tunga resan hem.

Vinner vi borta mot Leksand så vet jag inte vad jag tar mig till. Fy fan vad här ska hånas.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av -daniel- »

Det ser hyfsat odisciplinerat ut bland förkvalslagen. Rätt rörigt och hafsigt. Men helt klart finns det ett rätt högt mått av kvalité i anfallsspelet.
Bild
Plusse
Inlägg: 16
Blev medlem: 2012-03-04
Ort: Askersund

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av Plusse »

Zephyrox skrev:Är Örebroare och har köpt biljetter idag. Glöm inte bort bortamatcherna nu! Folk här i "byggden" är så jävla stolta över att det gått så bra för Örebro HK, skulle vara trevligt att ta ner dom på jorden lite!
Ska bli grymt kul att skandera ut hatet mot ÖHK på riktig närkingska, hoppas det känns som en kniv i ryggen på dom! :lol:
Jag och ett gäng till från södra Närke har också plåtar till denna match, vi kommer att befinna oss på sittplats intill bortasupportrarnas läktare. Vi ska stolt sjunga för vår klubb, Djurgårdens IF.

Bofors släpper sina biljetter den 12:e mars, snacka om att jag ska hänga på låset då med. Till och med frugan ( född hv71-fan) vill följa med och heja på för ett fortsatt elitseriekontrakt. (Hmm, hon törs väl inget annat. ;). )
Pogue Mahone
Inlägg: 447
Blev medlem: 2010-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av Pogue Mahone »

Jag som inte går in på andra lags forum och bläddrar undrar vilka leksands forum är ni inne på och läser? kollade precis runt lite men hittar fan inte ett enda=)
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17511
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av SirDIFalot »

Pogue Mahone skrev:Jag som inte går in på andra lags forum och bläddrar undrar vilka leksands forum är ni inne på och läser? kollade precis runt lite men hittar fan inte ett enda=)
http://www.superstars.nu/phpBB3/viewtop ... &start=195

Sedan finns något på SvenskaFans
Expert.
Pogue Mahone
Inlägg: 447
Blev medlem: 2010-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av Pogue Mahone »

SirDIFalot skrev:
Pogue Mahone skrev:Jag som inte går in på andra lags forum och bläddrar undrar vilka leksands forum är ni inne på och läser? kollade precis runt lite men hittar fan inte ett enda=)
http://www.superstars.nu/phpBB3/viewtop ... &start=195

Sedan finns något på SvenskaFans



tackar! får väl gå in och titta vad tjafset handlar om. Men först gröt och kaffe
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Jojjan
Inlägg: 14
Blev medlem: 2012-02-05

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av Jojjan »

Matchen mellan Västerås-Rögle är ju inget undantag utan alla allsvenska matcher man sett i år (dom som visats på tv10) har ju sett ganska identiska ut, dåligt hafsigt spel, inte många passningar rätt, målvakterna är ju under all kritik då inte ens avsluten är bra men lika förbannat så blir det mål.

Ni Djurgårdare har nog inget att frukta, Wesslau kommer väl släppa in i snitt 0,50 impm.

Är ju nästan tragiskt då man sett vilken skillnad det är tempo & spelmässigt, t.o.m Timrå kommer väl leka sig till en 2:a plats :lol:
Skriv svar