Färjestads BK - Djurgårdens IF. 21/2, 2012.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
BERG
Inlägg: 12
Blev medlem: 2011-08-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF. 21/2, 2012.

Inlägg av BERG »

- God dag herr Järlefelt.
Vi måste meddela att vi har utsett en ersättare till dig: Mäklaren.
Så, ja-aa, vi behöver ju inte göra någon stor grej av det hela, utan.. packa dina tomma pärmar och för din egen skull, ta och besök närmsta arbetsförmedling och sök en tjänst då du inte tar alldeles för mycket vatten över huvudet.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF. 21/2, 2012.

Inlägg av Magnutz »

Donkels skrev:
BERG skrev:
-daniel- skrev:Jag känner någonstans att om, OM, vi klarar oss kvar genom KS-spel så tror jag det här på sikt kan vara bra för föreningen...nu måste något ske.

Ut med Mats Larsson.
Ut med Tommy Engström.
Ut med Jan Järlefelt.
Ut med minst 75% av alla spelare.

Word.
Vilka 25 % ska vi behålla. Antar att Wesslau är ett självklart val - vilka är dom övriga 5 - 7 spelarna som det ska byggas kring
De övriga är:
.
..
...
I'm drawing a fucking blank here.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF. 21/2, 2012.

Inlägg av Donkels »

Magnutz skrev:
Donkels skrev:
BERG skrev:
-daniel- skrev:Jag känner någonstans att om, OM, vi klarar oss kvar genom KS-spel så tror jag det här på sikt kan vara bra för föreningen...nu måste något ske.

Ut med Mats Larsson.
Ut med Tommy Engström.
Ut med Jan Järlefelt.
Ut med minst 75% av alla spelare.

Word.
Vilka 25 % ska vi behålla. Antar att Wesslau är ett självklart val - vilka är dom övriga 5 - 7 spelarna som det ska byggas kring
De övriga är:
.
..
...
I'm drawing a fucking blank here.
Precis vad jag misstänkte att svaret skulle bli
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF. 21/2, 2012.

Inlägg av Magnutz »

OM samtliga ynglingar inser vad det innebär att vara ett proffs (de kan ringa Niklas Lidström och fråga om de inte vet) och lägger på sig i genomsnitt 7,5kg muskler och en jävla kardio-styrka kan de få köra try-outs. Möjligen kan någon av dem få spela. OM de är hårda som sten och helt främmande för att gå på krogen under pågående säsong så kanske de klarar sig. K A N S K E

Alla spelare över 35 och uppåt lämnar.
Matte "Hårdför" Carlsson får inte spela i DIF mer
Jonas Almtorp - nepp
Honken - inte som det sett ut nu

Kvar blir kanske:

Wesslau
Printz
Daniel T
Tim
Fimpen (han är vårt flaggskepp och har åldersdispens "jobba tills du e 75")

Sen vet jag inte...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF. 21/2, 2012.

Inlägg av Donkels »

Magnutz skrev:OM samtliga ynglingar inser vad det innebär att vara ett proffs (de kan ringa Niklas Lidström och fråga om de inte vet) och lägger på sig i genomsnitt 7,5kg muskler och en jävla kardio-styrka kan de få köra try-outs. Möjligen kan någon av dem få spela. OM de är hårda som sten och helt främmande för att gå på krogen under pågående säsong så kanske de klarar sig. K A N S K E

Alla spelare över 35 och uppåt lämnar.
Matte "Hårdför" Carlsson får inte spela i DIF mer
Jonas Almtorp - nepp
Honken - inte som det sett ut nu

Kvar blir kanske:

Wesslau
Printz
Daniel T
Tim
Fimpen (han är vårt flaggskepp och har åldersdispens "jobba tills du e 75")

Sen vet jag inte...
Är väl ungefär dom jag skulle vilja behålla också i dagsläget. Dock tror jag att vi måste behålla 1 eller 2 kulturbärare typ Otto och Ölvestad samt ge några av ynglingarna en nystart med en mer balanserad trupp med fler spelare i 25 års skiktet som bas.
daaviid
Inlägg: 4230
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF. 21/2, 2012.

Inlägg av daaviid »

OM det skulle sluta så illa så att vi hamnar i AS så ser jag endast några få spelare som ska bygga stommen i laget. Sett till säsongen, som än så länge varit praktusel, så får ändå följande spelare stanna i laget:

Printz
Daniel T
Wesslau (Om han vill vara kvar för att spela i AS, annars ta hem Tellqvist, han skulle iaf brinna för att få upp oss igen)
Tim
Åberg (kommer kanske, och märk mitt ordval ---> kanske, ta ett steg till nästa säsong)
Kempe
Fimpen
Möjligtvis Ottosson
Ölvestad om han skärper sig de sista matcherna och visar glöden han innerst inne bär på.

Resten kan bara DRA!
Shitkicker

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF. 21/2, 2012.

Inlägg av Shitkicker »

En lite allmän rekommendation i dessa tider är att hockey på TV gör sig fantastiskt mycket bättre med en Remington 870, pumphagelbössa i famnen.



Jag är Shitkicker.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF. 21/2, 2012.

Inlägg av Magnutz »

Shitkicker skrev:En lite allmän rekommendation i dessa tider är att hockey på TV gör sig fantastiskt mycket bättre med en Remington 870, pumphagelbössa i famnen.



Jag är Shitkicker.
Hur går det med TVn i dessa tider då?! Endast plågan att behöva köpa ny hindrar många från att kasta ut apparaterna genom fönstret.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Bjurre
Inlägg: 1426
Blev medlem: 2008-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Hemligt

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF. 21/2, 2012.

Inlägg av Bjurre »

Shitkicker skrev:Jag är Shitkicker.
He's back.
:D :D
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
diffarn1
Inlägg: 543
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrköping

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF. 21/2, 2012.

Inlägg av diffarn1 »

Donkels skrev:
BERG skrev:
-daniel- skrev:Jag känner någonstans att om, OM, vi klarar oss kvar genom KS-spel så tror jag det här på sikt kan vara bra för föreningen...nu måste något ske.

Ut med Mats Larsson.
Ut med Tommy Engström.
Ut med Jan Järlefelt.
Ut med minst 75% av alla spelare.

Word.
Vilka 25 % ska vi behålla. Antar att Wesslau är ett självklart val - vilka är dom övriga 5 - 7 spelarna som det ska byggas kring
Tror inte att det finns en chans att Wesslau vill vara kvar nästa säsong. FRamför allt inte om vi spelar i allsvenskan. Tycker fan synd om han just nu.
Användarvisningsbild
sthlm19
Inlägg: 693
Blev medlem: 2011-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stan

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF. 21/2, 2012.

Inlägg av sthlm19 »

Grönvit skrev:Skönt ändå att ni snart slipper höra nationalsången, den spelas ju inte i hockeyallsvenskan har jag hört? Vissa av er Djurgårdare verkar inte kunna hålla sig i ~1 min för att lyssna på hyllningen till vårat land. Vet inte om ni brukar köra ramsor under nationalsången de få gångerna ni är iväg på bortaresor? :P
Är du förryckt? Har ingen aning om vad du pratar om eller vad detta har med någonting att göra.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF. 21/2, 2012.

Inlägg av Magnutz »

sthlm19 skrev:
Grönvit skrev:Skönt ändå att ni snart slipper höra nationalsången, den spelas ju inte i hockeyallsvenskan har jag hört? Vissa av er Djurgårdare verkar inte kunna hålla sig i ~1 min för att lyssna på hyllningen till vårat land. Vet inte om ni brukar köra ramsor under nationalsången de få gångerna ni är iväg på bortaresor? :P
Är du förryckt? Har ingen aning om vad du pratar om eller vad detta har med någonting att göra.

Retorisk fråga? Han e ju bajare. Bajen Fans. Har det packet nånsin sjungit Nationalsången? Och om de har det, har de varit nyktra då?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Bjurre
Inlägg: 1426
Blev medlem: 2008-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Hemligt

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF. 21/2, 2012.

Inlägg av Bjurre »

Magnutz skrev:Retorisk fråga? Han e ju bajare. Bajen Fans. Har det packet nånsin sjungit Nationalsången? Och om de har det, har de varit nyktra då?
Sannolikheten att dom vart nyktra då är lika som att Red Wings byter trupp med DIF nästa år.

Nej vill inte se någon fågel idag :wink:
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Shitkicker

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF. 21/2, 2012.

Inlägg av Shitkicker »

Magnutz skrev:
Shitkicker skrev:En lite allmän rekommendation i dessa tider är att hockey på TV gör sig fantastiskt mycket bättre med en Remington 870, pumphagelbössa i famnen.



Jag är Shitkicker.
Hur går det med TVn i dessa tider då?! Endast plågan att behöva köpa ny hindrar många från att kasta ut apparaterna genom fönstret.
Blindpatroner, käre Magnutz. Men jag skulle väl ljuga om jag förnekade att jag får halvbånge varje gång jag fingrar på avtryckaren med Sanny Lindström i siktet.

Eftersökte du förresten inte en DIF-sniper någonstans? Jag skjuter förhuden av en intet ont anande humla ifrån 1200 meter.

Forumets mer intellektuella medlemmar kan diskutera det "Schrödingers katt"- relaterade problemet: Om en fet, överbetald och underpresterande hockeyspelare faller i skogen när ingen hör - låter han då?


// Shitkicker.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF. 21/2, 2012.

Inlägg av Magnutz »

Shitkicker skrev:
Magnutz skrev:
Shitkicker skrev:En lite allmän rekommendation i dessa tider är att hockey på TV gör sig fantastiskt mycket bättre med en Remington 870, pumphagelbössa i famnen.



Jag är Shitkicker.
Hur går det med TVn i dessa tider då?! Endast plågan att behöva köpa ny hindrar många från att kasta ut apparaterna genom fönstret.
Blindpatroner, käre Magnutz. Men jag skulle väl ljuga om jag förnekade att jag får halvbånge varje gång jag fingrar på avtryckaren med Sanny Lindström i siktet.

Eftersökte du förresten inte en DIF-sniper någonstans? Jag skjuter förhuden av en intet ont anande humla ifrån 1200 meter.

Forumets mer intellektuella medlemmar kan diskutera det "Schrödingers katt"- relaterade problemet: Om en fet, överbetald och underpresterande hockeyspelare faller i skogen när ingen hör - låter han då?


// Shitkicker.
Haha, ja jävlar. Goda skratt förlänger livet.

Om en fet, överbetald och underpresterande hockeyspelare faller i skogen när ingen hör - låter han då? Antagligen då egot tillåter honom inte att vara ensam i skogen utan nån slags kommunikativ iPhone-applikation. Sen kan vi ju diskutera om kvidandet som uppstår då en fet, överbetald och underpresterande verkligen är ett ljud till att börja med.

Glad to have you back.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar