Var spelar Djurgården nästa säsong?
Re: Var spelar Djurgården nästa säsong?
Som sagt, på pappret så borde vi leka ut övriga KS-lag med sambahockey.
Problemet är att vi mönstrar det fegaste och mest ynkliga kärringlag elitserien har haft på länge. Det är givetvis kört redan från början, eftersom hockey är en fysisk sport (till DIF-spelarnas förtret).
Problemet är att vi mönstrar det fegaste och mest ynkliga kärringlag elitserien har haft på länge. Det är givetvis kört redan från början, eftersom hockey är en fysisk sport (till DIF-spelarnas förtret).
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Just vad detta lag behöver är ju att gå in i kvalserie där alla ser fram emot att möta DIF. Där DIF ses som favoriter i varje match.... Herregud vad hemskt det kommer bli.
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ja det är riktigt djävulskt hemskt faktiskt.SirDIFalot skrev:Just vad detta lag behöver är ju att gå in i kvalserie där alla ser fram emot att möta DIF. Där DIF ses som favoriter i varje match.... Herregud vad hemskt det kommer bli.
På något sätt så är det fruktansvärt rättvist dock. Det gör verkligen ont att erkänna det men med den ledningen, som verkligen har noll självinsikt, så är det verkligen befogat att åka ur hockeyns finrum. Först då kommer polletten trilla ner när det är ett halvår för sent....
Den jävla attityden som Mats Larsson & co uppvisade på infomötet (dvs vi skall till slutspel, de här grabbarna kommer vända skutan, en match i taget osv) är verkligen ett bevis på att ledningen är så inihelvete handlingsförlamade och flata.
Jävla sopor hela bunden. Den dagen när det står klart att Djurgården Hockey inte längre spelar i ES så dör en stor bit av mig själv. Vill inte. Orkar inte.

Kan bara hålla med, det finns inte en chans att det här laget överlever en kvalserie, är redan inställd på att vi nästa säsong spelar i hockey allsvenskan, och det lär dröja många år innan vi kan ta oss upp igen till elitserien.Som sagt, på pappret så borde vi leka ut övriga KS-lag med sambahockey. Problemet är att vi mönstrar det fegaste och mest ynkliga kärringlag elitserien har haft på länge. Det är givetvis kört redan från början, eftersom hockey är en fysisk sport (till DIF-spelarnas förtret).
- -daniel-
Såg lite av SSK vs Leksand nyss...vi kommer utan tvekan åka på däng med besked om vi spelar som vi gör i våra sämsta stunder. Bra fart och intensitet, fysiskt spel. Snabba skridskor.
HERREGUD vad jobbigt det blir.
*Den som inte hoppar han är Boforssvin*
Någon som kommer ihåg den där sidan där man kunde tippa alla matcher i slutet av serien och sen se hur man tror att serien kommer sluta? Har verkligen ingen aning vart jag kommer i håg den ifrån.
-
tittade på den också och jag håller med, kval emot sådana lag och vi är rökta.-daniel- skrev:Såg lite av SSK vs Leksand nyss...vi kommer utan tvekan åka på däng med besked om vi spelar som vi gör i våra sämsta stunder. Bra fart och intensitet, fysiskt spel. Snabba skridskor.
värsta med allsvenskan är att det är så vidrigt svårt att ta sig upp.
Får sån ångest när jag tänker på detta, finns inget värre när DIF är inblandat i kval.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
- minalman
Fjorton lag i ES kommer väldigt snart, får vi hoppas.Pogue Mahone skrev:tittade på den också och jag håller med, kval emot sådana lag och vi är rökta.-daniel- skrev:Såg lite av SSK vs Leksand nyss...vi kommer utan tvekan åka på däng med besked om vi spelar som vi gör i våra sämsta stunder. Bra fart och intensitet, fysiskt spel. Snabba skridskor.
värsta med allsvenskan är att det är så vidrigt svårt att ta sig upp.
Får sån ångest när jag tänker på detta, finns inget värre när DIF är inblandat i kval.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Hockeyligan.se och 'Beräknad tabell'. Gjorde det själv imorse och då slutade vi 8:a efter 19/24 p sista 8 matcherna. Realistiskt? Oh no.diffarn1 skrev:Någon som kommer ihåg den där sidan där man kunde tippa alla matcher i slutet av serien och sen se hur man tror att serien kommer sluta? Har verkligen ingen aning vart jag kommer i håg den ifrån.
Gick igenom Djurgårdens matchstatistik från 30/12-11 och framåt, och det var ju ingen rolig läsning. På 15 matcher har vi blivit nollade 5(!) ggr och mäktat med 23 mål framåt. Och då är ju ändå Brynäsmatchen med som ett stort utropstecken, eller kanske frågetecken då vi lyckades göra 6 mål.
Frågan är ju om vi haft nån så genomusel period tidigare?
Frågan är ju om vi haft nån så genomusel period tidigare?
Tack så mycket.HOVET_A8 skrev:Hockeyligan.se och 'Beräknad tabell'. Gjorde det själv imorse och då slutade vi 8:a efter 19/24 p sista 8 matcherna. Realistiskt? Oh no.diffarn1 skrev:Någon som kommer ihåg den där sidan där man kunde tippa alla matcher i slutet av serien och sen se hur man tror att serien kommer sluta? Har verkligen ingen aning vart jag kommer i håg den ifrån.
Det gick åt helvete. Två poäng från ingenmansland.diffarn1 skrev:Tack så mycket.HOVET_A8 skrev:Hockeyligan.se och 'Beräknad tabell'. Gjorde det själv imorse och då slutade vi 8:a efter 19/24 p sista 8 matcherna. Realistiskt? Oh no.diffarn1 skrev:Någon som kommer ihåg den där sidan där man kunde tippa alla matcher i slutet av serien och sen se hur man tror att serien kommer sluta? Har verkligen ingen aning vart jag kommer i håg den ifrån.
Tack gode gud att Svenska hockeyligans toppar är Djurgårdare. 14 lag till ES, annars är vi tyvärr rökta 

- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Vart har du hört det?henka83 skrev:Tack gode gud att Svenska hockeyligans toppar är Djurgårdare. 14 lag till ES, annars är vi tyvärr rökta
Avskaffa tre mot tre.
-
Det var ganska länge sen men snart så är det dags igen...
Jag ser ett mönster...