Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Apfan
Inlägg: 23
Blev medlem: 2011-12-30
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Apfan »

Mattias_87 skrev:Måste vara skönt att vara huligan egentligen. Fan vad skönt att inte bry sig ett jävla skit om resultatet.
Mattias, varför vill du provocera?

Är det kul?
är du ett troll?

Hur kan man vara så jävla naiv?
Användarvisningsbild
Christopher J
Inlägg: 478
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Christopher J »

Killen som satsade hela sitt studiebidrag på SM-Guld måste vara rätt nöjd idag....
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av DIF_Soldier »

Har sagts förut säkert, men. Det är inte spelarnas fel. De är inte bättre helt enkelt. De är rädda som fan jävlar vad rädda de är!

Järlan med flera är de som ska sågas vid nackkotan. Järlan, den stackaren, har gjort tre rätt (av vad jag kan minnas på rak arm) 12 möjliga - Wesslau, Klubertanz och Tjärnqvist. I övrigt har han radat upp misstag:

-Värva Carlsson, Almtorp, och förlänga med Tjärnqvist.
-Hålla kvar Hardy trots motivationsbrist (om man ska tro pressen)
-Vänta på Zibanejad
-Inte ge #23 chansen på try-out.
-Bryta med Josef utan att ersätta.
-Vänta till SISTA JÄVLA MINUTEN med att försöka värva ordentligt.
-Byta tränare för sent.

(Klubertanz räknades på förhand som något positivt)

(Varför i helvete skriver jag skit ni redan vet? Hatar när folk gör så, men det är väl nån jävla terapi)
Säg den glädje som varar
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Metal Machine »

DIF_Soldier skrev:(Varför i helvete skriver jag skit ni redan vet? Hatar när folk gör så, men det är väl nån jävla terapi)
Det är precis så. Och inte bara för dig, utan även för mig som läser det. Vi kan samlas i en ring, nicka instämmande och begrunda sorgen. Förhoppningsvis kan vi så småningom finna ett ljus i allt detta nattsvarta mörker. Tiden läker... sägs det...
Pogue Mahone
Inlägg: 447
Blev medlem: 2010-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Pogue Mahone »

Denna säsong har jag en återkommande dröm. Jag spelar i DIF, tacklas, krigas och gör mål.

Ångesten av att vakna och inse att allt är en dröm och att vi troligtvis spelar kvalserien får varje dag efter match att bli skit.

Jag tror fan inte jag klarar av ett kvalspel i hockeyn, seriöst jag klarar det inte. De gånger det hänt DIF fotboll är det fan med nöd och näppe att jag klarar, hockeyn känns värre. svårare. jobbigare. omöjlig. ångest...
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av crike »

Jag tycker det är så härligt att vissa reportrar (och en del fans) skriver om slutspelet som om det fortfarande fanns en möjlighet till det och framförallt någon anledning att se det som ett mål. T.o.m. när Fjäll frågade Fimpen igår så såg man på Fimpen att han bara ville svara "så länge vi slipper KS så är jag nöjd i dagens läge, istället fick han dra till med ett lojt "slutspelet är vårt mål".
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av BaronVonDif »

Oavsett i vilken division vi befinner oss anno 2012-13 måste det till en rejäl rensning i truppen både bland trotjänare och nya, uppenbart är ju att detta lag inte får till det oavsett tränare eller spelsystem. Allt jävla snack om Stockholmskillar och klubbkänsla är det bara att glömma, det är ju lagen med stor blandning spelare från flera ligor eller andra lag som ligger bra till i tabellen.
Prio ett måste dock vara att få bort Järlan! Fan,Gozzi får ju ihop en slagkraftigare trupp med bra mycket sämre budget än vår, säger ju en del om Järlans kompetens.
Inför sista omgångarna nu får dom fan se till att plocka in en psykolog också och biffa upp självförtroendet hos våra s.k "målskyttar", sen kan ju Kyle läsa "How to play defensivly for dummies" eller nåt, han har varit inne på 41 baklängesmål denna säsong,pinsamt.Sämsta backen i ES, t.o.m BomBom var bättre.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Säsongen 2011/2012

Inlägg av minalman »

BaronVonDif skrev:Oavsett i vilken division vi befinner oss anno 2012-13 måste det till en rejäl rensning i truppen både bland trotjänare och nya, uppenbart är ju att detta lag inte får till det oavsett tränare eller spelsystem. Allt jävla snack om Stockholmskillar och klubbkänsla är det bara att glömma, det är ju lagen med stor blandning spelare från flera ligor eller andra lag som ligger bra till i tabellen.
Prio ett måste dock vara att få bort Järlan! Fan,Gozzi får ju ihop en slagkraftigare trupp med bra mycket sämre budget än vår, säger ju en del om Järlans kompetens.
Inför sista omgångarna nu får dom fan se till att plocka in en psykolog också och biffa upp självförtroendet hos våra s.k "målskyttar", sen kan ju Kyle läsa "How to play defensivly for dummies" eller nåt, han har varit inne på 41 baklängesmål denna säsong,pinsamt.Sämsta backen i ES, t.o.m BomBom var bättre.
Ja det här med Stockholmskillar slår ju tillbaka så att alla lirare är bekväma snubbar som bor hemma hos mamma eller har ungar på dagis. Riktiga hockeykrigare kämpar i en ishall på Kanadensiska eller Sibiriska tundran, hundratals mil från trygghet i sarghörn eller hos frugan/mamman.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Mash »

Någon måste ta ansvaret och svetsa ihop delarna som fallit ifrån oss. Vi är inte ett lag, vi är inte en förening, vi är tiotals individer som brinner för sporten men ingen jävel kan göra något själv.
Svetsa ihop delarna som fallit bort, ta en jävligt seriös funderare över hur stämningen är i laget och dess förening och börja om från ruta ett. Därifrån kan vi arbeta oss uppåt men ett spel i Allsvenskan vill jag fan inte se.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Säsongen 2011/2012

Inlägg av minalman »

Mash skrev:Någon måste ta ansvaret och svetsa ihop delarna som fallit ifrån oss. Vi är inte ett lag, vi är inte en förening, vi är tiotals individer som brinner för sporten men ingen jävel kan göra något själv.
Svetsa ihop delarna som fallit bort, ta en jävligt seriös funderare över hur stämningen är i laget och dess förening och börja om från ruta ett. Därifrån kan vi arbeta oss uppåt men ett spel i Allsvenskan vill jag fan inte se.
Kan inte Challe göra en MP och gå in nu!!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

minalman skrev:
Mash skrev:Någon måste ta ansvaret och svetsa ihop delarna som fallit ifrån oss. Vi är inte ett lag, vi är inte en förening, vi är tiotals individer som brinner för sporten men ingen jävel kan göra något själv.
Svetsa ihop delarna som fallit bort, ta en jävligt seriös funderare över hur stämningen är i laget och dess förening och börja om från ruta ett. Därifrån kan vi arbeta oss uppåt men ett spel i Allsvenskan vill jag fan inte se.
Kan inte Challe göra en MP och gå in nu!!
Nääh, han vill ha ut hela sin Modo-lön först, gäller att prioritera vet du...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
minalman skrev:
Mash skrev:Någon måste ta ansvaret och svetsa ihop delarna som fallit ifrån oss. Vi är inte ett lag, vi är inte en förening, vi är tiotals individer som brinner för sporten men ingen jävel kan göra något själv.
Svetsa ihop delarna som fallit bort, ta en jävligt seriös funderare över hur stämningen är i laget och dess förening och börja om från ruta ett. Därifrån kan vi arbeta oss uppåt men ett spel i Allsvenskan vill jag fan inte se.
Kan inte Challe göra en MP och gå in nu!!
Nääh, han vill ha ut hela sin Modo-lön först, gäller att prioritera vet du...
Tror faktiskt grejen är att han känner sig skitnervös att bli inkastad i det här läget med det här bedrövliga icke-flytet som laget är inne i... Challe vill börja på en helt ny kula när han tar över.

Men det skulle ju kanske vara en fördel för oss om vår tränare i Kvalserien hade bra koll på de Allsvenska lagen - vilket man får förmoda att Challe har genom hans "expert"-jobb i Viasat. Sen är jag skeptisk till att det hjälper i nuläget... spelarna behöver främst få psykologisk hjälp.
Bild
vr6power
Inlägg: 329
Blev medlem: 2010-04-21

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av vr6power »

Var det någon mer än jag som la märke till hur rädd claesson är på isen? han är fruktansvärt rädd för att bli tacklad, har sett denna symptom med han i nästan varje match, Han släpper pucken direkt för att på nå sätt undvika bli tacklad av motståndare och därigenom ger bort pucken i princip. Igår lede denna räddhare till att råttorna fick mål =(.
Ni som inte la märke till det igår kolla igen tror det var 1-2 målet bakom wesslan ger han bort pucken.

Skulle mer än gärna ge bort han till ahl nhl men tror inte dom uppskattar en så feg/rädd back där över.
diffarn1
Inlägg: 543
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrköping

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av diffarn1 »

Måste nog helt seriöst fly landet när kvalserien startar. Inte en chans att vi vinner mot hungriga allsvenska lag som spelar med hjärta. Kommer aldrig klara att höra media och dryga polare tjata hela våren. Frågan är vart fan man ska åka?
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av BaronVonDif »

minalman skrev:
Mash skrev:Någon måste ta ansvaret och svetsa ihop delarna som fallit ifrån oss. Vi är inte ett lag, vi är inte en förening, vi är tiotals individer som brinner för sporten men ingen jävel kan göra något själv.
Svetsa ihop delarna som fallit bort, ta en jävligt seriös funderare över hur stämningen är i laget och dess förening och börja om från ruta ett. Därifrån kan vi arbeta oss uppåt men ett spel i Allsvenskan vill jag fan inte se.
Kan inte Challe göra en MP och gå in nu!!
Glöm Challe, det man däremot borde göra är att byta Falk som bara ser trött och ledsen ut i båset mot Säcken från våra juniorer . Säcken har elitserierutin, bra defensivt tänk och en bra insyn i
Linköping och Skellefteå. Tror han och Tony kan få ordning på en hel del.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Skriv svar