Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Stulle »

Ponera att en polis står och smackar på en liggande person som inte kan försvara sig själv, får man då handla i nödvärn och oskadliggöra polisen? Om jag har förstått det rätt så får man handla i nödvärn åt andra personer som inte kan det själv?
Jag är inte arg, och inte besviken.
Foreveryoung
Inlägg: 21
Blev medlem: 2011-12-26

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Foreveryoung »

Gneblon skrev:
sensei skrev:
a-h skrev: Gör om, gör rätt. Ta någon relevant jämförelse där det faktiskt går att dra paralleller. Camp Sweden är Sveriges största skamfläck rent supportermässigt och har inget med det här att göra. Att jämföra Camp Sweden med JK är ett hån.
Om du personligen har blivit drabbad av våld eller på annat sätt känner dig kränkt i samband med en match, vill du då att din supporterorganisation ska hjälpa dig att få upprättelse och kompensation?

Eller föredrar du att att din supporterorganisation istället driver ett allmänt bojkottningsprojekt, som i bästa fall leder till att en viss text publiceras på en hemsida? DIF har *ingen* makt över hur många drogtester som utförs av polisen. (Det skulle iofs vara festligt om arrangörer av event i största allmänhet skulle kunna bestämma hur många drogtester som skall utföras.)
Angående drogtesterna så vill jag verkligen intyga det.
Då jag ofta går på EDM-events som blivit klassade som högriskevenemang av narkotika. Där befinner sig narkotikapolisen varje evenemang. Och dom tar in folk lite hur dom vill.
Självklart vill inte arrangören ha dom där, men samtidigt förstår dom också att dom behöver dom där för att ens få anordna evenemanget. Och dom sitter också i knät på polisen. Vill polisen göra tester ja då gör dom det. Arrangören kan inte göra något åt det.
Lite jävla skillnad på hur mycket narkotika det finns på knarkparty och hockeymatch.
gurra
Inlägg: 310
Blev medlem: 2011-01-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av gurra »

Foreveryoung skrev: Lite jävla skillnad på hur mycket narkotika det finns på knarkparty och hockeymatch.


haha trodde hockeysupportrar var bland de mer öppna människorna i landet men precis som att svensson tror att alla supportrar är huliganer så tror även svensson att alla tar droger på elektroniska musikfester. Vilket absolut inte är sant.

Detta problemet är som gneblon säger inte nytt för alla utan vi som går på edm-fester vet att snuten kan vara jävlig sen tidigare. Det beror i grunden på en mentalitet i samhället som måste förändras och det gäller inte bara hockey.
Gneblon
Inlägg: 237
Blev medlem: 2011-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Gneblon »

gurra skrev:
Foreveryoung skrev: Lite jävla skillnad på hur mycket narkotika det finns på knarkparty och hockeymatch.


haha trodde hockeysupportrar var bland de mer öppna människorna i landet men precis som att svensson tror att alla supportrar är huliganer så tror även svensson att alla tar droger på elektroniska musikfester. Vilket absolut inte är sant.

Detta problemet är som gneblon säger inte nytt för alla utan vi som går på edm-fester vet att snuten kan vara jävlig sen tidigare. Det beror i grunden på en mentalitet i samhället som måste förändras och det gäller inte bara hockey.
Touché!

Det roligaste blev att en person åkte dit på exakt samma sak som han själv anser om hockeysupportrar.

Foreveryoung du drog precis paralellen EDM-fest = Knarkparty. Det är ju exakt samma sak som Hockeyevent = Huligantillhåll.


OT. Gurra, hänger du på mkt EDM fester? Ta det i PM (vi kanske känner varandra isf)
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av pulverapa »

Stulle skrev:Ponera att en polis står och smackar på en liggande person som inte kan försvara sig själv, får man då handla i nödvärn och oskadliggöra polisen? Om jag har förstått det rätt så får man handla i nödvärn åt andra personer som inte kan det själv?
Beror på om du är feg eller inte, aka civilkurage. Det handlar inte om det är olagligt eller inte...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Peter
Inlägg: 140
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Peter »

sensei skrev:Jag undrar för övrigt om man kan "ange" en polis till kissprov, eller rent av ha med sig egna. Knarkpåverkan finns väl fängelsestraff för? Isåfall faller det under envarsingripanden.
Ange kan du naturligtvis göra. Sen kommer det naturligtvis inte hända något bara för att en supporter tror att en polis har knarkat och anmäler det till någon annan polis. Envarsgripet faller på att det inte uppfyller bar gärning. Om du inte på något magiskt sätt kan veta säkert att polisen är påtänd så har du bara en misstanke och det är bara polisen som får agera på misstanke.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av seppuko »

pulverapa skrev:
Stulle skrev:Ponera att en polis står och smackar på en liggande person som inte kan försvara sig själv, får man då handla i nödvärn och oskadliggöra polisen? Om jag har förstått det rätt så får man handla i nödvärn åt andra personer som inte kan det själv?
Beror på om du är feg eller inte, aka civilkurage. Det handlar inte om det är olagligt eller inte...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Du kan inte använda nödvärn mot polis. Deras laga befogenhet står över nödvärn.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av sensei »

Peter skrev:
sensei skrev:Jag undrar för övrigt om man kan "ange" en polis till kissprov, eller rent av ha med sig egna. Knarkpåverkan finns väl fängelsestraff för? Isåfall faller det under envarsingripanden.
Ange kan du naturligtvis göra. Sen kommer det naturligtvis inte hända något bara för att en supporter tror att en polis har knarkat och anmäler det till någon annan polis. Envarsgripet faller på att det inte uppfyller bar gärning. Om du inte på något magiskt sätt kan veta säkert att polisen är påtänd så har du bara en misstanke och det är bara polisen som får agera på misstanke.
Intressant svar. Alltid kul när pålästa människor postar.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av sensei »

seppuko skrev:
Du kan inte använda nödvärn mot polis. Deras laga befogenhet står över nödvärn.
Det låter konstigt. Om en polis blir galen och gör något uppenbart olagligt, så måste man väl få freda sig?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av seppuko »

Mjo, men då ska det ju vara helt och hållet uppenbart och gärna med vittnen. Men exemplet att dom slår en som ligger kan ju lika gärna vara någon som innan slagits mot samme polis. Han kommer ju få stå tillsvars för sitt agerande, du för våld mot tjänsteman. Ingen som vinner på det tyvärr.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av pulverapa »

seppuko skrev:
pulverapa skrev:
Stulle skrev:Ponera att en polis står och smackar på en liggande person som inte kan försvara sig själv, får man då handla i nödvärn och oskadliggöra polisen? Om jag har förstått det rätt så får man handla i nödvärn åt andra personer som inte kan det själv?
Beror på om du är feg eller inte, aka civilkurage. Det handlar inte om det är olagligt eller inte...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Du kan inte använda nödvärn mot polis. Deras laga befogenhet står över nödvärn.
Jo, jag vet. Var mest ett ironiskt inlägg då någon här på forumet tidigare påpekade att jag var feg och saknade civilkurage för att jag aldrig skulle slå en polis.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Apfan
Inlägg: 23
Blev medlem: 2011-12-30
Säsongskort: Ja

Re: Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Apfan »

pulverapa skrev:
seppuko skrev:
pulverapa skrev:
Stulle skrev:Ponera att en polis står och smackar på en liggande person som inte kan försvara sig själv, får man då handla i nödvärn och oskadliggöra polisen? Om jag har förstått det rätt så får man handla i nödvärn åt andra personer som inte kan det själv?
Beror på om du är feg eller inte, aka civilkurage. Det handlar inte om det är olagligt eller inte...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Du kan inte använda nödvärn mot polis. Deras laga befogenhet står över nödvärn.
Jo, jag vet. Var mest ett ironiskt inlägg då någon här på forumet tidigare påpekade att jag var feg och saknade civilkurage för att jag aldrig skulle slå en polis.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Fast nu ljuger du allt. Du sa att du aldrig skulle röra en polis, och då drog jag en parallell till ett likanade scenario. Du sa även att alla som slår tillbaka mot polisen är lättprovocerade, och då menade jag på att de stod upp för sin sak och sina principer, alltså civilkurage.
Stockholmskalle
Inlägg: 11
Blev medlem: 2012-02-01

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Stockholmskalle »

Vad har JK för planer kring debatten ikväll? Jag ser inget ljust i det hela.
Här är ett inlägg på ett annat forum.




Så här kommer kvällens TV-debatt vara:

JK Dan: Jag känner mig rädd för att gå på matchen, polisen slår med batonger oprovocerat. Även 13-åriga Lisa och Jan 67 år blir slagna. Vi tycker inte det är ok med poliser som tejpar över sina hjälmnummer eller vänder på batongerna. Dialogen med polisen har varit bra i ordet, men i handligen så har det varit tvärtom.

Programledare: Det är inte så att det börjar med att huliganer slåss? Allan Ballan, Polismästare i STHLM vad säger du?

Allan Ballan: Polisen har följt regelboken punkt och pricka.

JK Dan: Men jag har själv blivit utslängd när jag försökte ha en dialog med polisen. Det finns filmer som visar hur polisen misshandlar liggande personer oprovocerat med vända batonger! Det finns 1000 JO-anmälningar!

Allan Ballan: Vi tar mycket allvarligt på det här, och det är en löpande diskussion om hur arbetsförhållanden för polisen ser ut. Polisen är en av de mest utsatta arbetsgrupperna i landet, och resurserna räcker inte till i dagsläget för att stävja brottsligheten som sker på eller i samband på derbyn.

Programledare: Blondinbella sitter där och viftar! Ja, kom in!

Blondinbella: Jag tycker man skall älska sig själv! I min nya bok så..

Programledare: Tack Blondinbella. Filip Von Granat kommunalpolitiker i Skåne för Folkpartiet hade en kommentar.

Filip Von Granat: Det finns ingen rök utan eld som man brukar säga. Och attacken mot polisen från huliganerna är inte acceptabelt! När unga män, oftast drogpåverkade av dödsknark samlas i grupp på dessa matcher och attackerar polisen så skrämmer det inte bara bort barnfamiljer, utan alla andra.

JK Dan: Men nu är det ju polis..

Filip Von Granat: Se bara på Brinkens IFs matcher i Hockey! Inget våld, inga huliganvimplar eller skinheads som misshandlar handikappade i rullstol med spikklubbor!

JK Dan: Men..

Blondinbella: Jag älskar mig själv!

Programledare: Ja, mycket känslor. Nästa vecka så skall vi bland annat ta upp ett förslag om sänkt arbetsålder till 4 år. Röster har höjts om att barn kan bidra till sina egna inkomster, precis som i Nepal, Kina och Indien.

Tittarkommentarer via SMS och nätet: Berit 67 ”Ruskiga människor de dä huliganerna!”, Kent 32 ”Det e bara Stockholmare! Lås in dem och släng bort nyckeln!”, Ivar 15 ”Jag tycker det är fel att slåss mot polisen. Det är synd om polisen. Dumma huliganer”




Tror ni det kommer se annorlunda ut?
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Edin »

Ahahahaha! Där fick jag mig allt ett gott skratt! :lol:

Det sorgliga är väl att det kommer låta ungefär sådär.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
season
Inlägg: 181
Blev medlem: 2008-10-29
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av season »

Stockholmskalle skrev: TEXT
:lol:

It's funny because it's true!
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
Skriv svar