Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Webmaster
Webmaster
Inlägg: 286
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Webmaster »

VIKTIGT!

Nu tycker jag att vi gemensamt här och nu sjunger "We shall overcome" och skärper oss lite grann när det gäller personangrepp och tilltal mot andra djurgårdare.

Oavsett på vilken sida man står i den här frågan så vill man Djurgårdens bästa, och det är något att ha i åtanke när man debatterar.

Vi lägger helt enkelt ribban på ett lite snällare tonläge.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av -daniel- »

Webmaster skrev:VIKTIGT!

Nu tycker jag att vi gemensamt här och nu sjunger "We shall overcome" och skärper oss lite grann när det gäller personangrepp och tilltal mot andra djurgårdare.

Oavsett på vilken sida man står i den här frågan så vill man Djurgårdens bästa, och det är något att ha i åtanke när man debatterar.

Vi lägger helt enkelt ribban på ett lite snällare tonläge.
Har jag missat något? Otroligt få personangrepp i de här trådarna...

Sen heter det "we SHELL overcome" på difhockey.se/forum
Bild
henka83
Inlägg: 468
Blev medlem: 2010-03-25

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av henka83 »

Känns som JK är större än laget för tillfället.

Förutom detta gör ni ett otroligt bra jobb, men större än laget boys, vad är det här för kommunist attityd?

En annan har gnällt på laget gång efter gång och efter felpass efter felpass, men att förlöjliga min klubb i ett derby mot AJK är droppen för mitt medlemsskap.

Jag hoppas innerligt att alla som är medlemmar i JK trotsallt är där för att man älskar DIF mer än att bara dricka bärs och stå i klacken.

Och som någon sa jag tror också bojkotten hade slagit bättre ifall alla satt tysta i 1-2 perioder och sedan öst period 3 så alla förstår hur mycket ni bidrar.

Känslan nu är dock att ni älskar er själva mer än DIF, skärpning!
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

henka83 skrev:Känns som JK är större än laget för tillfället.

Förutom detta gör ni ett otroligt bra jobb, men större än laget boys, vad är det här för kommunist attityd?

En annan har gnällt på laget gång efter gång och efter felpass efter felpass, men att förlöjliga min klubb i ett derby mot AJK är droppen för mitt medlemsskap.

Jag hoppas innerligt att alla som är medlemmar i JK trotsallt är där för att man älskar DIF mer än att bara dricka bärs och stå i klacken.

Och som någon sa jag tror också bojkotten hade slagit bättre ifall alla satt tysta i 1-2 perioder och sedan öst period 3 så alla förstår hur mycket ni bidrar.

Känslan nu är dock att ni älskar er själva mer än DIF, skärpning!
Är man lagd åt att se konspirationer överallt kan man tro att JK försöker spela ut DIF hockey mot DIF fotboll. "Se hur det gick för fotbollen när ni inte stöttade oss där. Nu har de återvunnit vårt förtroende efter bra jobb. Men i stället sviker ni i DIF hockey oss".
Påminner om skilsmässobarnet som spelar ut föräldrarna mot varandra för att få som det vill.
Jag fördömer polisens brutalitet. Jag ogillar civilpersoner som tror de kan ge igen mot snuten med våld. Jag tror DIF hockeys ledning gör så gott de kan (bli medlemmar och byt ut dem om de gör ett jobb som ni inte gillar). Men JK borde underordna sig det sportsliga, inte fokusera på att vara Sveriges bästa klack, utan i stället vara Sveriges bästa supporterförening. JK kan lägga krut på att tillsammans med BA(!) driva processer mot snutarna. Plocka en polisman som ni har bra vittnesuppgifter på! Men spring inte till DIF hockey och begär att de skall hålla på med sånt. De är en hockeyförening som skall spela hockey. JK är en supporterförening som skall driva supportrarnas intressen, i detta fall driva processer mot snuten och förstås heja på sitt lag.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Gneblon
Inlägg: 237
Blev medlem: 2011-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Gneblon »

minalman skrev:
henka83 skrev:Känns som JK är större än laget för tillfället.

Förutom detta gör ni ett otroligt bra jobb, men större än laget boys, vad är det här för kommunist attityd?

En annan har gnällt på laget gång efter gång och efter felpass efter felpass, men att förlöjliga min klubb i ett derby mot AJK är droppen för mitt medlemsskap.

Jag hoppas innerligt att alla som är medlemmar i JK trotsallt är där för att man älskar DIF mer än att bara dricka bärs och stå i klacken.

Och som någon sa jag tror också bojkotten hade slagit bättre ifall alla satt tysta i 1-2 perioder och sedan öst period 3 så alla förstår hur mycket ni bidrar.

Känslan nu är dock att ni älskar er själva mer än DIF, skärpning!
Är man lagd åt att se konspirationer överallt kan man tro att JK försöker spela ut DIF hockey mot DIF fotboll. "Se hur det gick för fotbollen när ni inte stöttade oss där. Nu har de återvunnit vårt förtroende efter bra jobb. Men i stället sviker ni i DIF hockey oss".
Påminner om skilsmässobarnet som spelar ut föräldrarna mot varandra för att få som det vill.
Jag fördömer polisens brutalitet. Jag ogillar civilpersoner som tror de kan ge igen mot snuten med våld. Jag tror DIF hockeys ledning gör så gott de kan (bli medlemmar och byt ut dem om de gör ett jobb som ni inte gillar). Men JK borde underordna sig det sportsliga, inte fokusera på att vara Sveriges bästa klack, utan i stället vara Sveriges bästa supporterförening. JK kan lägga krut på att tillsammans med BA(!) driva processer mot snutarna. Plocka en polisman som ni har bra vittnesuppgifter på! Men spring inte till DIF hockey och begär att de skall hålla på med sånt. De är en hockeyförening som skall spela hockey. JK är en supporterförening som skall driva supportrarnas intressen, i detta fall driva processer mot snuten och förstås heja på sitt lag.
Det har blivit en rätt rejäl hetsjakt mot DIF hockey. När det är polisen som begått misstag.
Polisen har sagt att man skall hålla denna linjen man har nu i alla derbyn även på fotbollen. Nu hoppas jag att man från JK/Hockeym/Fotbollen kommer fram till en lösning innan detta men. Om det nu inte skulle vara så så tycker jag att DIF hockey förtjänar en ursäkt av folk på samma sätt som folk krävt det av DIF hockey.
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Jockmaniac »

Gneblon skrev:
minalman skrev:
henka83 skrev:Känns som JK är större än laget för tillfället.

Förutom detta gör ni ett otroligt bra jobb, men större än laget boys, vad är det här för kommunist attityd?

En annan har gnällt på laget gång efter gång och efter felpass efter felpass, men att förlöjliga min klubb i ett derby mot AJK är droppen för mitt medlemsskap.

Jag hoppas innerligt att alla som är medlemmar i JK trotsallt är där för att man älskar DIF mer än att bara dricka bärs och stå i klacken.

Och som någon sa jag tror också bojkotten hade slagit bättre ifall alla satt tysta i 1-2 perioder och sedan öst period 3 så alla förstår hur mycket ni bidrar.

Känslan nu är dock att ni älskar er själva mer än DIF, skärpning!
Är man lagd åt att se konspirationer överallt kan man tro att JK försöker spela ut DIF hockey mot DIF fotboll. "Se hur det gick för fotbollen när ni inte stöttade oss där. Nu har de återvunnit vårt förtroende efter bra jobb. Men i stället sviker ni i DIF hockey oss".
Påminner om skilsmässobarnet som spelar ut föräldrarna mot varandra för att få som det vill.
Jag fördömer polisens brutalitet. Jag ogillar civilpersoner som tror de kan ge igen mot snuten med våld. Jag tror DIF hockeys ledning gör så gott de kan (bli medlemmar och byt ut dem om de gör ett jobb som ni inte gillar). Men JK borde underordna sig det sportsliga, inte fokusera på att vara Sveriges bästa klack, utan i stället vara Sveriges bästa supporterförening. JK kan lägga krut på att tillsammans med BA(!) driva processer mot snutarna. Plocka en polisman som ni har bra vittnesuppgifter på! Men spring inte till DIF hockey och begär att de skall hålla på med sånt. De är en hockeyförening som skall spela hockey. JK är en supporterförening som skall driva supportrarnas intressen, i detta fall driva processer mot snuten och förstås heja på sitt lag.
Det har blivit en rätt rejäl hetsjakt mot DIF hockey. När det är polisen som begått misstag.
Polisen har sagt att man skall hålla denna linjen man har nu i alla derbyn även på fotbollen. Nu hoppas jag att man från JK/Hockeym/Fotbollen kommer fram till en lösning innan detta men. Om det nu inte skulle vara så så tycker jag att DIF hockey förtjänar en ursäkt av folk på samma sätt som folk krävt det av DIF hockey.
Den mänskliga faktorn, vil gärna hitta ett gemensamt namn för all ondska. Helst en person! I det här fallet helt oförklarligt, Abbe som får skulden för att polisen missköter sig. Ungefär som jag skulle ge Håkan Loob skulden för att det existerar cancer.
100% DJURGÅRDSJ***L
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Kall-El »

Tror samtliga härinne vet att det är polisen som felat, det är inte det vi ( jag ) kritiserar DIF för utan deras flata inställning mot polis samt totala ovilja att stå upp för och försvara sina fans. Fans som inte bara är där för att stötta laget utan som också betalar pengar för att göra detta samt bidrar till en kanonstämning som i sin tur betyder mer publik totalt sett i matcherrna.

Detta görs dessutom under en säsong där laget presterar under all kritik och vi har sportsligt ansvariga som inte lyckats hitta en enda förstärkning och låtit detta fortgå fastän fans härinne redan i oktober - november såg vart detta var på väg.

Deras uttalande är återigen bara ett pinsamt försök att undvika att trampa polismakten på tårna samtidigt som de med detta hoppas lugna fansen, men tyvärr är det så genomskinligt att jag inte vet om man skall skratta eller gråta åt eländet.

Självfallet skall fans som inte sköter sig hängas ut, men i detta fall är det verkligen polisen som orsakat problemet och massor av oskyldiga fans som fått lida och styrelsen har då inte ryggrad att ens gå ut och fördöma polisens agerande och kräva omedelbar bättring från deras sida.

andra sidan speglar detta agerande hur styrelsen agerat hela denna säsong genom att helt enkelt stoppa huvudet i sanden och hoppas att problemen bara skall försvinna oavsett om det är kopplat till det sportsliga eller vad som händer utanför isen.

// Personangrepp bortplockat, inga fler sådana
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Jockmaniac »

Kall-El skrev:Tror samtliga härinne vet att det är polisen som felat, det är inte det vi ( jag ) kritiserar DIF för utan deras flata inställning mot polis samt totala ovilja att stå upp för och försvara sina fans. Fans som inte bara är där för att stötta laget utan som också betalar pengar för att göra detta samt bidrar till en kanonstämning som i sin tur betyder mer publik totalt sett i matcherrna.

Detta görs dessutom under en säsong där laget presterar under all kritik och vi har sportsligt ansvariga som inte lyckats hitta en enda förstärkning och låtit detta fortgå fastän fans härinne redan i oktober - november såg vart detta var på väg.

Deras uttalande är återigen bara ett pinsamt försök att undvika att trampa polismakten på tårna samtidigt som de med detta hoppas lugna fansen, men tyvärr är det så genomskinligt att jag inte vet om man skall skratta eller gråta åt eländet.

Självfallet skall fans som inte sköter sig hängas ut, men i detta fall är det verkligen polisen som orsakat problemet och massor av oskyldiga fans som fått lida och styrelsen har då inte ryggrad att ens gå ut och fördöma polisens agerande och kräva omedelbar bättring från deras sida.

andra sidan speglar detta agerande hur styrelsen agerat hela denna säsong genom att helt enkelt stoppa huvudet i sanden och hoppas att problemen bara skall försvinna oavsett om det är kopplat till det sportsliga eller vad som händer utanför isen.
Och exakt var kommer endast Abbe in i bilden? Förstår bitterheten mot DIF som förening men Törsleff är inte ensam regissör i denna filmen. Han kan inte agera som en privatperson i frågan och toksåga hela ordningsmakten som ni verkar vänta er, då det helt enkelt är opassande för ett etablerat proffsigt företag att göra så.

Förstår dock att just du går igång på detta då du sedan tidigare dubblerar dina inlägg när du får läge att hetsa till upplopp och bojkottar. I det här skarpa läget måste laget som ska ta de tre poängen komma i första hand, och hur hjälper vi dem bäst? Vi har dessutom fått ett klart besked vad som gäller uppe på läktaren, stå på platserna så slipper vi polisen inne i arenan. Åtminstone ett steg i rätt riktning om man frågar mig...
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Millwall
Inlägg: 415
Blev medlem: 2010-04-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Millwall »

Om den här skrivelsen http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=9136 hade kommit dagen efter det senaste derbyt hade samtliga supportrar applåderat styrelsen och sagt "Äntligen!!!".

Nu känns det mer som ett pinsamt försök att rädda den uppkomna situationen i efterhand efter att JK manat till bojkott och att DIFs hockeystyrelse känner sig böjd att apa efter Gnagets hockeystyrelse som tidigare uttalat sitt stöd för sina hockeysupportrar.
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Jockmaniac »

Millwall skrev:Om den här skrivelsen http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=9136 hade kommit dagen efter det senaste derbyt hade samtliga supportrar applåderat styrelsen och sagt "Äntligen!!!".

Nu känns det mer som ett pinsamt försök att rädda den uppkomna situationen i efterhand efter att JK manat till bojkott och att DIFs hockeystyrelse känner sig böjd att apa efter Gnagets hockeystyrelse som tidigare uttalat sitt stöd för sina hockeysupportrar.
Då kommer nästa fråga, vad ska DIF göra åt det nu? Böja sig en mer och erkänna att de är ryggradslösa djur gentemot sina kära supportrar och förtjänar nackskott? Gjort är gjort! Ska man ta en dialog med DIF om hur det här ska förhindras i framtiden och gå vidare, eller kommer det här bli någon ny tio års period där JK spelar den bittra långsynta bedragna hemmafrun? Vem vet? En ursäkt för att kunna prioritera fotbollen ytterligare? Säger inte att det är så men förstår faktiskt inte vad DIF Hockey ska göra för att återfå sin respekt gentemot den här delen av supportrarna. Verkar i mitt tycke omöjligt!
100% DJURGÅRDSJ***L
Jockeyo
Inlägg: 7
Blev medlem: 2011-12-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Jockeyo »

Det jag personligen vill är att DIF-Hockey ska göra följande:

T.ex att motverka alla pissprover som görs utan grunder, motverka att folk kastas ut utan anledning och blir iväg bussade till någon förort utan anledning men framförallt inte stötta polisens nya hårda linje som man gör nu. För att den skapar fler problem än vad den löser.

Alltså att supportrar ska ha en rättssäkerhet när dom går på hockey.

För att kunna påverka detta ska man självklart diskutera detta med hockeyligan och politiker.

Om polisen begår fel så ska alltså Djurgården Hockey våga säga ifrån precis som dom gör om någon supporter begår fel.
Så att alla supportrar känner uppbackning från Djurgården Hockey oavsett vilken sektion du sitter/står på. Alltså att ALLA ska känna sig säkra att gå på hockey utan att bli förnedrade/hamna i bråk.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av android »

Jockmaniac skrev:
Millwall skrev:Om den här skrivelsen http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=9136 hade kommit dagen efter det senaste derbyt hade samtliga supportrar applåderat styrelsen och sagt "Äntligen!!!".

Nu känns det mer som ett pinsamt försök att rädda den uppkomna situationen i efterhand efter att JK manat till bojkott och att DIFs hockeystyrelse känner sig böjd att apa efter Gnagets hockeystyrelse som tidigare uttalat sitt stöd för sina hockeysupportrar.
Då kommer nästa fråga, vad ska DIF göra åt det nu? Böja sig en mer och erkänna att de är ryggradslösa djur gentemot sina kära supportrar och förtjänar nackskott? Gjort är gjort! Ska man ta en dialog med DIF om hur det här ska förhindras i framtiden och gå vidare, eller kommer det här bli någon ny tio års period där JK spelar den bittra långsynta bedragna hemmafrun? Vem vet? En ursäkt för att kunna prioritera fotbollen ytterligare? Säger inte att det är så men förstår faktiskt inte vad DIF Hockey ska göra för att återfå sin respekt gentemot den här delen av supportrarna. Verkar i mitt tycke omöjligt!
Ursäkta, men plocka av dig foliehatten nu.

Enligt mig, jag sitter inte i JKs styrelse och har lyckats undkomma batongslag och pissprover, så är texten på hemsidan inte fullständig. Man skriver endast om trapp-problematiken. Enligt mig är trappan inget stort problem. Att säga att allt detta bottnar i att någon står i trappan är inte rimligt.

Varför står det ingenting om de trakasserier som förekommer med piss-tester osv. Jag är HÖGST medveten om att det inte är DIF som kommenderar ut konstaplarna att genomföra detta, men det är DIFs arrangemang. DIF måste vilja skapa debatt om detta. Är det okej för DIF att deras arrangemang innebär minskad rättsäkerhet?

DIF måste våga värna om sina supporters. Jag betalar min biljett för att gå på en match. Där vill jag kunna gå in, se matchen, kunna gå och köpa något i pausen, pissa och gå hem.

Det DIF signalerar genom att inte ta ansvar för sina arrangemang är:
Du betalar för din biljett, du får köa i 30 minuter, komma in, bli stirrad på, titta på hockeyn, kanske få gå på toaletten, kanske inte. Bli bortförd helt utan grunder, missa hela andra perioden och riskera att få en batong i bakhuvudet om man befinner sig på fel plats, har fel tröja på siga eller om man beter sig märkligt.

Kom igen, DIF tar inte ansvar för sina arrangemang. Om man gör det, om man har en dialog, ha lite transparens och skriv det i texten. JK visar att man bryr sig om sina medlemmar. Man vill inte uppmana någon att utsätta sig för detta, samtidigt som man skickar en tydlig hälsning till DIF att dom inte heller borde göra detta.

DIF uppmanar alltså folk att gå, fine. Självklart har dom rätt att göra det. Men jag kan tycka att det är riktigt respektlöst av DIF att inte visa hur man har arbetat för att minska riskerna att samma sak händer igen.

Hur kan DIF garantera MIG som åskådare (AS) att jag inte kommer bli utkastad för att jag har valt fel kläder. Hur kan dom garantera att jag INTE kommer missa en period pga drogtester på minimala grunder?

DIF med styrelsen i spetsen har ett förbannat ansvar att stå upp för mina rättigheter som medlem i DIFhockey. Att då sitta som Mats Larsson och säga "rösta bort oss då" är ett hån.

Att sitta som folk på forumet här och säga "Du bojkottar, alltså bryr du dig inte om laget" eller "Du bojkottar, vill du bara gå på fotboll eller?" alternativt "Sluta gråt som en kärring" känns så otroligt drygt och omotiverat.

Ber om ursäkt för ev. stavfel och liknande.
Född till sportchef.
Jockeyo
Inlägg: 7
Blev medlem: 2011-12-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Jockeyo »

android skrev:
Jockmaniac skrev:
Millwall skrev:Om den här skrivelsen http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=9136 hade kommit dagen efter det senaste derbyt hade samtliga supportrar applåderat styrelsen och sagt "Äntligen!!!".

Nu känns det mer som ett pinsamt försök att rädda den uppkomna situationen i efterhand efter att JK manat till bojkott och att DIFs hockeystyrelse känner sig böjd att apa efter Gnagets hockeystyrelse som tidigare uttalat sitt stöd för sina hockeysupportrar.
Då kommer nästa fråga, vad ska DIF göra åt det nu? Böja sig en mer och erkänna att de är ryggradslösa djur gentemot sina kära supportrar och förtjänar nackskott? Gjort är gjort! Ska man ta en dialog med DIF om hur det här ska förhindras i framtiden och gå vidare, eller kommer det här bli någon ny tio års period där JK spelar den bittra långsynta bedragna hemmafrun? Vem vet? En ursäkt för att kunna prioritera fotbollen ytterligare? Säger inte att det är så men förstår faktiskt inte vad DIF Hockey ska göra för att återfå sin respekt gentemot den här delen av supportrarna. Verkar i mitt tycke omöjligt!
Ursäkta, men plocka av dig foliehatten nu.

Enligt mig, jag sitter inte i JKs styrelse och har lyckats undkomma batongslag och pissprover, så är texten på hemsidan inte fullständig. Man skriver endast om trapp-problematiken. Enligt mig är trappan inget stort problem. Att säga att allt detta bottnar i att någon står i trappan är inte rimligt.

Varför står det ingenting om de trakasserier som förekommer med piss-tester osv. Jag är HÖGST medveten om att det inte är DIF som kommenderar ut konstaplarna att genomföra detta, men det är DIFs arrangemang. DIF måste vilja skapa debatt om detta. Är det okej för DIF att deras arrangemang innebär minskad rättsäkerhet?

DIF måste våga värna om sina supporters. Jag betalar min biljett för att gå på en match. Där vill jag kunna gå in, se matchen, kunna gå och köpa något i pausen, pissa och gå hem.

Det DIF signalerar genom att inte ta ansvar för sina arrangemang är:
Du betalar för din biljett, du får köa i 30 minuter, komma in, bli stirrad på, titta på hockeyn, kanske få gå på toaletten, kanske inte. Bli bortförd helt utan grunder, missa hela andra perioden och riskera att få en batong i bakhuvudet om man befinner sig på fel plats, har fel tröja på siga eller om man beter sig märkligt.

Kom igen, DIF tar inte ansvar för sina arrangemang. Om man gör det, om man har en dialog, ha lite transparens och skriv det i texten. JK visar att man bryr sig om sina medlemmar. Man vill inte uppmana någon att utsätta sig för detta, samtidigt som man skickar en tydlig hälsning till DIF att dom inte heller borde göra detta.

DIF uppmanar alltså folk att gå, fine. Självklart har dom rätt att göra det. Men jag kan tycka att det är riktigt respektlöst av DIF att inte visa hur man har arbetat för att minska riskerna att samma sak händer igen.

Hur kan DIF garantera MIG som åskådare (AS) att jag inte kommer bli utkastad för att jag har valt fel kläder. Hur kan dom garantera att jag INTE kommer missa en period pga drogtester på minimala grunder?

DIF med styrelsen i spetsen har ett förbannat ansvar att stå upp för mina rättigheter som medlem i DIFhockey. Att då sitta som Mats Larsson och säga "rösta bort oss då" är ett hån.

Att sitta som folk på forumet här och säga "Du bojkottar, alltså bryr du dig inte om laget" eller "Du bojkottar, vill du bara gå på fotboll eller?" alternativt "Sluta gråt som en kärring" känns så otroligt drygt och omotiverat.

Ber om ursäkt för ev. stavfel och liknande.
Håller med helt och hållet!
blarand
Inlägg: 11
Blev medlem: 2012-02-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av blarand »

android skrev:
Jockmaniac skrev:
Millwall skrev:Om den här skrivelsen http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=9136 hade kommit dagen efter det senaste derbyt hade samtliga supportrar applåderat styrelsen och sagt "Äntligen!!!".

Nu känns det mer som ett pinsamt försök att rädda den uppkomna situationen i efterhand efter att JK manat till bojkott och att DIFs hockeystyrelse känner sig böjd att apa efter Gnagets hockeystyrelse som tidigare uttalat sitt stöd för sina hockeysupportrar.
Då kommer nästa fråga, vad ska DIF göra åt det nu? Böja sig en mer och erkänna att de är ryggradslösa djur gentemot sina kära supportrar och förtjänar nackskott? Gjort är gjort! Ska man ta en dialog med DIF om hur det här ska förhindras i framtiden och gå vidare, eller kommer det här bli någon ny tio års period där JK spelar den bittra långsynta bedragna hemmafrun? Vem vet? En ursäkt för att kunna prioritera fotbollen ytterligare? Säger inte att det är så men förstår faktiskt inte vad DIF Hockey ska göra för att återfå sin respekt gentemot den här delen av supportrarna. Verkar i mitt tycke omöjligt!
Ursäkta, men plocka av dig foliehatten nu.

Enligt mig, jag sitter inte i JKs styrelse och har lyckats undkomma batongslag och pissprover, så är texten på hemsidan inte fullständig. Man skriver endast om trapp-problematiken. Enligt mig är trappan inget stort problem. Att säga att allt detta bottnar i att någon står i trappan är inte rimligt.

Varför står det ingenting om de trakasserier som förekommer med piss-tester osv. Jag är HÖGST medveten om att det inte är DIF som kommenderar ut konstaplarna att genomföra detta, men det är DIFs arrangemang. DIF måste vilja skapa debatt om detta. Är det okej för DIF att deras arrangemang innebär minskad rättsäkerhet?

DIF måste våga värna om sina supporters. Jag betalar min biljett för att gå på en match. Där vill jag kunna gå in, se matchen, kunna gå och köpa något i pausen, pissa och gå hem.

Det DIF signalerar genom att inte ta ansvar för sina arrangemang är:
Du betalar för din biljett, du får köa i 30 minuter, komma in, bli stirrad på, titta på hockeyn, kanske få gå på toaletten, kanske inte. Bli bortförd helt utan grunder, missa hela andra perioden och riskera att få en batong i bakhuvudet om man befinner sig på fel plats, har fel tröja på siga eller om man beter sig märkligt.

Kom igen, DIF tar inte ansvar för sina arrangemang. Om man gör det, om man har en dialog, ha lite transparens och skriv det i texten. JK visar att man bryr sig om sina medlemmar. Man vill inte uppmana någon att utsätta sig för detta, samtidigt som man skickar en tydlig hälsning till DIF att dom inte heller borde göra detta.

DIF uppmanar alltså folk att gå, fine. Självklart har dom rätt att göra det. Men jag kan tycka att det är riktigt respektlöst av DIF att inte visa hur man har arbetat för att minska riskerna att samma sak händer igen.

Hur kan DIF garantera MIG som åskådare (AS) att jag inte kommer bli utkastad för att jag har valt fel kläder. Hur kan dom garantera att jag INTE kommer missa en period pga drogtester på minimala grunder?

DIF med styrelsen i spetsen har ett förbannat ansvar att stå upp för mina rättigheter som medlem i DIFhockey. Att då sitta som Mats Larsson och säga "rösta bort oss då" är ett hån.

Att sitta som folk på forumet här och säga "Du bojkottar, alltså bryr du dig inte om laget" eller "Du bojkottar, vill du bara gå på fotboll eller?" alternativt "Sluta gråt som en kärring" känns så otroligt drygt och omotiverat.

Ber om ursäkt för ev. stavfel och liknande.
Jag håller med dig i många saker som du nämner.
Och angående det sista "Du bojkottar, alltså du bryr dig inte om laget" osv. Varför måste allt vara i antingen svart eller vitt? Jag personligen tycker att man bör bojkotta men det betyder inte att jag inte bryr mig om laget, precis som att jag vet att bara för att man inte väljer att bojkotta inte betyder att man lite bryr sig om laget. Oavsett hur man väljer att göra den 16:e så gör man det man tror är bäst för laget. En prioriteringsfråga helt enkelt (som egentligen inte borde vara en prioriteringsfråga då båda sakerna är otroligt viktiga. Laget och säkerheten för supportrarna.
Jag fick ett bra svar från Jockmaniac i tråden "DIF-säk":
"Klart det är så, två mycket viktiga frågor, och det här är ju en fråga om prioritering. Jag är obotlig pessimist och ser en fruktansvärt mörk framtid för DIF. Laget kommer lira kvalserien, så enkelt är det för mig. Har väldigt svårt att se vilket av de andra lagen som skulle ta den där elfte platsen om inte oss. Därför vill jag lägga all krut på att prestera så bra som möjligt på isen och då lägger jag den så viktiga frågan som supportrarnas säkerhet lite åt sidan."
Jag efterfrågar lite mer förståelse mellan oss supportrar här på forumet så att vi inte blir splittrade i två läger. Svart och vitt.
Jag vet, jag är säker. Jag är Djurgårn tills jag dör.
Gneblon
Inlägg: 237
Blev medlem: 2011-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Gneblon »

Jockeyo skrev:Det jag personligen vill är att DIF-Hockey ska göra följande:

T.ex att motverka alla pissprover som görs utan grunder, motverka att folk kastas ut utan anledning och blir iväg bussade till någon förort utan anledning men framförallt inte stötta polisens nya hårda linje som man gör nu. För att den skapar fler problem än vad den löser.

Alltså att supportrar ska ha en rättssäkerhet när dom går på hockey.

För att kunna påverka detta ska man självklart diskutera detta med hockeyligan och politiker.

Om polisen begår fel så ska alltså Djurgården Hockey våga säga ifrån precis som dom gör om någon supporter begår fel.
Så att alla supportrar känner uppbackning från Djurgården Hockey oavsett vilken sektion du sitter/står på. Alltså att ALLA ska känna sig säkra att gå på hockey utan att bli förnedrade/hamna i bråk.
DIF Hockey har ju påpekat att man anser polisen har haft dålig fingertoppskänsla i hur man agerar.
Man är även tydligen med att man inte vill ha den säkerhetsapparat som finns men den kommer som en följd av att Politiker/beslutsfattare kräver detta då det varit ordningsstörningar som berott på supportrar tidigare.

Att motverka pissprov... Du menar alltså att DIFhockey skall gå runt och neka polisen att utföra dess arbete?
Jag tror och är övertygad om att man anser från DIF hockeys sida att det självklart inte är en bra situation så som det ser ut nu med polisens agerande samt att man för diskussioner med polisen om detta. Samtidigt så är det enda sättet vi kan få bort detta just nu att vi ser till att folk inte är påverkade av narkotika.
Alla som kör bil kör inte rattonyktra men likväl tvingas man till och från stanna och blåsa bara av den simpla anledningen att du kör bil. För att dra en liknelse. Av samma skäl som att polisen ofta har dessa kontroller vid systembolag för att man där träffat på mycket utav dessa problem så har folk åkt fast och varit påverkade på våra evenemang. Detta gör det legitimt att utföra kontroller där. Samtidigt hör även detta till fingertoppskänslan.
Skälet till varför man även går så hårt på detta är att man vill få tag i folk redan i tidig ålder så att man kan "förhindra framtida bruk". Så jobbar NOVA iaf och jag har svårt att se att övriga polisen skulle jobba speciellt annorlunda.

Likväl som att det inte varit någon speciellt trevlig plats för supportrar skall man även ha i åtanke att polisen och OV's situation inte är den bästa heller. Arbetsmiljöverket har nog en hel åsikter om det. För att dra en liknelse igen.
Om du går till ditt jobb/din skola och där blir mobbad/utsatt för hot/trakasserier skulle det vara okej?

Återigen för att ingen ska missuppfatta detta så säger jag inte att jag tycker polisen agerade rätt- Jag tycker absolut man gick över gränsen och jag håller helt klart med om att taktiken borde vara annorlunda.
Men jag tycker även supportrars taktik skulle vara annorlunda.
Att gå ut med banderoller med "ACAB", Sjunga ramsor om att polisen är huligan, Abbe är huligan osv osv. Man går även ut på bland annat detta forum och JK-forum och säger saker som att vi skall minsann se till att polisen inte kommer in på vår läktare och att man skall bruka våld för att förhindra detta.
Detta är inte på något sätt hjälpande för situationen utan precis tvärtom. Detta kommer ju göra att poliserna får ännu kortare stubin.
Skriv svar