Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av android »

sensei skrev:
Mäklaren skrev:
Gårdon skrev:JK uppmanar till tom klack på derbyt!

http://jarnkaminerna.se/artikel/jk/2012 ... n-mot-vald
Helt rätt.
Jag tycker det börjar gå för långt, nu känns det mest som att de inte kan lägga band på sin egen bitterhet.

Vill man inte gå så fine, stanna hemma. Men att uppmana andra att göra samma sak är att gå för långt. Tyvärr så gör dom nu lite parodi av sig själva. Synd på en så pass viktig fråga.

För övrigt borde lagets utsatthet och behov av stöd vara viktigare än den här typen av manifestationer.
Du gör som du vill. Historien upprepar sig. Om inget görs så kommer stödet i framtiden vara en 20-manna klack. Frågan är vad man föredrar, två tomma klackar på derbyt eller tomma klackar hela säsongen.

Men som sagt, alla gör som dom vill.
Född till sportchef.
Viktory
Inlägg: 171
Blev medlem: 2011-06-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Viktory »

Sensei: Vi har själva i styrelsen fortsatt gå den senaste tiden trots de tidigare derbyna så jag vet inte vad du tycker är att "gå för långt"?

Sen är det självklart att detta kan drabba DIF både sportsligt och ekonomiskt - på kort sikt. På längre sikt kommer dock vår supporterkultur dö ut om det får fortsätta utan att vi gör något åt det. Det kommer slå ännu hårdare mot DIF Hockey.
Användarvisningsbild
AMMC
Inlägg: 857
Blev medlem: 2006-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av AMMC »

sensei skrev:
Mäklaren skrev:
Gårdon skrev:JK uppmanar till tom klack på derbyt!

http://jarnkaminerna.se/artikel/jk/2012 ... n-mot-vald
Helt rätt.
Jag tycker det börjar gå för långt, nu känns det mest som att de inte kan lägga band på sin egen bitterhet.

Vill man inte gå så fine, stanna hemma. Men att uppmana andra att göra samma sak är att gå för långt. Tyvärr så gör dom nu lite parodi av sig själva. Synd på en så pass viktig fråga.

För övrigt borde lagets utsatthet och behov av stöd vara viktigare än den här typen av manifestationer.
Jag har svårt att förstå vad du menar, hur är detta en parodi? Parodi på vad?

Jag kan inte se hur lagets behov av stöd kan vara viktigare än att man som åskådare ska kunna gå och kolla på matchen utan en överhängande risk att utsättas för våld och trakasserier från polis och ordningsvakter. För det kan man idag inte på kortsidorna på derbyna, hur rent mjöl man än har.
Mash
Inlägg: 2340
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Mash »

Gårdon skrev:JK uppmanar till tom klack på derbyt!

http://jarnkaminerna.se/artikel/jk/2012 ... n-mot-vald
Så det pratas om att bojkotta en match där det handlar om stolthet och framförallt tre viktiga poäng som kan vara skillnaden på kvalserie och slutspel. Nej, nu går det för långt.

Jag förstår frustrationen och bitterheten som har uppstått efter dom två senaste derbyna men ska snuten få vinna detta slag? Detta är ju snuten vill! Snuten vill få bort hos på läktaren och dom verkar ha lyckats. Jag förstår hur majoriteten av oss känner, att bli trakasserade, utslängda och på sätt o vis misshandlade av ingen speciell anledning är inte trevligt överhuvudtaget. Istället för att fly från problemen så borde vi stå upp gemensamt emot polisen - Tillsammans kan vi göra mycket!

Fel till bojkott, speciellt i det läget vi finner hos i nu.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av sensei »

Viktory skrev:Sensei: Vi har själva i styrelsen fortsatt gå den senaste tiden trots de tidigare derbyna så jag vet inte vad du tycker är att "gå för långt"?

Sen är det självklart att detta kan drabba DIF både sportsligt och ekonomiskt - på kort sikt. På längre sikt kommer dock vår supporterkultur dö ut om det får fortsätta utan att vi gör något åt det. Det kommer slå ännu hårdare mot DIF Hockey.
Ok. Möjligt att ni gör rätt, jag sitter inte på all info. Riktigt trist om det skall krävas ett derby helt utan klackinramning. Hoppas det här hinner lösa sig innan det blir verklighet.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Viktory
Inlägg: 171
Blev medlem: 2011-06-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Viktory »

Det är alldeles uppenbart att polisen inte vill att vi ska vara där, det är vi införstådda med. Detta handlar om att övriga som vill ha en positiv läktarkultur (DIF, Hockeyligan, förbund m.m.) att vakna. Det är då man kan få till en förändring, för polisen kommer inte ändra sig om bara vi säger ifrån.
sleepy
Inlägg: 23
Blev medlem: 2010-07-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Årsta

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av sleepy »

Gårdon skrev:JK uppmanar till tom klack på derbyt!

http://jarnkaminerna.se/artikel/jk/2012 ... n-mot-vald
MYCKET BRA JK!
11433 - Sektion 210
DIFVästertorp
Inlägg: 502
Blev medlem: 2010-03-15
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av DIFVästertorp »

Till er som klankar ner på JK: Om ni någon gång blir oskyldigt misshandlad med batong kom tillbaka och var lika dömande då!!
Djurgårdens IF
parklife
Inlägg: 24
Blev medlem: 2011-12-30
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av parklife »

Beröm till JK. Bra agerat!
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av -daniel- »

Jag måste säga att jag förstår JK fullt ut, bra agerat. Dock är det JÄVLIGT tråkigt att det skall behövas men detta är väl det enda sättet att få uppmärksamhet runt frågan... ser att både Expressen och AB har börjat skriva om det hela nu. Hyll.

Hoppas att Solna gör samma sak, fast där har väl kommunikationen mellan Black Army och klubben varit betydligt bättre så de kanske väljer att fortsätta som vanligt.

Detta borde sätta en enorm press på alla inblandade. Hur gärna vill Djurgården Hockey ha ett tomt derby? Hur väl klingar det här i den redan tomma kassan?

Agera.
Bild
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Jockmaniac »

Jag som tänkte ta med mig bror min upp till det här derbyt bara för att se allting med egna ögon :( Återigen tycker jag att polisen vinner om man bojkottar, men förstår samtidigt den här ev bojkotten mer än JK-dagens dito!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av -daniel- »

Jockmaniac skrev:Jag som tänkte ta med mig bror min upp till det här derbyt bara för att se allting med egna ögon :( Återigen tycker jag att polisen vinner om man bojkottar, men förstår samtidigt den här ev bojkotten mer än JK-dagens dito!
Fast i långa loppet "vinner" inte polisen, hur skall de kunna fakturera om det (dvs polisens insats) inte behövs...?
Bild
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Jockmaniac »

-daniel- skrev:
Jockmaniac skrev:Jag som tänkte ta med mig bror min upp till det här derbyt bara för att se allting med egna ögon :( Återigen tycker jag att polisen vinner om man bojkottar, men förstår samtidigt den här ev bojkotten mer än JK-dagens dito!
Fast i långa loppet "vinner" inte polisen, hur skall de kunna fakturera om det inte behövs...?
Nej, men det kommer framförallt inte behöva faktureras om vi lirar i allsvenskan....
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Edin »

Jag tycker att den här bojkotten kommer i helt fel läge.

Jag är helt enig med JK att styrelsen måste börja agera nu, att bara köra med skygglapparna på och ha ett arrogant bemötande till sina fans är att gräva sin egen grav, men jag tycker att en bojkott är fel just nu. Detta på grund utav det prekära läget i tabellen, vi har kniven på strupen och många kommer att gå dit ändå, vilket innebär att bojkotten inte får någon större effekt.

Min förhoppning nu är att styrelsen känner lite press på grund av all uppmärksamhet JK fått i media, så att vi kanske lyckas komma fram till en lösning.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av -daniel- »

Jockmaniac skrev:
-daniel- skrev:
Jockmaniac skrev:Jag som tänkte ta med mig bror min upp till det här derbyt bara för att se allting med egna ögon :( Återigen tycker jag att polisen vinner om man bojkottar, men förstår samtidigt den här ev bojkotten mer än JK-dagens dito!
Fast i långa loppet "vinner" inte polisen, hur skall de kunna fakturera om det inte behövs...?
Nej, men det kommer framförallt inte behöva faktureras om vi lirar i allsvenskan....
Fast i grund & botten handlar det här ju om hur framförallt Djurgården Hockey vill ha det i framtiden på sina matcher. Det är väl främst en aktion för att tvinga fram en annan attityd från klubben.

Att Djurgården riskerar att spela i Allsvenskan är väl helt klart sant, men det beror snarare på inkompetens från ledningen / dassiga spelare än något annat. Att indirekt lasta över det ansvaret på sina fans som lever för Djurgården känns inte så genomtänkt.
Bild
Skriv svar