Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
FredrikH
Inlägg: 106
Blev medlem: 2011-12-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av FredrikH »

Staten skrev:Hur ska man gå tillväga för att byta ut dem då?
Antagligen på nästa årsmöte.
Megaman
Inlägg: 14
Blev medlem: 2012-02-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av Megaman »

En tanke bara!

Eftersom att JJ & co i vårat älskade Djurgården i deras mening inte har gjort något fel och vi som har åsikter angående deras agerande och icke agerande bara är gnälliga så är det kanske på tiden att vi slår dom där det känns som mest! Alltså ekonomsiskt!
Vecka efter vecka, säsong efter säsong så spenderar vi fans 1000 tals kronor på denna förening och när vi påpekar att nåt är fel så viftas vi bort som några jävla tölpar från landet.
Nä i mitt tycke och det tar emot att föreslå det men jag anser nog att det är dags för oss som älskar Djurgården och går på match efter match och spenderar våra surt förvärvda pengar på denna förening ska stanna hemma och låta JJ & co sitta där och känna hur det känns utan SVERIGES BÄSTA KLACK!
Slår man sedan en snabb huvudräkning på det ekonomsiska bortfallet det blir för ovannämnda av att alla dessa Djurgårdare inte kommer så kommer det svida ordentligt!
Visserligen så har dom flesta i klacken säsongskort men dessa pengar har ju redan JJ skickat till SSK när han gjorde sina topp värvningar...

Nä låt dom få känna hur det känns när dom som älskar dom mest inte finns där för att stötta dom när det är som tyngst.
Nu hoppas jag innerligt att våra uppkallade juniorer kommer att göra succe så att våra skadade deghögar kan stanna på skadelistan eller läktaren säsongen ut (ni vet vilka jag menar) och att våra boys reder ut det hela.
För att citera Jim Morrison "så kan JJ stå där med sina jävla sommardäck i snöstormmen
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av pulverapa »

Helt ärligt, värdelöst inlägg Megaman. Sorry. :(
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av DIF_Soldier »

Hur skulle det lösa något över huvud taget?
Säg den glädje som varar
gurra
Inlägg: 310
Blev medlem: 2011-01-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av gurra »

Jag hoppas att folket sjunger mer nu än tidigare. Att laget ska få lida för att styrelsen inte gjort sitt jobb rätt är helt fel. Det är nu folk ska stötta som mest. När vi hade medgång 09/10 var det bra drag på läktarna när det gick bra. Låt det vara bra nu också när det verkligen behövs!

Inge bojkott, inge banderoller..utan SÅNG ska det vara!
FredrikH
Inlägg: 106
Blev medlem: 2011-12-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av FredrikH »

gurra skrev:Jag hoppas att folket sjunger mer nu än tidigare. Att laget ska få lida för att styrelsen inte gjort sitt jobb rätt är helt fel. Det är nu folk ska stötta som mest. När vi hade medgång 09/10 var det bra drag på läktarna när det gick bra. Låt det vara bra nu också när det verkligen behövs!

Inge bojkott, inge banderoller..utan SÅNG ska det vara!
Du måste förstå att folk inte delar din uppfattning om detta. Jag vet att det i dina öron låter som idioti men; det finns väldigt många personer som har tappat suget.

Jag hoppas verkligen du fortsätter med att göra det du anser vara bäst för föreningen!
Stadion
Inlägg: 409
Blev medlem: 2009-02-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av Stadion »

Var och en får göra precis som den själv vill utan att någon säger vad man ska eller inte ska göra, jag kommer då inte klandra de som inte går.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av JohanPez »

android skrev:Det är synd att ingen supporter jobbar som snut. Hade varit kul om den killen tog på sig att övervaka alla matcher och varje match gick och bad styrelsemedlemmar att följa med för pisstest. "Den där slipsen hänger jäääävligt snett, bäst att du följer med här".
Om dom råkar stanna till i trappan mer än fem sekunder för att prata med någon är man där direkt och rappar till dom över benen. Hade varit väldigt kul.
Så rödögd och sluddrig som Järlan var igår skulle han säkert blivit utslängd om det vore match.
gurra
Inlägg: 310
Blev medlem: 2011-01-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av gurra »

FredrikH skrev: Du måste förstå att folk inte delar din uppfattning om detta. Jag vet att det i dina öron låter som idioti men; det finns väldigt många personer som har tappat suget.

Jag hoppas verkligen du fortsätter med att göra det du anser vara bäst för föreningen!
Ja absolut. Det förstår jag. Respekterar folk som har fått nog, eller t o m blivit utsatta för kränkningar från snutarna vilket gör att man inte vill gå på hockey. Hade jag blivit tagen till pissprov eller utslängd helt utan grunder hade jag också ledsnat.

Jag hoppas bara att de som ändå går på matchen väljer att stötta laget och inte sjunga ramsor om hur dålig järlan är t ex utan nu gäller det att stötta laget!
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av Metal Machine »

Jag är väldigt dåligt insatt i hur organisationen är uppbyggd, vem som är vem och vem som gör vad. Därför la jag mig inte i diskussionen särskilt många gånger (jag frågade om de ville avslöja vem centern var samt betonade vikten av tydlighet). Martin gjorde ett fantastiskt jobb med att pressa dem under säkerhetsdelen och det kändes nästan löjligt att ens säga något, efter de uttömmande svar han lyckades få ur dem. Han fick med det väsentliga.

Min analys är att Mats L. gav typiska politikersvar. Det lät bra, men när personer med bättre insyn än jag själv pressade honom lite blev det tydligt hur bristfälliga hans resonemang i själva verket var. Han påstod att de stod på vår sida, men ansåg det inte vara relevant att på något sätt tydliggöra det offentligt. Det tycker jag är fegt. Hans motivering till det var också det typiskt byråkratiskt-politiska svaret: "det är inte vårt ansvar", varpå han tillade att "vi kan inte gå ut och kommentera ..." och läs noga nu "... varenda liten(!) händelse som inträffar i samband med matcher." LITEN HÄNDELSE?! Tala om att en gång för alla bevisa att de inte har någon som helst förståelse för supportrarnas situation. Jag tänkte då ställa mig upp och säga att vi absolut inte begär att de ska kommentera "minsta lilla händelse", men att det faktiskt kan vara på sin plats att ta ställning i stora frågor, vilket det nu är frågan om.

Någon beskrev dock hela samtalet med Mats med orden: "det är som att prata med en vägg". Jag kan inte annat än att instämma i det. Precis så kändes det. Till slut gav jag upp...

Min slutsats angående Mats? Dags att avgå - tveklöst.

Den sportsliga delen är inte ens värd att ta upp, ty i det ämnet framkom intet nytt.
Användarvisningsbild
AMMC
Inlägg: 857
Blev medlem: 2006-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av AMMC »

Såhär ska det se ut! AIK beter sig respektfullt och VÄRDIGT.

http://www.aikhockey.se/artikel/18080/

Vår styrelse: Skäms era jävla styrelseluffare! Ni drar ner vår förening i skiten.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av Daniel942 »

AMMC skrev:Såhär ska det se ut! AIK beter sig respektfullt och VÄRDIGT.

http://www.aikhockey.se/artikel/18080/

Vår styrelse: Skäms era jävla styrelseluffare! Ni drar ner vår förening i skiten.
Se och lär Djurgården.

Jag tycker det är så sjukt sorgligt att man pissar på sina egna kunder som DIF faktiskt gör just nu.
Snart är vi där när vi hade 25 man i klacken igen.
Att se det som byggdes upp under flera år med klacken raseras på detta vis är otroligt sorgligt. Känns som att man ser att det kommer folk nu och då kan man skita i att ha bra kundbemötande, det kommer ju ändå folk. Men nej, snart gör det inte det längre. Det är det som jag är rädd att DIF inte förstår, vilket de uppenbarligen inte gör.
DIF!
inloss
Inlägg: 257
Blev medlem: 2010-08-09
Säsongskort: Ja
Ort: 598 meter från Hovet

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av inloss »

Fick en liten tanke, kan det vara så att styrelsen sitter på stora aktieposter i Abbes lilla vakt firma?
Skulle ju kunna förklara varför dom försvarar honom så in åt helvete
"Whatever you want"
spiik
Inlägg: 389
Blev medlem: 2006-12-03
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungsholmen

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av spiik »

Jag har inte läst i tråden om vad som skrivits efter info-mötet och vad reaktionerna varit men jag vill ändå kommentera den delen av mötet som berörde den sportsliga delen som jag uppfattade den.

Jan Järlefelt parerade och duckade på ett obehagligt nonchalant och tyvärr effektivt sätt alla de frågor och kritik som framfördes mot vad han gjort och framförallt INTE gjort för att förändra situationen. Hans poäng var att ingen är ensam ansvarig för att laget är bygggt som det är byggt men det som är lite oturligt för honom att hans titel råkar vara sportchef. Hans svar kan tolkas som att den uppkomna situationen är allas fel och samtidigt ingens fel. I så fall känns hans roll helt och hållet överflödig. Kom ihåg att en trappa alltid städas uppifrån.

Att en sportchef inte ska ha något direkt ansvar för de resultat för vilka han är utsedd för att just ansvara för i egenskap av chef för den sportsliga verksamheten kan inte vara annat än besynnerligt. Att i det läget inte kunna visa något tecken på självkritik och självrannsakan inför den uppkomna situationen känns nästan förnedrande och av hans svar att döma så skulle han, förlåt ledningen och tränarna tillsammans, inte gjort på något annorlunda sätt om de fått chansen att göra om planeringen inför denna säsong på nytt eftersom de tycker att vi har ett lag som ska kunna prestera bättre än vad de har gjort.

Allt känns bara jävligt olustigt och den kritik som jag framfört tidigare om att det är jävligt lätt att glida runt på en skridsko i djurgårn utan att prestera, lyfta en bra månadslön och ändå inte behöva ansvara för sin prestation genom att få kicken verkar även gälla den sportsliga ledningen med JJ i spetsen. Att ta obekväma beslut som innebär att någon får gå från truppen, ja den skyddade verkstaden verkar vara väl implementerad bland de sportsligt ansvariga.

Det är en resultatbaserad verksamhet vi håller på med och för fan ingen välgörenhet. Vi är DIF och det är dags för länge sen att börja ställa lite krav på de som är anlitade för att leverera vilkas löner vi betalar. Den sportsliga ledningen med JJ i spetsen har misslyckats fatalt och kan inte sitta kvar, och det blir ännu värre när den själv inte har insikt om att så är fallet och fortsätter förneka för omgivningen och sig själv att några felbeslut överhuvudtaget har begåtts!

Med den hausse som har varit kring hockeyen de senaste säsongerna har det aldrig tidigare funnits bättre förutsättningar att skapa en trupp som kan nå sportsliga framgångar på de positiva vibbar som vilar över klubben och att det då sportsligt ser ut som det gör under en så väldigt lång tid kan inte rendera i en annan slutsats än att den till syvende och sist ansvariga för den sportsliga verskamheten d v s sportchefen avgår, oavsett om "det är ett team eller ej som tar besluten tillsammans" i frågor som rör truppen och sporten.
Blue Brigade Sthlm
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av sensei »

Bra inlägg. Hur man än vrider och vänder på det så är JJ den ansvarige.

JJ kan säga att han inte har någon budget kvar, men då har han i såfall själv satt sig i en situation där han inte har något utrymme att manövrera. Han borde ha haft en ekonomisk buffert för att kunna ersätta fiaskon som Carlsson m.fl.

Ganska fascinerande hur det ens är möjligt att kasta bort allting på så kort tid. Tur att Magnutz m.fl har dokumenterat vad som i framtiden kanske kommer kallas undergången.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skriv svar