Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
sunne
Inlägg: 232
Blev medlem: 2010-05-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Linköping

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av sunne »

Säsongen 09/10 - den känns som en dröm...end dröm som aldrig kommer tillbaka.
http://www.youtube.com/watch?v=YBX65GuVVfE
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av emilin »

jensa85 skrev:Gustaf Wesslau är Elitseriens bästa målvakt skulle jag vilja säga. Eller han är iaf den målvakten som vunnit överlägset mest poäng till sitt lag. Helt på egen hand.

Trots detta ligger vi näst sist och det är knappt att vi ens förtjänar att ligga så högt upp.

Förstår ni då hur illa det är ställt? Nu tror jag inte ens att de mest obotliga optimisterna kan blunda längre. Djugården är med stormsteg på väg mot kvalserien.....

Visst det är fortfarande jävligt tajt i tabellen. MEN, övriga lag runt strecken är helt enkelt klassen bättre än oss på precis alla plan. Vi har nyligen mött FBK/LHC/MODO/AIK som samtliga i allra högsta grad är inblandade i samma skit som oss.

Och hur gick det?

LINKÖPING - DIF 5-0
DIF - FÄRJESTAD 2-1 str
AIK - DIF 4-3 öt
FÄRJESTAD - DIF 1-0
MODO - DIF 1-0

Ska vi vara riktigt ärliga nu så borde vi inte fått någon poäng mot varken Gnaget eller hemma mot Fbk heller. Wesslau som gav oss 3 bonuspoäng.

* 5-12 i målskillnad på dessa fem matcher
* Totalt UTSPELADE i åtminstone 8 av 15 perioder

Och detta mot lag som är lika nere i skiten som vi. Detta är dock en sanning med modifikation. Då samtliga av dessa lag ÄR mycket bättre än Djurgården på precis allt utom på målvaktssidan. Ser man inte detta har man kommit väldigt, väääääääääääääldigt långt i sin förnekelse.

Jag börjar iaf på allvar inse att det kommer bli kval. Och då bedömer jag mina chanser att överleva kvalserien till ungefär 1,4 %. Dvs lika stor chans som Djurgården har att göra mål mot HV 71 i nästa match.

:cry:
Du glömde Timrå matchen, även den skulle vi förlora om det hade varit rättvist.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av SkönaDjurgårn »

-daniel- skrev:
SkönaDjurgårn skrev:
Datsyuk_13 skrev:DIF har alltså gjort 0 mål på sina tre senaste bortamatcher. Bra där.
Och alla babblar om defensiva nyförvärv. Det kan jag bara inte få in i min lilla hjärna. :shock:

Men visst, det säger en del om backbesättningen också.

EDIT: De senaste elva matcherna har vi gått mållösa fem gånger.
Det är väl inte så konstigt, vi har släppt in förbannat många mål trots en stundtals omänskligt bra målvakt? Det är ju bara på slutet som vi täppt till defensiven...
Vi har för tillfället en okej spelande backuppsättning och Tjärna på väg tillbaka (?) och en målvaktsfantom där bak. Varför ska man kolla på hur försvaret såg ut förut?? Det är ju bara inse att vår offensiv suger nåt fruktansvärt just nu och med 27 raka PP-misslyckanden m.m. ser jag det som självklart att försöka värva offensiva krafter.

Men visst, dröm om bättre backar ni, vi får väl fortsätta snitta typ ett mål per match framåt som det varit den senaste tiden. Det spelar ju ingen roll nu iof, Järlan orkade ju inte värva nåt ändå. J-la skitsäsong. Självklart skulle man värvat både off och def, menmen...
Gneblon
Inlägg: 237
Blev medlem: 2011-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Gneblon »

Kollade igenom nu... Vi har släppt in 4 mål under ordinarie tid senaste 4 matcherna. Visst motståndet kanske inte varit det bästa men fan det är riktigt bra snitt ändå. (hoppet är det sista som överger människan)
Rabben
Inlägg: 78
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Rabben »

Gneblon skrev:Kollade igenom nu... Vi har släppt in 4 mål under ordinarie tid senaste 4 matcherna. Visst motståndet kanske inte varit det bästa men fan det är riktigt bra snitt ändå. (hoppet är det sista som överger människan)
hur många mål har vi gjort frammåt då
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Kentta »

Rabben skrev:
Gneblon skrev:Kollade igenom nu... Vi har släppt in 4 mål under ordinarie tid senaste 4 matcherna. Visst motståndet kanske inte varit det bästa men fan det är riktigt bra snitt ändå. (hoppet är det sista som överger människan)
hur många mål har vi gjort frammåt då
ellr hur förfan tänk lite aså
Gneblon
Inlägg: 237
Blev medlem: 2011-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Gneblon »

Alltså jag vet ju självklart om det faktum att vi inte gjort mål. Men det hjälper inte att göra 4 mål per match om man släpper in 5... Vinnande spel startar med en bra defensiv, detta blir extra viktigt i eventuell KS/Slutspel. Samt att om vi fått lite bättre ordning på defensiven blir det lättare att fokusera på offensiven utan att känna oron att behöva släppa in en jävla massa mål.

Ett ganska bra exempel på offensiv hockey som sedan fallerar när det gäller som mest är ju att titta på Capitals som spelade en sjuflygande offensiv hockey i grundserien och sen när alla började med slutapelshockeyn som är annorlunda så kammar man 0 år efter år...
Difiale
Inlägg: 124
Blev medlem: 2011-10-26

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Difiale »

Ni som ledsnat på hockeyn. Pengar ni sparar in för uteblivet slutspel eller matcher ni inte går på:

STÖD FOTBOLLEN NU. Nu har hockeyn badat i pengar från supportrar på sistone. Fotbollens tur nu!

DIFhockey ligger i farozonen för att bli ett nytt slippsnisse-lag likt åren 90-talet till 2005. Fotbollen skulle aldrig kunna bli cheerleaders, jumbotronsdisco, åka genom järnkaminentren, ice-projection, barn-flaggviftning i klacken o.s.v.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Doyle »

Fotbollen...jo visst...Fotbollen har inte imponerat på mig direkt dom senaste säsongerna. Allsvenskan känns så usel så det är fan mer värt att titta på målarfärg som torkar på nymålade väggar tyvärr...
Suck...
litto
Inlägg: 387
Blev medlem: 2009-08-15
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av litto »

Difiale skrev:Ni som ledsnat på hockeyn. Pengar ni sparar in för uteblivet slutspel eller matcher ni inte går på:

STÖD FOTBOLLEN NU. Nu har hockeyn badat i pengar från supportrar på sistone. Fotbollens tur nu!

DIFhockey ligger i farozonen för att bli ett nytt slippsnisse-lag likt åren 90-talet till 2005. Fotbollen skulle aldrig kunna bli cheerleaders, jumbotronsdisco, åka genom järnkaminentren, ice-projection, barn-flaggviftning i klacken o.s.v.
DIF i all ära, men hur fan kan man gilla allsvensk fotboll? Är typ världens tråkigaste liga. Däremot är Elitserien en av de bästa ligorna i Europa...
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Stadion
Inlägg: 409
Blev medlem: 2009-02-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Stadion »

litto skrev:
Difiale skrev:Ni som ledsnat på hockeyn. Pengar ni sparar in för uteblivet slutspel eller matcher ni inte går på:

STÖD FOTBOLLEN NU. Nu har hockeyn badat i pengar från supportrar på sistone. Fotbollens tur nu!

DIFhockey ligger i farozonen för att bli ett nytt slippsnisse-lag likt åren 90-talet till 2005. Fotbollen skulle aldrig kunna bli cheerleaders, jumbotronsdisco, åka genom järnkaminentren, ice-projection, barn-flaggviftning i klacken o.s.v.
DIF i all ära, men hur fan kan man gilla allsvensk fotboll? Är typ världens tråkigaste liga. Däremot är Elitserien en av de bästa ligorna i Europa...

Ja för konkurrensen är ju så fruktansvärt mördande i hockey...
Användarvisningsbild
#87
Inlägg: 1792
Blev medlem: 2012-01-26

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av #87 »

Difiale skrev:Ni som ledsnat på hockeyn. Pengar ni sparar in för uteblivet slutspel eller matcher ni inte går på:

STÖD FOTBOLLEN NU. Nu har hockeyn badat i pengar från supportrar på sistone. Fotbollens tur nu!

DIFhockey ligger i farozonen för att bli ett nytt slippsnisse-lag likt åren 90-talet till 2005. Fotbollen skulle aldrig kunna bli cheerleaders, jumbotronsdisco, åka genom järnkaminentren, ice-projection, barn-flaggviftning i klacken o.s.v.
Sluta upp med det här nu, så fort det går dåligt i hockeyn ska vi hoppa på fotbollen?

DIF's ledning har gjort ett jävligt stort snedsteg, men det är NU spelarna på isen behöver vårt stöd. Stöd spelarna till säsongens slut, vare sig det blir kvalserie, slutspel eller ingenmansland.
Användarvisningsbild
Christopher J
Inlägg: 478
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Christopher J »

Eller så stödjer man både fotbollen och hockeyn som majoriteten av alla Djurgårdare gör. Fotbollen känns verkligen på väg upp medan hockeyn är på väg ner. Fotbollen är så mycket öppnare med allting och bjuder in fansen till diskussion om i princip allt. Så borde hockeyn också vara.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av -daniel- »

SkönaDjurgårn skrev:
-daniel- skrev:
SkönaDjurgårn skrev:
Datsyuk_13 skrev:DIF har alltså gjort 0 mål på sina tre senaste bortamatcher. Bra där.
Och alla babblar om defensiva nyförvärv. Det kan jag bara inte få in i min lilla hjärna. :shock:

Men visst, det säger en del om backbesättningen också.

EDIT: De senaste elva matcherna har vi gått mållösa fem gånger.
Det är väl inte så konstigt, vi har släppt in förbannat många mål trots en stundtals omänskligt bra målvakt? Det är ju bara på slutet som vi täppt till defensiven...
Vi har för tillfället en okej spelande backuppsättning och Tjärna på väg tillbaka (?) och en målvaktsfantom där bak. Varför ska man kolla på hur försvaret såg ut förut?? Det är ju bara inse att vår offensiv suger nåt fruktansvärt just nu och med 27 raka PP-misslyckanden m.m. ser jag det som självklart att försöka värva offensiva krafter.

Men visst, dröm om bättre backar ni, vi får väl fortsätta snitta typ ett mål per match framåt som det varit den senaste tiden. Det spelar ju ingen roll nu iof, Järlan orkade ju inte värva nåt ändå. J-la skitsäsong. Självklart skulle man värvat både off och def, menmen...
Förstår inte riktigt din poäng, försvaret såg så sent som för ett handfull matcher katastrofalt uselt ut. Det höll helt enkelt knappt Div 1 klass. Således var det väl knappast märkligt att många ville styra upp försvaret i första hand?

Iochmed att det stabiliserades på senare tid minskade ju kraven om defensiva nyförvärv (innan transferfönstret stängdes) rätt markant.

Annat nu: Något som oroar mig är den katastrofalt urusla formen vi visat (nähä?). Kan inte minnas att DIF plockat så här lite poäng någonsin i januari. Vet inte om det är inbillning, men det har alltid känts som vi spelat riktigt dåligt på höstarna för att spela upp oss ju längre säsongen gick (knappast spikrakt men ändå i regel en bättre januari än tidigare månader). Den här gången pekar formkurvan åt helt motsatt håll... vart skall det sluta? Fortsätter skadeläget så är jag helt övertygad om Kvalserien. Tar vi inte minst 3-4 poäng på de här två hemmamatcherna så känns det också som Kvalserien är väldigt, väldigt överhängande.

Det går bra nu.
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17593
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av SirDIFalot »

En titt i tacklingsstatistiken höjer inte direkt tankarna om Carlsson. Jävlar alltså.

Jämför med Kempe.. Eller Jimmie.

http://estat.hockeyligan.se/c/LPlayersH ... Position=0
Expert.
Skriv svar