Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17593
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SirDIFalot »

Bigge skrev:
SirDIFalot skrev:
FredrikH skrev:
SirDIFalot skrev:Det där är ju visserligen inte sant. Han sa att klubben beslöt sig för att inte släppa den spelaren Djurgården ville ha in, som hade tackat ja till DIF. Kl 20:00 fick man det svaret. Och ja, då kan jag ha förståelse för att det var svårt att trolla sista fyra timmarna...
Visst är det svårt att trolla de sista fyra timmarna men det är inte en förklaring nog. I det pekära läget vi ligger är idiotiskt att riskera något sådant.
Skandal ligger i att man väntade alldeles för länge och byggde laget sent från början.

Inte att man inte lyckades få in några spelare absolut sista dagen då marknaden är tunn. Det tror jag alla med lite vett här förstår.

Hellre ingen spelare än en Jocke Eriksson. Som inte skulle tillföra något alls utan bara dra lön och försämra ekonomin.
Hellre en forward än ingen spelare alls! Istället för att bara koncentrera sig på en center hela tiden.
Det tycker jag inte. Det är värvningar som Almtorp, Carlsson som satt oss i den här skiten och vi skulle bara hamna ännu djupare i skiten om vi fortsatte på det spåret och tog in Jocke Eriksson.
Expert.
Användarvisningsbild
Skywalker
Inlägg: 239
Blev medlem: 2010-04-11
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Skywalker »

Så man hittade inte "rätt" center. Men varför tog vi inte en back eller forward då? Om man inte fick tag på en center kunde man ju tagit in Linkan t.ex. Vi är ju i behov av en back dessutom.

Nej för fan. Avgå!
Senast redigerad av Skywalker den 2012-02-01 13:13:04, redigerad totalt 1 gånger.
FredrikH
Inlägg: 106
Blev medlem: 2011-12-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av FredrikH »

SirDIFalot skrev:
FredrikH skrev:
SirDIFalot skrev:Det där är ju visserligen inte sant. Han sa att klubben beslöt sig för att inte släppa den spelaren Djurgården ville ha in, som hade tackat ja till DIF. Kl 20:00 fick man det svaret. Och ja, då kan jag ha förståelse för att det var svårt att trolla sista fyra timmarna...
Visst är det svårt att trolla de sista fyra timmarna men det är inte en förklaring nog. I det pekära läget vi ligger är idiotiskt att riskera något sådant.
Skandal ligger i att man väntade alldeles för länge och byggde laget sent från början.

Inte att man inte lyckades få in några spelare absolut sista dagen då marknaden är tunn. Det tror jag alla med lite vett här förstår.

Hellre ingen spelare än en Jocke Eriksson. Som inte skulle tillföra något alls utan bara dra lön och försämra ekonomin.
Det var precis det jag sa med andra ord. Kanske var jag lite väl kortfattad.
Ett förslag är att läsa någons inlägg två gånger innan kommentarer om att folk saknar vett börjar flyga till höger och vänster.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av -daniel- »

FredrikH skrev:
SirDIFalot skrev:
FredrikH skrev:
SirDIFalot skrev:Det där är ju visserligen inte sant. Han sa att klubben beslöt sig för att inte släppa den spelaren Djurgården ville ha in, som hade tackat ja till DIF. Kl 20:00 fick man det svaret. Och ja, då kan jag ha förståelse för att det var svårt att trolla sista fyra timmarna...
Visst är det svårt att trolla de sista fyra timmarna men det är inte en förklaring nog. I det pekära läget vi ligger är idiotiskt att riskera något sådant.
Skandal ligger i att man väntade alldeles för länge och byggde laget sent från början.

Inte att man inte lyckades få in några spelare absolut sista dagen då marknaden är tunn. Det tror jag alla med lite vett här förstår.

Hellre ingen spelare än en Jocke Eriksson. Som inte skulle tillföra något alls utan bara dra lön och försämra ekonomin.
Det var precis det jag sa med andra ord. Kanske var jag lite väl kortfattad.
Ett förslag är att läsa någons inlägg två gånger innan kommentarer om att folk saknar vett börjar flyga till höger och vänster.
Men herregud, han menade ju bara att det är nog något som vi alla håller med om.
Bild
Stavhoppet
Inlägg: 389
Blev medlem: 2010-11-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Stavhoppet »

Känns som det är väldigt märkligt att inte JJ har sett tidigare att något behöver göras?
Problemet har inte uppstått sista veckan även om backkrisen kanske föedjupades av att Bom-Bom gick till finland.
MEN faktum kvarstår vi har saknat en riktigt bra Center tidigare under säsongen. Det är inte så att vi har haft en riktig tbra center som skadat sig utan vi har helt enkelt aldrig haft den centern.

Att man nu tackar nej till Linkan gör mig bara ännu mer upprörd.
Vi har blivit nollade 5 ggr de senaste 11 matcherna, det är nästan 50%!!!
Användarvisningsbild
Sudden
Inlägg: 306
Blev medlem: 2011-03-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Sudden »



''DIF värvar målgörare''

Hahahaha...
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5855
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Daniel942 »

AVGÅ
DIF!
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Metal Machine »

SirDIFalot skrev:
Bigge skrev:Själv känner jag mig helt jävla tom bara...
Vet inte vad man ska tro, kan fan knappt fatta det att DIF inte värvade något i slutet. Utan Järlans argument är att de inte fick rätt spelare. nähä så han gav bara upp sen då eller?
Va fan trodde han skulle finnas ledigt på marknaden några dagar före deadline?
Man blir erbjuden Linkan. Dan som ryktades vara på väg till Modo, verkar ha varit villig att spela i Sverige. Så där hade vi en back som mer än väl hade ersatt Bom-Bom.

Finns ingen som helst gnutta hopp kvar att vi ska kunna hålla oss kvar. Om målskyttet och anfallsspelet har låst sig för det sitter i spelarnas huvud, så kan man ju bara tänka sig hur det kommer va i en nervpirrande kvalserien...
Det där är ju visserligen inte sant. Han sa att klubben beslöt sig för att inte släppa den spelaren Djurgården ville ha in, som hade tackat ja till DIF. Kl 20:00 fick man det svaret. Och ja, då kan jag ha förståelse för att det var svårt att trolla sista fyra timmarna...

Problemet med Järlan är ju att han byggde laget fel i somras och att han under flera månader trodde att "det löser sig" och insåg först allvaret med typ två dagar kvar på fönstret. Under dessa dagar har han säkert gjort sitt bästa. Men var nonchalant och vägrade se problemen tidigare.
Vad sägs om att ha en backup-plan? Det är oproffsigt att agera som Järlan har gjort.
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av isolerad »

Lås tråden. Jag blir bara deprimerad av att se eländet.
i
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17593
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SirDIFalot »

Enligt Ros så var det en finsk center som var på väg in.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9555
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:Enligt Ros så var det en finsk center som var på väg in.
Säkert något jävla skräp.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Jockmaniac »

Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:Enligt Ros så var det en finsk center som var på väg in.
Säkert något jävla skräp.
"Skräp" skulle höja vårt lag i nuläget....
100% DJURGÅRDSJ***L
litto
Inlägg: 387
Blev medlem: 2009-08-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av litto »

Var det Matias Loppi som var på väg in, kanske?
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av kaminor »

Järlan, din klåpare, jag kommer aldrig, ALDRIG, förlåta dig för att du dissade Linkan - IGEN.
Du hade öppet mål för att återvinna lite förtroende och tappad heder, men till och med det missade du.
Ett stort, jävla, dåligt skämt är vad det är.
Gneblon
Inlägg: 237
Blev medlem: 2011-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Gneblon »

Jag försvarar inte att man inte tog in Linkan absolut inte men! Att värva en forward när man är ute efter en center är lite som att köpa ett sommardäck bara för att du inte hittar ett bra vinterdäck. Så på så sätt kan jag förstå att man inte bara värvar någon på måfå. Sen har jag tyckt att man kan ta in Linkan sen han fick gå från HV men av helt andra motiv. :)
Låst